Yksin

Täällä

Oletteko muut kokeneet jäävänne työyhteisön
ulkopuolelle, siis pomot ja työtoverit.
Minä jäin ja koen kiusatuksi tulemista rankasti. Minua ei kuulla, minuun ei luoteta ja minua moitiaan koko ajan. Milloin mistäkin.
Työni olen tehnyt parhaani mukaan, olen sietänyt kaikenlaista, jos alan niitä kirjaamaan tähän
ei aika eikä kone kestä, minulle ollaan kateellisia ja minun saavutuksistani.
Mínä olen hyvästä perheestä, minulla on myös
hyvä avioliitto. En huutele asioita, ei minun tarvitse kertoa asioitani, kaikki hyvin työajan
ulkopuolella.

12

1358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minunkin päälle

Likaämpäri tuli minunkin päälleni. En siitä koskaan ole päässyt toipumaan. Ukot siis ne juoru-ukot, jotka levittivät täyttä paskaa.Hävetkööt !

• Eemeli.

Ikävä juttu jos kiusaaminen jatkuu työajan ulkopuolelle. Esim. autosta hajoaa lasi, työssä jonkin ajan päästä jaellaan lasivasaroita, kaupungilla liikkuessa kuulee kaikenmoisia juoruja.ym. ikäviä asioita työajan ulkopuolella. Ikävä juttu miten aikuiset ihmiset voivat käyttäytyä niin töissä kuin sen ulkopuolella. Joku sanoisi, että hyvinkin savustuksen makua. Jonkunhan se on avattava suunsa niin miksei kiusattu... Sekin on jotenkin arveluttavaa, että kiusaajat saattavat mielistellä ylempiä herroja.

• savustettu

Minulla oli muutama ystävä jotka olivatkin sitten tosi arvokkaita. Ehkäpä en tätä enää kirjoittais ilman heitä.
      Kiusaamienen vain oli työpaikallani niin ankaraa ja varmaan sidottu polittiseen puolueeseenkin että ei kukaan uskaltanut puolustaa koska pelkävivät itse joutuvansa samaan tilanteeseen.
      Pieni kylä jossa ei enää ole elämisen mahdollisuutta "hyeenalauman " pilatessa työmahdollisuutesi ja terveytesi. Moni on tullut sanomaan ettei koskaan halua enää sinne töihin. Työharjoittelusissa ja sijaisuuksissa on tullut kuppikunta tutuksi monelle. Kaikki empaattiset hyvät hoitajat savustetaan ulos... sitten ihmetellään kuin ei löydy sijaisia. Kehoitetaan muita katsomaan peiliin itse sinne koskaan vilkaisematta..
      Se on varmaa että kiusattu leimataan loppuiäki ja kiusaajat senkun porskuttaa.
      Mitä muuten tarkoittaa demogratia, olen luullut että se tarkoittaa tasa-arvoa, onko se vain kumminkin tasa-arvoa vain joillekin ryhmille?????

• Katinka

Tänään sain kuulla kuinka minun kanssa ei voi tehdä töitä. Pelätään ja mietitään mitä kanssani voi tehdä ja mitä ei.Kuulemma työvuoroja sumplitaan ettei jouduta kanssani tekemisiin, joka ei kolmivuoro työssä mahdollista. Arvostan ammattiani, työtovereitani... ja vastuuta töistä jonkun otettava jos kukaan muu ei tähän kykene. Eilen jätettiin yksin iltavuoroon ja ei puhuta minulle mitään, mulkoillaan, puhutaan selän takana. Miettimisen paikka kaikilla, mutta voinko minä nyt hyvin? Sairasloma 2 vkoa itse haettu, henkinen kriisitila. Kiitos tästä rakkaat työtoverit...Virheistä ei opita eikä niistä saa puhua. Nosta kissa pöydälle ja ota syyt niskoille ja varmasti lynkataan. Mistä apua? Mihin nyt? Mitä tästä eteenpäin? En usko voivani palata (kehtaa) tehdä töitä tällaisessa työyhteisössä!

• syyttelyä

mutta kyllä se tilanne siellä helpottaa ajan kanssa. Noita yhteentörmäyksiä tulee joka työpaikalla, kyllä niistä selviää ja voi tulla ihan hyvät oltavat. Kannattaa mennä juttelemaan esimiehelle, oikeasti, se kuuluu hänen tehtäviinsä selvittää. Ehkä sinunkin käyttäytymisesi taustalta löytyy joku asia mikä aiheuttaa agressiivisempaa käyttäytymistä, koetko jonkun asian siellä epäoikeudenmukaisena? Ehkä se on hyvä tuoda päivänvaloon?

• savustettu
        syyttelyä kirjoitti:

mutta kyllä se tilanne siellä helpottaa ajan kanssa. Noita yhteentörmäyksiä tulee joka työpaikalla, kyllä niistä selviää ja voi tulla ihan hyvät oltavat. Kannattaa mennä juttelemaan esimiehelle, oikeasti, se kuuluu hänen tehtäviinsä selvittää. Ehkä sinunkin käyttäytymisesi taustalta löytyy joku asia mikä aiheuttaa agressiivisempaa käyttäytymistä, koetko jonkun asian siellä epäoikeudenmukaisena? Ehkä se on hyvä tuoda päivänvaloon?

Itse tein juuri näin, että työyhteisön uutena jäsenenä otin esille todella vakavat virheet, joita työyhteisössä esiintyi (lainvastaisuutta jne) Esimies ilmoitti, että parempi irtisanoutua, jos et viihdy. työtovereideni mukaan olen riidankylväjä jne.

• Yksi monista

Ole iloinen, että sinulla on tuki perheestäsi ja kaikki on siellä hyvin, se on jo paljon se.
      Kiusaajilla useimmitenkaan näin ei ole, heillä on moni asia rempallaan elämässään,
      vaikka eivät sitä myönnä. Anna toki ihmisten pakahtua kateuteensa, iloitse reilusti
      saavutuksistasi. Pidä itselläsi korkea moraali, äläkä erehdyksessäkään sorru samaan
      kuin kiusaajat, jotka juoruilevat olemattomista asioista. Näin olet aina heidän
      yläpuolellaan henkisesti eivätkä he pysty sinua nujertamaan

• tuttu juttu

aiemmin olin samaa pataa nais-joukkion kanssa, sitten en enää jaksanut piikittelyjä olemuksestani yms. tyhjän jauhantaa. Nykyään liuutan työaikaa eri aikoihin ja pidän ruokatunnit eri aikaan. Eipä se hyvältä tuntunut ensin mutta kaikkeen tottuu. Sisäpiirit ja kuppikunnat on niitä varten jotka eivät yksin pärjää. Tutkimus muuten osoittaa että ahkerista puurtajista ei kyllä juoruilla.

• minua on kiusattu

Minua kiusattiin,koska minut valittiin talon ulkopuolelta esimiehen tehtäviin, johon oli kova halu kouluttamattomalla sairaanhoitajalla. Hän kun tiesi/tietää kaiken. Tietää millainen ihmisen pitää olla.
        Minä vaan tein työtäni enkä välittänyt paskasta.
        Hänpisti paremmaksi. Haki viisi viikkoa sairauslomaa koska minä kiusaan häntä.
        Siitä se myllytys alkoi.

Ehkä tämä on kasvun paikka. Luulen, että olen oppinut paljon. Olen oppinut, ettei kaikkiin voi luottaa. Olen oppinut, että on oikeasti pahuutta olemassa. Olen oppinut olemaan varuillani. Pelko on ystäväni. Se kertoo, milloin on oltava hiljaa.

Susilaumassa on eri säännöt.
        Surettaa että nää samat hoitaa sairaita ihmisiä.
        Pelkään omaisteni sairastumista ja joutumista tällaisten kynsiin.

• niinpäniinkin
        minua on kiusattu kirjoitti:

Minua kiusattiin,koska minut valittiin talon ulkopuolelta esimiehen tehtäviin, johon oli kova halu kouluttamattomalla sairaanhoitajalla. Hän kun tiesi/tietää kaiken. Tietää millainen ihmisen pitää olla.
        Minä vaan tein työtäni enkä välittänyt paskasta.
        Hänpisti paremmaksi. Haki viisi viikkoa sairauslomaa koska minä kiusaan häntä.
        Siitä se myllytys alkoi.

Ehkä tämä on kasvun paikka. Luulen, että olen oppinut paljon. Olen oppinut, ettei kaikkiin voi luottaa. Olen oppinut, että on oikeasti pahuutta olemassa. Olen oppinut olemaan varuillani. Pelko on ystäväni. Se kertoo, milloin on oltava hiljaa.

Susilaumassa on eri säännöt.
        Surettaa että nää samat hoitaa sairaita ihmisiä.
        Pelkään omaisteni sairastumista ja joutumista tällaisten kynsiin.

niin sairasta kuin olla ja voi. Miksi hoitoalalla on niin paljon kieroutuneita ihmisiä...? Tuntuu niin ihmeelliseltä kun valitetaan siitä ettei ole aikaa hoitaa potilaita, ei ole rahaa jne. ja aikaa riittää tuollaiseen toisarvoiseen toimintaan, jolla ei ole mitään tekemistä työn tekemisen kanssa.

Olisiko siinä se, että valitaan työntekijöiksi sellaisia henkilöitä joilla ei ole minkäänlaista empatiakykyä muuta kuin tarpeen tullen esimiehelle näyteltynä.

Itselläni on rapissut unelmat hoitoalasta isän tehdessä kuolemaa ja pyytäessäni itku silmässä vapaata esimieheltä, jotta voisin nähdä hänet vielä. Hetken kuluttua tuli kouluttamaton sijainen kertomaan, että täällä sitä ollaan itkien jäämässä lomalle (esimies oli kertonut hänelle). Arvatkaa vain kumpi meistä jäi siihen taloon töihin? Kummalla oli bonuspisteitä?

• kerro jo.
        niinpäniinkin kirjoitti:

niin sairasta kuin olla ja voi. Miksi hoitoalalla on niin paljon kieroutuneita ihmisiä...? Tuntuu niin ihmeelliseltä kun valitetaan siitä ettei ole aikaa hoitaa potilaita, ei ole rahaa jne. ja aikaa riittää tuollaiseen toisarvoiseen toimintaan, jolla ei ole mitään tekemistä työn tekemisen kanssa.

Olisiko siinä se, että valitaan työntekijöiksi sellaisia henkilöitä joilla ei ole minkäänlaista empatiakykyä muuta kuin tarpeen tullen esimiehelle näyteltynä.

Itselläni on rapissut unelmat hoitoalasta isän tehdessä kuolemaa ja pyytäessäni itku silmässä vapaata esimieheltä, jotta voisin nähdä hänet vielä. Hetken kuluttua tuli kouluttamaton sijainen kertomaan, että täällä sitä ollaan itkien jäämässä lomalle (esimies oli kertonut hänelle). Arvatkaa vain kumpi meistä jäi siihen taloon töihin? Kummalla oli bonuspisteitä?

Kysymyksesi:
        Arvatkaa vain kumpi meistä jäi siihen taloon töihin? Kummalla oli bonuspisteitä?
        No, kumpi ja kummallako?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2823
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe