siis, millaisia oireita purentavika, narskuttelu(tms..) on aiheuttanut teillä?? tai minkä perusteella se on diagnosoitu?
pää kipeä aamuisin? miten?
muita oireita suussa, hampaissa, poskissa...pään alueella...niskassa...?
minulta on tutkittu purentaa kerran ja mietin pitäisikö tutkituttaa lisää, kokeilla kiskoa...mutta en ole aivan varma, onko kyseessä purenta vai mikä!
Purentavika/oireet
5
2841
Vastaukset
- Käyttäjä
Mulla on oikean puolen leukanivelissä ilmeisesti heittoa. Niskat juuri oikealta puolelta aivan jumissa, päätä särkee välillä ja syöminenkin on välillä tuskaa, kun ei saa suuta uki muutenkuin että ne loksahtaa pahasti.. Hammaslääkäri aikoinaan totesi ja teetätti(yks.)kiskon. Sitä pitäis pitää joka yo, mutta kyllä se aina välillä "unohtuu" Tehosta en tiedä, kun en niin intensiivinen käyttäjä ole, mutta aina välillä kipuja ei ole ollenkaan, joten kai sen sitten pakko on toimii, jos ei muuten niin ei ainakaan hampaat lyhene...=)
- vaivane
Hammaslääkärin tutkimuksen perusteella se diagnosoidaan.
Oikean puoleinen leukaniveleni on irti nivelkuopastaan ja "lonksuu", kärsin päänsäryistä, korvakivuista ja muutenkin hammasalueen kivuista (siis periaatteessa koko pääon kipeä ja joskus suun avaaminenkin tekee kipeää). Etuhampaissani näkyy lisäksi narskuttelijan jäljet. Niin ja poskien sisäpuolella on myös purentajälkiä, eli ilmeisesti puren joskus nukkuessani myös poskia :O
Kannattaa kysyä erikseen mitä mieltä hammaslääkäri on purentakiskon tarpeesta. Tutkimushan on yksinkertainen.
Narskuttelu ja purentaviat ovat todella yleisiä ja suuri osa päänsäryistäkin voitaisiin hoitaa purentakiskoilla.- hoidosta
...> Narskuttelu ja purentaviat ovat todella yleisiä....
Tässäköhän on sitten nähtävissä hammashoitomme tila ja taso käytännössä, mainos- ja korulauseiden kaiun häivyttyä?
- ninni----------
Itselläni suun aukastessa v. nivel poksuu, ja on kipeä. Ruokaa on vaikea syödä, sattuu älyttömästi. O. nivel raksuu vain sivuttaisliikkeessä; eli pureminen on tuskaa.
Kunnan hammaslääkärissä tehtiin kisko, käytin n. puol vuotta, ei auttanut yhtään..
Seuraava oikoja on kai yksityinen, käyn sen luona Lahdessa, taas uudelleen kiskot.. Kohta ollut 2kk, eikä mitään vaikutusta; kivut ovat samat elleivät pahemmat...
Kukaan ei osaa tehdä mitään.. - Hyvätroppi
Mun purenta päin pers.....tä . Vasen Korva huutaa hoosiannaa, jos erehdyn syömään sitkeää kovaa tms. Samoin syke ja verenpaine sekoilee kun on korvallinen kunnolla tulehtunut. Eli kiellossa salaatti paprikat kurkku omena porkkanaraaste kaali purukumi hedelmäkarkit pop corn näkkileipä kovatkeksit . Yritän muistaa, etten pidä hampaita suotta yhdessä, jotta saa leukapielet levätä. Minulla auttaa voltaren geeli kun leuka on kipeä. Toki Oralin hammaslääkäri on hoitanut hampaani ja antanut apua tarvitessa ja ohjeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625