Paskimmat vuokratyöpaikat

VAROKAA NÄITÄ

Kertokaa missä on ollut ikävintä työskennellä, siis vuokrafirman asiakas?

187

45011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksd

      Varokaa tätä firmaa.Ei kannata mennä yhtiön palvelukseen.Ei edes joululahjaa saa,vaikka on ollut palveluksessa 2 vuotta.

      • lallerilaa

        Heippa!

        Minusta työpaikalla on aika paljon muut asiat tärkeämpiä kuin joululahja! Voi jösses...Ihanko jäit ilman joululahjaa? Ja sen takia haukut täällä yritystä? Mene itseesi hei!

        Aloittaja haki varmaan IHAN OIKEITA epäkohtia yms mitä joillain vuokranvälittäjillä varmasti on.

        Mulla on hyviä kokemuksia eilakaislasta ja adeccosta, huonoja varamiespavelusta ja manpowerista.


      • riitapukari

        kyllä minulle ainakin Adeccolta viime vuonna yritettiin tyrkyttää lahjaa, vaikka hädin tuskin olin työsuhteen aloittanut pari päivää ennen joulua. Ehkä sinulla ei ole ollut toimeksiantoa joulun aikaan yrityksen kautta jolloin lahjoja ei ehkä anneta.


      • en suosittele
        lallerilaa kirjoitti:

        Heippa!

        Minusta työpaikalla on aika paljon muut asiat tärkeämpiä kuin joululahja! Voi jösses...Ihanko jäit ilman joululahjaa? Ja sen takia haukut täällä yritystä? Mene itseesi hei!

        Aloittaja haki varmaan IHAN OIKEITA epäkohtia yms mitä joillain vuokranvälittäjillä varmasti on.

        Mulla on hyviä kokemuksia eilakaislasta ja adeccosta, huonoja varamiespavelusta ja manpowerista.

        varamiespalvelu on varmaan suurin ainakin ne niin itteensä mainostaa. kauhea dinosaurus ja sais musta kaatua koko firma.


      • amelisa

        Kävin adeccossa haastattelussa ja sermin takana istunut vanhempi mies hakkasi haastattelun aikana näppäimistöä ja kiroili käyttäen V sanaa! Hänellä oli myös lapsi (oma?) mukana mikä teki käytöksen vielä törkeämmäksi. Ja mitä ihmettä lapsi tekee työpaikalla? Ei kyllä kovin ammattimaista kuvaa firmasta antanut.


      • Miepä mie
        amelisa kirjoitti:

        Kävin adeccossa haastattelussa ja sermin takana istunut vanhempi mies hakkasi haastattelun aikana näppäimistöä ja kiroili käyttäen V sanaa! Hänellä oli myös lapsi (oma?) mukana mikä teki käytöksen vielä törkeämmäksi. Ja mitä ihmettä lapsi tekee työpaikalla? Ei kyllä kovin ammattimaista kuvaa firmasta antanut.

        On törkeää tuoda kakara häiritsemään työrauhaa ja pilaamaan ilmapiiri.


      • entinen työntekijä

        tässä on kans yksi paska firma. olin 4v yhdessä paikassa sentterin kautta. nyt olen ollut työttömänä vuoden ei ole tullut mitään sentteristä. PASKA FIRMA


      • miksi ihmeessä
        en suosittele kirjoitti:

        varamiespalvelu on varmaan suurin ainakin ne niin itteensä mainostaa. kauhea dinosaurus ja sais musta kaatua koko firma.

        kui nyt niin?
        Perusteluita


      • Fishbone Jalmari
        amelisa kirjoitti:

        Kävin adeccossa haastattelussa ja sermin takana istunut vanhempi mies hakkasi haastattelun aikana näppäimistöä ja kiroili käyttäen V sanaa! Hänellä oli myös lapsi (oma?) mukana mikä teki käytöksen vielä törkeämmäksi. Ja mitä ihmettä lapsi tekee työpaikalla? Ei kyllä kovin ammattimaista kuvaa firmasta antanut.

        Itse olen aatellut, että lapset saa tulla mukaan työpaikalle, jos haluavat(Kyllä ne pian tajuu, ettei kannata). Voisi olla hyväkin juttu, että kehityskeskustelussa olisi lapset mukana, niin pysyttäisiin järkevällä aaltopituudella asioissa. Ja ei: työnantaja ei päätä lasten sijaintia, kyllä se olen minä itse, tai painukoot suolle koko työnantaja!


      • tuumiskelija (3+18)
        Miepä mie kirjoitti:

        On törkeää tuoda kakara häiritsemään työrauhaa ja pilaamaan ilmapiiri.

        Maalta kotoisin olleena, itse olin aina vanhempien mukana töissä mukana. Pidän tätä epäkohtana, että lapset eivät ole mukana työpaikalla. Hommat on siinä mielessä menneet pahasti väärään suuntaan. Olen pikkuhiljaa kallistumassa sille kannalle, että jos lapset eivät voi olla mukana, niin onko koko töissäkään sitten mitään mieltä?


      • Hoh...
        tuumiskelija (3+18) kirjoitti:

        Maalta kotoisin olleena, itse olin aina vanhempien mukana töissä mukana. Pidän tätä epäkohtana, että lapset eivät ole mukana työpaikalla. Hommat on siinä mielessä menneet pahasti väärään suuntaan. Olen pikkuhiljaa kallistumassa sille kannalle, että jos lapset eivät voi olla mukana, niin onko koko töissäkään sitten mitään mieltä?

        "Pidän tätä epäkohtana, että lapset eivät ole mukana työpaikalla."

        Pidä rauhassa vaan. Lapset eivät kuulu työpaikalle pyörimään ja häiritsemään muiden ihmisten työntekoa ja yritysten tuloksentekoa. Sen takia meillä on Suomessa päivähoitojärjestelmä.


      • Anonyymi
        Miepä mie kirjoitti:

        On törkeää tuoda kakara häiritsemään työrauhaa ja pilaamaan ilmapiiri.

        Kai olet kuullut lapsi mukaan töihin päivästä... välillä täytyy ottaa... jos hoitopaikka ei sillä hetkellä ole auki... lasta kun ei voi heittää nurkkaan kuin pyyhettä...


    • Koltti

      Eräs Tuusulassa toimiva toimistotarvikelafka oli kyllä aika epämieluisa kokemus. Vuokratyöläisen arvostus siellä oli aika lähellä nollaa.

    • mens

      Adecco ja Barona kokeiltu.

      Tekivät niin henkeäsalpaavan vaikutuksen,
      että en enään välitysvirmojen kautta hae
      yhtäkään paikkaa.

      Laittavat mollit ym. täyteen hakemuksia,
      jotta saisit kuvan, että heillä olis paljon
      paikkoja vapaana. Todellisuus toisin.

      2x 1 päivän keikkaa tarjottu
      1x 2 viikon keikka tarjottu

      Kun kolmannella kerralla sanoin 1 päivän
      haista-paska keikalle Ei, laitettiin
      profiili-sivulle suoraan merkintä, eikä
      sen enempää tarjouksia tullut.

      • jjlö0

        noissa työilmoituksissa on tosiaan jotain pimeetä


    • kokemuksiakin on!

      Mulla on positiivisia kokemuksia juuri baronasta ja adecosta! Riippu nähtävästi ihan paikkakunnastakin. En ole ollut tyytyväinen op-teamin toimintaan, siellä ei tunnuttu lakiasioista paljon tietävän.

    • nuori n

      Työskentelen lukion ohessa vuokratyöntekijänä prismojen ja s-markettien kassoilla. Varaan netistä minulle sopivia vuoroja.

      Olin varannut jo hyvissä ajoin tulevalle viikolle torstaipäivälle vuoron. Sitten sairastuinkin. Työsopimuksen allekirjoitustilaisuudessa oli aikoinaan sanottu, että sairaudesta olisi hyvä ilmoittaa mahdollisimman ajoissa, jotta he saisivat tuuraajan paikalle. Ilmoitin keskiviikkona iltapäivällä, että olen kipeänä ja menen torstaina aamulla lääkäriin (työvuorokin oli torstaina). Minulle sanottiin, että selvä juttu jne.

      Kun palkkani tuli tilille, havitsin kuitenkin, että sairasajan palkkaa ei ollut maksettu lainkaan. Soitin palkanlaskentaan ja kysyin asiaa. Sain kuulla, että olin "itse" perunut vuoroni, sillä enhän ollut voinut keskiviikkona tietää, että olisin torstaina sairaana. Kerroin käymästäni puhelusta ja palkanlaskija vain hymähteli ja sanoi, että mitään ei makseta. Eihän kyse sinänsä ollut kuin yhdestä ainoasta sairaslomapäivästä, mutta periaatteen ihmisenä en moista hyväksynyt. Tein asiasta kirjallisen valituksen ja vaadin kirjallista vastinetta asiaan. Sain muutaman päivän päästä puhelun palkanlaskennan päälliköltä, joka sanoi, että ko. palkka maksetaan minulle ja pahoitteli asiaa.

      Sain tililleni palkan, josta kuitenkin tietysti puuttuivat iltalisät, jotka kaupan alalla lain mukaan kuuluu maksaa. Soitin taas palkanlaskentaan ja valitin asiasta, ja vasta sitten sain viikon kuluttua lisät tililleni.

      Näin vuokratyöfirmat kohtelevat nuoria työntekijöitä, jotka mahdollisesti ovat ensimmäisessä työpaikassaan, eivätkä osaa vaatia oikeuksiaan.

      • ....

        Olen itsekin joutunut tappelemaan Opteamin kanssa sairaslomanpalkoista. Yleisellä puolella lääkäriin ei flunssan takia pääse, vaan sinut ohjataan terveydenhoitajalle. Terveydenhoitajan kirjoittama sairasloma ei taas Opteamilla käy, vaan pitää olla lääkärin allekirjoitus.

        Mikäli terveyskeskuksesta saatu sairaslomapaperi ei päde, pitäisi firman järjestää a) työterveydenhuolto b) korvata yksityisellä lääkärillä käynnistä aiheutuvat kulut. Muistakaa nyt hyvät ihmiset pitää huoli tämän firman kanssa, että sairaslomapalkat maksetaan! Niistä voi vaikka nostaa metelin, mutta hiljaiseksi ei saa jäädä. Eikä nämä tapaukset varmasti ole ainoita laatuaan. Kaikki eivät vain ymmärrä vaatia sitä, mikä heille kuuluu...


      • opteam
        .... kirjoitti:

        Olen itsekin joutunut tappelemaan Opteamin kanssa sairaslomanpalkoista. Yleisellä puolella lääkäriin ei flunssan takia pääse, vaan sinut ohjataan terveydenhoitajalle. Terveydenhoitajan kirjoittama sairasloma ei taas Opteamilla käy, vaan pitää olla lääkärin allekirjoitus.

        Mikäli terveyskeskuksesta saatu sairaslomapaperi ei päde, pitäisi firman järjestää a) työterveydenhuolto b) korvata yksityisellä lääkärillä käynnistä aiheutuvat kulut. Muistakaa nyt hyvät ihmiset pitää huoli tämän firman kanssa, että sairaslomapalkat maksetaan! Niistä voi vaikka nostaa metelin, mutta hiljaiseksi ei saa jäädä. Eikä nämä tapaukset varmasti ole ainoita laatuaan. Kaikki eivät vain ymmärrä vaatia sitä, mikä heille kuuluu...

        Opteam oli ennen yksi ainoista vuokrafirmoista, jotka noudattivat lakeja. Johto vaihtui ja niin vaihtui tapa hoitaa asioita. Äänestäkää jaloillanne ja menkää jollekkin toiselle, jos eivät huolehdi teidän eduista.


      • palkatta

        Mistä sait palkanlaskennan nron, mulle sanottiin että salaisuus.kertokaa kuka/mikä firma hoitaa opteamin palkanlaskennan?


      • äääääääääääääääää
        .... kirjoitti:

        Olen itsekin joutunut tappelemaan Opteamin kanssa sairaslomanpalkoista. Yleisellä puolella lääkäriin ei flunssan takia pääse, vaan sinut ohjataan terveydenhoitajalle. Terveydenhoitajan kirjoittama sairasloma ei taas Opteamilla käy, vaan pitää olla lääkärin allekirjoitus.

        Mikäli terveyskeskuksesta saatu sairaslomapaperi ei päde, pitäisi firman järjestää a) työterveydenhuolto b) korvata yksityisellä lääkärillä käynnistä aiheutuvat kulut. Muistakaa nyt hyvät ihmiset pitää huoli tämän firman kanssa, että sairaslomapalkat maksetaan! Niistä voi vaikka nostaa metelin, mutta hiljaiseksi ei saa jäädä. Eikä nämä tapaukset varmasti ole ainoita laatuaan. Kaikki eivät vain ymmärrä vaatia sitä, mikä heille kuuluu...

        En ymmärrä kirjoitustasi... Jos olen sairas en saa palkkaa, koska en tee töitä... Vuokrafirmassa olo on tätä, mutta en ole myöskään sitoutunut ajamaan itseäni loppuun paskamaisilla työmäärillä !!!


      • vuokratyöläinen
        .... kirjoitti:

        Olen itsekin joutunut tappelemaan Opteamin kanssa sairaslomanpalkoista. Yleisellä puolella lääkäriin ei flunssan takia pääse, vaan sinut ohjataan terveydenhoitajalle. Terveydenhoitajan kirjoittama sairasloma ei taas Opteamilla käy, vaan pitää olla lääkärin allekirjoitus.

        Mikäli terveyskeskuksesta saatu sairaslomapaperi ei päde, pitäisi firman järjestää a) työterveydenhuolto b) korvata yksityisellä lääkärillä käynnistä aiheutuvat kulut. Muistakaa nyt hyvät ihmiset pitää huoli tämän firman kanssa, että sairaslomapalkat maksetaan! Niistä voi vaikka nostaa metelin, mutta hiljaiseksi ei saa jäädä. Eikä nämä tapaukset varmasti ole ainoita laatuaan. Kaikki eivät vain ymmärrä vaatia sitä, mikä heille kuuluu...

        epidemialuontoiseen sairauteen (flunssa, vatsatauti, tms) käy kyllä terveydenhoitajan todistus. mikäli sairaus toistuu alle 30päivän sisällä, pitää seuraava todistus olla joko samalta terveydenhoitajalta, tai terveydenhoitajan todistus lääkärin leimalla, tai lääkärintodistus.


      • ...............
        äääääääääääääääää kirjoitti:

        En ymmärrä kirjoitustasi... Jos olen sairas en saa palkkaa, koska en tee töitä... Vuokrafirmassa olo on tätä, mutta en ole myöskään sitoutunut ajamaan itseäni loppuun paskamaisilla työmäärillä !!!

        Palkka kuuluisi saada jo sovituilta työvuoroilta,jos sattuukin sairastumaan.


      • samantra
        .... kirjoitti:

        Olen itsekin joutunut tappelemaan Opteamin kanssa sairaslomanpalkoista. Yleisellä puolella lääkäriin ei flunssan takia pääse, vaan sinut ohjataan terveydenhoitajalle. Terveydenhoitajan kirjoittama sairasloma ei taas Opteamilla käy, vaan pitää olla lääkärin allekirjoitus.

        Mikäli terveyskeskuksesta saatu sairaslomapaperi ei päde, pitäisi firman järjestää a) työterveydenhuolto b) korvata yksityisellä lääkärillä käynnistä aiheutuvat kulut. Muistakaa nyt hyvät ihmiset pitää huoli tämän firman kanssa, että sairaslomapalkat maksetaan! Niistä voi vaikka nostaa metelin, mutta hiljaiseksi ei saa jäädä. Eikä nämä tapaukset varmasti ole ainoita laatuaan. Kaikki eivät vain ymmärrä vaatia sitä, mikä heille kuuluu...

        terveydenhoitajan kirjoittama lappu ei käy myöskään VPS:llä.
        ja erityisen helppoa oli viime syksynä mennä mahataudissa lääkäriin... haloo, järjen käyttö ei minusta ole sentään kiellettyä...


      • Anonyymi
        samantra kirjoitti:

        terveydenhoitajan kirjoittama lappu ei käy myöskään VPS:llä.
        ja erityisen helppoa oli viime syksynä mennä mahataudissa lääkäriin... haloo, järjen käyttö ei minusta ole sentään kiellettyä...

        Terveydenhoitajan lappu ei ole käynyt vielä missään firmassa sairaslomatodistuksena... Nyt iso firma missä olen niin tarvii käydä kotipaikkakunnan työterveydessä jos tarvitsee jatkotutkimuksia ym.


    • välillä ketutti

      Olin ollut töissä jo useita kuukausia tehnyt säännöllistä 2-vuorotyötä, 6 aamua ja 4 iltaa aina vuoroviikoittain.
      Olin ollut töissä jo useita kuukausia päätin ottaa vapaan viikon eli kesäloman. Laskin että mulle olisi pitänyt kertyä nuo muutama pekkaspäivää, koska yhtään en ollut vielä käyttänyt. No, asikasyrityksestä sanottiin, että "juu hyvää lomaa vaan, onhan noita pekkaspäiviä sulle tosiaan kertynyt".
      Lähetin tuntilistan varsinaiselle työnantajalleni eli Adeccolle, mutta hepäs eivät suostuneet maksamaan pekkaspäiviäni! Sanoivat, että pekkaspäiviä kertyy vain, mikäli on säännöllisesti töissä, eli 40 tuntia/viikko. Mutta minullapas on joka toinen viikko 48 h ja joka toinen vain 32 h, eli heidän logiikan mukaan mulle on kertynyt vasta puolet pekkasista mitä oman järkeni mukaan on. Ja tuleehan noista keskiarvoiksi 40 h/viikko.
      No, tästä soitin useampaankin kertaan palkanlaskentaa, mutta vasta useamman soiton jälkeen (ja taisi asiakasyrityksen henkilöstöpäällikkökin sinne soittaa) sain viimein rahat tililleni.

      Tällainen kokemus minulla. Lisäksi joitakin fiboja vuorolisien maksuissa oli, kun eivät lukeneet tuntilistaani tarkasti, mutta ne selvisivät soittamalla.

      Adeccon paikallistoimiston väki oli kyllä mukavaa ja ystävällistä porukkaa, heille plussat. Mutta tuo palkanlaskenta oli vähän sieltä sun täältä..

      Parin kuukauden jälkeen sanoin vuokratyösopimukseni irti. Jatkoin ja jatkan edelleen samassa työpaikassa, mutta nyt työnantajana on yritys itse, eikä míkään vuokrafirma.

      Se hyöty vuokrafirmasta oli, että sain hommattua työpaikan itselleni.

    • firmoja

      labourline, barona, personell, varamiespalvelu ja muutamat pient firmat. saattaa saada duunia mitä ei edes itse ola hakenu, eli siis sitä paskaduunia. et saa työsopparia ennen duunia. työnantaja ei anna työlistoja. työpaikalla ei o perehdytystä. yleensä vaan vihelleellään ja vittuillaan ja nauretaan. ja ei kerrota millo non kahvi tauko ja mistä saa kahvia tai minno nvoi syödä. nauretaan vaan.

      • Keiho k.

        Mahdollisia kokemusksia gnt:ltä? Olin itse siellä joskus aikoinaan vuokrafirman kautta ja kuvauksesi kuulosti kuin omalta kokemukselta ja bonuksena oli vielä paska palkka.


      • qm111

        Proselectum, Scanfil, delta, Barona.


    • työssäoloehto

      piti kirjotaa erillinen työssäoloehto työsopimuksen liitteeksi ettei voi loikata asiakasyrityksen leipiin.

      • eri työtä mitä hain

        sain eri duunin mitä hain. työ oli ikävää ja mua kohdeltiin ikävästi ja työsopimus tehtiin seuraavana työpäivänä. työhän opsatusta ei ollut.


      • Paska juttu
        eri työtä mitä hain kirjoitti:

        sain eri duunin mitä hain. työ oli ikävää ja mua kohdeltiin ikävästi ja työsopimus tehtiin seuraavana työpäivänä. työhän opsatusta ei ollut.

        löysin itseni aivan eri työstä, mihin olin aikoinani mennyt haastatteluun Varamiespalveluun ja samalla tavalla oli käydä sittemmin Adeccon kanssa. Alkoi puhua ihan eri paikasta kuin mihin olin hakenut, eri alaa ja sellaista työtä, jota en ollut koskaan tehnyt. Silti olisi pitänyt olla valmis sitoutumaan ko. työhön edes näkemättä työpaikkaa, sillä haastattelija ei halunnut parin viikon päästä saada soittoa, että olen löytänyt paremman paikan. Näin hän asian ilmaisi eli taisi päästä pieni lipsahdus ;)

        Olen huomannut, että vuokrafirmat hakevat "hyviä tyyppejä". Tämä näkyy tarkoittavan sellaisia, jotka tyytyvät mitättömään palkkaan, ovat valmiit sitoutumaan vaikka loppuiäkseen, vaikkeivät edes tiedä, mihin ovat menossa ja mitä työtä tekemään ja jotka ovat tyytyväisiä siihen, mitä saavat eli eivät missään tapauksessa valita.

        Itse en enää vuokrafirmojen kautta edes hae töitä. Koko systeemi pitäisi lopettaa.


      • naksi
        Paska juttu kirjoitti:

        löysin itseni aivan eri työstä, mihin olin aikoinani mennyt haastatteluun Varamiespalveluun ja samalla tavalla oli käydä sittemmin Adeccon kanssa. Alkoi puhua ihan eri paikasta kuin mihin olin hakenut, eri alaa ja sellaista työtä, jota en ollut koskaan tehnyt. Silti olisi pitänyt olla valmis sitoutumaan ko. työhön edes näkemättä työpaikkaa, sillä haastattelija ei halunnut parin viikon päästä saada soittoa, että olen löytänyt paremman paikan. Näin hän asian ilmaisi eli taisi päästä pieni lipsahdus ;)

        Olen huomannut, että vuokrafirmat hakevat "hyviä tyyppejä". Tämä näkyy tarkoittavan sellaisia, jotka tyytyvät mitättömään palkkaan, ovat valmiit sitoutumaan vaikka loppuiäkseen, vaikkeivät edes tiedä, mihin ovat menossa ja mitä työtä tekemään ja jotka ovat tyytyväisiä siihen, mitä saavat eli eivät missään tapauksessa valita.

        Itse en enää vuokrafirmojen kautta edes hae töitä. Koko systeemi pitäisi lopettaa.

        Mielenkiintoista että kaikki haukkuu että on vaan keikkoja eikä mitään pitkäaikaista ja sinulla taas kokemus että pitkäaikaita työntekijää hakivat. Aina ei kysyntä ja tarjonta kohtaa. Vuokratyöfirmat ei ole mikään kaikki ihmiset työlistävä taho vaan mitä heidän asiakkaat tarvii sen he tarjoavat työpaikkailmoituksilla hakijoille. Jos paikkaan haetaa pidempiaikaista työntekijää niin kyllä tsekin kysyisn sitoutumista ja motivaatiota jatkaa tehtävässä.

        Ja toi paikan hakeminen. Eikös se ole vain hyvää asiakaspalvelua jos paikka mit hait on jo täytetty tai et sovellukaan siihen niin tarjoavat toista työtä? Ihan sama vaikka eri ala, ammatinvaihtajia kyllä löytyy.


    • haukuttiin alempaan helvettiin

      jokela service haukku mut työhaastattelun jälkeen alimpaan helvettiin, koska en työhaastattelussa ollut kertonut että olin 5 vuotta sitten työskennellyt asiakasyrityksessä. sitä ei kyllä kysytty kertaakaan ja asiakas yritys sattui muistamaan minut haastattelussa. kuulemma turha hakea ikinä ja koskaan duunia jokelan kautta ja he haukkuvat minut kaikille jotka soittavat jokelaan ja kysyvät minusta suosituksia.

      • Zenta

        Minäkin olen haastattelutilanteessa päättynyt parissa vuokrafirmassa (varamiespalvelu ja adecco) hyökkäyksen kohteeksi ja haukuttavaksi. Syynä ollut se, että olen painostuksen jälkeen kertonut totuudenmukaisesti, miksi pitkä työsuhde on loppunut.

        Onkohan tällainen pystyyn haukkuminen kuinka tyypillistä?

        En kyllä enää vuokrafirmojen kautta töitä haekaan ja olen samaa mieltä kuin aikaisempi kirjoittaja, että ne pitäisi kieltää kokonaan.


      • Mic+Recorder=Justice
        Zenta kirjoitti:

        Minäkin olen haastattelutilanteessa päättynyt parissa vuokrafirmassa (varamiespalvelu ja adecco) hyökkäyksen kohteeksi ja haukuttavaksi. Syynä ollut se, että olen painostuksen jälkeen kertonut totuudenmukaisesti, miksi pitkä työsuhde on loppunut.

        Onkohan tällainen pystyyn haukkuminen kuinka tyypillistä?

        En kyllä enää vuokrafirmojen kautta töitä haekaan ja olen samaa mieltä kuin aikaisempi kirjoittaja, että ne pitäisi kieltää kokonaan.

        Muistetaan ottaa se nauhuri/kännykkä/mp3-soitin mukaan nauhoittamaan, että on jälkeenpäin todistaa, minkälainen firma on kyseessä. Voisko joku muuten laittaa noita firmojen haastattelukömmähdyksiä youtubeen? Itellä on jo melkonen liuta haastatteluja nauhalla, tosin (tavallaan harmiksi) ovat olleet ihan asiallisia. :)


      • Vastaus: Adecco
        Zenta kirjoitti:

        Minäkin olen haastattelutilanteessa päättynyt parissa vuokrafirmassa (varamiespalvelu ja adecco) hyökkäyksen kohteeksi ja haukuttavaksi. Syynä ollut se, että olen painostuksen jälkeen kertonut totuudenmukaisesti, miksi pitkä työsuhde on loppunut.

        Onkohan tällainen pystyyn haukkuminen kuinka tyypillistä?

        En kyllä enää vuokrafirmojen kautta töitä haekaan ja olen samaa mieltä kuin aikaisempi kirjoittaja, että ne pitäisi kieltää kokonaan.

        "Minäkin olen haastattelutilanteessa päättynyt parissa vuokrafirmassa (varamiespalvelu ja adecco) hyökkäyksen kohteeksi ja haukuttavaksi. Syynä ollut se, että olen painostuksen jälkeen kertonut totuudenmukaisesti, miksi pitkä työsuhde on loppunut.

        Onkohan tällainen pystyyn haukkuminen kuinka tyypillistä?"

        Minutkin on haukuttu Adeccon toimesta. Ihan uskomatonta toimintaa. Onneksi Adecco ei ole ainut reitti työllistymiseen tässä maassa, enkä voi ko. firmaa suositella kenellekään. Oma kokemukseni ja vastaukseni aloittajan kysymykseen: ADECCO ON PAS-KIN!!!


    • haastatelussa

      personellin työhaastattelussa ne haukku mua HERRAKSI kun oon tehny paskimpia ja lyhyitä duunarin pätkätöitä muissa firmoissa. sit ne pyyti muutkin katton minkä näkönen tyyppi mä oikeen oon. älkää menkö personelille duuniin.

    • varotätä

      ihan paska, hyvä jos saat työsopparin

    • se on vuokrafirma

      en suosittele, koska se vuokraa duunareita, ei kananta mennä

      • tarvitsee

        työtä. Oletko itse joku akateemikko. HV!


    • ewfregfrg

      BARONA!!! VIIKKOTOLKULLA SAA ODOTTAAA TYÖTODISTUKSIA. PALKKATODISTUKSIA. HUPPISTA KEIKKAA SAIRASLOMAAJAN PALKAT UNOHTU MAKSAA KUN TYÖNANTAJA KADOTTI SAIRASLOMATODISTUKSEN. KOHTA ON LIITON LAKIMIEHELLE ASIAA .

      • joukok

        kohta odottanut työtodistusta 2kk


    • prkl.........

      Baronasta jäi paska maku suuhun.
      Yritin soittaa monta kertaa että olisin valmis aloittamaan hommat (pyysivät sieltä ilmoittamaan).
      Saatiin selville että huomenna, ei siinä mitään koska asia sopi minulle mainiosti. (Kävin työhön vaativan koulutuksen noin 2 vko ennen)

      Pääsin sovittuun paikkaan menin varmuuden vuoksi odottamaan noin 10min ennen sovittuun aikaan, noh aikaa kului noin tunnin verran ja yritin soittaa monta kertaa Baronalle koska ketään ei näkynyt... ei vastattu.
      Minulla kun ei ollut asiakasfirman työnjohtajan tai muun vastaavan numeroa.

      Yli tunnin odoteltua päätin lähtä läksimään, ja noin neljä tuntia myöhemmin sain soiton että miksi en ole tullut töihin, puhelun aikana sain selville että Barona oli antanut minulle väärän kohtaamispaikan tehtaalla, ja asiakasfirma oli ottanut tilalleni uuden työntekijän jo samana aamuna eikä uutta mahdollisuutta tulisi.
      Sekä kehtasivat vielä väittää että en ole yrittänyt edes soittaa baronalle.
      Koulutus päivältä ei ole tullut palkkaa..

      (Tämä tapahtui tänään)

      Ja Aamulla kun herään saa alkaa soitteleen baronalle että mitäs vittua, ja pyytää verokorttini takaisin sekä pyydän purkamaan työsopimuksen.......

      Vittuun koko firma

      • Onnen hanhi

        syynä siihen ovat ammattitaidottomat esimiehet, joilla ei ole minkäänlaisia ihmissuhdetaitoja.
        Barona/Elisa kuvio, on asiasta oiva esimerkki. Työntekijä porukka pantiin pihalle ja esimiehet jatkavat.....

        Usein ero keskinkertaisen ja erinomaisen työsuorituksen välillä johtuu esimiehen kysystä ja taidosta huomioida henkilöstön psykologiset tarpeet. Tämä ei toteudu Baronalla, valitettavasti.


      • Hene__

        Juu kuulostaa pelottavan tutulta tarinalta..Menin kanssa eräänä aamuna tehtaalle ajoissa töihin/harjoitteluun,kunnes minua oli pyydetty soittamaan erääseen numeroon ennen työvuoron alkua..Niipä siinä aamulla soittelin ja soittelin eikä tyyppi vastannut..Kunnes sitten pyörähti hienolla mersulla pihaan..Sanomatta juuri mtn..Lähdimme katselemaan tehdasta ja minun työpistettä.Minut laittettiinkin heti 30 minutin päästä jo hommiin ja loppupäivän paiskin hommia.Vaikka työhaastettulussa nimenomaan sanottiin,että:KOulutus viikko. Ei se mtn koulutusta ollut ,kun 30 minuutin päästä pitäisi jo kaikki osata/kouluttaja,tai likka kävi kaikki asiat niin nopeesti läpi,ja tietenkin ehkä oletti osaavani koska oli ite ollu jo tehtaalla monta vuotta töissä..No kumminkin...Loppupäivästä minulle sitten tultiin sanomaan ,että huomenna ei sitten tarvii tulla.Samoin viesti tuli myöhemmin;että sinulle jäi firman avaimet voisitko palauttaa ne toimistoon? Tämäkö siis tarkoitti potkuja..? Ja jos jossain mokasin niin miksei siitä tultu sanomaan..?Kai ne palkkasivat jo uudenkin samana päivänä.. Aivan siis loistavaa työtä barona!


    • rtttrr

      Proselectum on hakenut suunnolle vuokratyöntekijöitä jo 10 vuotta. Mol.fi sivulla taas !!!
      Haiskahtaa tosi paskalta.

      • Konttorirotta

        Itselläni on hyviä kokemuksia eilakaislasta, hyviä ja huonoja kokemuksia manpowerista, varamiespalvelu on todella syvältä.


      • Olis kiva saada töit

        hakeneet myllyn parhaalle vuorotellen pakkaajaa jo monta vuotta.

        Ei vissiin kukaan kelpaa. Hakijoita luulis olevan.


      • gibboni

        Eivät ainakaakaan vastaa puhelimeen, pitävät samoja paikkoja avoinna vuositolkulla. Konkassa??


      • worm

        Proselectum haiskahtaa huijariyritykselle


      • siipu

        Proselectumilla samat paikat näkyvissä loputtomiin, tuskin ovat avoimia työpaikkoja, ihme pulju


      • Joppeli69
        siipu kirjoitti:

        Proselectumilla samat paikat näkyvissä loputtomiin, tuskin ovat avoimia työpaikkoja, ihme pulju

        On monenlaisia...


      • ft12

        muttei koskaa töitä proselectum, staffpoint ok sain heti mutta sain soitella perään kun oli saatavia. vistadel paska palkka mutta sain heti töitä viikoks.adecco kai pitäs olla hyvä. 2xhaastattelussa ei mitään. samoin burana 1x ei mitää, varamiespalv. 2x töitä ok, mutta paskat palkat. no ehkä jos AKT then pääsee niin ok palkat.


      • nälkäkurki
        siipu kirjoitti:

        Proselectumilla samat paikat näkyvissä loputtomiin, tuskin ovat avoimia työpaikkoja, ihme pulju

        Onks joku saanut työtä proselectumin kautta? kun sinne soittaa niin ne ei vastaa.


      • mappi
        Olis kiva saada töit kirjoitti:

        hakeneet myllyn parhaalle vuorotellen pakkaajaa jo monta vuotta.

        Ei vissiin kukaan kelpaa. Hakijoita luulis olevan.

        tai sitten on kyse kiirehuipuista, vakihenkilöstön lomista tai saikuista


    • pääsis suoraan

      sopparin luettuani korvauksia sun muita myöhemmi. 3 firmaa empä viitti mainostaa. ihmetyttää kyllä tuo menetelmä miten etsivät sopivimman kun paikkoja on jatkuvasti eikä ilmoiteta milloin loppuu haku. ei mitään tietoo oo tullu vaikka asun työpaikan lähellä ja työkokemusta

    • llphhfghjk

      No otsikossa se jo tulikin :) Varamiespalvelussa ne luulee olevansa jotain ylimyksiä, siis hei haloo - ei hyvä.
      Onneksi on hyviäkin kuten Staffpoint, ikinä ei ole tarvinnut niiden kanssa "tapella" asoioista, ainakaan turun toimiston kanssa.
      Väki tosin sielläkin näyttää vaihtuvan todella tiuhaan ja jotkun luulee itsestään hiukan liikaa mutta muuten kyllä ok näin sivutoimisia töitä tehden.

    • ertyjkl

      kaistaeila oy möllöttää, istuu, naputtelee näppistä ja töllää :O :O.
      ei mitään actionia.
      Oikeesti.

    • sellastaseon

      Sanokaa minun sanoneeni, että baronalla on "musta lista" työnhakijoista. Ei tule soittoja, ei haastattelukutsuja.. ja jos itse hankit haastattelun ja valmistaudut siihen, niin ei tule työtäkään.

    • sellastaseon

      kerran sain eräälle työpaikalle VMP:n kautta haastattelun. VMP:n haastattelussa oli tehty selväksi, että haen 2-vuorotyötä enkä 3-vuorotyötä. No, sitten tässä yrityksessä kävi ilmi, että työ tulisi piakoin muuttumaan 3-vuorotyöksi. Siis täh?? mättääkö tiedotuksessa vai kommunikaatiossa vai minkä takia minua liikuteltiin turhan takia paikasta toiseen?

      Meitä nuoria kohdellaan kuin jotain heittosäkkejä nähtävästi.

      Ainoo henk.vuokrausfirma joka herättää positiivisia ajatuksia on Staffpoint.

    • Varokaa...

      StaffPoint,,, Vaikka olisi hyväkin työntekijä, niin saa tyytyä pelkkiin paskahommiin heidän kauttaan. Ei myöskään mitään palkitsemisjärjestelmää. Mutta semmoinen kai kuuluu toimintaperiaatteisiin?!

    • Ei Staffpointille!

      Mulla on vaan Staffpointilta kokemuksia, joten en osaa muista firmoista sanoa, mutta en kyllä lähtis sitä suosittelemaan kenellekkään (oon siis kaupan alalla).
      Lupailivat bookkausoikeutta (eli voit itse suoraan netistä ottaa vuoroja) parin kk:n jälkeen, jos on töitä tehnyt hyvin. En ole vielä sitä oikeutta saanut vaikka melkeen 5 kk oon töissä ollut ja hoitanut hommani kunnolla. Kerran oli pakko ottaa saikkuu ja peruu 2 vuoroa, kun en selkäkipujen takia pystynyt edes istumaan, mutta muuten aina tehnyt työni kunnolla. Tosin, nyt kun on työmotivaatio ja fiilikset firmaa kohtaan laskenu, en edes jaksa yrittää saada sitä oikeutta.

      Sitten tässä viime viikolla tarjosivat Lidlistä töitä ja kassakoulutusta, että opin uuden järjestelmän jo näin saisin lisää mahdollisia vuoroja, niin eiköhän koko päivä menny kaupan SIIVOOMISEEN! Ensin piti lattiasta hinkata purkkia, tarroja ja teippejä lattiasta irti, sen jälkeen siivota roskikset ja sitten pakastealtaiden alaosassa olevat metalliset vahvikkeet. Lähin kontakti kassaan oli, kun vuoron jälkeen kävin maksamassa ostokseni kassalle.

      Koko ajan etin uutta työtä, että pääsisin Staffista eroon, mutta toiselle vuokrafirmalle en kyllä mene. Sain tarpeekseni jo niiden touhuista! On kyllä irtisanoutuminen käyny monesti milessä, vaikka uutta paikkaa ei oo vielä tiedossa..

      • Kannustettu

        Vara-avulla tuo varaaminen on alusta asti. Työvuoroja vain on hiukan vähän kun ovat ottaneet niin paljon porukkaa sisään.

        Harjoittelupalkkaa vuoden verran. Ei kauhean kannustavaa.


    • dgkluih

      Huonoja kokemuksia Baronasta ja staffpointista, hyviä eilakaislasta ja adecosta...

    • Ei enää ikinä Manua

      Manpower on syvältä.

      Kokemusta 4 eri maasta, kaikissa sama paska touhu.

    • Ei StaffPointille

      En luota enää StaffPointin Helsingin toimistoon. Sain juuri toimiston kiinni valehtelusta. Vaikka kyseessä olisikin ns. valkoinen valhe, niin valehtelu herättää epäluottamusta.

      Toisekseen StaffPointilta on äärimmäisen vaikea saada mitään ns. kunnon töitä. Päivän keikkoja kyllä voi saada mutta nitäkin usein viime tipassa.

      En tiedä, voiko muihin vuokrafirmoihin luottaa sen paremmin, mutta häiritsee sen verran, että joudun miettimään, mitä jatkossa....

      • kokemusta on

        enimmäkseen valehtelevat


    • Vuokrafirmojen orja

      CLIO:lla allekirjoitin työsopimuksen, jonka jälkeen kävi ilmi etten tule saamaan kilometrirahoja (työkohde 25km päässä), paitsi verotuksen kautta. Kyse oli onneksi vain viikon mittaisesta duunista, joten vitutus ei noussut ylivoimaiseksi. Myöhemmin firma kyllä petrasi kohdallani paljon, ei valittamista.

      VMP (Vittu Mitä Paskaa) taas lupaili vuodeksi hommia, mutta 7kk jälkeen tuli kenkää eikä edes perusteltu miksi. Meitä aloittaneita oli 5, mutta olin ainoa fudut saanut.. en vieläkään tiedä mistä kummasta oli kysymys. Samaan paikkaan on haettu myöhemminkin tekijöitä, mutta eipä ole minulle tarjottu hommaa, vaikka kokemustakin olisi. Mutta pitäkööt tunkkinsa, olen nyt vähän parempipalkkaisissa hommissa.

      Adeccon, Baronan, Eilakaislan yms hommissa en ole ollut, mutta hakemuksia on tullut läheteltyä. Adecco tosin koetti houkutella minua kaivurin rattiin p-palkalla jonnekin hevon kuuseen (vaikkei ole edes alan koulutusta), kehotin neitokaista miettimään mitä hommia tarjoaa ja kenelle.

      Ihmefirma vararäpylä (nimi keksitty) lupaili puhelimessa töitä ainakin sadasta paikasta, mutta mistään ei tullut sitten mitään. Lopulta ilmoitin firmaan olevani töissä vain siksi, jotta saisin nämä yhteydenotot loppumaan. Eräänlainen ääripää kai tuokin.

    • heh20200

      siis jos staffpointille teette kaupan hommia on ne todennäköisesti kaikki keikka hommia eli työtä joko on tai sitten ei ole. Työsuhtetta ei ole ellei ole sille päivälle vuoroa. tämä kannattaa muistaa... ja sitten kannattaa lukea se keikkasopimus. Staffpointilta tosin voi lähtee poiskin mutta jos ei ole mitään muuta hommaa sitten se paska mennä muuvalla no työkkäriin työttömäksi sitten.

      Itse olen tehnyt noin vuoden ja 8 kuukautta staffpointin kautta kaupan alan hommia ja yrittänyt päästä pois. Pois tarkoitatan sitä että haluan päästä jonnekki kauppaan töihin suoraan ilman välikäsia staffpointilla ei ole mitään palkitsemisjuttua, ei mitään etuja, ei terveytynhuoltoa... jos olet kipeä joudut kunnalliseen menee hakemaan saikkutodistuksen ja sitten lähtee heti näkyvyydet pois avoimista kun sairastunut ennen kuin vienyt sen saikkutodistuksen sinne... työsopparissa ei ole mainittu mitään sellaista että et saisi mennä suoraan johinkin kaupanalan firmaan töihin tästä ei ole mainintaa.. tosin staffpointilla voi olla joku salainen sopimus yritysten välillä että eivät palkkaa staffpointtilaisia sinne.

      • Töissä Staffilla...

        Mielestäni StaffPoint kohtelee meitä työntekijöitä lähes pelkkänä massana. Joukkoviestejä ja pikaisia vuorotarjouksia tulee joskus, henkilökohtaisempia viestejä tuskin koskaan. Toivoisin esim., että henkilökohtaisista työhön liittyvistä toiveistamme otettaisiin paremmin selvää. Palkitsemisjärjestelmä StaffPointilla kyllä on, siitä plussaa heille.


      • duunaaduuni

        kerropa mulle missä kaupanalan töissä olisi jokin palkitsemisjärjestelmä? Treveydenhuolto monessa paikassa ollut kaupungin terveyskeskus, jos satut sairastuun.
        Jos olet vuokrafirman kanssa sopimuksen tehny, niin siinä varmaan on semmoinen kohta kuin kilpailukielto, mikä pätee poikkeuksetta melkeinpä missä vain...Sillä kilpailukielto mainitaan työsopimuslaissa.


      • nuppuliisa
        duunaaduuni kirjoitti:

        kerropa mulle missä kaupanalan töissä olisi jokin palkitsemisjärjestelmä? Treveydenhuolto monessa paikassa ollut kaupungin terveyskeskus, jos satut sairastuun.
        Jos olet vuokrafirman kanssa sopimuksen tehny, niin siinä varmaan on semmoinen kohta kuin kilpailukielto, mikä pätee poikkeuksetta melkeinpä missä vain...Sillä kilpailukielto mainitaan työsopimuslaissa.

        tätähän minäkin. itse 6 vuotta vaateliikkeessä olleena en ollut osana mitään palkitsemisärjestelmää ja terveydenhuolto tuli kyllä jossain kohtaa niin että kun sairastuin niin lääkärintodistus hankittiin firman omalta lääkäriltä.

        kaverin vmpn sopparin lukeneena siellä ei ainakaan ole kilpailukieltoa ja hän tekeekin parin vuokrafirman kautta sujuvasti töitä. tosin vmp:n sopparin aikana hän ei voi mennä sen asiakasyrityksen palvelukseen mutta ovat jo jutelleet että työt jatkuisi ja ehkä jopa vakkarin saisi.


    • ElekääKäyttäkö

      MINKÄ TAKIA VUOKRATYÖ Firmat edes saavat ilmoittaa Mol.fi :in sivuilla! Eikö heillä ole omat sivut sitä varten. Mielestäni Suomi on vuokratyö buumissa ja firmat pitää saada kuriin. Polkevat palkkoja ja työntekijöiden ja työnantajien etuja.

      • Mies28wewew

        Tulevaisuudessa firmoilla ei enää ole vakituisia työntekijöitä yhtään vaan kaikki työntekijät tulee jostakin työvoimanvuokrausfirmasta.


    • vuokratyöläinen

      Kokeilkaapa HR-Housea, ainakin täällä Pirkanmaalla ollut ihan asiallista toimintaa.

    • NiinSeVainOn

      Barona varmaan maksaa yhtä paskinta palkkaa kaikista!! No mutta kunhan CEO saa kunnon liksan. 30M vuosituloja.

    • persepuupi

      Hölmöintä on että työkkärissä virkailijoilla on käsitys että homma toimii, harvoin näkee ihmisiä töissä jotka ovat näin pihalla omasta toimialastaan, tämä on ilmeinen työpaikka etu jota pitäisi veroittaa. Ihmeellistä on se että tälläiset KIRISTÄJÄT kuten vuokrafirmat saavat toimia laillisesti, osittain voi syyttää ammattiliittoja jotka ei aja työntekijöiden etuja lainkaan, mikäli ammattiliitto haluasi se varmasti voisi auttaa asissa. Itse en enää hae työtä vuokrafirmoista olen mielummin työtön.

    • ei sille mitää voi

      kukapa isotuloinen jakaisi ystäville sukulaiselle tai vain oikeesti köyhälle satojen tuhanisen miljoonien vuosituloista. kyllä rikkaat on itsekästäsäälimötöntä sakkia.

    • paskajuttu666

      Adecco.

      Kävin kirjoittamassa 2 viikon määräaikaisen työsopimuksen, kun yritys tarvitsi tuotantopuolelle sesonkiapua.

      Ensimmäinen työvuoro peruttiin ja luvattiin Adeccolta ilmoittaa, kunhan tietävät enemmän. Koko 2 viikon aikana ei tullut ainuttakaan ilmoitusta, lisäksi soittopyynnöistäni ja sähköposteista huolimatta en koskaan saanut vastausta.

    • Sopii pohtia,miksi..

      Rekryfirmoista ei saa kunnollisia töitä. En ainakaan minä ole saanut yhtään mitään, vaikka takana jo vuoden työttömyys.

      Omaan 3 ammattitutkintoa, lisäksi käynyt useita lisäkursseja/ valmennuksia, (myös ilman palkkaa, ilmaistyötä tehnyt..) . Työhistoritausta on kunnossa 15v. ajalta, joitakin pätkätöitä joukossa. Lähes kaikista työsuhteista on hyvät paperit.

      Kerran sain rekryfirman kautta työpaikan. Oli Manpower ja vakityöpaikka. Taisi olla vuonna 2004. Mutta kyseinen työ loppui lyhyeen, koeaikana, kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli irtisanomisilmoitus. Mitään ei asiasta käsittänyt, sillä minulle oli jo suunniteltu firman puolesta suurempaa roolia työyhteisössä ja lisäksi suostuin paiskimaan töitä enemmän, kuin olan takaa!

      Mitään selitystä irtisanomistapahtumalle ei ollut, vaikka kysyin Manpowerista ja firmasta. Tottakai halusin tietää, ei vastausta.

      Firma teetti paljon ylitöitä, mutta se ei minua haitannut. Jo koeaikana tuli tehtyä 10-12t. työpäiviä, joka oli vasta kuulemma alkua. Siten menestyy, sanoivat.
      Hyvin lyhyeen jäi silti.

      t. Tottunut naisduunari - nykyinen työtön ( aktiivinen työnhakija)

      • mappi

        Hyvä jos olet aktiivinen työnhakija ja haet itse sopivia työpaikkoja etkä odota että kotoa haetaan. Aina ei vain natsaa eli ei ole välttämättä tarjolla juuri sulle sopivaa paikkaa. Ei vuokrafirmat pysty kaikkia työllistään vaikka vakkari ja pitkäaikaisia duuneja tarjoaisikin. Riippuu myös taysin alasta millä olet, onko duuneja ylipäänsä ja mikä on kokemuksesi kaikilta aloilta? Jos haluaa vain vakisopparin voi monet hyvät määräaikaisuudet jäädä saamatta ja sitä kautta kokemusta kerrytettyä.


    • Nounounounounou

      Mielestäni paskimmat vuokrafirmat ovat olleet Capital/Sentteri, mikä lie sen nimi tällä hetkellä onkaan taas, tuntuu vaihtavan nimeään parin vuoden välein.

      Enjoy on myös ihan hanurista, samoin Varamiespalvelu.

      Parhain vuokratyöpaikkani on ollut Staff

      • Staff+ on ok

        Samaa mieltä Staffplussasta - asiallinen firma. Itselläni ei mitään valitettavaa, tunteja saa juuri niin paljon kuin haluaa ja voi sanoa rehellisesti jos ei tykkää tehdä vuoroja tietyissä mestoissa. Sinänsä jos et omaa työkokemusta ravintola-alalta niin ei välttämättä kannata hakea tai teet ainoastaan vuoroja siellä minne kukaan muu ei suostu menemään.


      • En sanoisi
        Staff+ on ok kirjoitti:

        Samaa mieltä Staffplussasta - asiallinen firma. Itselläni ei mitään valitettavaa, tunteja saa juuri niin paljon kuin haluaa ja voi sanoa rehellisesti jos ei tykkää tehdä vuoroja tietyissä mestoissa. Sinänsä jos et omaa työkokemusta ravintola-alalta niin ei välttämättä kannata hakea tai teet ainoastaan vuoroja siellä minne kukaan muu ei suostu menemään.

        Itse oon kyllä hieman eri mieltä staff plussasta, kun oon heillä työskennellyt. Tunteja sieltä kyllä saa jos haluaa, mutta itse vaan huomasin siellä sen että eivät oikein tykkää siitä, jos kieltäytyy tarjotuista työvuoroista ja muutenkin yrittävät painostaa sellaisiin työpaikkoihin, joissa ei itse ole viihtynyt.


    • Nimi miestä pahentaa

      Eikös Capital Multisevices ole sama kuin Sentteri ja HR-House?

      Mikähän niinä nimenvaihdon takana oikein on? Hämärää..

    • stoa

      Myllyn paras ! Maailman paskin paikka:/

      • Lapanen123

        Mikäs siinä mätti? Olen itse ajatellut sitä yhtenä vaihtoehtona... vai kannattaako kuitenkaan?


    • asti..

      tavallaan kaikki: ltyön kesto on jäänyt osaan luvatusta (tehty työt liian ahkerasti)

      ja kaikki mkl....jälkeenpäon kerjätyistä rahoista työntekjän kohteluun

    • Viruksen saanut

      Adecco on sontaa
      Kiinnostuin kolmen viikon toimistotyöpätkästä mollin sivuilta, soitin adeccoon ja sain soveltuvuustestit sähköpostiin.
      Kokeilin testejä pari kertaa, koska niissä oli lämmittelymahdollisuus.
      Sitten menin kotikoneella tekemään testin ja juuru sen loppumisvaiheessa virustentorjunta herjasi ja sitten meni lukkoon koko explorer selain....
      Soitin sitten sinne ja sieltä jokin nuori ämmä sanoi ettei heidän serveriltä voi mitään virusta tulla.... ha ha haa oli kumma sattuma ja ajoitus.
      Olen todella pettynyt enkä enää uskalla edes mennä koko firman sivuille kun laitoin toiselta koneelta adeccolle sen omilta sivuilta palautetta sekin konee selain pimahti...

    • monkeybizness

      miksi te apinat edes käytätte vuokratyöfirmoja? heikentää jokaisen palkansaajan asemaa ja hyväksi käyttää teidän työpanosta saadakseen voittoa? nykyajan orjamyyjät ...itse olisin mieluummin työtön kun antaisin näiden ihmiskauppiaiden repiä tuottoa omasta selkänahastani ..

      • Accredited

        Haista sinä pitkä se! Ei ole tainnut olla tarvetta etsiä duunia vai?????
        Jos edes viitsisit vilkaista MOL'in sivuja, huomaisit, että järjestään kaikki on vuokrafirmojen kauta jaettavia duuneja. Joten....jos ei hae, niin miten ajettelit että duuneihin haettaisiin????
        Kiitti vaan apina -kommentistas. Jos tässä joku on apina, niin se olet sinä!
        Ihnoan sinua ja inhoan vuokrafirmoja! Syö pääs!


      • Anonyymi

        Olet typerä porvareiden perseen pussailija. Vastustat omia taloudellisia intressejäsi, koska olet idiootti. Et ymmärrä mitään yhteiskunnasta, taloudesta, sosiologiasta saati tavallisen työnhakijan elämästä todellisuudesta. Olet sokea porvareiden valta-asemalle.


    • Starbinets

      No niinpä! Niin kauan, kun ei Suomessa joudu kadulle tai nälkään kuolemaan työttömänäkään, on työnvuokrafirmalle työskentely rikos kaikkia muita työtä tekeviä ihmisiä kohtaan. Se on ihan puhdasta ahneutta näiltä vuokratyön vastaanottajilta. He eivät myy siinä pelkästään itseään, vaan pala palalta koko hyvinvointiyhteiskunnan. Tämä kaikki sen takia, että voisi käyttää 500 euroa enemmän kuukaudessa vaatteisiin/baareihin tms, Tämä on toki oletusta, mutta mihin muuhunkaan noin pientä rahaa voi käyttää? Tuskinpa siitä säästellään autoon tai omakotitaloon, saati sitten että pankit antaisi lainaa jonkun vuokratyöpaikan perusteella.

      Toisin sanoen, se kansakunnan syöpä eivät ole vuokratyöyrittäjät, vaan vuokratyöntekijät. Vuokratyöyrittäjien vertaaminen orjanomistajiin on täysin perusteetonta. Ei se ole mitään orjuuttamista, jos orja itse omasta halustaan ja omasta vapaasta valinnastaan ryhtyy orjaksi,

      • ei orja

        Mihin mahtaa perustua tämä sinun "500e enemmän"? Ai että vuokratyötä tekemällä saa 500euroa enemmän kuin jos olisi työttömänä? Onko päähäsi koskaan pälkähtänyt että jotkut meistä eivät halua elää valtion tuella? Jotkut tekevät mielummin mitä tahansa paskaduunia kun ovat työttömänä. Tai jotkut, kuten esimerkiksi minä, tekee mielummin ihan pelkästään vuokratyöläisenä töitä sen suoman vapauden takia. Ja tienestejäni en todellakaan laita baariin tai vaatteisiin.
        Syö pääsi ääliö.


      • ,

        koskaan en jaksa näihin turhain päiväisiin marinoihin mtn vastata, tai muutenkaan täällä kirjotella, mutta onko tullu mieleen että joillain ei ole mitään muuta vaihtoehtoja! ? Minulla on jo omakotitalo ja perhe elätettävänäni, olen toiminut omalla toiminimellä joten tökkäristä ei herunut senttiäkään, ainoa paikka mihin olen päässyt kymmenista ja taas kymmenistä työhakemuksista on ollut puhelinmyyntifirma, ja nyt pääsin haastatteluun vuokrafirmalle. Todellakin toivon että pääsen sinne, saisin pitää taloni ja kaiken minkä eteen olen töitä tehnyt. Ei mun mielestä ainakaan vukrafirmat polje palkkoja, kahden leivissä ollut ja toisessa melkein 13e tunti lisät, kaupanalan homissa yli 10e lisät.. omalta alalta saisin 8-9e jos sen alan töitä edes olisi.. t. työttömyysprosentti kunnassa 20%


      • 34

        Ainakin kaupan puolella omat työntekijät ovat orjia ja vuokratyöntekijät vapaita:
        1. Vuokratyöntekijät voivat pitää lomansa silloin kun sattuu huvittamaan, ainoastaan yli 1kk yhtämittaisesta lomailusta pitää ilmoittaa firmalle. Lomat tulevat rahana joka palkassa.

        2. Vuokratekijät voivat itse valita haluamansa työvuorot. Omille tekijöille eivät vapaapäivät usein osu peräkkäisille päiville ja klo23:n kestävän iltavuoron jälkeen seuraava vuoro voi alkaa klo6 seuraavana aamuna.. vuokratyöntekijöillä ei ole moisia ellei itse halua.

        3. Jos ei kauppaympäristö miellytä -> Varaa yksinkertaisesti vuoroja muualta. Omat työntekijät joutuvat kituuttamaan kunnes saavat jonkun muun paikan.
        ----

        Itse työskentelen kahden firman kautta kaupan alalla ja tuloni ovat olleet parin vuoden ajan helposti yli 2000€/kk ( lomiin liittyvät maksut). Pankki myönsi asuntolainan viime toukokuussa.


      • Anonyymi

        Ihminen joutuu tekemään töitä elääkseen. Tavallisella työnhakijalla ei usein ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa vastaan se mitä on tarjolla, joka usein on vuokrafirmaorjuutta. Sinun logiikkasi on täysin kieroutunutta, koska nämä muiden työstä välistä vetävät loiset vievät rahaa työtä tekeviltä ihmisiltä, jotka ovat paljon heikommassa valta-asemassa kuin vuokraorjafirmoja omistavat porvarit. Kaikki muut köyhtyvät ja porvarit sen kuin rikastuvat valta-asemansa avulla. Vuokrafirmaorjayrityksiä omistavat porvarit ne ovat ne rikolliset hyvinvointiyhteiskunnalle, eivät epätoivoisessa asemassa olevat tavalliset ihmiset, joilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa vastaan se työ mitä on tarjolla.

        Vuokrafirmat ovat nimen omaan rikos työtä tekeviä ihmisiä kohtaan, koska porvarit yleisesti pyrkivät maksimoimaan omat tuottonsa, joka tapahtuu pelkästään työntekijöitä kurittamalla, joten vuosi vuodelta kaikki tavalliset työpaikat poistetaan ja korvataan etenevissä määrin vuokraorjatyöllä. Yhä useampi joutuu tulevaisuudessa olemaan vuokrafirmaorja, koska muuta ei ole.


    • 30HLÖ TYÖLLISTÄJÄ

      HYVÄT MARISIJAT,
      Olettehan ymmärtäneet että teille kaikille on työsuhteen alussa varmasti sanottu että työn tekeminen on vapaaehtoista ja varmaan olette sen itse ymmärtäneet jo heti paikkaa hakiessanne. Jos työ ei kiinnosta niin ei kun sossun jonoon vain. Helvetin Demarit koittakaa nyt ymmärtää työnantaja antaa työpaikan tietyin ehdoin, tiettyyn työhön ja tietyllä korvausperiaatteella. Mitä helvettejä te olette marisemaan siitä että työnantaja riistää teitä,vittu vaihtakaa firmaa mutta turha tulla tänne haukkumaan työnantajaa paskaksi jos sekään ei ole halunnut teille antaa töitä enempää kun on varmasti huomannut miten laiskoja paskiaisia olette.
      NE JOTKA EI VALITA DUUNEISTA NÄYTTÄVÄT ETTÄ ANSAITSEVAT KOROTUKSET JA YLENNYKSET, VALITTAJAT ANSAITSEVAT VAIN POTKUN PERSEELLE JA SOININ JONOON!

      • Anonyymi

        Sinä olet porvareiden saappaiden nuolija. En voi käsittää, että miksi joku puolustaisi omaa hyväksikäyttöään ja riistoaan tuolla tavoin, kun nämä "marisijat" nimen omaan haluavat sinullekin oikeudenmukaisempaa, parempaa palkkaa sekä inhimillisemmät olosuhteet.

        Mitä sitten tulee tuohon mainitsemaasi valinnanvapauteen, niin se on illuusio. Tavalliset ihmiset joutuvat pakosti tekemään töitä elääkseen. Koska nyky-yhteiskunnassa porvarit hallitsevat tuotannontekijöitä eli valta-asema on heidän puolellaa, niin he pystyvät valta-asemansa avulla määrittämään kaikki ehdot, eikä työnhakijalla ole elääkseen muuta vaihtoehtoa kuin työskennellä tuotannontekijöiden omistajille. Tähän päälle vielä porvareiden valta-aseman mahdollistamat työmarkkinakikkailut, huijaukset ym. joihin tavallinen ihminen ei pysty vaikuttamaan mitenkään, niin todellisuudessahan asetelma on täysin epäreilu tavallisen työntekijän kannalta.

        Se on ihan tunnettu tosiasia, että porvarit pyrkivät maksimoimaan taloudelliset voittonsa, ja se tapahtuu lähtökohtaisesti työntekijöitä ja työnhakijoita kurittamalla. Sinä olet orja. Sinä olet saappaiden nuolija. Sinä puolustat omaa hyväksykäyttöäsi. Olet lammas.


    • vuokratyöntekijä

      Sehän on päivänselvä asia..eikun PITÄISI olla päivänselvää, että vuokratyöntekijöitä välittävät firmat ovat vain se välikäsi työntekijän ja työnantajan välillä. Se, miksi työpaikkoja ilmoitetaan paljon esim. mollin sivuilla johtuu siitä, että joku asiakkaista on pyytänyt kyseisiä työntekijöitä etsimään. Asiakas ei välttämättä ole kertonut milloin työ alkaa ja monta henkilöä hän haluaa, mutta tilaus on tehty tietyille työntekijöille.

      Työ on keikkatyötä, joka voi tarkoittaa päivän keikkaa tai hyvät tyypit saavat pidemmän putken jopa vuosiksi. Jos työ on loppunut lyhyeen tai sitä ei ole tullutkaan, asiakas ei pidä sinusta. Sillä ei ole mitään tekemistä vuokrafirman kanssa. Sama se on mennä naama kurtussa työmaalle ja miettiä sitten mikä * vuokrafirma ku ei töitä saa tehdä. Vuokrafirma voi asiakkaiden palautteen perusteella olla esittelemättä työntekijää eteenpäin - sehän vaikuttaa asiakkaan tyytyväisyyteen millaisia henkilöitä heille tyrkyttää.

      Ihmisillä on omituinen asenne vuokratyötä kohtaan eikä ymmärretä etsiä sen positiivisia puolia, kuten monipuolisen työkokemuksen kerääminen keikoilta sekä mahdollisuutta luoda suhteita ja sen myötä hankkia pitkäkestoista työpaikkaa asiakasyritykseltä. Ja kyllä, näihinkin on omat sääntönsä, mutta tottakai on mahdollista työllistyä suoraan asiakkaalle.

      Ollaan tyytyväisiä siihen, että armeijaa odottelevien poikien tai opiskelijoiden, joilla on aikaa muullekin kuin koululle, on mahdollisuus tehdä vähän töitä. Mikäli ei ymmärrä työn keikkaluonteisuutta tai käytäntöjä työn saamiselle, kannattaa hakeutua suoraan jonnekin muualle töihin, ettei tee täällä itsestään ihan pelleä.

      Tiedoksi kaikille työtä etsiville, että vuokratyössä toimii usein nuoret ja opiskelijat, joille tämä vaihtoehto on ehdottomasti paras. Jos odottelet saavasi vakituista tai edes pidempää määräaikaista työtä, älä mene nyrpistelemään naamasi vuokrafirmoille..ei sellaista jaksa kukaan katsoa eikä työtä tee mieli tarjotakaan jollekin, joka ensimmäisenä ilmoittaa, ettei tee päivän keikkoja. Jollekin toiselle se nimittäin on juuri sitä, mitä etsii. Pidempää työuraa etsivän olisi hyvä miettiä myös sitä, että vuokratyössä itse päätät milloin otat keikan vastaan ja milloin et - tottakai ainainen kieltäytyminen on huonompi juttu, mutta parempi se on keikkaille kuin pyöritellä koton peukaloita ja haukkua työpaikkoja.

      En toki puolustele kaikkia vuokrafirmoja - on törkeää käyttäytyä epäasiallisesti ja olla kuuntelematta työntekijää. Mutta ei täällä kannata koko firmaa haukkua, jos yhdellä paikkakunnalla sattuu olemaan huono toimiston täti. Yleensä joka toimistolla on omat käytäntönsä eikä esim. Helsingin toimiston toiminta ole välttämättä samanlaista kuin Tampereen jne.

      • Naulan kantaan

        Itse olen lopettanut jo kaksi vakituista työsuhdetta vuoden sisällä ja siirtynyt ravintola-alan freelanceriksi juuri sen takia, että en tahdo tehdä seitsemän tunnin vuoroja viisi päivää viikossa. Vuokratyöfirmalta voit haluttaessasi tehdä vaikka 14-tuntisia päiviä kolme kertaa viikossa ja pitää loput päivät vapaata. Lisäksi voit päättää itse milloin ja miten usein pidät lomaa ilman, että kenelläkään on siihen mitään sanottavaa.


    • työkyöpeli

      Studentwork, kiertäkää kaukaa!

    • jellyx

      yhteenveto kaikista vuokra puljuista on et on perseestä joka ikinen.. parempi hakea suoraan firmoista.

    • Enjoy ja HR

      Enjoy oli paska kokemus. Palkasta puuttui viikon palkka ja työvuorot eivät vastanneet alkuunkaan sitä mistä puhuttiin alunperin. töitä oli paljon vähemmän tarjolla mitä annettiin ymmärtää työhaastattelutilanteessa. Ei vaan ole mitään hyvää sanottavaa kyseisestä firmasta.
      HR-house on myös todellinen naurettavuus ihan kokonaisuudessaan. :D

    • enjoyyy

      Oon kyllä ihan samaa mieltä Enjoy-firmasta. Haastattelussa
      annettiin ymmärtää, että töitä riittäisi moneksi päiväksi
      viikossa ja kesän aikana työt vaan lisääntyisivät.
      Olen ollut kyseisen firman listoilla jo 6 kk ja yhteensä kaksi (2)
      keikkaa on tarjottu.
      Melkeinpä sama kun olisin pelkästään työtön!!

    • Leemu

      Student Work on kokemuksena kamala, ei enää ikinä sinne!
      Sen sijaan Eila Kaisla ja Adecco on kunnollisia.

    • Adeccon orja

      kellään tietoa kuka on adeccon työsuojelu valtuutettu????

    • Finally Home

      Kaikista kamalin oli Ceridian, minkä listoilla olin St. Martensissa nelisen vuotta sitten. Ainoa työmme oli tarkastaa hotelliresortin palvelun tasoa ja tyyliä. Kaksi vuotta pelkästään syömistä ja juomista eri ravintoloissa, muista palvelumuodoista puhumattakaan. Palkan(18000 USD) lisäksi, kunnon reppu ja kohonnut verenpaine. Eivät meinanneet maksaa palkkaa verovapaasti, ja siitä tulikin melkoinen tappelu. Samoin kuin olisi pitänyt maksaa kulut omasta pussista, ja kuitteja vastaan olisi saatu rahat takaisin. Onneksi taipuivat luottokorttiin. Ei ikinä takaisin.

    • maarukka

      Vuokratyöntekijänä en halua arvostella asiaksta, mutta haluan varoittaa vuokrafirmasta. Opteam.

      Olin muutaman viikon suhteessa kyseisen firman kautta asiakasfirmassa ja ennen kuin suhden päättyi sain sairaskohtauksen. Informoin välittömästi lähintä työnantajaa, elikkä palvelun ostanutta yritystä ja he sanoivat ilmoittavansa Opteamille. Tulin lääkäristä ja soitin Opteamille sairaslomastani, josta He jo tiesivät, vaikka, heille ei muka oltu ilmoitettu lainkaan, vaikka työnostanut firma oli näin minulle luvannut. No, kun vihdoin pääsin toimistolle minulle luvattiinkin maksaa sairaslomanpalkka, vaan miten kävikään?

      Eipä maksettu.

      Kyllästyneenä paikalliseen toimistoon, soitin suoraan palkkatoimistoon ja sain tietää,. että vaikka olin tehnyt kyseiselle vuokrafirmalle töitä vuodesta 2006 lähtien. Minulla " ei ole oikeutt sairaspäivärahaan", koska pitäisi olla työssä vähintään joka toinen viikko, eli "työsuhteeni" on katkennut. Jos työsuhteeni on katkennut, mten he siitä huolimatta päivittävät kalenteriani ja tarjoavat työtä jos minut on listoilta poistettu. Soitin PAMiin ja he olivat eri mieltä Opteamin kanssa.

      Huomattakoon, että muitten vuokrafirmojen kanssa minulla ei ole ollut ongelmia. Vain Opteam. Varokaa. Sillä vaikuttaa olevan eri säännöt kuin muilla, nälkäpalkalla teettää jne...

      • mobteam

        Moro
        Ota yhteyttä tyyppiin joka opteamin taustalla....hyvä tyyppi siis kyseessä!
        [email protected]
        Ainakin mulla auttoi,kun avauduin suoraan omistajalle...


    • Apinat

      Tyhmät.

    • transtranstransval

      kyllä mä joudun oman korteni kantamaan kekoon:
      Transval

      kokemuksia löytyy googlella, tältä palstalta otsikoilla Somen Transval ja transval immuuni ammattiliitoille

    • IhminenEIKÄorja

      Mä olen ollut tosi tyytyväinen Aalto Henkilöstöpalveluihin.. Siellä tarjoavat töitä, dextrassa työterveyshuolto ja liikuntaseteleitä saa myös jos kokee tarvitsevansa. Palkka ajoissa jos tuntilaput toimitettu ajoissa. Yhteyshenkilö soittelee ja kysyy miten työpaikalla menee. Ne on siis siel aidosti kiinnostuneita, enkä koskaan mistään oo ees lukenut mitään pahaa kyseisest yrityksestä. Työntekijöitä (ainakin ne kenet jo tiedän) kohdellaan ihmisinä eikä työorjina.

      Kyllä sitä paskaduunia joutuu ihan normaalityössäkin aluks tekemään vaikka ois millanen tutkinto tahansa. mähän alotin täällä ekaks kahvila-työntekijänä ja ku sain siitä 2 kk keikasta hyvää palautetta niin nyt oon ollu ravintoloissa ja muualla juhlissa tarjoilijana mikä vastaa koulutustani :)

      Jouduin mäkin sitä duunia odottamaan täälläkin aluks joku 2 viikkoo, mutta kun kysyin asiasta niin kertoivat että duunia on niin paljon että jo käytettävissä olevat on loppu ja listoilla pitää olla sellaisia jota voi sitten heti asiakasyrityksille tarjota. Loogista? Eihän sitä voida ilmaa asiakkaille myydä, siks niitä paikkoja siel mollissa on paljon.

      Kävin mä kerran Opteamin haastattelussakin, lupasivat soittaa kun töitä tulee, odottelin sitten 2kk kun ei kiirekään ollut kun koulun ohella hommia halusin. sitten soitin perään ja kysyin et miks mitään ei oo tullu sitten, niin sanoivat etteivät katsoneet taitojani riittäväksi. -.- kiitti, olihan mulla sentää 2 vuotta jo opintoja takana niin kyl mä oisin pärjänny ihan hyvin edes tiskaajana.

    • jere291

      Kyllä Transval on ihan mahtava työpaikka! Ei mitään vikaa työssä, taakka sopiva, työnjohtajat mukavia, palkka hyvä ja tulee aina ajallaan.
      En ymmärrä miksi valitetaan!

    • varo....

      huijarit jkl asemakadun firma eli paska kasa kyllä on kokemusta vääriä lupauksia ja kieroilua luvataan kunnon töitä vaan ei oo sitä mitä luvataa ja haukutaan muihin firmoihin mutta paha saa palkkansa mut ei multa.

    • vakituinentyöoisjees

      Niille jotka valittavata ettei ole pakko vuokratöitä tehdä/kehottavat hakemaan vakituista työtä: helpommin sanottu kun tehty. Vakituista työtä aika helvetin vaikee nuoren ihmisen saada, aina on joku jolla enemmän kokemusta. Ainut vaihtoethto on nämä vuokrafirmat.
      Ite en tykkää yhtään vuokratyöstä. Kaupoissa vakituiset työntekijät kohtelevat vuokratyöläisiä usein itseään alempiarvoisina. Oon S- ja K-marketeissa, työ aina samaa kassalla koko vuoron putkeen istumista, ei mitään vaihtelua tai muita työtehtäviä paitsi erittäin harvoin. Ärsyyntyvät jos ei osaa heti kaupan tapoja jotka vaihtelevat joka kaupassa.Ei työkavereita tms. Ei haasteita tai kehittymismahdolisuuksia. Iten oon vara-avussa ja ei kovin mairittelevaa sanottavaa oo. Syyttivät mua omasta virheestään eivätkä uskoneet mitään mitä sanoin, kehtasivat jopa väittää että olen humalassa mikä oli täysin asiatonta (en ollut eikä mikään viitannut että olisin olut) Irtisanoivat mut tämän jälkeen ilman mitää kunnollista syytä, olin koeajalla. Kun otin yhteyttä sinne niin sanoivat että oliviat kuulema lähettäneet väärän tekstarin eikä ollut tarkotus irtisanoa eli työsuhde kuitenkin jatkui. Ongelmia nettisivuilla, välillä ei pääse sisään. Palkasta otettiin vahingonkorvauksia, en tiedä oliko kassavaje vai mikä. Vois mun mielestä edes jotain tarkempaa laittaa että miksi otettiin vahingonkorvausta. Kapuan oma työntekijä oli ollu mun kassalla ja tunnuksilla ollessani tauolla että eipä ole sanottua että mun vaje ees on. Tietty voisin sinne soittaa ja alkaa valittaa mutta en jaksa uskoa että se mitään hyödyttäis. Vuoroja tarjotaan paria tuntia ennen ympäri helsinkiä, netisstä ei nykyään vuoroja pahemmin näy. Itelleni on ainakin vaikee lähtee parin tunnin varotusajalla mutta kai siihen pitäs sit olla orientoitunu jos vuokratyötä tekee. Näistä syistä ei pahemmin vuoroja kerry, motivaatio myös täysin nollassa kaikkien näiden syiden takia.
      Vielä sen haluisin sanoa että nyt firman johdolla ollut jatkuvasti jotain kränää ja työntekijöille on lähetelty ristiriitasia viestejä toinen toisensa jälkeen. Ei oikein lisää luottamusta ko. firmaa kohtaan.

    • joojoo

      Heipskukkuu!Nyt on keksitty sellainen iloinen uusi firma,kun Henkilöstövuokraus Extraajat.Tämä uusi firma Extraajat on vasta perustettu ja sitä pyörittävät tyypit sanovat siirtyneensä Extraajien palvelukseen Vara-Avusta.Just joo!?!?!Taantuma vei vakkaripaikan alta,niin lähdin huvikseen kokeilemaan tota firmaa,vaikka on vuokrafirmoista sellaisia aikaisempia kokemuksia,että keikkaa ei riitä.Turhaan kokeilin.Samaa paskaa mitä muissakin vuokrafirmoissa.Vain muutama työvuoro tarjolla silloin tällöin.En ikinä enää hae yhteenkään vuokrafirmaan töihin.:(

    • hohhoijaa

      Hmm...Vuokrafirmat kusettaa,kusetetaan takaisin!Kauppoihin myyjäksi haluavat...Menkää niiden haastatteluihin ja antakaa sellainen kuva,että ootte tosi kiinnostuneita pitkäaikaisesta keikkailusta,joo...Antakaan niiden kouluttaa teidät ilmaiseksi.Saatte ilmaisen kassakoulutuksen uusimpiin järjestelmiin,ikärajapassit ja hygieniapassit ja muut sälät,siis jos ei vielä oo.Sitten haette muualle töihin.Työtä löytyy helpommin,kun on tuoretta osaamista.Haette sitten työtä niistä firmoista,jotka eivät ole kyseisen vuokralafkan asiakkaana.Näin tein minäkin aikoinaan.Työhakemus kuulostaa kiinnostavalta,kun siinä voi sitten mainita tyyliin minulla on voimassa oleva ikärajapassi,tietoturvapassi jne...

    • vakituinen2

      Proffice.

      Palkanmaksussa oli aina reilusti huomautettavaa
      ja lisistä sai tapella hermostumiseen asti.

      Ei kiitos.

    • Leinonen2

      Proffice ja Sihti ovat huonoimmat kokemukseni tähän mennessä. Staffpoint ylivoimaisesti paras. Proffice tarjoaa parin kuukauden määräaikaisia työsopimuksia ja palkan saa aina tarkistaa, koska siinä on yleensä virheitä. Staffpointilla on erinomaisen hyvä käytettävyyskalenteri eli Staffbook, johon voi laittaa milloin on käytettävissä ja milloin ei, eikä tarvitse selitellä jotain nopeasti puhelimessa epäilevälle/hankalalalle työnvälittäjälle. Staffpointin työnvälittäjät ovat olleet asiallisia lukuunottamatta erästä Tiinaa, mutta eipä hänestä enempää. Kauhein kokemukseni vuokratyön yhteydessä on ollut se, kun on tullut erimielisyyttä asiakkaan kanssa ja kyse on loppujen lopuksi ollut asiakkaan väärintulkinnasta liittyen siis vuokratyöläisen käytökseen. Silloin työnvälittäjä on vain saattanut haukkua työntekijän pystyyn kuuntelematta yhtään työntekijän versiota tapahtumasta. Ylipäätänsä olen oppinut inhoamaan asiakasfirmoja, jotka eivät valita suoraan työntekijälle, vaan ilmoittavat raukkamaisesti työnvälittäjälle ja saattavat olla työntekijälle itselleen vain yhtä hymyä ja kiitosta. Sitten valituksen johdosta työntekijän tietoihin jää merkintä mikä vaikeuttaa hänen työskentelyään vuokratyöfirmassa ja usein vielä siis ihan turhaan, eikä myös mikään asia selviä loppuun asti tällaisella asiakasfirman toiminnalla. Kuusi vuotta vuokratyötä tehneenä minusta on alkanutkin tuntua pikkuhiljaa siltä, että "maksava asiakas on kuin jumala ja vuokratyöläinen on aina jumalan edessä väärässä". Kannattaa siis olla mahdollisimman varovainen, harmiton, neutraali ja vähäpuheinen "menestyäkseen" vuokratyöfirmassa eli ollakseen keikkatyöntekijä, joka saa keikkoja jatkossakin. Se on kyllä nöyryyttävää, enkä suosittele vuokratyötä kenellekään. Vain 7% vuokratyöläisistä palkataan asiakasfirman kirjoille, toki voit oppia hyvällä säkällä hyviä, uusia työtaitoja, mutta suurin osa välitetyistä töistä on sitä ns. peeduunia, jota tehdään pelkän elannon takia.

    • JEEE, TÄÄ TOIMII!

      VARA-APU toimii! Menin sinne töihin kun heidän yläkerrassa toimineella firmalla ei ollut vuoroja tarjolla. Silloin tällöin oli vuoro jossain Espoossa. Nyt teen töitä VARA-AVULLA ja vuoroja on enemmän kuin ehdin tekemään. Lisäksi sielä oli tosi söde kundi haastattelemassa...

    • Workbox ehkäpä? Soittivat 8 aikaan aamulla ja tietenkin heräsin tähän, melkein ensimmäinen kysymys oli " onko rikosrekisteriä " ( merkintä poliisin tiedoisssa oikeasti ) kerroin asiat miten oli.. lopulta hermostu mun vaikeisiin vastauksiin.

      VMP group taitaa olla parhaimpia. en ole koskaan tehnyt vuokratyötä tai näiden kautta saannut töitä. VMP kuitenkin yrittää auttaa työn saamiseksi jos itsekin on aktiivinen.

      Barona vaikuttaa ihan OK paikalta. tosin näiden 5min. oli 1 viikko eikä kysymyksiin tai päätöksiin tunnu tulevan vastauksia koskaan.

      Go-On/Rinamet 2-3kk menee että saa vastauksia työpaikasta, viikon välein soittelin perään. SOL haastattelee asiallisesti ja jopa firmaan pääsi samantien vierailemaan, mutta päätöksistä ei kerrota paitsi jos tulee valituksi.

      SIHTI noh.. siellä toimitaan ainakin nopeasti ja ilmoitetaan vaikkei tullut valituksi.

      Kaikki nämä paikat Uusimaa - Kanta-Häme.
      Huom! nämä ovat omat kokemukseni asioista.

      • jymäytettyyy

        Oon ite kans huomannu et todellisuus on toinen ku mainokset. Mainostetaan joka päivä isoilla mainoksilla et tuhansia työmahdollisuuksia mut eipä vaan oo. puhumattakaan törkeydestä ku rupee kyseleen. Netis näyttää et työpaikkoi olis niin miälettömäst, mut oikeesti ei niitä oo


    • Kusetettu1

      Workbox on taitava kusettaja. En suosittele!

    • näinmeillätäällä

      Itse olen vain ollut yhdessä vuokrafirmassa ja olen edelleenkin. Carrot pirkanmaa ja ei ole moitittavaa. Palkat tulevat ajallaan ja oikein. Palkkakuittikin tulee aina ajallaan.

      Itse olen vain yhden asiakasyrityksen palveluksessa eli en ole sellaisella sopimuksella töissä että mut voitaisiin siirtää johkin toiseen firmaan milloin vain.

      Asiakasyrityskin on hyvä. Työkaverit ovat hyviä ja mua kohdellaan samalla tavalla kuin sen firman omiakin työntekijöitä.

      Mulla on tuttu joka on ollut sihdillä ym. monessa eikä mistään ole ollut moitittavaa. Palkat ym. tullu aina oikein ja ajallaan kuulemma.

    • ei enää vuokratyötä!

      helsingin VMP
      terveiset vaan sinne!!

    • Papupata

      Studentwork. Ketunhäntä kainalossa.

    • ei enää vuokratyötä!

      kaikki vuokratyöpaikat on täyttä paskaa! työntekijät palkat poljettu juuri ja juuri liitonkorvausten yläpuolelle. ihmetellään kun ei duunit kiinnosta, saat hikoilla selkämärkänä työpaikkallasi peläten joka 3kk välein sopimusten jatkosta!
      teet duunia aivan helvetisti jotta joku saatanan vuokralehmä helsingin toimistossa saa lakata kynsiä ja vetää kovempaa liksaa kuin itse saat!
      lakatkaa hakemasta vuokratyötä ja antaa niitten kaatua!!

      • Okooko-on?

        Kyllä se hyvin pitkälti näin on. Varsinkin firmoissa joissa menee "hyvin" ja silti alkaa näkymään työntekijöitä vuokrapa*kafirmojen kautta orjina niin VAKITUINEN työväki HERÄTYS myös!!
        Teitä ollaan polkemassa ja ulkoistamassa pienenkin verukkeen näin salliessa.
        HERÄTYS!!


      • ei enää vuokratyötä!
        Okooko-on? kirjoitti:

        Kyllä se hyvin pitkälti näin on. Varsinkin firmoissa joissa menee "hyvin" ja silti alkaa näkymään työntekijöitä vuokrapa*kafirmojen kautta orjina niin VAKITUINEN työväki HERÄTYS myös!!
        Teitä ollaan polkemassa ja ulkoistamassa pienenkin verukkeen näin salliessa.
        HERÄTYS!!

        kun menet tekemään töitä niin et tarvitse siihen ketään toista henkilöä. menkööt noi perkeleen vuokrafirmojen ämmät oikeisin töihin!
        kyl se sellanen juttu on jumalauta.


    • Santtu.

      Workboxin takia nyt 3kk karenssi, kun menin heidän suurien lupauksien takia irtisanoutumaan edellisestä työpaikasta. (Edellinen työpaikka oli tukityö). Tekis mieli niistää nenä siltä mieheltä.

    • Oikea kives

      Duolog ei ole sitä miltä ulkoasu näyttää erittäin huonoa porukkaa ja palkat tulee miten sattuu. Älä hyvä ihminen mene sinne töihin.

    • Menevitttuun siitä

      Opteam Vantaa soitettiin ja sanottiin että olisi töitä tarjolla. Otin paikan vastaan ja kysyivät koska olet valmis aloittamaan? Sanoin niin pian kuin mahdollista ja he sanoivat että soittavat sitten kun paikka aukeaa 2v mennyt.. Ei o kuulunut vieläkään mitään.

      Terveiset sinne vaan.

      • Työ Pertti

        Joo on kanssa huonoja kokemuksia Duolog Oy ja niiden henkilöstöratkaisut.
        Tehtiin aikoinaan sopimus jota duolog ei suostu noudattamaan. On ollut huonosti töitä tarjolla eikä suostu maksaa kunnollista palkaa. Palkatkin tulevat miten milloinkin niiden huono tuntijärjestelmä on rekisteröinyt ne. Lupasitvat minulle vakitöitä ja otin paikan vastaan, snoivat että soittelevat taikaisin kun paikka varmistuu mutta ei koskaan mittään kuulunut ja siitä on nyt kulunut aikaa. Tämän jälkeen soittelin myös perään muutta aivan mahdotonta saada yhteyttä konsulttiin. Ja sanovat vielä että ovat aidosti kiinnostuneita työntekijöistään.. En suosittele tätä firmaa amatööri skeidan jauhaaja porukkaa muutenkin!


    • Pylvis

      Hrr-palvelu oli ihan ok paikka.
      Viimeisin oli Opteam ja en suosittele kenellekkään. Ammuin rumpunaulaimella 10kk ja lopulta sain tenniskyynerpään. Työterveyshuoltoon ei ollut mitään asiaa ku ei kuulemma ollut akuutti vaiva ja terkkulassa sano sitten että on akuutti ja sain lopulta diagnoosin. Sit joskus olin uupumuksen takia sairaslomallakin niin opteamilta soitti ja sano ettei sairaslomia tarvita että töihin vaan.
      Ja niinku niiden sivuilla sanottiin että "Huolehdimme työntekijöistä" on ihan paskapuhetta. Ja kuulin myös ku oli jutellut minunn asioista myös vertauskuvallisesti muille työntekijöille. Kottia otossakin oli 20€ kulukorvaus mikä on ihan järjetön. Kaiken kruunas töiden loppuminen tossa edellisessä työpaikassa kun pomo ilmoitti asian tupakkapaikalla kaikkien keskellä.

    • ymmärrystä vailla

      Vuokratyö pitäs lakiteitse kieltää kokonaan.Mitä vtt.. ne tekevät välistä ottamassa.
      Vuokratyön ideahan on kiertää kaikki lakimääräiset maksut ja velvollisuudet.
      Miten muuten ne elävät.Onhan kaikkein halvin tapa firmalle vain ottaa töihin ihminen ja maksaa palkkaa ilman välikäsiä.Miten se muka voi olla edullisempaa ottaa vuokrafirmasta jos ne hoitaa kaikki maksunsa .Voittoahan niittenkin pitää tehdä että homma kannattaa.lisäksi on tämän henkilöstökonsultin palkka ja kulut otettava jostain.Ei sekään ilmaiseksi tee töitä.En ymmärrä tätä systeemiä.On ilmeisesti hyvin mainostettu yrittäjille ja iskostettu päähän että näin on paras vaikka ei välttämättä olekaan.

      • Höpöhöpö taas

        >> Vuokratyön ideahan on kiertää kaikki lakimääräiset maksut ja velvollisuudet.


    • Entinen vuokraorja

      Eipä ole paljoa positiivista juttua kerrottavaa näistä vuokrafirmoista. Ensimmäinen kohtaaminen tämän alan kanssa oli n. 10 vuotta sitten. Olin käynyt haastattelussa varamiespalvelun Helsingin toimistolla ja sain töitä, ikävä kyllä tulin kipeäksi sinä päivänä, kun uudet työt piti aloittaa. Ilmoitin tästä ja vastaus ks. firmasta oli että "meiltä et ikinä enää saa töitä".

      No tämän jälkeen menin sitten Adeccon kautta töihin varastohommiin, teimme muiden vuokraduunareiden kanssa kaikki ne hommat, jotka vakituisia eivät huvittaneet. Näitä töitä olivat mm. lavojen kelmutukset, kylmässä kontissa lemppaamiset, roskien lajittelut etc. Palkka oli merkittävästi huonompi kuin vakkareilla sekä etuja ei ollut mitään. Saimme jatkaa vain, jos mielivaltaiset tavoitteet saavutettiin sekä asenne yleisesti miellytti.

      Esimerkkinä meiningistä muistan erään kerran, kun menin lemppaamaan työkaverini kanssa erään kontin ja päivystämässä ollut työjohtaja ei ollut huomannut, tätä meidän poistumistamme lavoitusalueelta. Ensimmäinen kommentti tältä oli palattuamme että "missä me olimme olleet koko sen ajan?" ja tämän jälkeen meidän piti tälle vielä todistaa missä olimme olleet ja mitä olimme tehneet. Eikä koskaan tullut mitään kiitosta omatoimisuudesta tai mistään muustakaan. Asenne oli siis vuokraduunareita kohtaan jäätävä epäluottamus.

      Yritin siis päästä vakkariksi pois vuokrafirman kirjoilta, kuten kuka tahansa varmasti haluaisi näiden kokemusten jälkeen. Tämä sitten onnistuikin kolmannessa paikassa mihin Adeccon kautta pääsin. Ainoa ongelma oli rekrytointimaksu, jonka asiakasyritys joutui maksamaan Adeccolle. Tämä ei ollut asiakasyrityksen päättäville tahoille mikään helppo asia, mutta minun oma työnjohtajani ja tämän esimies puhuivat puolestani ja pääsin vihdoin vakkariksi.

      Vuokrafirmat mielellään myyvät toimintaansa sillä, että "tule meille vuokratöihin niin pääset vakituisiin töihin asiakasyritykselle." Tietenkin jos tämä olisi vuokrayritysten todellinen motivaatio, ne olisivat se taho, joka maksaa näitä rekrytointimaksuja asiakasyrityksille eikä päinvastoin.

      Noniin mutta jatketaanpa. Olin siis aikani vakkarina mutta muutaman vuoden päästä tämän yrityksen Suomen tuotanto siirrettiin Viroon. Eli moikka ja näkemiin. Päätin tässä vaiheessa lähteä opiskelemaan neljäksi vuodeksi. Opiskelin ja valmistuin ajallani. Nyt olin kuitenkin taas töitä vaille. Eksyin taas vuokratöihin tällä kertaa Baronalle.

      Ajattelin että onnistuisin taas samassa kuin Adeccon kautta eli pääsisin vuokratyön kautta asiakasyritykselle töihin. Tein töitä huomattavasti pienemmällä palkalla, kuin asiakasyritysten samaa työtä tekevät työntekijät. Edut olivat olemattomat ja jouduin jopa työpaikkaruokalassa maksamaan enemmän kuin asiakasyrityksen työntekijät. Tein ahkerammin töitä ja kaikin puolin yritin parhaani mihin kykenen, mutta asiakasyritysten edustajat eivät palkanneet kuitenkaan minua pyynnöistäni huolimatta.

      Otin yhteyttä liittooni, koska mietitytti tällaisen toiminnan laillisuus. Vastaus liitolta oli "sopimusasia, ei pysty mitään", joka on sekin mielenkiintoinen asenne. Mitäköhän varten ihmiset nämä liitot aikanaan on perustettu, jos ei auttamaan heikommassa asemassa olevia duunareita. Muutenkin yleisesti yhteiskunta sallii jostain kumman syystä tällaisen epätasa-arvon, vaikka muuten ollaan niin tasa-arvon yhteiskunta.

      Semmoinen juttu, meni vähän off-topic yhteiskuntakritiikiksi tämä, mutta jokatapauksessa tarinan opetus kai se että paskimmat vuokratyöpaikat on ne kaikki.

    • Pylvis

      Onhan se totta että tämä vuokratyö on vaan valkosen orjuuttamista. Omaa työuraa on todella vaikea saada kun työkkärin tarjonnastakin varmaan 95% vuokratöitä.

    • Ebolakulli

      uh ah pentti työnnä vielä sentti

    • zdui

      Mä sain varamies palvelulta jotain 1 päivän -2 viikon duuneja! VITTU mitä paperi sotaa ja odotteluja sit masseista !! en ole enää niihin lähteny ... Duuni paikasta sain sentään 1-2kk pestejä !!! palkat tuli molemmista ajallaan ! Näin MULLA PAREMPAA TEILLE TOIVON !!

    • entinentyötön

      Useampaan firmaan oon jättäny hakemusta eikä mitään oo kuulunu. Yhteen pääsi haastatteluun, mutta töitä ei löytyny. Suomen henkilöstötalo on ainut, josta on vaan positiivisia kokemuksia - haastatteluun pääsi, määräaikanen työ muuttu vakkaripaikaksi, palkanmaksun tai terveydenhuollon kanssa ei ollu mitään ongelmaa! Toimistolta saa aina jonkun kiinni jos on kysymyksiä

      Näyttää olevan nytkin aika paljon paikkoja auki Turussa ja Helsingissä päin kannattaa tutustua: http://www.henkilostotalo.fi/tyonhakija/tyopaikat/

    • reimari80

      pisimpään olen itse ollut opteamilla keikkatyölistoilla. työkokemusta on jo useampi vuosi niin olen saanut määräaikaisia pestejä ja en ole enää tehnyt yksittäisiä keikkoja. palkan maksuissa ei ole ollut mitään vikaa tähän mennessä. joissain firmoissa on ollut mahdollista jopa työllistyä firman omaksi vakituiseksikin työntekijäksi määräaikaisen vuokratyösopimuksen päätyttyä. toki jotkut halouaakin tehdä vbain yksittäisiä keikkoja.

    • ttt33

      Pelkästään hyväksikäyttöä ovat vuokratyöpaikat! Kiellettävä! Verot pitää maksaa niinkuin muidenkin mutta sen lisäksi maksettava vuokrafirmalle osa, ei ei ei ei näin!

    • Totuuttelija

      Monesti näissä kusetetaan myös omiai työntekijöitä, pro isioita jätetään maksamatta jne.

    • Vuokratyöläinen

      Vuokratyö on käytännössä sama kuin alihankintana tehty työ. Molemmissa olet vuokrafirman palkkalistoilla ja ko. firma vuokraa sinua kolmannelle osapuolelle. Mikä idea tässä on? No tietty se, että ostavan firman ei tarvitse palkata vakituista tai osa-aikaista henkilöä itse. Ja ehkä tärkein on se, että tuolla tavalla ostava firma y pystyjoustavasti saamaan henkilön niin lyhyeen kuin pitkäänkin tarpeeseen (tarve voi olla sairasloman ajaksi, suuren tilauskannan purkamiseen, yrityksen kasvun hakemiseen jne.). Ostava firma maksaa vuokraajalle työntekijän palkan kuluineen extraa vuokraajaalle. Vuokrattu henkilö on siis kalliimpi kuin sisäinen henkilö, mutta niistä pääsee helpommin eroon ilman yt-neuvotteluita.

      Esimerkiksi ihan hyvä kokemus on Student Workista. Ensin määräaikainen 4kk, sitten määräaikainen 1v ja sitten toistaiseksi voimassa oleva. Nyt jo kolme vuotta vuokrattuna. Toki varmaan tuuri käynyt, että koko tuo aika oltu samassa firmassa.

      Uskon, että tulevaisuudessa freelancereitten osuus kasvaa huomattavasti, ja jokaisen ansainta koostuu monesta pienestä lähteestä: 1pv/vk firmalle A, 2pv/vk firmalle B, 1,5pv/vk firmalle C ja 0,5pv/vk firmalle D. Eläkevirkoja ei enää ole, yrityksen oma "vakituinen" henkilökunta koostuu tietystä ydinryhmästä ja loput on sitten vuokrattuja tai omalla toiminimellä toimivia. Esim. yrityksellä 20 vakituista ja 15 vuokrattua.

      Tähän on tultu ja tähän on syytä alkaa totuttelemaan. Mieluummin töissä kuin työttömänä, vaikka se taloudellisesti voi olla joskus kannattamatonta. Työttömänä ollessani väkisinkin alkoi tippumaan kelkasta ja saamattomuus alkoi ottaa valtaa. Reilun vuoden työttömyys opetti sen, että kyllä se työ on se, joka pitää mielen virkeänä ja ihmisen yhteiskunnassa mukana. Vaikkakin useana aamuna on tuntunut, että kuinka mukavaa ois jäädä vaan nukkumaan. Aina sitä haluaa jotain muuta mitä jo on...

      • Ihmisyys_katoamassa

        Kukaan ei tuollaista sontaa niele, taitaa itselläsi olla ketunhäntä kainalossa ja olla oma vuokrafirma, jonka puolesta puhut.

        Ketään ei rakenna elämäänsä tuollaisen riiston varaan, ihan orjan virka eikä mitään muuta.

        Mielummin konna ja linnassa välillä kuin orja ja paskan asemassa rehellisenä duunarina.

        Siinä sulle realistinen valinta monelle tänä päivänä.


      • VDT

        Huom. Orja ei saa palkkaa, eikä hänellä ole mitään oikeuksia. Kun taas vuokraduunari tekee niin kuin lystää ja kenelle haluaa.


      • 2220975643

        Orjistakin pidettiin aikoinaan parempaa huolta oli ruoka ja ylöspito sekä terveydenhoitoa,orjat olivat arvokkaita ja tuottavia.

        Nyt orjuus on tullut takaisin sillä erolla että sua potkitaan päähän kokoajan ja kiristetään kuin olisit rikollisten armoilla.

        Nykyinen työelämä onkin rikollista toimintaa ihmisyyttä vastaan.
        Et itsekkään tekisi paskaa työtä huonoilla ehdoilla joten miksi pitäisi kenenkään muunkaan sitä tehdä?

        Ammattiliitot ovat täysin vieeraantuneet työelämästä ja keskittyvät vain keräämään ay-maksuja ja paskat välittävät jäseneistään, joten miksi ihmeessä
        on edes nuo liitot enää olemassakaan?


      • Anonyymi
        VDT kirjoitti:

        Huom. Orja ei saa palkkaa, eikä hänellä ole mitään oikeuksia. Kun taas vuokraduunari tekee niin kuin lystää ja kenelle haluaa.

        Ihmisen on palkko tienata elääkseen, ja koska nykyisen porvariyhteiskunnan valta-asema on lähtökohtaisesti porvareiden puolella, on työnhakijan pakko elääkseen tehdä töitä heille porvareiden yksin määrittämillä ehdoilla. Tuo ajatus jostain vapaudesta nyky-yhteiskunnassa on pelkkä illuusio.


    • RutisioitaEiPalkaaKukaan

      Työtöntyönhakija

      Jos haluat saada töitä ja vielä pitkäksi ajaksi. Ohjeita työnhakuun!

      1. Ymmärrä mitä haet
      2. Onko sinulla osaamista tai koulutusta hakemaasi työtehtävään liittyen
      2.1 mikäli sinulla on todellista osaamista, kerro siitä mahdollisimman tarkoin kuvauksin
      2.2 Ammattiosaaminen ja työkokemuksen kuvaaminen
      3. Työmoraalisi; kerro makhdollisimman realistisesti millainen olet työtekijänä ja miksi juuri sinut tulisi palkata.
      4. Motivaatiosi; pyri antamaan jonkinlaista kuvaa siitä mikä sinua motivoi työnteossa (monipuolisuus, raha, tms.)
      5. Palkkkatoivomuksesi (REALISTISENA) selvitä hakemasi työtehtävän mukainen palkkaustaso esim TES.
      6. Viimeisimpänä; jos olet tosissasi hakemassa työtehtävää, näytä se hakemuksessasi.

      • Anonyymi

        Vai että "realistista" palkkaa pitää toivoa. Kuinka realistinen palkka se on, että joku vuokraorjafirman omistaja vetää vuodessa muutaman miljoonan taskuunsa? Mitä työtä hän muka tekee, joka on miljoonien arvoista? Aivan, ei yhtään mitään, vaan koko bisnes perustuu kieron nyky-yhteiskunnan luomaan valta-asemaan, jossa muut tekevät työt ja porvari vetää välistä omaan taskuunsa.


    • kauhistus-

      Jumankautsi vuokrafirmat ovat heränneet ainakin meilläpäin, voi joutua töihin.

      • ime

        HAE ENNEMMIN VALELÄÄKÄRIKSI KUN REKRYLLE....HARMI ET SIITÄ SAA TUOMION

        MUT MUMMOJEN TAPPAJAT SAA TEHDÄ MITÄVAAN...LAKI KAIKILLE SAMA HEH,HEH

        SIJOITUS FIRMAN OSAKKAAT TUSKIN LUSII...


    • ime

      1.BARONA/ KERRAN VAIHDAT TYÖPAIKKAA ET ELÄESSÄ SAA SEN KAUTTA DUUNIA
      2.PERSONALHUSET STAFFIN GAY/ EI VASTAA IKINÄ MIHINKÄÄN JOTEN KUSE ENNEMMIN VASTATUULEEN KUN LÄHETÄT HAKEMUKSEN
      3.VMP KÄVIN TYÖHAASTATTELUSSA LÄPPÄRINPÄÄLLÄ ÄMPÄRINKOKONEN KAMERA MIKÄ KOHDISTETTU MUHUN KUN HAASTATELTIIN(MUKAVA TUNNE)
      4.TP-AVUKSENNE EI VOI KUN NAURAA...4V SAA ENEMMÄN VIIKKORAHAA..
      5.ADEECO/SIHTI/ 600 HAKEMUSTA 1.TYÖPAIKKA

      JOKAISEEN HAKEMUKSEEN ON TYÖKOKEMUSTA JA SAMAT TYÖPAIKAT MONESTI UUSITAAN ENTISEN HAKUAJAN LOPUTTUA...

      MUKAVAA OLLA SUOMESSA TYÖHAKIJANA....TE-TOIMISTOLLE KAIKKI JA REKRYT LAILLA KIELTOON IKUISIKSI AJOIKSI....

      JA YRITYKSEN JOHTO VOI TEHDÄ ITTE NE DUUNIT...SILKKAA VITTUILUA

    • Anonyymi

      Metso, tosin ei sen Metson takia - näissä varastoissa muitakin asiakkaita joista ei rekryvaiheessa ainakaan minulle (enkä usko että muille) hiiskuttu mitään. Lopulta en edes tehnyt juuri mitään Metsolle vaan hoidin niiden muiden asioita. Joista yksi aiheuttaa sellaista logistiikan irvikuvaa että nyt kun se ei enää ole mun ongelma, niin se on itseasiassa jopa ratkiriemukasta. Mutta en soisi sitä sontaa kenellekään muistakaan siihen paikkaan liittyvistä seikoista johtuen. "Asenne ratkaisee" siinä mielessä että jos sua ei niinkään vähääkään kiinnosta ja olet tyytyväinen että jostain saa taas vähäksi aikaa rahaa (koska ko. paikassa rivityöntekijä on kertakäyttökamaa vaikka valehtelevatkin juuri ennen irtisanomistakin vedet viiniksi), niin eipä siinä, siitä vaan.

    • Anonyymi

      Vuokrafirmat ovat orjakauppiata ja riistäjiä.
      Älkää menkö niiden kautta töihin jotta kyseiset puljut menisivät konkkaan.

      • Anonyymi

        Ilmoitus oli yhteen vuokrafirmaan hommaan joka ei vaadi mitään. Aattelin parempi tehdä töitä, kaikkihan tietää mitä toimettomana teettää, ensimmäinen kysymys että miksi hain sinne töihin. Mietin et mitä ihmettä. Sitä sanoin et oon jakanut mainoksia. Kun oikein tehokkaasti lajittelee ja juoksee kerrostalot läpi. Saat 4,5 e - 5 e tunnilta. Katoin reilun vuoden verran. Meinasi polvi hajota. Lopetin. Kysyvät vuokrafirmaan suosittelijat. Tekemään jotakin lisätietoja ja liittämään profiilikuva. Sanoin et kun olen tehnyt sen ni päättääkö ne sit että pyytääkö haastatteluun vai ei. Ei mitään vastausta. Ok. Ei tee hirveän ä mieli töihin. Olin joskus vuokrafirmaan kautta töissä yhdessä firmassa 3 kk. Firman johdolta tuli kielto vuokraryövoiman käytöstä. Mietin et paras kysellä töihin suoraan.


    • Anonyymi

      kunnon kuraa ja myrrkkyä suomen työllisyydelle nuo vuokrafirmat...
      ei todellakaan saa sitä duunia mitä haluaa tai on cv:sa oman alan homma..
      3kk yli 120 hakemust vuokrafirmoihin yli 90% ei vastaa mitään.

      ja jos tulee työtarjous ni se o ihan jotain muuta hc pientä keikka duunia paskalla palkalla...
      BARONA on se suurin PASKA KASA
      tohon vuokra firma meininkiin pitäis tulla joku tolkku ja laki .. vähintään et ne ei saa tarjota muutaki pätkäduunia halpatyövoimalle...

      paskaa koko touhu ... juuriki vuokrafirmojen takia yritykset ei löydä osaavaa porukkaa töihin pitkäks aikaa koska vuokrafirmat sääntelee ketä sopii minnekki töihin ... mitä paskaa.. loppu tälläselle kiitos

    • Anonyymi

      Eniten ärsyttää Baronan tyyli laittaa videohaastattelu kutsu jokaisesta työstä. Haet tiskaajan paikkaa niin kappas pärähtää videohaastattelu linkki välittömästi ja mikäli et nauhoita videota niin sinua ei valita kyseiseen työhön.

    • Anonyymi

      Siinä on taas huumehöyryinen tiedustelija keksinyt huumeharhoissaan täysin päästänsä että hakisin valtiolle töihin vuokrafirman kautta.

    • Anonyymi

      Click henkilöstöpalvelut välttäkää aina.

    • Anonyymi

      Go On. En suosittele. Yhtäkkiä loppui kaikilta varoittamatta hetkeksi työt päivässä ja vuokrafirman meidän henkilöstönedustaja vain laittoi "se on voi voi" tyylisiä viestejä. Lähdin litomaan aika nopeasti, onneksi sain toisen työn. GO On yhtiöstä yritettiin vielä nillittää, kun irtisanoin itseni määräaikaisesta työstä. Onneksi työsopparissani oli määritelty 4kk koeaika selvällä suomenkielellä ja irtisanoessa ilmoitin työn olevan minulle sopimaton. Olihan se, puhuivat päivätöistä, mutta tehtaalle päästessäni päädyinkin suoraan vuorotöihin, joka ei minun terveydelle sopinut. Toisen työpaikan sain myös vuokrafirman kautta, mutta palkkasivat suoraan yritykseen eli vuokrafirman hoiti vain alkurekrytoinnin. Tästä jäi vuokratyöfirmasta oikein hyvä kokemus, työ oli sitä mitä luvattiin ja näyttää työnantajakin olevan valintaansa tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Oikeastaan kaikissa VUOKRAFIRMAT ON PASKAT rekry prosessit. He kokoajan testaavat omia asiakkuuksia, että hakija x hakee JOKU TEHTÄVÄ --> vuokrafirma <--- asiakkuus Y (hakee sellaisia henkilöitä), eli vuokra firma pitää tavoittaa oman asiakkuuden just siihen mitä he hakevat.

      Ei ole sellaisia hakijoilla on kokemusta ja korkeakoulutusta, kaikki lähtee aina aloittamisesta ja tekemällä se menee aina ja kehittyy päivittäin. Tämä myös koskee muita konsulttia, että y yritys hakee sellaisia asiantuntijoita ja jolla on jotakin kokemusta.

      Kun ei tulee valittuuksia sitten y yritys ei tee enää vuokrafirman kanssa yhteistyötä, ja vuokrafirmat menee tappioon ja tulevaisuudessa menee konkurssiin tai vähentää henkilöstä.

    • Anonyymi

      Vuokrafirmat ovat täyttä paskaa sekä ovat duunarin sekä työttömän vihollisia.
      Uuden vuoden toiveeni onkin että mahdollisimman monta vuokrafirma menee konkurssiin vuonna 2023.

      Vuokrafirmoille vittumaista uutta vuotta ja toivottavasti menee firmanne konkkaan.

    • Anonyymi

      Arsenaali vuokravirma työ tapaturman sattuessa kesti 2tuntia löytää työterveyshuolto.paska paika.yrittiviä vähentää palkaa 1.50eu

    • Anonyymi

      Click henkilöstöorjapalvelut saisi kaatua. Vittu mitä valkoisen orjuuttamista.

    • Anonyymi

      Eezy ja click välttäkää näitä paskapuljuja.

    • Anonyymi

      Eipä ne vuokratyöt ole ollut yhtään sen kummempaa hommaa kuin suoraankaan. Vuokratöissä on se etu että sinun ei tarvitse ottaa vastuuta mistään vaan käyt vain tekemässä sen lyhyen pätkätyön ja sitten seuraavaan firmaan. Vuokratöihin hakiessa täytyy ymmärtää mitä on hakemassa. Vuokratyö on AINA lyhytaikaista työtä. Vakituiset työt on niitä lyhyempiä ja keikkatyöt niitä hieman pidempiä määräaikaisia töitä.

      Monesti ihmiset vain käsittävät väärin vuokratyön ja hakevat uratöitä loppuelämäksi vuokrafirmasta ymmärtämättä mitä ovat hakemassa. Jos haluat ottaa vastuuta ja tehdä töitä yhdessä ja samassa firmassa pitkään niin älä hae vuokrafirman kautta vaan suoraan! Suoralla sopimuksella joudut kuitenkin tyytymään hieman pienempään palkkaan.

      Itse olen ollut tyytyväinen vuokratöihin koska työ on suoraan sanottuna ihan täyttä paskaa ja haluan vain käydä tekemässä töitä sen minimimäärän mitä elantoni eteen tarvitsee tehdä.

      • Anonyymi

        Vuokrafirmat voisi lailla kieltää, ihan silkkaa kusetusta alusta loppuun saakka.


      • Anonyymi

        "Suoralla sopimuksella joudut kuitenkin tyytymään hieman pienempään palkkaan."

        Anteeksi nyt vaan, mutta oletko joku hoitaja, joka ei tajua, että tuo etuoikeus ei päde melkein millään muulla alalla vuokratyössä?

        Minulla on kokemusta vuokratyöstä (ja ns. suoraan kirjoilla tehtävästä työstä) varastolta sekä tekniikan toimihenkilönä. Palkkani vuokrafirman kautta on aina ollut todellisuudessa PIENEMPI kuin suoraan talossa olisi ollut.

        Esimerkiksi.
        -Varastotyöntekijänä palkkani vuokratyössä oli tunnilta 0,25 € enemmän kuin TES minimi, mutta talon työntekijät saivat kuussa TES:in päälle useita satoja euroja talon omaa kannustelisää. Vuokratyöntekijät eivät saaneet (opin tämän, kun vuoden jälkeen minut siirrettiin talon kirjoille).
        -Olin toimihekilönä vuokratyössä ja sain ihan ok palkkaa, mitään ei "vedetty välistä" vuokrafirman toimesta, MUTTA minä en saanut lainkaan talon tulospalkkioita ja bonuksia.
        -Olin toimihenkilönä vuokratyössä 2500 € / kk palkalla. Kun minut vakinaistettiin taloon, palkka nousi heti 2700 € / kk.

        Jos sinä arvoisa hoitaja kuvittelet, että esim. varastoduunarit ovat into piukeena rynnimässä vuokrafirmoihin "tienaamaan" (niin kuin te hoitajat saatatte tehdä), olet harvinaisen väärässä. Niihin vuokratöihin mennään, koska on pakko mennä, jos ei ole suhteita ja haluaa tehdä töitä.

        Jos joku firma "uskaltaa" hakea esim. varastotyöntekijöitä suoraan talon kirjoille, ei varmasti kärsi hakijapulasta. Niin vähän sellaista Suoraa ja vakaata työtä enää on.


      • Anonyymi

        "Suoralla sopimuksella joudut kuitenkin tyytymään hieman pienempään palkkaan."

        Anteeksi nyt vaan, mutta oletko joku hoitaja, joka ei tajua, että tuo etuoikeus ei päde melkein millään muulla alalla vuokratyössä?

        Minulla on kokemusta vuokratyöstä (ja ns. suoraan kirjoilla tehtävästä työstä) varastolta sekä tekniikan toimihenkilönä. Palkkani vuokrafirman kautta on aina ollut todellisuudessa PIENEMPI kuin suoraan talossa olisi ollut.

        Esimerkiksi.
        -Varastotyöntekijänä palkkani vuokratyössä oli tunnilta 0,25 € enemmän kuin TES minimi, mutta talon työntekijät saivat kuussa TES:in päälle useita satoja euroja talon omaa kannustelisää. Vuokratyöntekijät eivät saaneet (opin tämän, kun vuoden jälkeen minut siirrettiin talon kirjoille).
        -Olin toimihekilönä vuokratyössä ja sain ihan ok palkkaa, mitään ei "vedetty välistä" vuokrafirman toimesta, MUTTA minä en saanut lainkaan talon tulospalkkioita ja bonuksia.
        -Olin toimihenkilönä vuokratyössä 2500 € / kk palkalla. Kun minut vakinaistettiin taloon, palkka nousi heti 2700 € / kk.

        Jos sinä arvoisa hoitaja kuvittelet, että esim. varastoduunarit ovat into piukeena rynnimässä vuokrafirmoihin "tienaamaan" (niin kuin te hoitajat saatatte tehdä), olet harvinaisen väärässä. Niihin vuokratöihin mennään, koska on pakko mennä, jos ei ole suhteita ja haluaa tehdä töitä.

        Jos joku firma "uskaltaa" hakea esim. varastotyöntekijöitä suoraan talon kirjoille, ei varmasti kärsi hakijapulasta. Niin vähän sellaista Suoraa ja vakaata työtä enää on.


    • Anonyymi

      Pobula Group, palkkaa sai aina kysellä. Omistajat säätävät kai muissakin töissä joten kaikki leviänä. Palkka tuli lopulta mutta ei herätä luottamusta.

      • Anonyymi

        Hyvä tietää.


      • Anonyymi

        Pobula kannattaa kiertää kaukaa.


      • Anonyymi

        Osa näistä yrityksistä työllistää väkisin sellaisia, joilla ei ole oleskelulupaa. Saavat töitä ja oleskelun.


      • Anonyymi

        Osa näistä yrityksistä työllistää väkisin sellaisia, joilla ei ole oleskelulupaa. Saavat töitä ja oleskelun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pobula kannattaa kiertää kaukaa.

        Asia selviää. Tiimi tutkii taustoja, myös monen muun alan yrityksen taustalta ja selvitys on tulossa.

        Lähetytty myös MOT-ohjelmaa jos ottaisivat jutun kriittiseen, mutta oikeudenmukaiseen seulaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia selviää. Tiimi tutkii taustoja, myös monen muun alan yrityksen taustalta ja selvitys on tulossa.

        Lähetytty myös MOT-ohjelmaa jos ottaisivat jutun kriittiseen, mutta oikeudenmukaiseen seulaan.

        Juosta voi, paeta ei. Lopputulema on väistämätön!


    • Anonyymi

      Oli aika silmiäavaava paketti. En ole tiennyt että pinnan alla meillä lintukodoksi ajatellussa rakkaassa Suomessa on tälläistä. Tästä on lyhyt matka kun kerätään puuvillaa pelloilla.

    • Anonyymi

      Uppista

    • Anonyymi

      Pobula kokemuksia?

    • Anonyymi

      Joku vuokrafirma oli semmonen et ku menin sinne haastatteluun niin joku partasuu oli siellä alasti. Enkä edes lopulta saanut työtä!!

    • Anonyymi

      Henkilöstövuokraus firmat ovat pilanneet ravintola-alan. Työpaikkoja välittävät verkkosivustot ovat täynnä näiden vuokrafirmojen copy-paste ilmoituksia mistä ei selviä missä toimipiste on tai se on merkattu eri kaupunkiin missä oikea työpiste olisi.

      Kaikissa ilmoituksissa suositaan työkokemusta mitä ei välttämättä löydy juuri valmistuneilta. Toivon että kaikki suomen kokit lakkaa käyttämästä näitä palveluita ja koko ala voitaisiin rakentaa uudestaan ilman näitä vuokrauspalveluita.

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe