Ilkimys sisko

leeni29

Hitsit että keittää! Mun vanhemmat on eronneet 2v. sitten ja aina tänne asti on jälkipyykkiä pesty, välillä rankemmallakin kädellä. Tilanne rupeaa pikkuhiljaa tasoittumaan ja elämä jatkuu... tai niinhän sitä luulis.

Meitä on 5 tyttöä ja aika hyvin on jakauduttu eri leireihin(kaikki aikuisia) toiset äidin ja toiset isän "puolelle". Nuorin siskoni ei ole halunnut pitää yhteyttä isään ja levittelee isästämme aivan tuulesta temmattuja juttuja ympäri kyliä. Millon alkoholiongelmasta(iskä ei sylje lasiin muttei nyt mikään juoppokaan ole) ja millon mistäkin. Isällä on yritys ja näinollen pelkään että isä voi menettää asiakkaita. Iskä ei tiedä juoruiluista mitään, mutta mun tekis mieli kertoa, sillä mun mielestä sisko toimii niin hävyttömästi.

Olen miettiny mitä tekis tai sanois. Siskolle yritin puhua, mutta se ei muuta kun pistänyt luurin kiinni. Isäinpäivä lahjaksi sanoi hankkivansa aseen ja laittavan viestin siihen että mieti mitä tällä vois tehdä. Lisäksi sanoi että ei aio tulla kun isän hautajaisiin toteamaan että toivottavasti palaa helvetissä. Mä en ikinä vois puhua kellekkään noin....

4

981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Miksi menette puolille? Eikö se avioero ole teidän vanhempienne juttu eikä teidän tarvitse leirejä valita? Kamalaa luettavaa! :( Toivottavasti te muut ette suhtaudu yhtä vihamielisesti toiseen vanhempaan. Katsokaa nyt vaikka läpi tuo tytön teko ja puheet ja koittakaa sopia asioita, kirjeellä vaikka tai miten tahansa. Sillä tärkeintä on, että edes te siskokset osaisitte sovussa olla ettekä katkaisisi välejänne toiseen vanhempaan.

En tiedä mitään sellaista syytä avioerossa, jonka vuoksi oikeasti voisi kokea, että suhteet vanhempaan tai siskoksiin kannattaisi heittää kankkulan kaivoon.

• lähimmäistenkin elämää

Voi kurja.
      Minun äitini on eronnut jo viisivuotta sitten miehestään,ja kuule,se jatkaa jauhamista aina vaan.
      Olen sitten tuhannen kerran sanonut,että älä pese likapyykkiä julksesti,ei se mitään auta.
      Inhottavaa,asun pienessä kaupungissa,ja melkein tunnen selässäni kun muut jo nauraa äitini takia minulle.
      Jutut vaan kun paisuu :).
      Se ero myös tehnyt jakolaskun sukulaisiin ja ystäviin.
      Itse olen ottanut ulkopuolisen aseman alusta asti.En ole äitini tai sanotaanko "Penan" puolella.
      Kummassakin on vikaa.
      Ainoa hyvin suuri ero jutussa on,ettei "Pena"koskaan moiti äitiäni takanapäin.

"Penastakin" muotoutui pikkuhiljaa äitini puheissa juopoksi,persoonallishäiriöiseksi kuristajaksi."Pena" myös pahoinpitelee toistuvasti äitini sukulaisia,huutaa ja kiroilee,yrittää ajaa ihmisten yli autolla.

Yritä ottaa etäisyyttä,silloin voi asioita tarkastella analyyttisemmin.
      Minulle tullaan vieläkin sanomaan että oli se sun isäpuolesi kyllä niin kamala.Vastaan siihen että ole mitään sellaista huomannut.
      "Penan" ainoa vika taisi olla lammasmainen luonne ja kun ei sitten joka mutkassa tehnytkään niinkuin äitini halusi,niin kostokin on oleva kaamea.

Ei sinunkaan tilanteessa vissiin auta muu kuin ollaa vaan niinkuin ei olisikaan.

• varma, että

äitisi ei ole psyykkisesti sairas? Herranen aika jos tuollaista puhuu ja vielä itsekin uskoo... on kyllä pikaisen hoidon tarpeessa.

Tosin kaikki ei kyllä koskaan erosta yli pääse. Sääliksi käyvät sellaiset.
        Hyvä, jos itse edes vähän pystyt oikomaan juttuja. Ja olet pitäytynyt puolueettomana.

• leeni29

Puolien jakoa olen itsekin ihmetellyt, mutta kait se alkoi jakautua siinä vaiheessa kun vanhemmilla ei ero edennytkään ihan sovussa(omaisuusjaot ym). Mä ja mun isosisko ollaan iskän puolta pidetty siksi kun muuten sitä ei pitäisi kukaan.

Mä äidille soitin mun siskon sanomisista ja äiti oli sitä mieltä itsekin ettei perheen asioita saisi levitellä, MUTTA jostain syystä tälläset asiat painetaan villasella. Kait se mun nuorin sisko on vielä niin pentu, ettei tajua asioiden seurauksia. Piirit on kuitenkin pienet ja oikeesti vaarassa voi olla töiden menetys. Kait jokaisessa perheessä on omat juttunsa ja ei niitä ympäri kylää levitellä ja huudella ja etenkään suurennella ja keksiä.
      Se mun sisko on niin häikäilemätön ettei se tajua vaikka rautalangasta vääntää. Sit vaan heti kun tulee tiukka paikka ja tarvii rahaa niin häntä koipien välissä kipitetään iskältä hakemaan rahaa.

Mun tekis toisaalta niin mieli varottaa iskää mitä siitä puhutaan, mut toisaalta en haluais loukatakkaan turhaan. Tieto lisää tuskaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      140
      10506
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      40
      4070
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1428
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1386
    Aihe