Gymstick

laihdutuksessa?

Laitan tämän kysymyksen nyt tänne puolelle, koska tuo urheilu&kuntoilu-palsta on niin kuollut :)
Eli löytyykö keltään kokemusta tästä uudehkosta "laitteesta" nimeltä gymstick? Ymmärtääkseni sillä voi harrastaa pilatesta ja tehdä lähes kaikki kuntosaliliikkeet. Ylipainoa minulla on jonkin verran, ja ajatellut hankkia tuon gymstickin kotiin. Kokemusta? Onko helppo käyttää? Tehokasta jne?

8

1642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirjorii

Minkälainen laite se on?

• tsekkaamassa

gymstick.net

En tiedä onko vielä suomalainen keksintö, vaikuttais siltä.

• kiva keppi!

sullekkin tuota Kuntoon kotona -kirjasta, Riku Aallon kirjoittama.

Kirjassa on mielettömästi erilaisia kuvallisia lihaskuntoliikkeitä ja minun mielipide on ,että jos ei halua salilla käydä, niin gymstikin kanssa saa lähes yhtä tehokkaan treenin. Vaikka itselläni on jäänyt vähän vähemmälle.

Helppo ja tehokas "keppi" käyttää.

Itse käyn lisäksi ohjatussa Gymstik-jumpassa.

• Sparraaja

Hyvänä puolena voi sanoa, että menee hienosti vaatekaapin takaosaan kun siihen kypsyy ja tähän ei varmasti mene kauaa.

Hurja laite kun sillä voi päästä jopa 700Kcal/Tunti suorituksiin!! Varmasti samaan tulokseen pääsee vaikka hyllyjä paperoimalla jos tarpeeksi pitää vauhtia päällä.

Suhtaudun näiden laitteiden markkinointiin hyvin skeptisesti, koska ne yleensä vetoavat ihmisiin jotka ovat niin laiskoja etteivät halua lähteä kotoa ulos ja haluaisivat kohottaa kondista salkkareita pällistellen. Näillä tietotaidoilla ihminen voi ostaa vaikka ulostesäkin, jos myyjä vakuuttaa sen olevan kivetön tie hoikkaan ja terveeseen elämään.

Ainoastaan kyseisten laitteiden OHJATTU käyttö osaavissa käsissä ja säännöllisesti tehtynä voi johtaa jonkinlaisiin tuloksiin. Itseään kun hyvin harva osaa tarpeeksi piiskata jos ei juuri sillä hetkellä maistu kaivaa keppiä sieltä kaapin perukoilta. Näiden myynti on kova bisnes ja kasvaa vaikka kansa lihoo. Miksiköhän?

• sä nyt

oikein kiukkuat? :)

Mulla on kuntopyörä ollut 2 vuotta kotikäytössä 5kertaa/vko, sellaisella jumppanarulla olen treenannut 4 vuotta useamman kerran viikossa.
        Eiköhän se ole ihan ihmiskohtaista kuka pystyy motivaatiota pitämään yllä omin nokin ja tuloksia näkemällä. Ei me kaikki ulkopuolisia "sparraajia" tarvita.

Onkos sun oma toimeentulosi vaakalaudalla tällaisten munlaisten "laiskureiden" treenatessa halvemmalla kotona? :)

• Sparraaja
        sä nyt kirjoitti:

oikein kiukkuat? :)

Mulla on kuntopyörä ollut 2 vuotta kotikäytössä 5kertaa/vko, sellaisella jumppanarulla olen treenannut 4 vuotta useamman kerran viikossa.
        Eiköhän se ole ihan ihmiskohtaista kuka pystyy motivaatiota pitämään yllä omin nokin ja tuloksia näkemällä. Ei me kaikki ulkopuolisia "sparraajia" tarvita.

Onkos sun oma toimeentulosi vaakalaudalla tällaisten munlaisten "laiskureiden" treenatessa halvemmalla kotona? :)

Ei ole leipä(täysjyvä) kiinni näistä, eikä ohjatusta toiminnasta, mutta siinä määrin on perspektiiviä tähän toimintaan, että tiedän mistä on kyse. On erittäin hienoa jos kotikuntolaitteita käytetään niin, että se johtaa toivottuihin tuloksiin, mutta on kyllä todettava, että markkinointi antaa täysin vääriä mielikuvia ja turhia lupauksia treenien helppoudesta ja painon/elämänhallinnan palautumisesta pikkurahalla.

Siis en missään nimessä tarkoita, etteikö esim.kuntopyörällä ole mahdollista pitää kuntoaan yllä kotioloissa. Se vain vaatii huomattavasti pidempää pinnaa ja "tylsäkynnyksen" korkeammalla olevaa rimaa. Toisaalta voi kai sitä laittaa rahansa hölmömpäänkin kuten esim.laihdutusvalmisteisiin.

• ....
        Sparraaja kirjoitti:

Ei ole leipä(täysjyvä) kiinni näistä, eikä ohjatusta toiminnasta, mutta siinä määrin on perspektiiviä tähän toimintaan, että tiedän mistä on kyse. On erittäin hienoa jos kotikuntolaitteita käytetään niin, että se johtaa toivottuihin tuloksiin, mutta on kyllä todettava, että markkinointi antaa täysin vääriä mielikuvia ja turhia lupauksia treenien helppoudesta ja painon/elämänhallinnan palautumisesta pikkurahalla.

Siis en missään nimessä tarkoita, etteikö esim.kuntopyörällä ole mahdollista pitää kuntoaan yllä kotioloissa. Se vain vaatii huomattavasti pidempää pinnaa ja "tylsäkynnyksen" korkeammalla olevaa rimaa. Toisaalta voi kai sitä laittaa rahansa hölmömpäänkin kuten esim.laihdutusvalmisteisiin.

Henk.koht mulla on haaveena ihan oma kuntosali kotosalla. Niin paljon mieluummin treenaan kotona.
        Laitteet ei luonnollisestikaan ole yhtä pro-tasoa kuin jollakin 60e/kk maksavalla salilla. Mutta esim. tuollainen gymstick olisi oiva lisä myös mulle, panenkin harkintaan. Pari ensimmäistä kertaa varmasti tulee käytyä ihan ohjatussa jumpassa, että oppii miten siitä kepukasta saa kaiken irti.

Ja siinä olen kyllä samaa mieltä, että monilla varmasti jää laitteet nurkkaan pölyttymään. Mutta sitten toisaalta tunnen monia, itseni lisäksi, joilla motivaatio sikiää siitä nähdystä tuloksesta ja vaan rehkimisen riemusta. Ja monilla myös elämäntilanne on sellainen, että ei pysty irrottautumaan kotoa pariksi tunniksi, mutta 60 min treeni onnistuu vaikka lasten ollessa päiväunilla, tai iltasella.

Ja onhan noita tosiaan hölmömpiä tapoja tuhlata ylimääräistä rahaa... nuo laihdutusvalmisteet jotka mainitsitkin, ja myös esim. alkoholi tai tupakka tms. Ja kuntolaitteissakin nämä "ihmelaitteet" jotka tekevät sixpackin vain 3min/pvä-harjoittelulla :D Jokin iso rohmu laite, joka on tarkoitettu vain ja ainoastaan tietyn lihasryhmän kehittämiseen. Sellaiset varmasti jäävät pölyttymään, jäisivät mullakin :)

• se mitään
        Sparraaja kirjoitti:

pakkopullaa mulla ole ainakaan toi kuntopyörällä meno. ihanaa pistää korvalaput korviin ja polkeminen sujuu kuin vettä vaan. aika menee tosi äkkiä ja tuloksia syntyy.
        se on oikein sitä mun omaa laatuaikaa. puhelimet toiseen huoneeseen ettei kuule jos joku soittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1410
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1245
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1105
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1051
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe