Miesten ajatusmaailmasta

Naiselta

Tunnen ymmärtäväni paremmin miehiä, kuin naisia.

Ymmärrän miesten viehtymyksen sohvalla makoiluun, olemaan tekemättä mitään.
Ymmärrän tarpeen vetäytyä autonkorjauksen pariin.
Lähteä aamulla aikaisin yksin ulos metsästämään, kalastamaan.
Mennä baariin yksin istumaan kaljalle.

Mies tarvitsee aikaa ajatteluun. Miehillä On kehittyneempi ajattelu. Miehet ovat pystyneet säilyttämään aitoutensa kaiken teennäisyyden keskellä.

Miksiköhän naiset eivät ymmärrä hiljaisuuden merkitystä...

32

2071

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehiäkin jotka ei viihdy / pysty olemaan sekuntiakaan pelkästään omassa hyvässä seurassaan, kokoajan pitää olla joku jonka kanssa kommunikoida edes jotenkin ettei vahingossakaan tarvi ajatella ite mitään. Vitun säälittävää meininkiä. Kaiken kruunaa se että mitä yltiö sosiaalisempi / läheisriippuvaisempi ihminen, sitä yksinkertaisemmat ja typerämmät jutut hänellä yleensä on. Vittu se on oikeesti synkkä yhtälö että ei voi olla hetkeäkään yksin ja suoltaa täyttä roskaa suustaan koko ajan, siinä kärsii jo kaikki muutkin.

• ei ainakaan

voi syyttää ajattelusta.

• Naiselta

Huomaan, että ajatusmaailmamme kohtaavat.
        On todellakin kärsimystä välillä, kun työssä haluaisi ajatella jotain ja vieressä joku (yleensä nainen) ei tajua olla hetkeäkään hiljaa.

• ei ainakaan kirjoitti:

voi syyttää ajattelusta.

ihminen jolla ei oo ton kummallisempaa sanottavaa.

• ...--...
        Naiselta kirjoitti:

Huomaan, että ajatusmaailmamme kohtaavat.
        On todellakin kärsimystä välillä, kun työssä haluaisi ajatella jotain ja vieressä joku (yleensä nainen) ei tajua olla hetkeäkään hiljaa.

Miksiköhän aloittajalla on tarve assosioida negatiiviset piirteet juuri naisiin (eikä esimerkiksi ärsyttäviin :ihmisiin_yleensä_?)

Luulisi että sitä haluaa nähdä oman sukupuolensa ja sitä kautta itsensä positiivisessa valossa.

• Naiselta
        ...--... kirjoitti:

Miksiköhän aloittajalla on tarve assosioida negatiiviset piirteet juuri naisiin (eikä esimerkiksi ärsyttäviin :ihmisiin_yleensä_?)

Luulisi että sitä haluaa nähdä oman sukupuolensa ja sitä kautta itsensä positiivisessa valossa.

on todellisuuden kohtaamisesta ja tosiasioiden myöntämisestä.
        Minä koen niin, että miehet kykenevät ottamaan toiset ihmiset paremmin huomioon ja se johtuu puolestaan siitä, että he Ajattelevat enemmän.

Naiset luulevat itsestään liikoja. Kuvittelevat puheidensa olevan kiinnostavampia, kuin ne oikeasti ovat.

• varma siitä,
        Naiselta kirjoitti:

Minä koen niin, että miehet kykenevät ottamaan toiset ihmiset paremmin huomioon ja se johtuu puolestaan siitä, että he Ajattelevat enemmän.

Naiset luulevat itsestään liikoja. Kuvittelevat puheidensa olevan kiinnostavampia, kuin ne oikeasti ovat.

että hiljainen mies ajattelee paljon? Ehkä hän ei ajattele yhtään mitään.

• ...--...
        Naiselta kirjoitti:

Koetko itsesi jotenkin paremmaksi kuin muut naiset noin yleensä vai vain pelkästään paremmaksi kuin kälättäjät? Arvostatko samalle tasolle toisia huomioivan miehen ja naisen vai pidätkö tässäkin kohtaa miestä Ajattelevampana?

Miten tämä Ajattelevuus näkyy, muuten paitsi siinä ettei luule olevansa kiinnostavampi kuin onkaan? Tiedä vaikka itse olisin Ajatteleva mies kun nytkin olen hiljaa yksin kotona. Oman kokemukseni mukaan niin isommassa kuin pienemmässäkin porukassa useimmiten miehet ovat äänessä ja vievät shown naisilta. Lienen sitten väärässä.

• Naiselta
        varma siitä, kirjoitti:

että hiljainen mies ajattelee paljon? Ehkä hän ei ajattele yhtään mitään.

niinkin, ettei se ajattelu enää suju, jos se jatkuvasti väkivalloin pyritään tappamaan (=jatkuva kälätys).

• Naiselta
        ...--... kirjoitti:

Koetko itsesi jotenkin paremmaksi kuin muut naiset noin yleensä vai vain pelkästään paremmaksi kuin kälättäjät? Arvostatko samalle tasolle toisia huomioivan miehen ja naisen vai pidätkö tässäkin kohtaa miestä Ajattelevampana?

Miten tämä Ajattelevuus näkyy, muuten paitsi siinä ettei luule olevansa kiinnostavampi kuin onkaan? Tiedä vaikka itse olisin Ajatteleva mies kun nytkin olen hiljaa yksin kotona. Oman kokemukseni mukaan niin isommassa kuin pienemmässäkin porukassa useimmiten miehet ovat äänessä ja vievät shown naisilta. Lienen sitten väärässä.

mutta keskimääräistä sopeutuvaisemmaksi miesporukkaan.

On harvinaista, että nainen pystyy huomioimaan miestä ilman taka-ajatuksia, joten arvostukseni ei ole sukupuolisidonnaista.

Koen niin, että miehen suhtautuminen naiseen on pitkälti naisen omasta käyttäytymisestä riippuvainen.
        Miehet ovat pääosin erittäin sopeutuvaisia. Ymmärtävät antaa toisille ihmisille tilaa - naiset puolestaan pyrkivät tunkeutumaan toisen reviirille. Ehkä tiedostamattaankin.

• ...--...
        Naiselta kirjoitti:

mutta keskimääräistä sopeutuvaisemmaksi miesporukkaan.

On harvinaista, että nainen pystyy huomioimaan miestä ilman taka-ajatuksia, joten arvostukseni ei ole sukupuolisidonnaista.

Koen niin, että miehen suhtautuminen naiseen on pitkälti naisen omasta käyttäytymisestä riippuvainen.
        Miehet ovat pääosin erittäin sopeutuvaisia. Ymmärtävät antaa toisille ihmisille tilaa - naiset puolestaan pyrkivät tunkeutumaan toisen reviirille. Ehkä tiedostamattaankin.

Miksi sinulle on tärkeää olla keskimääräistä sopeutuvampi miesporukkaan?

"On harvinaista, että nainen pystyy huomioimaan miestä ilman taka-ajatuksia, joten arvostukseni ei ole sukupuolisidonnaista." ...Et siis diskriminoi lauseen lopussa, minkä kumoat lauseesi alussa. Putkiaivoni eivät pysty prosessoimaan tätä.

Ikävää että sinulla on noin negatiivisia kokemuksia omaan sukupuoleesi liittyen. En ole itse huomannut että kukaan sukupuolesta riippumatta tunkisi juurikaan reviirilleni, mutta ehkä olenkin vain luotaantyöntävä. :D

• Naiselta
        ...--... kirjoitti:

Miksi sinulle on tärkeää olla keskimääräistä sopeutuvampi miesporukkaan?

"On harvinaista, että nainen pystyy huomioimaan miestä ilman taka-ajatuksia, joten arvostukseni ei ole sukupuolisidonnaista." ...Et siis diskriminoi lauseen lopussa, minkä kumoat lauseesi alussa. Putkiaivoni eivät pysty prosessoimaan tätä.

Ikävää että sinulla on noin negatiivisia kokemuksia omaan sukupuoleesi liittyen. En ole itse huomannut että kukaan sukupuolesta riippumatta tunkisi juurikaan reviirilleni, mutta ehkä olenkin vain luotaantyöntävä. :D

minä -lähtöisesti, joten koen miesten ajatusmaailman enemmän omakseni.

Lähtökohdat kaikilla ovat kai samat eli mahdollisuus itsenäiseen ajatteluun sukupuolesta riippumatta. Jos naiset eivät pääosin kykene tähän, niin se on heidän valintansa. Ei minun.

Ehkä pidät saamastasi huomiosta?

• ...--...
        Naiselta kirjoitti:

Lähtökohdat kaikilla ovat kai samat eli mahdollisuus itsenäiseen ajatteluun sukupuolesta riippumatta. Jos naiset eivät pääosin kykene tähän, niin se on heidän valintansa. Ei minun.

"Lähtökohdat kaikilla ovat kai samat eli mahdollisuus itsenäiseen ajatteluun sukupuolesta riippumatta. Jos naiset eivät pääosin kykene tähän, niin se on heidän valintansa. Ei minun."

Melko rohkeaa yleistystä, mutta eihän sitä voi tietenkään noin isoja johtopäätöksiä vetää ilman niitä. En oikein löydä sitä punaista lankaa edelleenkään, eli miten naisen epäitsenäisyys ajatelussa/kälättäminen ovat verrannollisia ja mikä on se linkki millä tämä yhteys asioiden välillä osoitetaan? Sinun empiiriset havaintosi niiden yhteydestä vai jokin laajempi otos? Lähipiirisi miesten mielipiteet?

Ihmiset keskimäärin varmaankin tekevät aika sovinnaisia ratkaisuja. Enpä ole todella tullut ajatelleeksi että itsenäinen ajattelu olisi meidän miesten yksinoikeus. Ennevanhaanhan naisilla saattoi olla ajatuksia vaikka miten paljon mutta käytännössä kun ei ollut sananvaltaa niin eivät ne ajatukset kauas kantaneet.

Voi olla juu, että joko pidän huomiosta tai sitten en saa sitä, tai voi olla ettei reviirilleni tunkeuduta mielenkiinnosta huolimatta. Millainen asia voisi olla reviirille tunkeutumista?

Tunnetko yhtään naista joka ei olisi epäitsenäinen kälättäjä? Miten sellaisen sitten bongaa? Voisi kulkea silmät auki...

Ehkä minä vielä sen pointin tajuan kun jaksat selittää. :D

• Tylsyyden huippu

Ei nainen kälätä..mies ottaa sen vain niin..koska sellasel miehel kälätetään joka ei puhu eikä pussaa..katsoo kattoon ja on puhumaton puupalikka..
        Jotkut miehet on sellasia..jotkut taas eivät..ja ne jotka eivät puhu oikeastaan koskaan mistään..valittavat omaa elämäänsä siksi että valitsivat naisekseen puhetaitoisen ihmisen...:D
        **
        Kannattais sillon vaihtaa morsmaikkua joka ei puhele..semmonen hissutuinen:D

• Naiselta
        ...--... kirjoitti:

"Lähtökohdat kaikilla ovat kai samat eli mahdollisuus itsenäiseen ajatteluun sukupuolesta riippumatta. Jos naiset eivät pääosin kykene tähän, niin se on heidän valintansa. Ei minun."

Melko rohkeaa yleistystä, mutta eihän sitä voi tietenkään noin isoja johtopäätöksiä vetää ilman niitä. En oikein löydä sitä punaista lankaa edelleenkään, eli miten naisen epäitsenäisyys ajatelussa/kälättäminen ovat verrannollisia ja mikä on se linkki millä tämä yhteys asioiden välillä osoitetaan? Sinun empiiriset havaintosi niiden yhteydestä vai jokin laajempi otos? Lähipiirisi miesten mielipiteet?

Ihmiset keskimäärin varmaankin tekevät aika sovinnaisia ratkaisuja. Enpä ole todella tullut ajatelleeksi että itsenäinen ajattelu olisi meidän miesten yksinoikeus. Ennevanhaanhan naisilla saattoi olla ajatuksia vaikka miten paljon mutta käytännössä kun ei ollut sananvaltaa niin eivät ne ajatukset kauas kantaneet.

Voi olla juu, että joko pidän huomiosta tai sitten en saa sitä, tai voi olla ettei reviirilleni tunkeuduta mielenkiinnosta huolimatta. Millainen asia voisi olla reviirille tunkeutumista?

Tunnetko yhtään naista joka ei olisi epäitsenäinen kälättäjä? Miten sellaisen sitten bongaa? Voisi kulkea silmät auki...

Ehkä minä vielä sen pointin tajuan kun jaksat selittää. :D

on keino vältellä ajattelua. Se on omien ahdistusten siirtämistä toiseen. Kälättäjä haluaa toisen ajattelevan hänen puolestaan.
        Ajatustyö on raskaampaa ja vaikeampaa, kuin kälättäminen. Ehkä kysymys on kälättäjien laiskuudesta.

Jokaisella ihmisellä on aina ollut oikeus omiin ajatuksiin. Ajatuksia voi toteuttaa muutenkin, kuin sanoilla.

Ihmisen olemuksesta huomaa kyllä, että onko hän taipuvaisempi ajatteluun vai ajattelun välttelemiseen.

• ...--...
        Naiselta kirjoitti:

on keino vältellä ajattelua. Se on omien ahdistusten siirtämistä toiseen. Kälättäjä haluaa toisen ajattelevan hänen puolestaan.
        Ajatustyö on raskaampaa ja vaikeampaa, kuin kälättäminen. Ehkä kysymys on kälättäjien laiskuudesta.

Jokaisella ihmisellä on aina ollut oikeus omiin ajatuksiin. Ajatuksia voi toteuttaa muutenkin, kuin sanoilla.

Ihmisen olemuksesta huomaa kyllä, että onko hän taipuvaisempi ajatteluun vai ajattelun välttelemiseen.

Mutta millä tavalla tämä kälättävyys ilmenee juuri naisissa, onko kyseessä mielipide vai jotenkin muuten selvitetty asia?

Joistakin ihmisistä saa mielikuvan etteivät he juuri ajattele. En näe tätä sukupuolisidonnaisena, eikä kälättminen ole näkökulmastani tyhjäpäisyyden indikaattori vaan harvakseltaankin lauotut älyttömyydet. Hiljaisuus saattaa fiksuuden lisäksi viitata myös siihen ettei henkilö osaa sanoa mitään mihinkään.

Toisaalta, eipä se fiksuuskaan juuri pääse näkymään jos vain hiljaa möllöttelee. Ilman kanssakäymistä äly voi olla aika tympeä lahja, ellei sitten koe itseään niin paljon muita fiksummaksi että vain tylsistyy heidän seurasaan. ;)

• Naiselta
        ...--... kirjoitti:

Mutta millä tavalla tämä kälättävyys ilmenee juuri naisissa, onko kyseessä mielipide vai jotenkin muuten selvitetty asia?

Joistakin ihmisistä saa mielikuvan etteivät he juuri ajattele. En näe tätä sukupuolisidonnaisena, eikä kälättminen ole näkökulmastani tyhjäpäisyyden indikaattori vaan harvakseltaankin lauotut älyttömyydet. Hiljaisuus saattaa fiksuuden lisäksi viitata myös siihen ettei henkilö osaa sanoa mitään mihinkään.

Toisaalta, eipä se fiksuuskaan juuri pääse näkymään jos vain hiljaa möllöttelee. Ilman kanssakäymistä äly voi olla aika tympeä lahja, ellei sitten koe itseään niin paljon muita fiksummaksi että vain tylsistyy heidän seurasaan. ;)

tarvitse muuta, kuin tarkkailla ympäristöään, niin siitäkin pystyy tekemään johtopäätöksiä.

Jos naiset ajattelisivat enemmän, niin ehkä joskus heiltäkin löytyisi jotain todellista sanottavaa.

Yllätytkö itse useinkin (positiivisesti) siitä, mitä joku nainen sanoo?

• ajattelua ei
        Naiselta kirjoitti:

niinkin, ettei se ajattelu enää suju, jos se jatkuvasti väkivalloin pyritään tappamaan (=jatkuva kälätys).

alunperin ollutkaan ja mies saattaa olla jopa tyytyväinen siihen, että edes joku kälättää ja että edes jollakin on jonkinlaisia ajatuksia ja sitä myöten sanottavaa. :)

• ...--...
        Naiselta kirjoitti:

tarvitse muuta, kuin tarkkailla ympäristöään, niin siitäkin pystyy tekemään johtopäätöksiä.

Jos naiset ajattelisivat enemmän, niin ehkä joskus heiltäkin löytyisi jotain todellista sanottavaa.

Yllätytkö itse useinkin (positiivisesti) siitä, mitä joku nainen sanoo?

Yllätyn tai ainakin ilahdun aina kun kuulen keneltä tahansa ihmiseltä jotakin kiinnostavaa, sukupuoleen katsomatta. En ole huomannut kummankaan sukupuolen aiheuttavan sen enempää näitä iloisia kuin evvk-tilanteitakaan - taidan luovia arkipäivässä laput korvilla sen suhteen mitä suurin osa ihmisistä tekee tai sanoo.

Ystäväpiiriini on valikoitunut ihmisiä joiden kanssa voin käydä syvällisempiäkin keskusteluja. Silti viihdyn vallan mainiosti myös miehisissä harrastuksissa kavereideni kanssa, (esim. joukkuepelit) ja niissä ajattelulla ei ole juuri mitään sijaa.

En vain jostakin syystä osaa (enkä halua:) )jaotella ihmisiä miehiin ja naisiin vaan karkeasti sanottuna kiinnostaviin ja epäkiinnostaviin - näen yksilölliset piirteet tärkeämpinä kuin sukupuolesta johtuvat.

En ole useinkaan kuullut miehen suusta kommentteja joissa he mainitsevat oman sukupuolensa edustajien olevan keskimäärin jotenkin huonompia/heikompia/tyhmempiä kuin toinen sukupuoli, mutta pitävät itseään tätä keskivertomassaa parempana. Olen miettinyt, johtuuko tällainen naisten joskus harrastama jaottelu siitä että miehisyys on perinteisesti nähty parempana. Eihän naisilla ole katsottu aina olevan sielukaan - siksi on ehkä parempi identifioitua naisena miessukupuoleen. Vaikka se onkin hiukan irrationaalista.

Kyökkipsykologiaa, osa 6. :D

Nyt joudun poistumaan kotioloista mutta käynen kurkkaamassa minne tämä keskustelu on vienyt.

• nainen+
        ...--... kirjoitti:

Yllätyn tai ainakin ilahdun aina kun kuulen keneltä tahansa ihmiseltä jotakin kiinnostavaa, sukupuoleen katsomatta. En ole huomannut kummankaan sukupuolen aiheuttavan sen enempää näitä iloisia kuin evvk-tilanteitakaan - taidan luovia arkipäivässä laput korvilla sen suhteen mitä suurin osa ihmisistä tekee tai sanoo.

Ystäväpiiriini on valikoitunut ihmisiä joiden kanssa voin käydä syvällisempiäkin keskusteluja. Silti viihdyn vallan mainiosti myös miehisissä harrastuksissa kavereideni kanssa, (esim. joukkuepelit) ja niissä ajattelulla ei ole juuri mitään sijaa.

En vain jostakin syystä osaa (enkä halua:) )jaotella ihmisiä miehiin ja naisiin vaan karkeasti sanottuna kiinnostaviin ja epäkiinnostaviin - näen yksilölliset piirteet tärkeämpinä kuin sukupuolesta johtuvat.

En ole useinkaan kuullut miehen suusta kommentteja joissa he mainitsevat oman sukupuolensa edustajien olevan keskimäärin jotenkin huonompia/heikompia/tyhmempiä kuin toinen sukupuoli, mutta pitävät itseään tätä keskivertomassaa parempana. Olen miettinyt, johtuuko tällainen naisten joskus harrastama jaottelu siitä että miehisyys on perinteisesti nähty parempana. Eihän naisilla ole katsottu aina olevan sielukaan - siksi on ehkä parempi identifioitua naisena miessukupuoleen. Vaikka se onkin hiukan irrationaalista.

Kyökkipsykologiaa, osa 6. :D

Nyt joudun poistumaan kotioloista mutta käynen kurkkaamassa minne tämä keskustelu on vienyt.

Enpä oikein ymmärrä tämän Naiselta-nimimerkin juttuja. Tämän kyökkipsykologin jutut on ihan ymmärrettäviä.
        Itse olen nainen, joka pärjään hyvin miesten kanssa (lapsuuden ensimmäiset leikkikaverit poikia, poikavaltaiset luokat ja töissä paljon miesten kanssa tekemisissä ovat historiaani).
        Joskus naisporukoissa ihmettelen, miksi toiset puhuvat omista ystävistään, kuin he olisivat kaikkien tuttuja.
        Kyllä ne naisetkin ajattelee ja miehet juoruaa ja kälättää. Jokainen on yksilö.

Tuli vaan mieleeni, että onko Naiselta-nimimerkin takana turhautunut mies. Ajattelinko jo liikaa?

• -k32v-
        nainen+ kirjoitti:

Enpä oikein ymmärrä tämän Naiselta-nimimerkin juttuja. Tämän kyökkipsykologin jutut on ihan ymmärrettäviä.
        Itse olen nainen, joka pärjään hyvin miesten kanssa (lapsuuden ensimmäiset leikkikaverit poikia, poikavaltaiset luokat ja töissä paljon miesten kanssa tekemisissä ovat historiaani).
        Joskus naisporukoissa ihmettelen, miksi toiset puhuvat omista ystävistään, kuin he olisivat kaikkien tuttuja.

Tuli vaan mieleeni, että onko Naiselta-nimimerkin takana turhautunut mies. Ajattelinko jo liikaa?

"Tuli vaan mieleeni, että onko Naiselta-nimimerkin takana turhautunut mies. Ajattelinko jo liikaa?"

mitenköhän tällä on just samat fiilikset.

ulkona kui postiloota. ei tunnu olevan oikeen kumpikaan tontti hallussa.

• Wastaaja
        Naiselta kirjoitti:

Huh, huh.

Outoa, että joku ei näytä kunnioittavan oman sukupuolensa edustajia.
        En väitä, että sun kohdallasi välttämättä olis niin nimim. "Naiselta", mut tollaset omaa sukupuoltaan dissailevat naiset on usein luonteen kuvaltaan juuri niitä nöyriä "raataja-naisia", jotka ottaa nyrkistä mieheltä ja sanoo sille aina jees, jees, vaikka mies olis kuinka megamäntti ja huolimatta siitä, miten pahasti tämä (= mies) rikkoisi naista vastaan. Miehen sana onkin sen tyyppisille naisille laki syystä, että lain laatija on mies.

Jälleen en vihjaile, että juuri sinä nimim. "Naiselta" olisit tällainen kuvaamani kaltainen ihminen, mutta henkilökohtaisessa elämässäni kokemani perusteella miehen sanaa sokeasti lakinaan pitävät naiset ovat usein myös niitä ns. vähemmän viehättäviä ulkoisesti: hakevat miehiltä huomiota hinnalla millä hyvänsä, ja ovat lisäksi valmiita pettämään naispuoleisten ystäviensä luottamuksen hyvin köykäisin perustein (jälleen: miellyttääkseen miehiä).

Noh, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä tietysti. Yhdyn kuitenkin sulle ajatuksistasi kritiikkiä antaneeseen. Aika lailla samaa mieltä hänen kanssaan.

• Naiselta
        nainen+ kirjoitti:

sinua enemmän minun persoonani (turhautunut mies mielessäsi) vai mielipiteeni?

• nainen+
        Naiselta kirjoitti:

Anteeksi nyt huumorintajuni, mutta otsikko - en ajattele - olisiko sittenkin nainen kysymyksessä.

Nyt olisi kiva tietää Naiselta-nimimerkin ikä, sillä se koertoisi jo paljon, tai paremminkin silloin voisi jättää joitain asioita huomioimatta.

Sinänsä hassua, kun tämmöinen asia alkoi kiinnostaa.

• nainen+
        Naiselta kirjoitti:

sinua enemmän minun persoonani (turhautunut mies mielessäsi) vai mielipiteeni?

Sinun persoonasi.

• Naiselta
        nainen+ kirjoitti:

Sinun persoonasi.

sinut sitten miettimään sitä. Antoisia mietiskelyhetkiä.

• nainen+
        Naiselta kirjoitti:

sinut sitten miettimään sitä. Antoisia mietiskelyhetkiä.

Mietin jos siihen kykenen, yes. Aavistin vähän tätä, että mielipiteet olivat provosoivassa mielessä kirjoitettu. Sitähän voi kenen tahansa ajatuksia kirjotella ominaan.
        Jos mielipiteiden takaa ei löydy persoonaa, niillä ei ole minulle mitään merkitystä.

Hyvää itsenäisyyspäivän iltaa kaikille.

• löövmachine

Ei miehiä ole vaikea ymmärtää, muttei minusta naisena naisiakaan.

Kysymys on aika pitkälti rooleista, joita meille on jaettu. Mies saa olla omissa oloissaan paljon enemmän kuin nainen, jolta odotetaan sosiaalisuutta.

Hiljainen, omissa oloissa viihtyvä nainen luokitellaan helposti oudoksi. Ja muiden mielipiteet kyllä merkitsevät kaikille jotain, joillekin enemmän kuin toisille.

Naiset on aina naisia ja miehet aina miehiä, vaikka kuinka ymmärrettäisiin/luultaisiin ymmärtävämme toistemme ajatusmaailmoja. Ja itse kovana yleistäjänä (tai helposti menee siihen hyvästä tahdosta riippumatta) on pakko vetäistä hieman takaisin ja sanoa, että plaa yleistämiselle, vaikka se joissain tapauksissa onkin lähes väistämätöntä.

• -k32v-

diipadaapaa

• Naiselta

minun yrittävän?

• -k32v-

• ...--...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      4
      3693
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3599
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3340
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3312
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2176
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1768
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      31
      1506
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32