kuhan täss uhoan ajankuluksi

m.pieni

olen melekein 35 kaveri ja yhteensä
kuntosali treeniä takana monta v ja eri aika kausina.
nyt olen treenannu n vuoden ja oli taukoa 7-8v
kuntosalista muuta kyll tehnyt.

mua eniten ihmetyttää noi kun tuputetaan kaiken
maailman hiilareita protskuja ym...

itse en ole tarvinnut vastaavia tuotteita,ihan
tavallinen ruoka on hyvin ajanut asiansa ja kun
katsoo vuoden takaisia kuvia niin kehitys on
ollut valtava,
enkä ole enää parikymppinen.
kuhan t'äss uhoan että ei ihminen tarvi mitään
lisäravinteita lihaksen kasvuun kuhan siinä
omassa kotiruossa on proteiinia kuituja hiilareita..
tärkein pointti on että tuntee kehonsa ja miten
sitä kehitetään,varmaan voi olla niistä hyötyä
mutt en ole tarvinut voimien ja lihaksiston kasvuun niitä.
oma neuvo on syö monta kertaa päivässä ja hyvin
niin kyll se lihas siitä kasvaa..

10

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weider---

Kokonaisuus ratkaisee. Treenien ravinnon ja levon määrä pitää olla suhteessa oikea ja treenien rasittavuus oikealla tasolla. Lisäksi on erittäin tärkeää tietää minkälaiseen rasitukseen keho vastaa parhaiten ja millä tavalla lihas kullakin parhaiten kasvaa. Tämä on hyvin yksilöllinen asia joka selviää vain kokeilemalla eri tyylejä.

• Puntti-karju

Näinhän se periaatteessa meneekin.Tiettyyn pisteeseen saakka.Kun saavutetaan kroppaan tietty koko,niin sen jälkeen on aika vaikea saada pelkästään ruuasta sitä määrää proteiinia,mitä lihakset tarvitsevat maksimaaliseen kasvuun.Silloin lisäravinteet ovat paikallaan.Myös nk.palutusjuomat reenin jälkeen ovat perusteltuja.On totta,että suuri osa lisäravinteista on myynnissä pelkästään valmistajien ja myyjien kukkaron kasvattamista varten.Terve järki lisäravinteiden käytössä on hyvä apu.Kyllä se on kova reeni joka loppupelissä sen lihaksen tuo.Lisäravinteiden käyttö sopivassa määrin on myös pieni apu kohti haluttua lopputulosta.Roinan käyttö onkin sitten ihan oma juttunsa....

• m.pieni

toss lukasin vasta luin jostaki ihme lisä aineesta
        joka laittaa lihaksen nopeaan kasvuun:)
        jotenki en vain jaksa uskoa että kaikki
        käy niin helposti ..
        vähä tahtoo olla mainonta sitä että noi
        lillipullat kasvavat itestään noilla ihmeaineilla.
        jos se ois totta eikait sitä turhaa salilla
        raatas kun joku ihme coktaili laittas lihakset
        uuteen uskoon..

• perttim2

"Näinhän se periaatteessa meneekin.Tiettyyn pisteeseen saakka.Kun saavutetaan kroppaan tietty koko,niin sen jälkeen on aika vaikea saada pelkästään ruuasta sitä määrää proteiinia,mitä lihakset tarvitsevat maksimaaliseen kasvuun."

Lähdetään nyt siitä, että tunnetusti aloittelijat saavat helposti lisää lihasta, vaikka ruokavalio on useimmilla enemmän kuin päin persettä. Aloittelijalla tulee helpostikkin se 3-4kg lihasta ensimmäisen 7-8 kk:n aikana.

Kokeneella treenaajalla 2 kg vuodessa on jo kova saavutus, keskiarvona lienee voisi pitää tuollaista 1 kiloa per vuosi.

Perusaineenvaihdunnan ja elintoimintojen vaatimaa proteiinimäärää voidaa pitää molemmilla melko samana, joten se voidaan poistaa laskuista.

Lisääntyneen lihasmassan ylläpito vaatii oman pienen lisän, mutta sen osuus on melko marginaalinen. Enemmänkin kaloritasapainolla on vaikutusta tähän asiaan. Mutta jos lasketaan tälle lihasmassan ylläpidolle vaikka tuollainen 30 grammaa proteiinia päivässä, niin olemme jo varmasti turvallisella puolella.

Voisitko nyt valaista minua, miten tuo maksimaalinen lihaskasvu vaatii kokeneella treenaajalla enemmän proteiinia, kun kasvanut lihasmassamäärä on kuitenkin huomattavasti pienempi? Siis minä väitän, että yhden kilon lihasmassamäärään vaaditaan proteiinimäärä X, olkoon kyseessä sitten aloittelija tai kokenut treenaaja. Osaisitko vielä määritellä, paljonko tuo proteiinin tarve per lihasmassakiloa kasvaa ja missä suhteessa?

Vai onko kyseessä vaan MUTU ja jauhokauppiaiden propaganda?

• .sivullinen
        perttim2 kirjoitti:

"Näinhän se periaatteessa meneekin.Tiettyyn pisteeseen saakka.Kun saavutetaan kroppaan tietty koko,niin sen jälkeen on aika vaikea saada pelkästään ruuasta sitä määrää proteiinia,mitä lihakset tarvitsevat maksimaaliseen kasvuun."

Lähdetään nyt siitä, että tunnetusti aloittelijat saavat helposti lisää lihasta, vaikka ruokavalio on useimmilla enemmän kuin päin persettä. Aloittelijalla tulee helpostikkin se 3-4kg lihasta ensimmäisen 7-8 kk:n aikana.

Kokeneella treenaajalla 2 kg vuodessa on jo kova saavutus, keskiarvona lienee voisi pitää tuollaista 1 kiloa per vuosi.

Perusaineenvaihdunnan ja elintoimintojen vaatimaa proteiinimäärää voidaa pitää molemmilla melko samana, joten se voidaan poistaa laskuista.

Lisääntyneen lihasmassan ylläpito vaatii oman pienen lisän, mutta sen osuus on melko marginaalinen. Enemmänkin kaloritasapainolla on vaikutusta tähän asiaan. Mutta jos lasketaan tälle lihasmassan ylläpidolle vaikka tuollainen 30 grammaa proteiinia päivässä, niin olemme jo varmasti turvallisella puolella.

Voisitko nyt valaista minua, miten tuo maksimaalinen lihaskasvu vaatii kokeneella treenaajalla enemmän proteiinia, kun kasvanut lihasmassamäärä on kuitenkin huomattavasti pienempi? Siis minä väitän, että yhden kilon lihasmassamäärään vaaditaan proteiinimäärä X, olkoon kyseessä sitten aloittelija tai kokenut treenaaja. Osaisitko vielä määritellä, paljonko tuo proteiinin tarve per lihasmassakiloa kasvaa ja missä suhteessa?

Mömmösaiteilla näin epäortodoksiset hyökkäykset poistettaisiin heti. Siellä on vain yksi totuus ja se on 2g protskua päivässä/painokilo. Täällä suomi24:ssä mömmömiehillä menee jauhot suuhun:-)

• m.pieni
        perttim2 kirjoitti:

pitäs silleen huvin vuoksi kokeilla onko niistä
        taikaa.
        joskus 80-90 luvun vaihteessa muistin mukaan
        kokeilin jotakin wranglen pilleri proteiinia
        hampaat oli ihan jankissa siit ..
        ei kovin käytännöllinen ollu.
        ja sitt oli noita jauhoja niin ne ei sekoittunut
        lainkaan ..
        meikäläisen kokemus niistä..

• Puntti-karju
        perttim2 kirjoitti:

Et ymmärtänyt mun pointtia näköjään.Tarkoitin,että jos maksimaaliseen lihaskasvuun tarvitaan proteiinia ravintoexperttien suosittelemat 1.5-2.0g/kg(kehonpaino),niin mietippä miten paljon esim.minä runsaat 140 kg painava kaveri joudun syömään broilerin rintaa,tonnikalaa tai muuta proteiinipitoista ruokaa että saan edes lähelle tuon vaadittavan proteiinimäärän päivässä.Tässä kohtaa lisäproteiini on avuksi koska se sulaa helpommin ja ei täytä vatsaa niin paljoa kuin sama määrä proteiinia broilerin/tonnikalan muodossa.

• Puntti-karju
        m.pieni kirjoitti:

pitäs silleen huvin vuoksi kokeilla onko niistä
        taikaa.
        joskus 80-90 luvun vaihteessa muistin mukaan
        kokeilin jotakin wranglen pilleri proteiinia
        hampaat oli ihan jankissa siit ..
        ei kovin käytännöllinen ollu.
        ja sitt oli noita jauhoja niin ne ei sekoittunut
        lainkaan ..
        meikäläisen kokemus niistä..

Nykyiset lisäravinteet ovat aivan eri luokkaa kuin nuo parinkymmenen vuoden takaiset puristeet ja jauhot.Nykyiset sekoittuvat hyvin ja jopa maistuvat useimmat sellasilta,että niitä pystyy juomaan.Naurattaa itseänikin teini-iässä ostamani samaiset Wrangen "proteiini pillerit". Onneksi kehitys kulkee eteenpäin näissäkin tuotteissa.

• perttim2
        Puntti-karju kirjoitti:

Et ymmärtänyt mun pointtia näköjään.Tarkoitin,että jos maksimaaliseen lihaskasvuun tarvitaan proteiinia ravintoexperttien suosittelemat 1.5-2.0g/kg(kehonpaino),niin mietippä miten paljon esim.minä runsaat 140 kg painava kaveri joudun syömään broilerin rintaa,tonnikalaa tai muuta proteiinipitoista ruokaa että saan edes lähelle tuon vaadittavan proteiinimäärän päivässä.Tässä kohtaa lisäproteiini on avuksi koska se sulaa helpommin ja ei täytä vatsaa niin paljoa kuin sama määrä proteiinia broilerin/tonnikalan muodossa.

Nyt ei olekkaan kyse mistään 140 kiloisesta kivenmurskaajasta, vaan tavan ~80-100 kg normaalibodarista.

Mieti nyt itse terveellä järellä.
        Herkko-hormoni vetää steroideja ja syö sen 2g protua per painokilo. Saman tekee pattipolvi-Pekka, joka treenaa natuna.

Herkko kehittää lihasmassaa 3 kuukaudessa abaut 5 kiloo (nesteet poistettu) ja Pekka kehittää samassa ajassa 0,25 kg. Minkä ihmeen takia se Pekka vetää melkein saman määrän proteiinia kuin Herkko. Edelleen väitän, että yhden kilon lihasmassamäärään vaaditaan proteiinimäärä X. Ei ne Herkon lihakset tyhjästä synny, vaan siitä, että sillä on aivan jumalaton anabolia ja proteiinisynteesi ja se kykenee käyttämään sen suuren proteiinimäärän hyväkseen. Mutta kun Pekan tilanne ei ole sama, Pekan keho käyttää sen määrän proteiinia lihaksiin, minkä sen lihaskasvu tarvitsee, loppu menee hukkaan. Eli Pekka syö 4,75 kilon lihasmassamäärään tarvittavan proteiinimäärän ylimääräistä proteiinia 3 kuukauden aikana.

Proteiinin määrä kehossa EI KORRELOI proteiinisynteesiä, kuin korkeintaan hetken aikaa ilman kemiallisia apuja. Se proteiinin määrä ei ole se ratkaiseva. Väitän edelleen, että suurin osa treenaajista käyttää aivan turhaan mitään lisäravinteita nojautuen juurikin tuohon mainitsemaasi 2g per painokilo suositukseen. Kun ei sitä lihaskasvua rajoita normaali ihmisellä proteiinin määrä vaan aivan muut tekijät.

• Punti-karju
        perttim2 kirjoitti:

Nyt ei olekkaan kyse mistään 140 kiloisesta kivenmurskaajasta, vaan tavan ~80-100 kg normaalibodarista.

Mieti nyt itse terveellä järellä.
        Herkko-hormoni vetää steroideja ja syö sen 2g protua per painokilo. Saman tekee pattipolvi-Pekka, joka treenaa natuna.

Herkko kehittää lihasmassaa 3 kuukaudessa abaut 5 kiloo (nesteet poistettu) ja Pekka kehittää samassa ajassa 0,25 kg. Minkä ihmeen takia se Pekka vetää melkein saman määrän proteiinia kuin Herkko. Edelleen väitän, että yhden kilon lihasmassamäärään vaaditaan proteiinimäärä X. Ei ne Herkon lihakset tyhjästä synny, vaan siitä, että sillä on aivan jumalaton anabolia ja proteiinisynteesi ja se kykenee käyttämään sen suuren proteiinimäärän hyväkseen. Mutta kun Pekan tilanne ei ole sama, Pekan keho käyttää sen määrän proteiinia lihaksiin, minkä sen lihaskasvu tarvitsee, loppu menee hukkaan. Eli Pekka syö 4,75 kilon lihasmassamäärään tarvittavan proteiinimäärän ylimääräistä proteiinia 3 kuukauden aikana.

Proteiinin määrä kehossa EI KORRELOI proteiinisynteesiä, kuin korkeintaan hetken aikaa ilman kemiallisia apuja. Se proteiinin määrä ei ole se ratkaiseva. Väitän edelleen, että suurin osa treenaajista käyttää aivan turhaan mitään lisäravinteita nojautuen juurikin tuohon mainitsemaasi 2g per painokilo suositukseen. Kun ei sitä lihaskasvua rajoita normaali ihmisellä proteiinin määrä vaan aivan muut tekijät.

Kyllä perusruualla pääsee jo hyvään alkuun ja olen samaa mieltä,että liikaa porukka käyttää turhaan kalliita lisäravinteita.Mutta heitin yhden näkökulman asiaan kahdenkymmennen voimanostovuoden kokemuksella.Apua niistä jokatapauksessa on.Eteenkin jos on isompi kaveri. : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4799
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3165
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      207
      2655
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1565
    Aihe