Ystävämies (ollaan molemmat "melkein keski-ikäisiä") on dokannut kavereittensa kanssa aika rankastikin silloin tällöin. Toisinaan viettänyt päiviään pienessä sievässä aamusta lähtien. En ole mitenkään kommentoinut juomistaan, eihän se minulle kuulu. Jotain pientä säätöä meillä on ollut, mutta ehkä juuri tuon viinankäytön takia en ole halunnut mitään vakavampaa. Tunteita kyllä olisi. En silti koskaan ajatellut, että tämä mikään ongelma hänelle olisi, meillä on vaan liian erilaiset alkoholinkäyttötavat.
Sitten yhtäkkiä, täysraittius. Toistaiseksi. Muutaman kuukauden nyt. Pitihän sitä sitten udella, että miksi ihmeessä ja selitys oli, että nyt tuntuu hyvältä näin. Tästä asiasta ei sen kummemmin halua keskustella. Tässä vaiheessa sitten ajattelin, että olisiko sittenkin ollut jonkinlaista pientä ongelmaa omasta mielestään. Entisten kavereiden viinankäyttöä on nyt jo vähän moralisoimassa silloin tällöin.
Luulin jo tuntevani tätä ystävääni, mutta tämä nyt oli täysin yllättävä käänne. Ne ryyppykaverit eivät hänestä enää välitä, tietenkään, ehkä joskus kuskiksi pyytävät... Mies keskittyy nyt enemmän työasioihin ja kouluttautumiseensa. Ja minä olen ihan ällistynyt. Kiinnostukseni häntä kohtaan on tietenkin lisääntynyt, mutta itse jotenkin odotan, että kohta sama entinen meno jatkuu taas... Tuollainen äkillinen muutos vaan jotenkin "epäilyttää".
Tapahtuuko tällaista monesti?
Miksi mies lopetti juomisensa?
9
733
Vastaukset
- Jeesustelija
Jossain vaiheessa mitta täyttyy ja kupittekusta menee kaikki hohto, ei vaan kertakaikkiaan maistu.
"Kaverit" siinä kaikkoavat,mutta hyvä niin.
Todennäköiseti hän keskittyy täysin uusiin kuvioihin, joihin et ehkä sinäkään kuulu.- ystävänainen
Kyllähän niitä uusia kuvioita on ihan pakostakin tullut, kun niitä vanhoja on jättänyt pois. Olen ollut kyllä jollakin tapaa vielä kuvioissa mukana, mutta eihän sille mitään mahda, jos elämä muuttuu ihan totaalisesti. Hyvä ystävä hän on ollut raittiina ja vähemmän raittiinakin. Ja todellakin toivon, että tämä voisi olla uusi suunta hänen elämässään.
- jonkun...
naisen?
- ystävänainen
Sen onnen tälle ystävälleni kyllä soisin koko sydämestäni. En ole kyllä huomannut mitään siihen viittaavaa, vaikka voihan olla, ettei hän minulle kertoisikaan. Minä itse taidan olla ainoa nainen siinä lähettyvillä...
- kuvittelet
ystävänainen kirjoitti:
Sen onnen tälle ystävälleni kyllä soisin koko sydämestäni. En ole kyllä huomannut mitään siihen viittaavaa, vaikka voihan olla, ettei hän minulle kertoisikaan. Minä itse taidan olla ainoa nainen siinä lähettyvillä...
liikaa itsestäsi, "minä olen ainoa nainen" siis ei sen hänen naisen tarvi olla siinä sinun tiedossasi tai läheisyydessäsi. Niitä on kuuleppa naisia tosi paljon, kun mies muuttaa kännäämismallia noin paljon. Heitä vaan hyvästit mukavalle ryyppykamulle, josta haaveilit.. Hän on hankkinut "oman elämän". Onnea hänelle, jätä hänen uusi elämänsä rauhaan.. ja jatka alamäkeäsi.
- ystävänainen
kuvittelet kirjoitti:
liikaa itsestäsi, "minä olen ainoa nainen" siis ei sen hänen naisen tarvi olla siinä sinun tiedossasi tai läheisyydessäsi. Niitä on kuuleppa naisia tosi paljon, kun mies muuttaa kännäämismallia noin paljon. Heitä vaan hyvästit mukavalle ryyppykamulle, josta haaveilit.. Hän on hankkinut "oman elämän". Onnea hänelle, jätä hänen uusi elämänsä rauhaan.. ja jatka alamäkeäsi.
Onneksi kaverillani on sen verran suuri sydän, että ainakin tähän asti olen vielä saanut olla hänen ystävänsä, tällainen renttunainen.... ;)
- renttu :)
vaan kunnon mies silläkin uhalla että menettää automaattisesti naisten kiinnostuksen, ilmeisesti hän ei enää edes tarvitse naisten huomita vaan voi toimia täysin itsenäisesti...
- aviomies aidantakaa
itse vedin juuri puolen vuoden "putken" eli lähes joka viikonloppu baarissa, enemmän ja vähemmän kännissä....sitä ennen 12 vuotta vain pari kertaa vuodessa baarissa. kotona en ole koskaan juonut eikä siellä viinaa olekaan.
sitten kaksi viikkoa sitten stop. ja se siinä. taas menee 10-15 vuotta vähemmällä...
se vaan oli sellainen tuuletus?....
näin itselläni siis. enkä näe että minulla olisi mitään alkoholiongelmaa, pyöritinhän kuitenkin ihan tuloksellisesti firmaani ja perhettäni samaan aikaan.... - Nimetön
Ensimmäinen joka tuli kuitenkin mieleen että se on herännyt joku aamu dokamisen jälkeen ja oli hirveen morkkis.
Se on saanut tunteita toista naista kohtaan.
huomannut että jatkuva dokaaminen ei auta elämässä että yrittää aloittaaa uudestaan.
muuten vaan kyllästynyt juomiseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408207
- 1255245
- 1433646
- 693558
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353514- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352011- 281786