Onko netti muka "julma"?

stanely

Olen tässä nyt hetken selaillut näitä keskusteluita ja silmiin on pistänyt seuraava seikka:

Todella monet valittavat sitä, että netti on todella "julma" paikka, jossa ihmiset eivät vastaa toisten viesteihin, lopettavat yhteydenpidon kuvan näkemisen jälkeen jne. Mutta kun asiaa oikein ryhtyy ajattelemaan, niin mitä eroa noilla asioilla muka on ns. normaalielämään? Ei sielläkään kaikki iskurepliikit saa mitään vastakaikua ja ihmiset tuomitsevat toisiaan ulkonäön perusteella jatkuvasti. Ehkä tietyt ilmiöt näkyvät hieman kärjistetymmin netissä mutta taustalla oleva vaikutin on ihan sama kuin esim. baarissa.

Onhan se tietysti helppo purnata, että kun se yksikin lopetti yhteydenpidon heti kun näki kuvan. Kannattaa miettiä, miten olisi tod. näk. käynyt baarissa. Henkilö olisi luonut nopean vilkaisun ja kääntänyt selkänsä. Erona on siis vain se, että netissä pystyy keskustelemaan hyvinkin pitkään ilman, että on nähnyt toisesta vilaustakaan kun taas normaalissa elämässä ulkonäkö on se ensimmäinen eteen tuleva asia.

Minun vaatimaton mielipiteeni on, että netti on loistava väline päästä yhteyksiin sellaisten ihmiset kanssa, joihin ei ehkä muuten törmäisi, mutta varsinainen tutustuminen kannattaa jättää edelleen tosielämän puolelle eikä virtuaalimaailmaan. Senpä vuoksi kannatan pääsääntöisesti myös kuvallisia ilmoituksia ja vastauksia sekä ennen kaikkea rehellisyyttä. Ei netissä kannata yrittää olla yhtään mitään muuta kuin mitä on oikeasti. Totuus tulee kuitenkin lopulta ilmi ja silloin edessä on molemminpuoleinen pettymys.

Mutta kaikesta huolimatta onnea vaan kaikille seuranhakuun! Iloista mieltä peliin niin kyllä siitä hyvä tulee :)

4

980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä jutussa

Olan samaa mieltä suurelta osin, osa vaan ottaa ne hylkäykset liian raskaasti.
      Ja todellakin, kuva pitäs olla pakollinen, ei stn kuka sitä viitsii jutella ummet lammet jos ei kuvaa ole nähnyt, siis jos on tosi-mielellä kumppania etsimässä?
      Itse kyllä vaadin kuvaa naisilta, ja jos sitä ei pysty toimittamaan jostain "syystä" niin bye bye vaan.
      Kirjekaverit sitten erikseen.

• julmalauta

nyyh :'(

• selailla...

profiileja mutta muita odotuksia ei sitten kannata ollakaan, kyllä ne suhteet livenä syntyy eikä täällä...

• xanna

Olen samaa mieltä. Useilla treffeillä olen käynyt, mutta mistään ei koskaan ole mitään ihmeellistä syntynyt. Suuria pettymyksiä vaan kun itse on kiinnostunut, ja kaveri hylkää ja jatkaa etsimistä. Joskose unelmien nainen löytyy kun pitää vuoden profiilia netissä. Jotenkin säälittävää. Kyllä mä tapaan miehet jatkossa ihan livenä tosi elämässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1039
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe