Mitä ostaa...

*peikko*

...miehelle kihlajaislahjaksi? ja sitten kysymksen jatkeeksi toinen kysymys: mitä ostaa miehelle joululahjaksi? nyt ei kyllä raksuta yhtään

5

793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??!

Niin.. että tarvitseeko kihlajaislahjaa omalle kumppanille ostaa??! :o

itse en ole edes ajatellut moista. Ja itseasiassa tämän kysymyksen tiimoilta kysyin tuolta avokilta pitäisikö kihlautuessa ostaa joku lahja, niin kieltävä vastaus.

Tarkoitan, että eikö se kihloissa ja yhdessä oleminen ole se ydin ja punainen lanka ja onni ja tulevaisuus? ei mitkään lisukelahjat. Ainakin oma näkemykseni on tämä. Tai en osaa auttaa ainakaan..

Joululahjaksi jotain mielellään mitä mies tahtoo. Ainakin olisi mieluinen lahja. Itsellä on vähän taipumus ollut ostaa joululahjaksi jotain hyödyllistä. Mutta nyt hiljalleen olen alkanut oppia että iloisemmaksi/kiitollisemmaksi lahjasta toinen tulee kun ostaa jotain minkä hän haluaa tai mistä tykkää.. Tai jotain tosi persoonallista/itse tehtyä.

• Huomenlahja

Mikähän se sellainen kihlajaislahja on? Eikö sormuksissa ole jo tarpeeksi?

Sekoitat varmasti miehen tuoreelle aviovaimolleen antaman huomenlahjan jotenkin tähän kuvioon?

• gwert

Näiden palstojen käyttäjien on aivan mahdotonta tietää,että mitä se sinun miehesi tarvitsee tai mitä häneltä puuttuu.

Jos et itse tiedä tai osaa päättää tai jos et voi kysyä häneltä suoraan,niin anna varmuudenvuoksi rahaa.
      Eipä mene lahja hukkaan,kun hän voi itse ostaa mitä haluaa.

Itse en kaipaa enkä toivo mitään lahjoja keneltäkään,mutta mielummin rahaa kuin jotain sellaista jolla en tee yhtään mitään.

Joulu on nykyään pelkkä kulutusjuhla,ja ihmisillä on saatanallinen pakkomielle ostella ihan liikaa kaikkea kaikille.
      Sitä vaan pilaa itse omat fiiliksensä,kun ensin mennä vouhkaa pari kuukautta ympäri kylää räntäsateessa,ja olettaa löytäneensä jotain kivaa annettavaa,mutta myöhemmin osottautuukin,että se jokin olikin kiva vain omasta mielestä.

Jokaisen tulisi tahollaan pysähtyä hetkeksi miettimään,että mikä on joulun tarkoitus,ja minkätähden sitä oikeasti vietetään.
      Onko ihan pakko ostaa yhtään mitään,vai riittääkö esimerkiksi postikortti,kirje tai pelkkä puhelinsoitto kertomaan ystävälle,että hän on sinun ajatuksissasi,ja hän on sinulle hyvin tärkeä.

RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE,
      JA MALTTIA JOULUN ODOTUKSEEN!

T:gvert

• rahaa

Musta olisi kyllä kummallista, jos oma mies antaisi lahjaksi rahaa...

• gwert
        rahaa kirjoitti:

Musta olisi kyllä kummallista, jos oma mies antaisi lahjaksi rahaa...

Kyse ei ollut pelkästään rahan antamisesta lahjaksi,vaan se oli yksi järkevämpi ratkaisu lahjapulmaan,jos ei voi jostain kumman syystä kysyä puolisoltaan hänen lahjatoivomuksiaan!

Eikö kuitenkin olisi vielä kummallisempaa jos miehesi antaisi lahjaksi jotain sellaista,jolla et todellaankaan tee yhtään mitään?

Ja eikö se jo kuullostakkin typerältä,että miehesi näkee "turhaan" vaivaa etsiessään sinulle lahjaa josta et piittaa paskaakaan,mutta säilytät sitä mahdollisesti vain siksi,että se on miehesi ostama.

Laitoin tuon turhaan sanan lainaus merkkeihin,ettet nyt ymmärrä kirjoitustani siten, että mielestäni sinä olisit miehellesi turhaa,vaan ettei kenellekään tulisi pettymystä jälkeenpäin, havaitessaan asenteesi epämieluisaan lahjaan.
        IHAN KIVA MUTTA KUN...

Esimerkiksi itse sain äidiltäni edellisvuonna lahjaksi sellaisen vihreän Iittalan tuikkukupin.
        Äitini kyllä tietää etten polttele tuikkuja,en ole tehnyt sitä ennen,enkä tee sitä nyt,enkä tulevaisuudessakaan.
        Hän myös tietää että pidän vihreästä väristä,mutta vain ruohon värinä,en muuten.
        Joka tapauksessa tämän tarpeettoman lahjan saaminen toistui viime vuonna,kun sain siskoltani muuten samanlaisen,mutta väriltään sinisen tuikkukupin.

Nämä kaksi niin läheistä ihmistä olivat yhdessä suunnitelleet minulle lahjan ostoa,vaikka ainoa toivomukseni heille,niinkuin muillekin oli se,etten halua vastaanottaa keneltäkään yhtään lahjaa.
        Siitä huolimatta he ostivat näitä kuppeja,koska heillä itselläänkin on niitä,ja ne ovat heidän mielestään kauniita.

Tuli sitten viimevuoden tapaninpäivä,ja äiti tuli kyläilemään.
        Havaitessaan ettei ollut tuikkuja näkösällä kysyi hän niistä,johon vastasin totuudenmukaisesti,että autotallissa,siellä mihin meillä kerääntyy kaikki ryjät,joilla ei ole käyttöä.
        Asia jäi silläkertaa siihen,mutta kun vuodenvaihteen jälkeen äiti taas tuli käymään,ja toipa vielä siskonikin mukanaan,otti hän taas tuikkuasian esille.
        Kuullesaan toistamiseen niiden olevan autotallissa koska minulla ei vieläkään ole niille käyttöä,alkoi hän asiasta loukkaantuneena vaatia kuppeja takaisin.

ETTÄ HOHHOIJAAA... No pääasia kuitenkin on että nyt ne ovat hänellä käytössä,eikä hän ostanut niitä turhaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe