Aiemmat suhteet...

Häiritseekö?

Häiritseekö teitä (miehet ja naiset) kumppaninne aiemmat suhteet (lähinnä seksi)?

Itse olen hyvin mustasukkainen naiseni vanhoille jutuille, varsinkin, kun hänellä niitä on selvästi itseäni enemmän..

Eikä kyse siis ole mistään yhden yön jutuista.. oikestaan olen enemmän mustasukkainen hänen pitkäaikaisista suhteistaan (joissa siis tunteet on mukana). Alitajuisesti syyllistän häntä niistä, vaikka tiedän, että minulla ei ole siihen mitään oikeutta.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Mikähän tähän auttaisi...

15

3111

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kärmestys

Olisit vaan onnellinen, että naisellasi on takana pidempiaikaisia suhteita. Kertoo siitä, että on sitoutujatyyppiä.

• lollukka

..kiertopalkinto se muijasi.
      no ei se mitään kun sen tietää.

• jhjkiijj

juupajuu. ehkäpä se vähän riippuu iästä.
        olisiko parempi, että olisi sellaiset tuhat yhdenillanjuttua mittarissa ennemmin.

• häiritse

avomieheni vanhat suhteet, nehän ovat ollutta ja mennyttä ja nyt hän rakastaa vain minua. Molemmilla aikaisempia suhteita takana enkä haluaisikaan ihan kokematonta seksikumppania itselleni. Turha niitä entisiä on miettiä ja potea mustasukkaisuutta, keskity tähän päivään ja suunnittele yhteistä tulevaisuutta!

• kiribati

enkä halua niistä edes suuremmin tietää. Mitä silmä ei näe (/korva kuule), sitä sydän ei sure.

• vaan ne häiriköt

Miehelläni paljon sexi suhteita ennen minua,ja itse kertoi rehellisesti.Aluksi ne aiheutti aika pahaakin ja epä-luottamusta,mut enhän itsekkään mikään pyhimys ollut nuorenpana.Mutta muutaman vuoden nyt yhdessä olleena,mies ei ole kertaakaan pettänyt minua ainakaan fyysisesti,uskoisin niin koska ei yksin liiku kapakoissa.Mutta;ne vanhat"hoidot"kyllä on yrittäneet tavalla jos toisellakin saada meidän välit rikki,soittelemalla,textiviesteillä ym kaikista röyhkein jopa kutsui itsensä kylään tapaamaan mun miestä???Eivät olleet nähneet moniin vuosiin,vaikka ilmoitin hälle suorin sanoin että mies ei ole enää vapaata"riistaa"vähät hän välitti siitä,ja tuli 300km matkan takaa,no sen yli on päästy,mutta tällä"ystävällä"on ikuinen porttikielto meille,ja tää akka oli viel mun miehen veljen entinen vaimo ja todellakin "tyhmä"kauris???

• nainen 35

Minä en ole edes kysynyt mieheni entisistä suhteista eikä hän minun. Ne asiat ovat historiaa, ollutta ja mennyttä eikä niillä ole mitään merkitystä enää tänään tai huomenna. Ne kuuluvat sinne missä ovat, unohduksiin.

Ne eivät yksinkertaisesti vain kiinnosta meistä kumpaakaan eikä kumpikaan koe niitä tärkeiksi. Miksi niistä pitäisi kertoa tai puhua? Mitä niistä voi kumppani mukamas hyötyä? Ei mitään. Ainoa "oppi" jonka niistä voi saada, jos suostuu ottamaan opikseen on kokija itse. Emme ole koskaan edes sopineet, ettei niistä puhuta, aihe ei vain ole ollut edes miettimisen arvoinen.

Unohda se toisten historian penkominen. Satutat vain itseäs sellaisella, joka ei sinulle kuulu ja jolla et tee mitään. Se on hänen elettyä elämäänsä, joka on osaltaan muokannut hänet sellaiseksi kuin hän on nyt ja juuri sellaisenahan sinä häntä rakastat... eikö?

• Häiritseekö?

Kiitoksia vastauksista..

Vielä voisin sen verran lisätä, että viimeisimmän (hyvin pitkäaikaisen) exän kanssa joudumme olemaan jonkin verran tekemisissä, kun pyörii samassa ystäväpiirissä. Asia olisi paljon helpompaa, jos näin ei olisi.

• trine

Se ongelma siis. Sinä annat sen häiritä ja kiusaat itseäsi kuvittelemalla heidän välillään joskus kauan sitten ollutta seksiä. Ajat itseäsi sillä ahdinkoon ja piinaat mieltäsi sairailla mielikuvilla. Ei ihme, että olet mustasukkainen ja pinnanna ja voit varmaan arvata kuinka hyvin se näkyy sinusta ulospäin.

Epävarmuus itsesi riittävyydestä ajaa neuroottiseksi joten olisikohan edessä pieni keskustelu itsesi kanssa. Puolisosi tuskin jaksaa tuollaista kiukuttelua (sitä se on usko vaan) katsoa varsinkin jos olet aikuinen ihminen, joten oikeasti, lopeta ennen kuin pilaat kaiken. Jos puolisosi rakastaa sinua nyt niin anna niin olla. Ei hän enää rakasta eksäänsä.

He eikä kukaan mukaan pysty tekemään asioille enää mitään. Tapahtunutta ei saa pois. Sinä olet ainoa, joka voit ratkaista itse ongelman koska se on vain ja ainoastaan sinun ongelmasi. Oli eksä samoissa piireissä tai ei (mieheni eksä on myös) sillä ei ole väliä. Sinä itse annat eksän häiritä sinua, tunkeutua pääsi sisään ja aiheuttaa ahdistusta. Itse sinä itsellesi sen teet. He ovat sen jo unohtaneet tavalla tai toisella, joten miksi sinä sitä mietit?
        Mieti mielummin sitä miksi ihmeessä se ahdistaa sinua. Veikkaisin, että kaikki me tiedämme vastauksen, mutta sinun pitää oivaltaa se itse. Heistä kumpikaan ei pysty tekemään tai sanomaan mitään sellaista mikä antaisi sinulle "rauhan" ja lakkaisit ajattelemasta koko asiaa. Tee jotain ennen kuin puolisosi hermostuu. Jos hän kuitenkin hermostuu niin se on sitten kyllä aivan syystä.

• koetapa

psyykata itseäsi siten, että: "tollasen se siis jätti taakseen - mussa täytyy siis olla jotain paljon enemmän, kun se mun vieressä viihtyy".

Se toinen/ ne toiset on entisiä, niiden tilaisuus meni jo. Sulla on kaikki valtit. Anna sun naisen rakastaa sua, äläkä revi itseäsi ja suhdettasi rikki - jos siis todella suhdettasi arvostat.

• Häiritseekö?
        trine kirjoitti:

Se ongelma siis. Sinä annat sen häiritä ja kiusaat itseäsi kuvittelemalla heidän välillään joskus kauan sitten ollutta seksiä. Ajat itseäsi sillä ahdinkoon ja piinaat mieltäsi sairailla mielikuvilla. Ei ihme, että olet mustasukkainen ja pinnanna ja voit varmaan arvata kuinka hyvin se näkyy sinusta ulospäin.

Epävarmuus itsesi riittävyydestä ajaa neuroottiseksi joten olisikohan edessä pieni keskustelu itsesi kanssa. Puolisosi tuskin jaksaa tuollaista kiukuttelua (sitä se on usko vaan) katsoa varsinkin jos olet aikuinen ihminen, joten oikeasti, lopeta ennen kuin pilaat kaiken. Jos puolisosi rakastaa sinua nyt niin anna niin olla. Ei hän enää rakasta eksäänsä.

He eikä kukaan mukaan pysty tekemään asioille enää mitään. Tapahtunutta ei saa pois. Sinä olet ainoa, joka voit ratkaista itse ongelman koska se on vain ja ainoastaan sinun ongelmasi. Oli eksä samoissa piireissä tai ei (mieheni eksä on myös) sillä ei ole väliä. Sinä itse annat eksän häiritä sinua, tunkeutua pääsi sisään ja aiheuttaa ahdistusta. Itse sinä itsellesi sen teet. He ovat sen jo unohtaneet tavalla tai toisella, joten miksi sinä sitä mietit?
        Mieti mielummin sitä miksi ihmeessä se ahdistaa sinua. Veikkaisin, että kaikki me tiedämme vastauksen, mutta sinun pitää oivaltaa se itse. Heistä kumpikaan ei pysty tekemään tai sanomaan mitään sellaista mikä antaisi sinulle "rauhan" ja lakkaisit ajattelemasta koko asiaa. Tee jotain ennen kuin puolisosi hermostuu. Jos hän kuitenkin hermostuu niin se on sitten kyllä aivan syystä.

Kiitos. Kirjoituksestasi oli paljon apua. Olet aivan oikeassa.

Yritän tosiaankin usein kuvitella, kuinka kiihkeää heillä on ollut jne. En tiedä, miksi. Siitä tulee aina vain pahempi mieli.

Nyt ollaan reilut puoli vuotta oltu yhdessä, mutta asia tuntuu vain häiritsevän enemmän ja enemmän.. Joskus se jopa tuntuu lähes ylivoimaiselta. En oikein tiedä, mitä kautta asiaa pitäisi yrittää ratkoa.

• Häiritseekö?
        koetapa kirjoitti:

psyykata itseäsi siten, että: "tollasen se siis jätti taakseen - mussa täytyy siis olla jotain paljon enemmän, kun se mun vieressä viihtyy".

Se toinen/ ne toiset on entisiä, niiden tilaisuus meni jo. Sulla on kaikki valtit. Anna sun naisen rakastaa sua, äläkä revi itseäsi ja suhdettasi rikki - jos siis todella suhdettasi arvostat.

Tuo onkin hyvä näkökulma, kiitos.

• .......

Parisuhteessa ei saa koskaan kertoa entisitä suhteista sen verran pitää toista kunnioittaa siinäkin tilanteessa et toinen haluais tietää...

• Missy75*

puhuttiin alussa sydän suruista, että tiedetään hämärästi mitä toisella on taustalla. Minulla suhteita ja pitkiä sellaisia on enemmän taustalla kuin miehellä enkä ole suhteistani juuri puhunut. Minä ainakin olisin mustasukkainen varsinkin kun nyt ensimmäistä kertaa olen todella merkityksellisessä suhteessa. Olen ihan onnesta soikea. :)

• mustasukkainen...

en minä ole mustasukkainen. miehelläni on suhteita takanaan luoja ties kuinka monta, toiset vakavempia toiset vaan yhden illan huumaa. mieheni tosin on todella mustasukkainen kaikista minun suhteista joita ei ole montaa, hän on mustasukkainen jopa kavereista jotka minulla on ollut jo vuosikaudet ennen kun tutustuimme, heistä ei saisi edes puhua. sekös minua harmittaa ja ahdistaa, ystäväni ovat suuri osa minua enkä halua heitä unohtaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe