MILTÄS KUULOSTAA? ;)

Anticube

taas näitä, älkää hermostuko.. :)
mut oon oikeesti ite ihan ulalla ja kaipaan kiperästi mielipidettä että olenko oikealla suunnalla edes! :) kiitos jos viitsitte vastailla.

Laitan yhden esimerkkipäivän syömiset tähän ylös, ja kysymys on että miltä kuulostaa jos ja kun tahdon laihtua n. 1kg viikossa tahtia. Lisäksi harrastan kohtalaisesti liikuntaa, lähinnä kävelyä ja hyötyliikuntaa. Mittani ovat 168cm/61kg ja olen 17 vuotias.

AAMUPALA (klo 06.30): 1 annos kaurapuuroa ja säilyketölkillinen ananasta(137g) omassa liemessään. pari lasillista vettä.

VÄLIPALA (klo 08.45): Kupillinen kahvia ja pieni tilkka rasvatonta maitoa.

LOUNAS (klo 11.45): puolikas pieni peruna, puoli lautasellista vihersalaattia(sis. tomaattia, kiinankaalia, purjoa, kurkkua, lehtisalaattia), 1 jauhelihapihvi, pienen pieni loraus ruskeaa kastiketta. 2 lasillista vettä.

VÄLIPALA(klo 16.00): ruisleipä - molemmat puolet, ilman levitettä, päälle purkillinen tonnikalaa öljyssä, tomaatti, keitetty kananmuna.
Lasillinen rasvatonta maitoa.

ILTAPALA: Vitalinea rasvaton, ei lisättyä sokeria, jogurtti - pieni purkki. Lasillinen vettä.

Eli onko tuo ihan hyvä? :)

6

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sparraaja

Koska kysyit mielipidettä, on sellainen minulla myös sinulle antaa. Kävely ja hyötyliikunta on eläkeläisten ja liikuntaesteisten puuhastelua, ei suinkaan 17-vuotiaan liikunnallinen harraste joka kuluttaisi energiaa ja kiinteyttäisi lihaksia.

• aticube

okei, voisin liikkua enemmän. mut kysyin lähinnä sitä että onko tuo ruokapuoli OK?

• handeliini

..näitä jotka on alkaa olla jo alipainosen rajoilla ja kyselee laihdutusvinkkejä...Sussa ei ole mitään laihdutettavaa, syö vaan normaalisti ja harrasta liikuntaa niinkuin kuka tahansa nuori. Älä stressaa sun ns.paino ongelman kanssa, kun ei sulla ole ongelmaa.
      Katso peiliin, ja kysy ihan rehellisisti itseltäs oonx sulla muka laihdutettavaa... eipä taida olla...

mulla on 50kiloo liikaa... mulla on ongelma

• haluat laihduttaa

Miksi oikein haluat laihduttaa??? Olet jo nyt normaalipainon alarajoilla ja jos pudotat 5kg olet alipainoinen! Jos kropassa on jotain kohtia, jotka kaipaavat "ohentamista", siihen tehoaa paremmin kohdennettu liikunta kuin laihdutus. Saisit olla tyytyväinen kun olet noin reilusti normaalipainon sisällä. Minä olen 8kg yli normaalipainon ylärajan, mutta lääkärikin pyysi vain 3kg laihduttamista ennen kuin menen leikkaukseen. Hän ei vaatinut normaalipainoon laihduttamista, joten siitäkin huomaa mitä mieltä lääkäritkin ovat.

Niin tuosta ruokalistaesimerkistäsi. Ainoa joka suorastaan hyppäsi silmille. Miksi tonnikalaa öljyssä, kun sitä saa vedessäkin. Itse syön suunnilleen samoin kuin ennenkin. Olen jättänyt turhat hiilarit pois ja vaihtanut rasvat terveellisempiin (ihminen tarvitsee jonkun verran rasvaa). Mutta ennen kaikkea, syön vähemmän koska en pääse liikkumaan tarpeeksi. Eli syön vähemmän kuin kulutan ja paino putoaa tasaisen rauhallisesti, jojo-ilmiötä ei ole ollut.

• paskapuhetta

Tämä henkilö olisi vasta 52-kiloisena nprmaalipainon alarajoilla. Viisi kiloa laihempana painoindeksi olisi vasta 20, joka useimmalle on sopivan hoikka.

• Laihduttaminen on hyvästä

Syöt hiilaripitousesti ja vähän ja harrastat liian kevyttä liikuntaa. Lisää kovatehoista liikuntaa ja muokkaa ruokavaliotasi esim. näin.

"AAMUPALA (klo 06.30): 1 annos kaurapuuroa ja säilyketölkillinen ananasta(137g) omassa liemessään. pari lasillista vettä."

Syö vielä pari kananmunanvalkuaista tai 100gr raejuustoa, lisäksi.

"VÄLIPALA (klo 08.45): Kupillinen kahvia ja pieni tilkka rasvatonta maitoa."

Kahvia pienellä tilkalla maitoa voi juoda vaikka kuinka paljon painonhallinnan kannalta.

Voisit toki syödä pienen välipalan (esim. hedelmä) aamupalan ja lounaan välissä.

"LOUNAS (klo 11.45): puolikas pieni peruna, puoli lautasellista vihersalaattia(sis. tomaattia, kiinankaalia, purjoa, kurkkua, lehtisalaattia), 1 jauhelihapihvi, pienen pieni loraus ruskeaa kastiketta. 2 lasillista vettä."

Syö vaikka kaksi perunaa, vaihda jauheliha kanaan, unohda se ruskea kastike ja laita loraus oliiviöljyä salaatin päälle (huonot rasvat hyviksi rasvoiksi).

"VÄLIPALA(klo 16.00): ruisleipä - molemmat puolet, ilman levitettä, päälle purkillinen tonnikalaa öljyssä, tomaatti, keitetty kananmuna.
      Lasillinen rasvatonta maitoa."

Ihan hyvä.

"ILTAPALA: Vitalinea rasvaton, ei lisättyä sokeria, jogurtti - pieni purkki. Lasillinen vettä."

Vaihda vitaline maustamattomaan rahkaan ja marjoihin.

Ja juo päivän mittaan enemmän vettä.

Missä muuten päivällinen oli? Sekin pitäisi syödä välipalan ja iltapalan välissä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      111
      7686
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      121
      5327
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      121
      3554
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3547
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2584
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1530
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      69
      1381
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe