Purentavika/oireet

narskuttelija?

siis, millaisia oireita purentavika, narskuttelu(tms..) on aiheuttanut teillä?? tai minkä perusteella se on diagnosoitu?
pää kipeä aamuisin? miten?
muita oireita suussa, hampaissa, poskissa...pään alueella...niskassa...?
minulta on tutkittu purentaa kerran ja mietin pitäisikö tutkituttaa lisää, kokeilla kiskoa...mutta en ole aivan varma, onko kyseessä purenta vai mikä!

5

2841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyttäjä

      Mulla on oikean puolen leukanivelissä ilmeisesti heittoa. Niskat juuri oikealta puolelta aivan jumissa, päätä särkee välillä ja syöminenkin on välillä tuskaa, kun ei saa suuta uki muutenkuin että ne loksahtaa pahasti.. Hammaslääkäri aikoinaan totesi ja teetätti(yks.)kiskon. Sitä pitäis pitää joka yo, mutta kyllä se aina välillä "unohtuu" Tehosta en tiedä, kun en niin intensiivinen käyttäjä ole, mutta aina välillä kipuja ei ole ollenkaan, joten kai sen sitten pakko on toimii, jos ei muuten niin ei ainakaan hampaat lyhene...=)

    • vaivane

      Hammaslääkärin tutkimuksen perusteella se diagnosoidaan.

      Oikean puoleinen leukaniveleni on irti nivelkuopastaan ja "lonksuu", kärsin päänsäryistä, korvakivuista ja muutenkin hammasalueen kivuista (siis periaatteessa koko pääon kipeä ja joskus suun avaaminenkin tekee kipeää). Etuhampaissani näkyy lisäksi narskuttelijan jäljet. Niin ja poskien sisäpuolella on myös purentajälkiä, eli ilmeisesti puren joskus nukkuessani myös poskia :O

      Kannattaa kysyä erikseen mitä mieltä hammaslääkäri on purentakiskon tarpeesta. Tutkimushan on yksinkertainen.

      Narskuttelu ja purentaviat ovat todella yleisiä ja suuri osa päänsäryistäkin voitaisiin hoitaa purentakiskoilla.

      • hoidosta

        ...> Narskuttelu ja purentaviat ovat todella yleisiä....

        Tässäköhän on sitten nähtävissä hammashoitomme tila ja taso käytännössä, mainos- ja korulauseiden kaiun häivyttyä?


    • ninni----------

      Itselläni suun aukastessa v. nivel poksuu, ja on kipeä. Ruokaa on vaikea syödä, sattuu älyttömästi. O. nivel raksuu vain sivuttaisliikkeessä; eli pureminen on tuskaa.
      Kunnan hammaslääkärissä tehtiin kisko, käytin n. puol vuotta, ei auttanut yhtään..
      Seuraava oikoja on kai yksityinen, käyn sen luona Lahdessa, taas uudelleen kiskot.. Kohta ollut 2kk, eikä mitään vaikutusta; kivut ovat samat elleivät pahemmat...

      Kukaan ei osaa tehdä mitään..

    • Hyvätroppi

      Mun purenta päin pers.....tä . Vasen Korva huutaa hoosiannaa, jos erehdyn syömään sitkeää kovaa tms. Samoin syke ja verenpaine sekoilee kun on korvallinen kunnolla tulehtunut. Eli kiellossa salaatti paprikat kurkku omena porkkanaraaste kaali purukumi hedelmäkarkit pop corn näkkileipä kovatkeksit . Yritän muistaa, etten pidä hampaita suotta yhdessä, jotta saa leukapielet levätä. Minulla auttaa voltaren geeli kun leuka on kipeä. Toki Oralin hammaslääkäri on hoitanut hampaani ja antanut apua tarvitessa ja ohjeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe