Moi!
Onko kukaan staffilaisista pitänyt kesälomaa? Miten homma toimii?
Olen ollut samassa firmassa keikkatyössä kesäkuun alusta asti ja vuoden vaihteen jälkeen ajattelin pitää kertyneen loman. Toimiiko homma samoin kuin "normaalissakin" työssä?
Lomat
4
966
Vastaukset
- ja niiden pitäminen
No, "normaalissa" työssä ei ainakaan vuoden vaihteen jälkeen mitään lomia vielä pidellä, jos työsuhde alkanut kesäkuussa. Paitsi tietysti erityisellä sopimuksella työnantajan kanssa.
Lomakausi on kohdallasi alkanut esim. 01.06.2006 ja jatkuu 31.03.2007 asti. Se kerryttää siis KESÄLOMAA, pidettäväksi ajalle 01.05.2007 - 30.09.2007. Tuon ulkopuolella työnantajasi ei sinulle tarvitse lomaa antaa.- mää-ää
Moikka, Staffillahan lomarahat maksetaan joka palkassa. Eli palkallista lomaa et erikseen mun käsittääkseni saa, vaan pidät sen palkatta silloin kun pidät.
- et ole vakituinen
Olet unohtanut tärkeän asian: et ole vakituisessa työssä. Staffpoin on vuokrafirma, eli saat palkkaa vain tehdyistä työtunneista ja joka kaikalta (vaikka se sitten jatkuisi samassa asiakasyrityksessä miten pitkään) palkka maksetaan sopimuksen mukaan.
Palkkaasi on laskettu (tulee staffilla yleensä kerran vkossa tilillesi) lomakorvauksia 9%, eli lomasi on siinä.
Jos et tee työpäiviä, pidät ne vapaat halaumanasi aikana palkatta tai säästät palkastasi rahat elämiseen etukäteen.- anna_0983
Älkää unohtako että jos teette yli 35 tuntia kuussa säännöllisesti töitä niin teillä on OIKEUS pitää lomaa esim. ensi kesänä. Ja kun ilmoitatte lomanne ajankohdan ja takaisintulopäivän niin saatte lomarahat palattuanne takaisin töihin.. ihan niinkuin "vakituisilla" työntekijöillä.
Ei se sen vaikeampaa ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3656610Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483886Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava261448Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard281214- 981081
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,1901037Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue18936- 52930
- 56886
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9857