Gallup, mites usein siivoatte autojanne?
Mulla menee:
- imurointi 1-2 krt viikossa
- pölyjen pyyhkiminen kojelaudalta 1krt/2vko
- ulkopesu, nyt syksyllä 1krt/viikko, kuivilla keleillä kerran kuussa
- vahaus 2 kertaa vuosi käsin
Auton siivoaminen?
12
1261
Vastaukset
- The Rat
Pari kertaa vuodessa imuroin, ulkopinnat putsaan aina kun sataa... :-)
Yritin minä käyttää sitä pesuissa, mutta käsipesua ei ole lähellä, itse ei jaksa ja automaattipesu tekee melkein yhtä hyvää jälkeä kuin se sade, joten se siitä sitten.
Pitäisi varmaan käydä pesettämässä jossain käsipesussa kunhan lumet tulevat, ei näillä keleillä kyllä viitsisi vielä... - viitsi
Käyn pari kertaa viikossa autossani enkä viitsi joka kerta imuroisa.
- näin...
-vahaus käsin pari kertaa vuodessa
-sisäsiivous samoin
-ulkopesu kun huvittaa tai auto on erityisen likainen, ehkä noin 10 kertaa vuodessa - viitsi
Vahauksen teen neljä viisi kertaa vuodessa. Pesen kunnolla, laitan harjan ympärille rätin ja siihen sellaista nestemäistä vahaa jota vetelen märkään autonpintaan. Lopuksi suikutan vedellä ylimääräiset pois.
- nankang
Siivousmäärästä päätellen...
Itsehän:
-imurointi kerran kesällä
-pölyn pyyhintä kerran kesällä
-maton puistelu parin kuun välein
-vahapesu parin kuun välein
-kovavahaus kerran kesällä- yleensä
päivittäin! asiakkaat likaa vaatteensa muuten...
- Breakki
Imurointi 3-4 krt vuodessa, samalla ikkunoiden sisäpesu ja kumimattojen pesu
Ulkopesu kesäaikaan 1 krt kuukaudessa, talvella kerran tai kaksi.
Kumimattojen tyhjennys hiekasta tarpeen mukaan, eli n. 1-2 krt viikossa.
Vahaus 1 krt vuodessa jos viitsii, tänä vuonna jäi väliin, käytän pesussa vahashampoota joka antaa ehkä vähän suojaa. - mites teillä
Voi juma, kyllä te viitittekin ajaa paskasilla autoilla. Tai sitten teillä ei ole leikki-ikäisiä lapsia:-) No, ihmisten siisteyskäsitys on erilainen...
- as-keetti
Auto on välttämätön paha, jonka tarvitsen.
-imuroin ja siivoan rojut sisältä kerran vuodessa
ennen katsastusta
-pesen kaksi kertaa vuodessa, toukokuussa ja lokakuussa
-Joskus poikkeuksellisesti keskellä kesää, jos
sattuu kaunis ilma viikonloppuna, kaljapäissäni
pesen ja vahaan.
Ihme juttu, 18 vuotta vanhassa kaarassani ei maalipinta
kuki mistään. Ja hyvin kulkeekin.
Ihmettelen itsekin. - Nipsutiiniliini
Yleensä imuroitan ja peseytän autoni pari kertaa vuodessa. Lähinnä silloin jos minulla on puolen päivän palaveri käyttämäni palvelupesulan luona. Viimeksi lysti maksoi 75 €. Samalla taisin ottaa jonkinlaisen pesuvahan siihen.
Mies mene kerran pari vuodessa autollani töihinsä ja pesee siellä autoni päältä ja joskus imuroi myös sisältä. Yleensä utoni sisus on niin täynnä roinaa, ettei siellä mahdu imuroimaan. HYI, irto roina on turvallisuus riski.
Itse tyhjennän jalkatilan kumimatot hiekasta noin kerran kuussa, samalla pesen/pyyhin tuulilasin sisäpuolelta. Tämä tapahtuu, jos olen etuajassa jossain ja kärsin tekemisen puutteesta. Ulkolasit pesen usein tankatessani. Imuroin autoni kerran vuodessa. En ikinä ole pessyt sitä ulkoa muuten kuin lasit ja valot.
Eli autoni siivotaan/ pestään viitisen kertaa vuodessa ja vahatan pesuvahalla kahdesti.
Toki jos olen menossa sillä hautajaisiin, häihin tai muuten parempiin juhliin, niin yleensä vien sen puhdistettavaksi, vaikka viikon välein. - jepppp
- Auton pesu kerran viikossa
- Vahaus kerran kuussa
- Imurointi kerran viikossa
- Pölyjen pyyhkiminen yms. joka toinen viikko
Onneksi lämmintalli niin pystyy myös talviaikaan vahaamaan. - vuosittain
Mitä sitä turhaan käyttökalua hinkkaamaan puhki
Pesen kun auto on niin likainen että alkaa vaatteet sotkeentua. Vahaan kahdesti vuodessa, suunnilleen.
Imuroin jos on imuri sopivasti hollilla. En joka vuosi. Ei nääs oo pieniä lapsia.
Pölyjä pyyhin jos alkavat haitata. Tuulilasin pesen silloin kun näkyvyys alkaa heikentyä. Se on siinä keväällä ja syksyllä sitten kun vastaantulevien valot alkavat ottaa silmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835