Työpaikat menee suhteilla, jos ei ole suhteita/suosittelijaa, on lähes toivotonta saada duunia.
Olen päässyt nykyiseen duunipaikkaan täysin suhteilla ja järjestänyt sinne taas itse sukulaisen töihin.
Näin se vaan menee, täysin hanurista mutta totta.
Sanonpahan vain yhden asian
7
1137
Vastaukset
- hiljainen duunari
Mutta mitäpä pahaa suhteissa on, toisilla on toisilla ei. Hyvähän se vain on jos ylipäätään on luotuna tavalla tai toisella työnsaannissa paremmat asemat kuin muilla. Ne jotka sanovat vakioskeidaa: Suhteet ovat moraalittomia, Mä en ikinä menisi, Mulla on mutten periaatteesta käytä...Ym. ovat niitä joilla ei niitä ole.
JOKAINEN käyttää jolla on. - ihmettelijä.,
se on muka hanurista että suhteilla saa helpommin töitä? Mietippä ottaisitko itelle töihin mieluummin jonku täysin tuntemattoman vai jonku jota suosittelee joku luotettava tai tuttu ihminen?
- .............
Suomi on niin paksa kaikessa, koska kukaan ei oikeasti osaa mitään. Ei osaa, koska sitä ei mihinkään vaadita. Niinpä niin. Tuttu ja turvallinen Tarja Halonen on pätevä presidentti.
KAiken maailman rikolliset voivat käyttää hyväksi nuoleskelemalla persettä ja sen sellaista. - osku..
............. kirjoitti:
Suomi on niin paksa kaikessa, koska kukaan ei oikeasti osaa mitään. Ei osaa, koska sitä ei mihinkään vaadita. Niinpä niin. Tuttu ja turvallinen Tarja Halonen on pätevä presidentti.
KAiken maailman rikolliset voivat käyttää hyväksi nuoleskelemalla persettä ja sen sellaista.Sitten kun ei ole suhteita, millä voisi hakea töihin
suhteella töihin päässeet haukkuvat laiskaksi ja loiseksi kun elää vain verorahoilla, kun töihin ei voi päästä omin avuin.
Toki jos suhteet on jonnekin niin hyvä niitä toki on käyttää. Itsekin käyttäisin jos olisi.
- mä muistan aina
kun nuorempana olin paikkakunnan tehtaalle töihin menossa ja työhönotossa herra iso herra sanoi että "Niin, siskoshan sulle tämän duunin järjesti!" Kiitos, ei tullut mulle hyvä mieli, enkä sen jälkeen ole "siskon" järjestämiin pyrkinyt.
Mutta ihan oikeassa olet, niin ne paikat järjestyvät suhteilla jopa suuremmissakin kaupungeissa. Ainakin jos on paikka ja hakijoitten joukossa joku tutun tuttu, niin kyllä se tutun tuttu sen saa ja toisia, jo töissä oleviakin, potkitaan pois tieltä. Näin tehdään jopa siinä tapauksessa että sillä toisella olisi alaan ja tehtävään liittyvä koulutus ja pitempi kokemus - niin, terveisiä vaan Helsingin kaupungin terveyskeskuksen työllistäjille. Niin tässä maailmassa tapahtuu, mutta minkäs sille voi. No niin, ja nyt tietysti ystävälliset ja mukavat terveyskeskuksen ihmiset siellä ajattelevat että "Niin makaat kuin petaat" - no, kyllä siihen petaamiseen osallistuu moni muukin kuin asianomaisen makuusijan omistaja tai pitisikö sanoa haltija! - ei auta sitten
kuin pistää oma yritys pystyyn, nimittäin jos on sellaista osaamista mitä voi myydä toisille, ja kai tässäkin sitten astuu kuvaan suhteet: ei saa rahoitusta yritykselle jos ei ole suhteita, harva kun tässä mitään miljoonaperillisiä ja pääoman (hehe, rahallisen) omistajia ollaan, ja mistä sitä sitten työntekijöitä kun ei ole suhteita, ja minnes sitä osaamistaan myy yrittäjänäkään jos ei ole suhteita. Kamalaa!
- hmphh
Millähän alalla töitä saa pelkillä suhteilla? Duunarihommistako siis puhutte? En oikein usko että korkeaa koulutusta vaativaan asiantuntijatehtävään riittää kenenkään suositus jos henkilöllä ei ole muuta meriittiä. Itse ainakin olen päässyt oman alan töihin ihan omilla ansioillani, jo kaksi kertaa, enkä tiedä että kukaan olisi näihin hommiin suhteilla päässytkään. Suosittelijaakaan minulla ei ole ollut. Teini-iän kesätyöt olivat sitten ihan toinen tarina, niihin pääsi suhteilla ne onnekkaat joilla sellaisia oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648