Kaikki kaunisko pilattu?

Kiljuuna

Voi että miten ihmissuhdeasiat voivat olla hankalia.. Totaalisesti väsynyt tähän tilanteeseen!!

Erottiin mieheni kanssa ikävissä tunnelmissa tuossa puolisen vuotta sitten, minun päätöksestäni.
Taustalla kaikenlaista ikävää (fyysistestä väkivallasta pettämiseen - toinen teki toista niin toinen kosti eli kumpikin vääryyttä harrastaneet ja kumpikin kuitenkin asioita joista hyvin vahva parisuhde yleensä selviää, eläviä esimerkkejä on kuitenkin kävellyt vastaan)

No meillä yhteinen lapsi. Ja sen takia mieheni kanssa pidettiin yhteyttä tiiviisti kun asuimme muutaman kuukauden erillämme.
Pitkään minulla eli ajatus taustalla että en enää ikinä halua elää tuon ihmisen kanssa yhdessä vaikka mies vakuutti ja vannoi kaiken muuttuvan ym. ym. mutta nekin puheet loppuivat hiljalleen kun löysi uuden naisen.

Noh, me palasimme kuitenkin yhteen. Asioista itkettiin puhuttiin, itkettiin ja puhuttiin.
Mutta tilanne on nyt kääntynyt ihan toisin päin.

Minä olisin valmis unohtamaan menneet ja jatkamaan puhtaalta pohjalta, tajunnut kai että sen parisuhteen eteen on tehtävä kovasti töitä. Siis oikein kovasti. Mutta entä sitten kun toinen osapuoli on kylmä, ei päästä lähelleen, elää omaa elämäänsä asunnossaan, piilottelee puhelintaan ym.
Puhuu myös haavestaan lähteä ulkomaille töihin kesällä mitä minä en nykyiseen elämäntilaneeseeni pysty mitenkään sovittamaan. (Opiskelut toistaiseksi jäähyllä kun pieni lapsi ym ym.)

Eli ekana olisi ajatus että ei tainnutkaan tehdä pesäeroa uuden naisensa kanssa kuitenkaan vaikka näin minulle sanoi. Epäilen tätä koska moni merkki viittaa ainakin jotain minulta salailevan. Mutta pelkään olevani VAIN vainoharhainen..

Tuntuu niin helvetin pahalle, en tiedä yhtään mitä tekisin! Perheneuvolat on olemassa, sekin linkki on käytettävä. Toivoa kai on koska mies puhuu talon ostamisesta ym happy americanfamily p*skasta mutta minua hämmentää käyttäytyminen. Esim. ei vastaa jos sanon rakastavani häntä, ei oma-aloitteisesti koske minua jne. Sanoo vain, että hänellä on syynsä; Edelleen katkera että olen jättänyt hänet. Vaikka kaiken menneen piti olla jo poissa. Tiedän, ei se ole helppoa mutta en tiedä mitä minä tekisin että saisin asiat taas toimimaan..

Meillä oli asiat hyvin ennen tätä kaikkea, miksi siihen palaaminen on näin hankalaa.
pitäisikö sitten vain myöntää tappio, ettei tämä vain yksinkertaisesti toimi enää.

2

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla vaikeaa

En tiedä kumpi teistä petti ja kumpi käytti väkivaltaa?

Petitko sinä ja mies oli väkivaltainen vai toisin päin?

Jokatapauksessa jätetyksi tuleminen satuttaa paljon. Tietenkin jos mies itse petti, on jätetyksi tuleminen hyvin luonteva seuraus, joka pitäisi pettäessä kyllä ymmärtää.

Ehkä teillä on nyt sellainen tilanne, että mies on katkera jättämisestään ja hankki itselleen uuden naisen paikkaamaan itsetuntoaan. Haluaisi olla vielä kanssasi, mutta haluaisi mielessään palata aikaan ennen pettämistä ja väkivaltaa...

Se ei tietenkään enää onnistu. Ehkä miehesi näkee vain itseensä kohdistuneen "pahan". Jos sinä petit, hän on niin loukkaantunut että haluaa kostaa sen sinulle. Nyt kun olette palanneet yhteen, hän pitää itse toista suhdetta, jotta sinua sattuisi yhtä paljon kuin häntä on sattunut.

Ehkä pariterapia auttaisi. Anteeksi varmaan yritätte molemmat antaa, mutta unohtaminen on vaikeaa. Tuollaisten tapahtumien jälkeen ei ole sellaista asiaa kuin "puhtaalta pöydältä aloittaminen". Asiat täytyy käydä läpi ja hyväksyä että teidän suhteessanne on näinkin käynyt. ELi ei ole syytä unohtaa kaikkea mahdollisimman nopeasti ja jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Jos miehesi pitää toista suhdetta kostomielessä / katkeruuttaan satutettuna, olisi hänenkin kannaltaan varmasti paras, mitä nopeammin hän sen lopettaa. Uskooko miehesi todella, että tuon tempauksen jälkeen te olette jotenkin "tasoissa"? Mielestäni se ei ole mahdollista, sillä ei hän ole onnellinen sitten kun hänelläkin on ollut vastaava "pano". Hän ehkä oikeasti haluaisi ettei teidän suhteessanne pettämistä olisi tapahtunut koskaan. Siihen tilanteeseen hän ei voi enää vaikuttaa vaikka kuinka haluaisi. Toinen suhde on siis tavallaan korviketoimintaa, ainakin hän voi tehdä "jotain"...

Nämä ovat vain ehdotuksia ja olettaen että tilanteenne on sellainen että miestä on petetty. Hyvin miehinen näkökulma on se, että "tasoihin pitää päästä", (niinkuin sillä mitään voittaisi).

Sinun pitää myös huomioida se, että petetyksi tuleminen on niin rankka juttu, ettei sitä pysty unohtamaan sillä, että "nyt ollaan taas yhdessä ja minä olen pahoillani, tein väärin. Eikö sen voisi jo unohtaa?"

Tilanteenne on vaikea, totta. Siitä voi kyllä vielä selvitä, mutta molempien tulisi voida päästä oma paha olonsa valloilleen ja surra aikansa, pyytä todella anteeksi ja YMMÄRTÄÄ toiselle aiheuttamansa tuska. Pois kaikki vähättely ja nopea unohtaminen ja suhteen jatkaminen "normaalina". Sitä se ei tule olemaan hyvään aikaan. Mutta parempaan päin voitte mennä kokoajan pikkuhiljaa.

Itse yrittäisin saada mieheen puhekontaktin ja kuunnella mitä hänellä on sanottavaa. Jos hän ei halua avautua, kysyisin itse, että mitä mies voittaa sivusuhteellaan? Pääsekö hän siten kanssasi tasoihin? Samalla en syyttäisi, vaan puhtaasti kysyisin...

Voihan olla niin, että miehestä tuntuu, ettet ole tarpeeksi pahoillasi ja kerro rehellisesti, miksi toimit niinkuin toimit. Jos vähättelet ja "säästät" miestäsi kertomatta jättämisellä, hänelle tulee tunne, ettei oikeasti ole edes pahoillasi, vaan haluat vain unohtaa "mokasi" ja jatkaa "puhtaalta pöydältä" niin ettei miehellesi aiheutettua tuskaa tarvitsisi käsitellä?

Kenpä tietää... Uskon kyllä että olet tosissasi yrittänyt/ yrittämässä suhteenne eteen. Mies on niin kipsissä että hän ei ole päässyt vielä samaan vaiheeseen. Hän suojelee edelleen itseään. Sinänsä ymmärrettävää, sillä pettäminen on aina huomattavasti vaikeampi asia petetylle kuin pettäjälle. Pettänyt osapuoli voi ajatella että "olin silloin niin hölmö etten ymmärtänyt arvoasi kuin oli omaakin kriisiä jne...sitten tuli tilaisuus jne. Se oli tyhmää ja nyt tekisin toisin") Petetyn mielessä asia ei ole koskaan tuolla kuitattu. Petetyltä on viety luottamus, seksuaalisen haluamisen kohteena olemisen tunne...Myös miehelle se tunne, että kumppani ei pidä häntä niin arvokkaana että miettisi hänen tunteitaan, on lamaannuttava.

• sekomoka

Ei toisesta suhteesta pääse yli, varsinkin jos toinen on ollut rakastut tai jopa rakastanut sitä kolmatta osa puolta.Yhden illan suhteet on varmaan sit erikseen.

Meillä kävi näin:
        Itse heivasin ukon pellolle, jonka jälkeen hän löysi sellaisen rakkauden, jota ei koskaan eläessään ollut kokenut.Muisti hehkuttaa minulle tätä ihanaa rakkautta ja kuinka saattoi hyväillä toisen vartaloa tuntikausia ilman seksuaalisuutta heidän keskustellessaan.(tyttäreni kommentti: "oisko ollut niin hirveen näköinen ettei panettanut"
        Sain vieteltyä oman mieheni tämän aivan eri piireistä olevan naisen luota itselleni(kiitos jumalaisen suihin otto-taitoni, sorry, asiaan kuulumaton kommentti).

Olimme nelisen kuukautta yhdessä.
        Miehelläni oli täys vapaus olla ja mennä asuntoautollaan, kunhan ilmoitteli jos ei tule yöksi kotiin, etten turhaan huolestuisi ja soittelisi sairaaloita läpi.
        Minulla ei ollut lupa kapakoida ilman toista.
        Taisi alitajunta tehdä tepposensa, kun viikko sitten lipittelin kaljaa kotona ja mieheni lähtiessä autolleen lupasin pysyä kotona illan ja yön. Ja silloin todella tarkoitin sitä. Mieheni oli sanonut ihan suoraan, että jos lähden yksin baariin, niin ero tulee.
        Mutta kuinkas ollakaan, meikä-neiti löysi itsensä ravintolasta ja aamulla heti herättyäni soitinkin miehelleni.Kerroin:olin baarissa ja suutelin yhtä miestä.
        That's it! Ero tuli tässä suhteessa että kolahti.
        Avioeropaperit laitoin postiin ennen itsenäisyyspäivää, harkinta-aika oli jo menossa kesän jäljiltä, joten oon sinkku varmaan jo vuoden vaihteessa.

Sorry, eksyin vähän aiheesta. Mutta eron jälkeen tunsin tietysti ikävää, mutta myös suunnatonta helpotusta.
        Enää ei tarvitse olla mustasukkaisena kotona kun mies elää autossaan(allergiaa kissoista?!?!???)
        Ei enää miettimistä rakastelun aikana, että kumpaako toi nyt nai tai hyväilee.
        Ei enää turhia odotuksia ohimennen annetuista hipaisuista.
        Ja ennenkaikkea EI ENÄÄ PÄÄN POIS KÄÄNTÖÄ RAKASTELUN JÄLKEEN KUN KYSYN:RAKASTAKS' SÄ MUA?

Hassua, tai Jumalan johdatusta, tai molempia: kesällä sekä nyt saimme ajan perheneuvolaan heti eron jälkeen.Nyt mies lähti kamoinensa sunnuntaina niin maanantaina tuli soitto peruutusajasta.

Mutta Kiljuuna,kilju niin paljon kuin sielu sietää jos siltä tuntuu. Pääasia on ettet tee niinkuin oletat ympäristön haluavan vaan kuten itse haluat.
        Sulla on vain yksi elämä!Hyviä jatkoja sulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      79
      4421
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3150
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2638
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2322
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2006
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1752
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe