Kirjoitin tämän jo kerran "suhteen lopettaminen" -palstalle, mutta kun sopii tämä tännekin..
Kaikki lähti viisi vuotta sitten. Eräs maailman kaunein ja ihanin tyttö vei nuoren pojan mielen sekaisin. Poika olin minä. Haikailin tämän tytön perään pitkään, ainakin kaksi vuotta, mitään sen suurempaa aikaan saamatta. Juttelin hänelle kyllä ja kerroin tunteeni, pidin hänestä aina vain enemmän. Luulen, että hänkin piti minusta, mutta ei tarpeeksi, että siitä mitään olisi voinut seurata.
Lopulta ajauduimme erikouluihin ja tyttö katosi mielestäni jäljet jättäen. Lukion alussa näimme satunnaisesti ja joka kerta hän sytytti sen saman tunteen minuun. Nyt minulla on tyttöystävä ja suhteemme on kestänyt ainakin kaksi ja puoli vuotta. Se alkoi lukion kanssa samaan aikaan - ja kyllä, olen haikaillut tämän saavuttamattoman tytön perään satunnaisesti tänäkin aikana.
Nyt, lukioni loppusuoralla, tyttöystäväni kanssa ei mene järjin hyvin. Pitkään omat tunteeni ovat olleet hiipumassa ja palava rakkaus muuttunut vain arkipäiväiseksi kiintymykseksi ja välittämiseksi. Ei jälkeäkään tulisesta suhteesta omalla puolella. En huomioi tyttöäni tarpeeksi ja tämä satuttaa häntä. Tiedän että näin on, mutta en uskalla sanoa hänelle mitään, enkä osaa rakastaa enempää.
Ja tänään se tapahtui taas! Olin ystäväni syntymäpäivä juhlissa, missä meno oli kova ja tunnelma korkealla. En itse juonut sillä olin autolla. Kaikki oli niinkuin ennen nykyistä tyttöäni; useampi vieras ja-tai puolituttu tyttö lähestyi minua, tuli luokse, kosketti, flirttasi ja halusi. Pitkästä aikaa tunsin itseni halutuksi, niinkuin ennen. Nautin kyllä tyttöjen fyysiestä halusta, mitä he osoittavat. En tahdo olla omahyväinen, mutta tiedän että tytön hurmaaminen myöskin pelkästään olemalla oma itseni ja puhumalla ei ole ollut vaikeaa. Tahdoin vain kertoa, jotta tiedätte. Ennen nykyistä tyttöäni minä usein hurmasin tytön, mutta en itse näyttänyt kiinnostustani pidemmälle menemisestä. Kun tyttö vihdoin itse halusi viedä juttua eteenpäin, minulta itseltäni katosi halu. Tästä itsevarmana lähdin tätä haaveideni tyttöä itseeni tutustuttamaan, mutta hänpä ei langennut, kiinnostus jäi! Tänään en edes koskenut kiellettyihin tyttöihin; olenhan varattu, enkä ole pettäjä!
Mutta tänään... Tämä tyttö, jota en pitkään aikaan ollut nähnyt, ilmestyi paikan päälle. Hän etsiytyi myöhemmin luokseni ja hymyili, sekä halasi todella pitkään todella kovaa. Olin aivan myyty - taas! Olin juuri silloin jo lähdössä, enkä kauaa joutanut juttelemaan. Mutta tämäkin aika ja niin merkitsevä, pitkä ja lämmin halaus lähtiessäni jätti minut taas miettimään. Kotimatkaa taittaessani vain yksi ajatus oli päässäni: hänet tahtoisin.
Kirjoitin tämän samantien kun tulin kotiin. Mitä teen?! Noudattaisinko sokeasti halujani ja veilä yrittäisin valloittaa tämän unelmieni prinsessan, vaiko syrjäyttäisinkö hänet mielestäni taas ja luopuisin palavan rakastamisentunteen mahdollisuudesta palaten harmaaseen arkeen tyttöni luokse? Jos haluaisin yrittää vielä kerran, mitenkä kertoisin tämän tytölleni? Mitenkä jättäisin? Olen hänelle niiin kovin paljon. En haluaisin sanoa "kaikki kaikessa", mutta hän rakastaa minua aidosti ja paljon. Mitä teen?!
Olisin kiitollinen mielipiteistä.
Haluan toisen
3
1417
Vastaukset
- trw
jos olisin sinä niin tekisin näin Lue Raamattua Rukoile itsesi puolestasi ja lähimmäistesipuolestasi Jumala tietää parhaiten mikä sinulle on hyväksi Seuraa Jeesusta
kannattaa aina olla Herrassa eikä ikinä luopua hänestä
suurin käsky Niin Jesus sanoi hänelle: sinun pitää rakastaman Herraa sinun Jumalaas, kaikesta sydämestäs, ja kaikesta sielustas, ja kaikesta mielestäs:
38. Tämä on ensimäinen ja suurin käsky.
39. Toinen on tämän kaltainen: sinun pitää rakastaman lähimmäistäs niinkuin itse sinuas.
kannattaa rukoilla
Isä meidän, joka olet taivaissa!
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
10 Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä
niin kuin taivaassa.
11 Anna meille tänä päivänä
jokapäiväinen leipämme.
12 Ja anna meille velkamme anteeksi,
niin kuin mekin annamme anteeksi
niille, jotka ovat meille velassa.
13 [i] Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* - tiedät itsesi
Itsekin sanoit, että kaipuu tähän unelmatyttöön jäi, kun hän ei napannutkaan syöttiäsi. Muihin tyttöihin kiinnostus lopahti kun he ilmaisivat sinulle kiinnostuksesi.
Palava rakastumisen tunne on mahtava, muttei ikuinen, EI KENENKÄÄN KANSSA. Voit jättää nykyisen tyttöystäväsi ja särkeä hänen sydämensä.
Kokeile, josko saisit tämän unelmatytön itsellesi. Mutta kuten itsekin sanoit, saatuasi hänet, kiinnostus voi lopahtaa. Ehkä nyt ei siltä tunnu, koska tyttö on kaikessa valloittamattomuudessaan NIIN IHANA...
Nykyinen (tuleva ex?) tyttöystäväsi ei tule ottamaan sinua takaisin kaikella todennäköisyydellä. Tulet vielä oppimaan ettei missään suhteessa palava rakastumisen tunne säily juuri tuota 2 vuotta pidempään, harvoilla edes niinkään pitkään.
Sinun oireyhtymäsi kirjoituksesi perusteella on seuraavanlainen: Nautit siitä vallan tunteesta että voit valloittaa kenet tahansa naisen. Tunnet suurta mielihyvää siitä "metsästyksestä" jolla pyrit saamaan naisen kiikkiin. Kun näin tapahtuu, olet todistanut itsellesi, että olet todella haluttava ja kykenet saamaan kenet tahansa. Itsetuntosi kohenee?
Nainen on sinulle oikeastaan vain väline, jolla kerrot itsellesi, kuinka mahtava olet.
Kun joku nainen ei yrityksestäsi huolimatta syöttiin mene, jää sinulle pakottava tarve saada hänet muuttamaan mielesi ja siten todistamaan itsellesi taas kuinka hyvä olet. Sehän toisi extramielihyvää, jos onnistuisit saamaan naisen joka ei sinulle alunperin lämmennyt. Todistaisit olevasi "supermahtava".
Tämä ihana, saavuttamaton, tyttö on jäänyt mieleesi vain tästä syystä, ei persoonallisuutensa takia. Se palava rakastumisen tunne mitä kuvailit, on kohdallasi ehkä sitä, että olet tyytyväinen itseesi kun olet sellaisen saaliin saanut.
Vuoden parin kuluttua te vietätte ihannetyttösi kanssa samanlaista arkea kuin nyt nykyisesi kanssa. Todennäköisesti haaveilet silloin jostakin toisesta naisesta, johon olet sattumalta jossain illanistujaisissa kokeillut viehätusvoimaasi ja "metsästystaitoasi", mutta vuorostaan tämä ei ole lämminnyt.
Ehkä kannattaisi miettiä, mistä se johtuu, että sinulla on niin suuri tarve todistaa omaa viehätysvoimaasi ja sitä että kaikki naiset haluaisivat sinua. Mistä moinen johtuu? Käykö se jotenkin alitajuisesti sinulla (muihin ihmisiin verrattuna) niin kovasti itsetunnon päälle, jos huomaat että joku vastakkaisen sukupuolen edustaja jättää sinun "soidinmenosi" huomiotta?
Ehkä korjaat tätä "epäkohtaa" niin, että mielesi kääntää torjumisen siten, että siitä tuleekin sinulle "haaste". "Haaste" joka on itsetuntosi säilymiseksi korjattava.
Kiinnostus saavuttamattomaan pysyy yllä juuri sen takia, että sinä korjaisit asian eli saisit sittenkin naisen kiinnostumaan sinusta. Sitten kaikki olisi taas hyvin, kaikki naiset haltioituvat sinusta (ainakin kaikki joita sinä yrität valloittaa).
Eli kaava on jatkuva eikä loppua näy. Voit olla niin nuori ettei käytösmallisi sinua vielä häiritse. Ehkä koet vielä muutaman vastaavan suhteen ja mietit että mikä muissa ihmisissä on vialla kun eivät onnistu säilyttämään mielenkiintoasi heissä kovin pitkään. Tulevaisuuden ja kunnollisen parisuhteen kannalta sinä itse olet itsellesi suurin este.
Niin kauan kun et asiaa itsellesi myönnä ja tee sille mitään. Voi kuulostaa tylyltä, mutta ulkopuolisena tekstisi luettua tämä käytösmallisi loistaa tekstista kirkkaasti.
Asiaan ei auta voivotettelu tyyliin "miks mulle ei riitä se ja se, miks mun pitää olla tällainen" ym. itsesääli, vaan todellinen itsepohdiskelu. Kannattaisi miettiä, mikä on se syy, jonka takia sinun on jatkuvasti todistettava itsellesi omaa viehätysvoimaasi.- miee
Hyvä vastaus, vaikka aika jyrkkä. Itsekin olen ollut vastaavassa tilanteessa kuin alkuperäinen kirjoittaja. Koen tällaisen herättelyn enemmän kuin tarpeelliseksi hänen tilanteessaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057451
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1025264Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163516Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253461Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3491506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?561324