Onko netti muka "julma"?

stanely

Olen tässä nyt hetken selaillut näitä keskusteluita ja silmiin on pistänyt seuraava seikka:

Todella monet valittavat sitä, että netti on todella "julma" paikka, jossa ihmiset eivät vastaa toisten viesteihin, lopettavat yhteydenpidon kuvan näkemisen jälkeen jne. Mutta kun asiaa oikein ryhtyy ajattelemaan, niin mitä eroa noilla asioilla muka on ns. normaalielämään? Ei sielläkään kaikki iskurepliikit saa mitään vastakaikua ja ihmiset tuomitsevat toisiaan ulkonäön perusteella jatkuvasti. Ehkä tietyt ilmiöt näkyvät hieman kärjistetymmin netissä mutta taustalla oleva vaikutin on ihan sama kuin esim. baarissa.

Onhan se tietysti helppo purnata, että kun se yksikin lopetti yhteydenpidon heti kun näki kuvan. Kannattaa miettiä, miten olisi tod. näk. käynyt baarissa. Henkilö olisi luonut nopean vilkaisun ja kääntänyt selkänsä. Erona on siis vain se, että netissä pystyy keskustelemaan hyvinkin pitkään ilman, että on nähnyt toisesta vilaustakaan kun taas normaalissa elämässä ulkonäkö on se ensimmäinen eteen tuleva asia.

Minun vaatimaton mielipiteeni on, että netti on loistava väline päästä yhteyksiin sellaisten ihmiset kanssa, joihin ei ehkä muuten törmäisi, mutta varsinainen tutustuminen kannattaa jättää edelleen tosielämän puolelle eikä virtuaalimaailmaan. Senpä vuoksi kannatan pääsääntöisesti myös kuvallisia ilmoituksia ja vastauksia sekä ennen kaikkea rehellisyyttä. Ei netissä kannata yrittää olla yhtään mitään muuta kuin mitä on oikeasti. Totuus tulee kuitenkin lopulta ilmi ja silloin edessä on molemminpuoleinen pettymys.

Mutta kaikesta huolimatta onnea vaan kaikille seuranhakuun! Iloista mieltä peliin niin kyllä siitä hyvä tulee :)

4

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä jutussa

Olan samaa mieltä suurelta osin, osa vaan ottaa ne hylkäykset liian raskaasti.
      Ja todellakin, kuva pitäs olla pakollinen, ei stn kuka sitä viitsii jutella ummet lammet jos ei kuvaa ole nähnyt, siis jos on tosi-mielellä kumppania etsimässä?
      Itse kyllä vaadin kuvaa naisilta, ja jos sitä ei pysty toimittamaan jostain "syystä" niin bye bye vaan.
      Kirjekaverit sitten erikseen.

• julmalauta

nyyh :'(

• selailla...

profiileja mutta muita odotuksia ei sitten kannata ollakaan, kyllä ne suhteet livenä syntyy eikä täällä...

• xanna

Olen samaa mieltä. Useilla treffeillä olen käynyt, mutta mistään ei koskaan ole mitään ihmeellistä syntynyt. Suuria pettymyksiä vaan kun itse on kiinnostunut, ja kaveri hylkää ja jatkaa etsimistä. Joskose unelmien nainen löytyy kun pitää vuoden profiilia netissä. Jotenkin säälittävää. Kyllä mä tapaan miehet jatkossa ihan livenä tosi elämässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe