Ollaan oltu yhdessä hieman reilu pari vuotta, joista viimeinen vuosi ollaan asuttu samankaton alla. Onko mahdollista saada toinen rakastumaan uudestaan, koska viimeiset parikuukautta on ollut melkoista taistelua. Toinen osapuoli (nainen) ei ole enää varma tunteistaan, ja yleensäkkään onko niitä ikinä ollutkaan?? Vaiko onko elämä sitten muuttunut jo liian arkiseksi?? Apua (neuvoja) tarvittaisiin ja pikaisesti, koska itse en ole valmis eroamaan, koska minulla on tunteita toista kohtaan ehkäpä turhankin paljon... Mikä avuksi, vai joko kaikki on menetetty??
Apua!!
2
639
Vastaukset
- womsu
minulla oli sama tunne muutama kuukausi sitten.
Sovimme avopuolisoni kanssa, että otamme aikalisän. Mieheni haki oman asunnon ja asustelee siellä. Minä täällä mietin itekseni mitä haluan.
Tiedän nyt jo, että haluan tuon ex-puolisoni takaisin. Ex-puolisoni vain ei uskalla vielä antaa tunteilleen valtaa. Pelkää, oikeutetusti kylläkin, että kohta lemppaan taas sen pihalle. En voi vannoa, ettei niin kävisi jos nyt jo muuttaisimme takasin samaan osoitteseen. Minä tarvitsen aikaa.
Osoita puolisollesi kaikilla mahdollisilla tavoilla, että rakastat häntä. Todenäköisesti elämänne on urautunut kaikkien rutiineiden alle. Ehdota tuolle epävarmalle puolisolle tätä samaa aikalisää. Rakastat häntä niin paljon, että annat hänelle aikaa miettiä. Mitään lopullista ja äkkipikaista päätöstä ei kannata tehdä. Kaikessa rauhassa, tappelematta.
Minä ainakin kunnioitan ex-puolisoani entistä enemmän sen vuoksi, että minkäänlaista riitaa ja tappelua ei tullut. Sovimme asioista rauhassa. Minä autoin häntä pakkaamaan ja kuljettamaan tavarat uuteen osoitteeseen. Hän vastaavasti auttoi minua kun minä tarvitsin apua noissa omissa asioissani.- elämän kulkija
Ei sitä tarvii erilleen muuttaa kuten edellinen ehdotti.
Nykyään ihmiset on heti mulle kaikki nyt-systeemiä. Parisuhde on pitkänlinjan projekti. Jos toinen tympäsee, ei heti tarvii erota.
Kattokoon telkkaria tai harrastakoon jotain muuta.
Kyllä se vakiintumisen tuoma tuttuus ja turvallisuus saa sen intohimon syttyyn ajan mittaan. Ja voihan aina ottaa avuks nää klassiset kynttilät, viinit yms.
Parisuhdehan on sitoutumista toiseen, ikäänkuin avioliiton harjottelua.
Kyllä sillon saa olla tympääntynyt toiseen omissa inhottavan harmaissa verkkareissaan sohvan pohjalla, kunhan pohjalla on se rakkaus ja sitoutuminen.
Kun te ootte noinkin tuore pari, veikkaan että vastaavia jaksoja ehtii tuleen useampia vaikkei mitään todellisia kriisejä ois lähi maillakaan.
Se on normaalia, ettei se alkuhuuma yms. kestä aikaansa pidempään.
Osa ihmisistä kyllä vaihtaa kumppania, kun arki tulee vastaan, muuta se taitaa olla aika rasittavaa elämää pidemmän päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3296257Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483716Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1512898"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272200Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 731306
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831112Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145993Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10968Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11924