Onko kokemuksia jälkiehkäisypillereistä? Jos on ottanut 12 tunnin sisällä suojaamattomasta yhdynnästä, kuinka suuri todennäköisyys on että on raskaana? Mitään pilleripakkauksessa olleita sivuoireita ei ole ilmennyt, joten eikö se ole vaikuttanut?
jälkiehkäisypillerit
5
511
Vastaukset
- raskauteen
24 tunnin sisällä otettu pilleri on teholtaan 95 %, joten mahdollisuus raskauteen on pieni. Se, ettei sivuoireita ole ilmennyt, ei liity millään tavalla pillereiden tehoon. En tajua miksi edes oletat, että pitää tulla sivuoireita, jotta pillerit tehoavat.
- Papa-75
Jos olet ottanut 12 tunnin sisällä je:n, niin voisi sanoa, että maito on maassa, mutta kaikki mitä saatiin, niin on kerätty talteen. Eli todennäköisyyksien miettiminen ei enää auta.
Jälkiehkäisy toimii kuitenkin oikein käytettynä 80-95% varmuudella, eli kohtuullisen hyvin. Lisäksi on myös jonkin verran todennäköistä, ettet olisi tullut raskaaksi vaikket olisi käyttänytkään jälkiehkäisyä (jokainen suojaamaton yhdyntä ei johda raskauteen).
Nyt ei auta kuin odottaa, mutta toivottavasti lohduttaa, että on melko pieni mahdollisuus, että olisi raskaana (samaa luokkaa kuin esim. kuparikierukan käyttäjällä, heistä tuskin kovin moni hermoillee ennen jokaisia kuukautisia) - hanneleÄs
ilmaantunut mitään niistä haittavaikutuksista, enkä silti raskaaksi tullut. Jos oot ottanut sen noin nopeasti niin teho on aika hyvä.
- imuri2
itse olen töppäillyt nuorena niin tuli muutama pilleri silloin tällöin otettua kun tuli näitä vahinkoja ja kyllä se auttaa se pilleri.. mutta kunhan muistat et jälkiehkäisypilleri ei ole ehkäisy menetelmä..!!!!
- Nimetön
Oon ottanu pillerin 72 h sisällä enkä oo tullu raskaaksi. Mitään oireitakaan ei tullut. Korkeintaan seuraavien kuukautisten aikana jotain heittoa alkamispäivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096656Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884291L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453619TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133010Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6261610- 661028
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551003- 9989
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?199984Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47959