BROTHER FIRETRIBE

Fani86

Terve! tuon firetriben musiikki nyt ei oo metallia nähnykkää, mut aattelin silti täällä kysyä bändistä sen verran.. että ku sitä on sanottu Empun (siis kitaristi Vuorisen projektiksi), niin mikä Empun asema bändissä muuten on kitaroinnin ohella? Tarkoitan että tekeekö Emppu sävellykset/sanat/sovitukset/tuottaako? vai onko hän pelkkä kitaristi bändissä?



Brother Firetribe on kyllä kevyesti parasta musiikkia tällä hetkellä suomessa! go go!

6

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Veli Paloheimo 1978...

      Brother Firetribe on Emppu Vuorisen ideoima & organisoima projekti, joka antaa kunniaa niille musiikillisille vaikutteille (esim. Europe, Journey), joiden aikana sitä on kasvettu ja musiikkimakua itselleen luotu. Toiset ne sitten vaan menevät muusikkoina pitemmälle ja toiset soittelee vaan omaksi ilokseen ja vaimon kauhuksi kotonaan, heh.

      Käsittääkseni Emppu on säveltänyt sekä sanoittanut kappaleet, vaikka ei levyllä itseään erityisemmin mainostakaan (eikä soolot ole biisiä pidempiä, vaan iloisia ja toimivia)

      Levyn nimi False Metal, kuten myös itse kokoonpanon nimi osoittavat hyvää huumorimakua, ja sitä rentoa asennetta, jolla ammattikuusikot ovat tässä asialla. Parempaa kokonaisuutta saa tästä maasta hakea (tutustu kuitenkin Leverage, sama laulaja).

      Todella hienoa, että vaikka Suomi nykyään onkin melkoinen kovan metallin Takomo kaikelle maailmalle, on silti lupa tehdä tasokasta muutakin musiikkia. Kaiken ei tarvitse aina olla niin tiukkaan genretettyä, ja monenlainen juttu voi ihan oikeesti toimia! Vai mitä ajattelette?
      -ROCK ON - METAL UP!

      • Fani86

        kiitoksia paljon vastailusta! Europe ja melkeinpä kaikki kasari-hard rock-bändit iskee minuun sen verran että tämä Empun projekti on kyllä aivan unelmien täyttymys.. ja Leverage on kans tuttu vaikka ei ihan täyttä kasaria soitakkaan, mutta hyvää musiikkia tekee ja tuo Pekka Heinon laulu saa kyllä hakea vertaistaan. aivan mahtavaa menoa näillä kahdella bändillä! toivotaan että saadaan kuulla vielä paljon näistä bändeistä ettei jää miksikään yhden levyn ihmeeksi! BREAK OUTTIA JA SUPERSTITIONIA LISÄÄ!!!!


      • bft fan

        samaa mieltä asiasta että bft toimii ja rulettaa! levy on luukutettu aivan loppuun. tämmöstä oon itse kuullut että kosketinsoittaja olisi pääasiassa sävellyksien tai ainakin ideoitten takana ja laulaja taasen sanoituksien takana. mutta ota nyt tuosta sitten selvää. ei löydy oikeen tarkkaa tietoa mistään. mutta väliäkö sillä kun homma toimii!


      • fani86
        bft fan kirjoitti:

        samaa mieltä asiasta että bft toimii ja rulettaa! levy on luukutettu aivan loppuun. tämmöstä oon itse kuullut että kosketinsoittaja olisi pääasiassa sävellyksien tai ainakin ideoitten takana ja laulaja taasen sanoituksien takana. mutta ota nyt tuosta sitten selvää. ei löydy oikeen tarkkaa tietoa mistään. mutta väliäkö sillä kun homma toimii!

        nii itse veikkaisin ainaki että emppu pääasiassa ainaki sävelet hoitaa ja heino vissii sanat.. tää nyt on minun veikkaus.. kuitenki empun oma projekti nii varmaan myös haluaa musiikin olevan sen kuuloista.. mutta ei sillä nyt hirveää merkitystä oo ku nuo pojat osaa vaan soittaa ja biisit on aivan mahtavia.. suosikkibiisiä on aivan mahdoton valita, joka kerta kun tulee kuunneltua esim. devil's daughter, sitä on aivan että mahtava biisi, ehdottomasti paras, ja heti sen jälkeen esim. i'm on fire niin kylläpä mieli muuttuu.. sen jälkeen on semmonen fiilis että "no tämä biisi on ehkä hieman parempi sittenki", mutta senki jälkeen mieli muuttuu... siitä tietää että musiikki on hyvää.


        hienoa emppu ja firetribe!!!! kiitos!!!!


    • TOTCFUARTD

      Se on kyllä totta, ettei Brother Firetriben musiikki todellakaan sitä totisinta metallia ole, mutta "False Metal" (oiva nimi lätylle, kuten toinen tähän rihmaan vastannut totesi) tulee kyllä suurella todennäköisyydellä sisältymään allekirjoittaneen top kymmenen -listalle, mitä tämän vuoden julkaisuihin tulee...

    • interested1212121212

      kukas on muuten emppu vuorisen vaimo,tai naisystävä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe