Paras esimerkki ammattiliittojen onnistuneesta edunvalvonnasta on se että työnantajat ja kätyrinsä haukkuvat niitä. Ja kehuvat Loimaan Kassaa. Mutta jokainen järkevä ihminen ymmärtää että jos toiseen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää, ei tarvitse mainitakaan ammattiliittoja ja puolueita jotka Oikeasti ovat suomalaisten työntekijöiden puolella. Jokainen ymmärtää.
Työnantajien epäonnistunut agitointi
15
645
Vastaukset
- pyllistän
SAK:lle ja sen mafialle. Työnantaja maksaa minun palkkani, ei tietenkään vastikkeetta, kyllähän minun pitää jotain sen rahan eteenkin tehdä. Meidän työpaikan ay-aktiivit kuitenkin pyllistävät TA:lle, vaikka työnteko ei maistukaan ja saavat siksi palkkansa perusteettomasti. Ruokkivaa kättä ei kannata purra.
- paljastaja2
Ruokkivaa kättä ei todellakaan kannata purra, eikä myös kättä joka etujasi valvoo, vaikka kuinka kiittämätön olisitkin. Ammattiliitot ovat tärkein järjestö tässä maassa, niiden ansiosta ja niiden aikaansaaman yhteiskuntapolitiikan ansiosta Suomesta on tullut moderni hyvinvointivaltio. Jotkut, kuten sinä, yrittävät tämän kaataa jotta saisivat vieläkin enemmän ansiottomia pääomatuloja, mutta ainakin toistaiseksi roistot pidetään kurissa. Ja minä ainakin toimin ja äänestän jatkossakin oikeistoroistoja vastaan.
- on mainiota hommaa
paljastaja2 kirjoitti:
Ruokkivaa kättä ei todellakaan kannata purra, eikä myös kättä joka etujasi valvoo, vaikka kuinka kiittämätön olisitkin. Ammattiliitot ovat tärkein järjestö tässä maassa, niiden ansiosta ja niiden aikaansaaman yhteiskuntapolitiikan ansiosta Suomesta on tullut moderni hyvinvointivaltio. Jotkut, kuten sinä, yrittävät tämän kaataa jotta saisivat vieläkin enemmän ansiottomia pääomatuloja, mutta ainakin toistaiseksi roistot pidetään kurissa. Ja minä ainakin toimin ja äänestän jatkossakin oikeistoroistoja vastaan.
silloin, kun se menee siten, kuin on alunperin tarkoitus ollut. (eli valvotaan heikomman etuuksia)
MUTTA Suomessa ei Ay liike ole toteuttanut sitä valvontaansa alkuperäisen ajatuksen mukaisesti viimeisen 15 vuoden aikana, ehkäpä jopa viimeiseen 20 vuoteen...
Vai miten on SAK:n pomojen nettomaksajat?? Löytyykö vahvoja perusteita edunvalvonnalle? Ei tosiaan löydy! - Wärkkäri
Joo,eiköhän isi maksa sinunkin joutavan opiskelusi ja ota oikein omaan firmaansa ihan töihin rakas kokoomusnuori.
- hakoteillä
Wärkkäri kirjoitti:
Joo,eiköhän isi maksa sinunkin joutavan opiskelusi ja ota oikein omaan firmaansa ihan töihin rakas kokoomusnuori.
Miten joku voi erehtyä noinkin paljon?
Itse olen viis'kymppinen ja töihin lähdin 15-vuotiaana, vaikka jo sitä ennen olin tehnyt monenlaista työtä, mutta tarkoitin siis säännölliseen ansiotyöhön. Isä jo eläkkeellä ja ruumiillista työtä hänkin tehnyt lapsesta asti.
Politiikasta emme kumpikaan välitä, eli kokoomuksen kanssa ei mitään tekemistä.
Wärkkärin mielikuvitus tuottaa varmasti jossain vaiheessa hänelle ongelmia.
- asian
ytimeen.
Siksi täällä on niin paljon Loimaan kassan kannattajia (TA:n "edustajia")
Siksi täällä on esim. nimimerkki EI-AY:lle.
Siksi täällä on "kommunistit hirteen"-lahko.
Siksi täällä on teinipoika "Tepolta"
Siksi täällä on niin paljon muitakin kapitalismi/markkinatalousihmisiä.
Luulisi näillä olevan oma paikka osoittaa omaa ylivertaisuuttaan verrattuna työläiseen vaikka pörssisivujen keskustelupalstalla??
AY-liike oikeasti ahdistaa näiden ihmisten elämää.
Se todistaa, että ollaan oikealla tiellä. - Mimmu
Olen usein pohtinut, lukiessani noita TA:n kirjoittamia loimaan ylistyslauluja, että mikä siinä ammattiliitossa sitten niin kovin kaihertaa sitä työnantajaa.
Jos kerran joka YTK:laiselle maksetaan paremmin ja annetaan muitakin etuja enemmin kuin järjestäytyneelle, niin raha se ei ole syynä.
Nämä loimaalaisethan ovat ainakin omien juttujensa mukaan paljon kallimpia työntekijöitä kuin me liittoon kuuluvat.
Sen työehtosopimuksenhan neuvottelevat ja allekirjoittavat työnantajapuoli ja työntekijäpuoli yhdessä.
Kun sitä molemminpuolisesti noudatetaan, silloin vältytään turhilta riidoilta ja ajanhukalta, jota kuluisi jos jokaisen kanssa pitäisi erikseen työehdot ja palkat sopia.
Työnantajapuolikin myöntää, että liittoon kuuluva työntekijä on luotettavampi ja työhönsä sitoutuneempi, kuin vapaamatkustaja.
Joten, mikä helkkari siinä on, että nämä muutamat työnantajat jaksavat järnätä täällä, niitä ihmisiä vastaan, jotka ovat heille edullisinta ja luotettavinta työvoimaa.
Vai pitääkö asia ymmärtää niin, että ne työnantajat,jotka eivät ammattiliittoja hyväksy, eivät hyväksy muitakaan yhteiskunnan sääntöjä, vaan haluavat sääntöjä rikkomalla porskuttaa eteenpäin.- P. Orvari
Ai että joku ihan maksaisi tästä kirjoittelusta? No, jos joku haluaa maksaa, niin tänään pitäisi sitten irrota hyvät rahat. Pyhätyöstä kun pitäisi kai lainkin mukaan tulla tuplapalkka.
Se taitaa olla vasemmistolaiselle AY-aktiiville kova paikka myöntää, että joku muukin kuin työnantajataho saattaa ajatella porvarillisesti. Hyvinvointia kun on paha jakaa, jos ei ole mitään jaettavaa. Vasemmistolaisen jakopolitiikan tulokset tiedetään kyllä. Verot pilviin ja kaikille jotain hyvää, kunnes kenelläkään ei enää ole töitä. Kilpailukyvystäkin kun pitäisi pitää huolta.
Suomi on demokratia. Lait säädetään Eduskunnassa. Koko työehtosopimusjärjestelmä on järjetön, koska työmarkkinaosapuolet käyttävät käytännössä lainsäädäntövaltaa työehtosopimuksia kirjoittaessaan. Monet työehtosopimuksiin sisältyvät asiat ovat sellaisia, että niistä pitäisi päättää todella yleissitovasti, lainsäädäntötasolla. Kummallista kyllä, AY-liike ei tältä osin halua edistää työntekijäryhmien välistä tasa-arvoa millään lailla. Miksi jollakin alalla pitäisi esimerkiksi maksaa kahden kuukauden palkka sairausloma-ajalta, kun jollain toisella alalla KELAn päivärahasta pääsee nauttimaan heti yhdeksän päivän kuluttua?
Jos asioista päätettäisiin lainsäädäntötasolla, asioihin saattaisi tulla myös kansantaloudellinen näkökulma mukaan. AY-liike ajaa vain edustamallaan sopimusalalla työssä olevien työntekijöiden etua. Työttömyys ja muiden työntekijäryhmien asema kiinnostavat juhlapuheissa, ei käytännön toiminnassa. - kun et
P. Orvari kirjoitti:
Ai että joku ihan maksaisi tästä kirjoittelusta? No, jos joku haluaa maksaa, niin tänään pitäisi sitten irrota hyvät rahat. Pyhätyöstä kun pitäisi kai lainkin mukaan tulla tuplapalkka.
Se taitaa olla vasemmistolaiselle AY-aktiiville kova paikka myöntää, että joku muukin kuin työnantajataho saattaa ajatella porvarillisesti. Hyvinvointia kun on paha jakaa, jos ei ole mitään jaettavaa. Vasemmistolaisen jakopolitiikan tulokset tiedetään kyllä. Verot pilviin ja kaikille jotain hyvää, kunnes kenelläkään ei enää ole töitä. Kilpailukyvystäkin kun pitäisi pitää huolta.
Suomi on demokratia. Lait säädetään Eduskunnassa. Koko työehtosopimusjärjestelmä on järjetön, koska työmarkkinaosapuolet käyttävät käytännössä lainsäädäntövaltaa työehtosopimuksia kirjoittaessaan. Monet työehtosopimuksiin sisältyvät asiat ovat sellaisia, että niistä pitäisi päättää todella yleissitovasti, lainsäädäntötasolla. Kummallista kyllä, AY-liike ei tältä osin halua edistää työntekijäryhmien välistä tasa-arvoa millään lailla. Miksi jollakin alalla pitäisi esimerkiksi maksaa kahden kuukauden palkka sairausloma-ajalta, kun jollain toisella alalla KELAn päivärahasta pääsee nauttimaan heti yhdeksän päivän kuluttua?
Jos asioista päätettäisiin lainsäädäntötasolla, asioihin saattaisi tulla myös kansantaloudellinen näkökulma mukaan. AY-liike ajaa vain edustamallaan sopimusalalla työssä olevien työntekijöiden etua. Työttömyys ja muiden työntekijäryhmien asema kiinnostavat juhlapuheissa, ei käytännön toiminnassa.voi toimia lapsityövoimalla, niinkuin Kiinaan, Intiaan yms. reilun työvoimapolitiikan maahan ulkoistetut yritykset??
- EK:sta
Itse veikkaan, että palstoille kirjoittelee työnantajatahon palkkaamia kirjoittajia.
Lakkojen aikaan kirjoittelu aktivoituu ja stoori on niin äärioikeistolaista, että jutun juoni paistaa läpi.- voisi kysellä...
sitä kirjoituspalkkiota? Minä olen aivan ilmaiseksi vastustanut SAK:ta, vaikka en ole TA.
No, olkoon minä tarjoan! - palkannauttija...
voisi kysellä... kirjoitti:
sitä kirjoituspalkkiota? Minä olen aivan ilmaiseksi vastustanut SAK:ta, vaikka en ole TA.
No, olkoon minä tarjoan!on huomattu Sinun aktiviteetti.
- Nimimerkki
voisi kysellä... kirjoitti:
No, olkoon minä tarjoan!Olet siis Akavalainen pitkähkösti koulutettu toimistotollo, joka on katkera ammattikoulun käynneille, jotka tienaavat vuodessa helposti tuplasti sen minkä sinä toimistohiirenä. Ja sitten täällä kompensoit sitä alemmuuden tuntoasi.
- tienaan,
Nimimerkki kirjoitti:
Olet siis Akavalainen pitkähkösti koulutettu toimistotollo, joka on katkera ammattikoulun käynneille, jotka tienaavat vuodessa helposti tuplasti sen minkä sinä toimistohiirenä. Ja sitten täällä kompensoit sitä alemmuuden tuntoasi.
enkä toimistossa. Palkka todella hyvä, ei nyt Selänteen tasolla, mutta yli keskitason. Toimistoporukoiden ansioista ei hajuakaan, mutta en usko, että he puolta vähemmän tienaavat jos ovat yhtä kauan olleet alalla kuin minä.
- jokainen ymmärtää
Eli kaadetaan kaikki firmat, jäähän meille ammattiliitot, kyllä ne meistä huolehtii.
Ammattiliitoilta ei ole penniäkään/senttiäkään työläisille tullut. Päinvastoin ne on duunarin taskuilla. Näytä minulle köyhä liiton pamppu, sellainen joka asuu vuokralla ja ajelee vanhalla autolla, eikä syö ilmaiseksi juhlalounailla tai illallisilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3015517- 725072
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484176- 513850
- 433504
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893143Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv733016- 422197
- 492138
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088