Hain reilu vuosi sitten eroa vaimostani, syynä vaimon uskottomuus ja muukin epärehellisyys avioliiton aikana. Nyt vaimo kuitenkin vihaa suunnattomasti minua ja väitää että ero oli kokonaan minun syytäni. Osituskin on vielä tekemättä, ei nimittäin voi kahta sanaa enempää sanoa kun ex-rouva poistuu paikalta ovet paukkuen, hänen mukaan koko omaisuus kuuluu hänelle koska olen sen hänelle velkaa. Onkohan tämä nyt sitä kuuluisaa naisen logiikkaa.
Vaivaako syyllisyys vai mistähän tämä johtuu.
Miksi vaimo
9
1809
Vastaukset
- eronnutNpks
Oletko koko omaisuuden hänelle velkaa? Onko teillä avioehto, jonka mukaan sinä et omista mitään?
Jos ei, kuuluu sinulle puolet, tai sen avioehdon mukainen osuus. Miksi täällä valitat sen sijaan, että ottaisit juristiin yhteyttä?
Olen nainen, enkä käsitä, että joku mies voi olla noin exänsä vietävissä. Exäsi on fiksu, jos tietää paikalta poistumalla saavansa itselleen koko omaisuuden. Ei siihen mitään logiikaa tarvita, ainoastaan jalat alle :) *miksei minun exäni ollut samanlainen*- tiedän
Tottakai tiedän, että puolet omaisuudesta kuuluu minulle. Ex-vaimo ei taida sitä kuitenkaan tietää, hänen logikkansa mukaan olen hänelle jostakin velkaa, varmaankin siitä vieraissa hyppäämisestä ja yhteisen omaisuuden hävittämisestä ja rahojen piilottamisesta.
Ja tottakai olen hänenmukaansa syyllinen eroon koska minä jätin erohakemuksen. Ja juristi on jo palkattu hoitamaan ositusta ja myös tutkimaan voinko haastaa ex-puolisoni oikeuteen näistä muista jutuista.
En kuitenkaan käsitä miksi se hirveä viha, itsehän hän on toiminnallaan saanut eron aikaan, vai kuvitteliko hän naisenlogiikallaan että katselen vaan tyynenä vierestä hänen touhujaan,ja suostun olemaan hänen "vietävissään" ja luovuttamaan koko omaisuuden hänelle. En sentään niin tyhmä ole minäkään. - olevan sen lajin
tiedän kirjoitti:
Tottakai tiedän, että puolet omaisuudesta kuuluu minulle. Ex-vaimo ei taida sitä kuitenkaan tietää, hänen logikkansa mukaan olen hänelle jostakin velkaa, varmaankin siitä vieraissa hyppäämisestä ja yhteisen omaisuuden hävittämisestä ja rahojen piilottamisesta.
Ja tottakai olen hänenmukaansa syyllinen eroon koska minä jätin erohakemuksen. Ja juristi on jo palkattu hoitamaan ositusta ja myös tutkimaan voinko haastaa ex-puolisoni oikeuteen näistä muista jutuista.
En kuitenkaan käsitä miksi se hirveä viha, itsehän hän on toiminnallaan saanut eron aikaan, vai kuvitteliko hän naisenlogiikallaan että katselen vaan tyynenä vierestä hänen touhujaan,ja suostun olemaan hänen "vietävissään" ja luovuttamaan koko omaisuuden hänelle. En sentään niin tyhmä ole minäkään.tunetason ongelmia, että kehotan pysymään hänestä kaukana. Hoida asiasi ja omaisuuden ositus virallisteitse, mieluiten asianajajan välityksellä. Älä antaudu minkäänlaisiin suoriin väittelyihin ja kiistoihin hänen kanssaan. Hankkiudu hänestä eroon ja pidä jatkossakin niin paljon etäisyyttä kuin suinkin pystyt äläkä päästä häntä syyttelemällä hallitsemaan itseäsi. Sinulla on oikeus uuteen elämään ilman häntä.
- raukkaa
hän piti sinua itsestäänselvyytenä, eikä siis uskonut että koskaan häntä jättäisit.
Olet siis "verisesti" häntä "loukannut".
Hän on omasta mielestään oikeutettu saamaan korvausta, koska olet hänet "pettänyt".
Vai mites se menee?
Pidä sinä nyt sitten itsestäänselvyytenä se, että hän ei saa yhtään sen enempää kuin mitä sinun (tai lain) mukaan hänelle kuuluu!
Hyvää ja valoisaa joulua, toivottavasti löydät itsellesi aidon rakkauden.
-uskollinen avovaimo- - NAINEN ja tiedän
mitä tarkoittaa äxän viha.Se on jotain ihan hirveätä.
Sen neuvon annan,että ota yhteys juristiin joka antaa oikeita neuvoja,muuten äxä vie sinulta tosissas kaiken.Kokemusta on!
He kyllä osaa olla ns.kohteliaita ja hyviä Sinua kohtaan,kunnes saa omaisuuden haltuunsa.Sitten oikea vittuilu vasta alkaa ja kosto!
Joulumieltä ja kysy neuvoa! - delle
Kokemusta on minullakin siitä, miten 'pitkälle' viha ulottuu: Kun exäni aikoinaan erosi, se oli 'vihaero'; vaimo oli hakenut eroa ja (mukamas) syyttä. No, mies sitten vihasi tätä exäänsä koko meidän parivuotisen suhteen ajan; paskasangon sain siis niskaani - 'miehen logiikalla' minun kauttani vaimokin sai ansionsa mukaan.
Luulen, että tällaisessa vihassa on aina käsittelemättömät tunteet taustalla; oma syyllisyys, mutta usein myös tunne siitä, että on itse tullut kaltoin kohdelluksi. Jos puhuminen ei onnistu, tilanne on aika huono.
Yritä vielä kerran
puhua vaimollesi - itsellesi ainakin jää tunne, että yritit. Älä syyllistä häntä, vaikka haluaisitkin, yritä ymmärtää. Sen jälkeen voit vapaasti ajatella mitä haluat ja tehdä omat johtopäätöksesi. Tunne siitä, että yritit TODELLA, auttaa sinua myöhemmin, kun puit tilannetta itseksesi. Tsemmpiä! - SILLÄ.............
Hän varmasti tuntee paljon syyllisyyttä ja kuitenkin kääntää asian sinun syyksi, vaikka olet ollut uskollinen.
Toista on aina helpompi syyttää, kuin itseään.
Niinhän se menee. IKÄVÄ KYLLÄ !!!
Naisen logiikalllakin saattaa olla asiassa merkitystä.
Toivon, että asiasi tai asianne järjestyvät ja usko, kyllä ne järjestyvät vielä.
Aika näyttää!!
Ota tietynlainen etäisyys ex-vaimoosi ! - mistävaan
Ennen kuin vaimosi petti sinua, suhteessanne on ollut jotain pielessä.
Olet ehkä hänen mielestään tehnyt jotain mikä loukkaa tai nöyryyttää häntä. Se on rikkonut välinne ja hän on pettänyt. Ei ehkä kostoksi kuitenkaan. Mutta koska hän on kokenut omalta osaltaan jotain vieläkin pahempaa, hän ei näe omaa pettämistään niin pahana, jos edes välittää pettäneensä.
Näin ollen kaikki kiukuttelu on seurausta vanhoista asioista. Ette ole aikoinaan saanut puhutuksi asioita selviksi.. Eikä vaimosikaan ole saanut suutaan auki. Saisitko sinä edes, ja ihan asiallisesti, otettua hänen kanssaan koko teidän suhteenne puheeksi siitä alkaen kun tapasitte, mitä sitten tapahtui, ja missä meni vikaan. Oletko valmis ymmärtämään miksi hän on ehkä käsittänyt sinut väärin, tai päinvastoin. Mutta ole vilpitön. Toisen syyttelytyylillä saatte vain pahemman sodan aikaiseksi.
Jos suhde ei toimi, on asioita perusteellisesti vinossa, niistä pitäisi voida puhua rauhalliseti ja maltillisesti vaikka päättää erosta tai yrityksestä jatkaa. Mutta kun ihminen ei ole täydellinen, asiat voivat purkautua epämiellyttävällä tavalla. - Jiniz
käytöstä petturilta. Olen vierestä seurannut paria petturia. He kusettivat puolisoitaan mennen tullen, mutta, jos puoliso katsoikin vastakkaiseen sukupuoleen, alkoi hirveä v.....lu. Sitten kun ero tuli, alkoi puolison syyllistäminen ja mustamaalaaminen. Melko epeleitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1178063
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1355353Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1243574Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352604Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3571544Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?971540Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?701406Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376