Kondomia kunnon ehkäisykeinona? Olen käyttänyt jo monta vuotta, ja mieskin on tyytyväinen, enkä ole joutunut kärsimään mistään sivuvaikutuksista. Molempia haluttaa aika ajoin, en ole kiukkunen tms. Mutta silti tunnen pahaa omatuntoa kun mieheni joutuu laittamaan kumin kaluunsa, vaikka hän ei ole ainkaan sanonut sen haittaavan. Pitäisikö alkaa käyttämään jotain muuta ehkäisyä vai voinko jatkaa näin?
Käyttääkö joku?
6
571
Vastaukset
- monana
molemmat kerran ovat tyytyväisiä, eikä mies ole sanonut asian haittaavan, miksi et voisi jatkaa noin :)
- susannnna
Kysy mieheltäsi haittaako häntä kondomi, jos hän ei itse ole viitsinyt ottaa asiaa puheeksi. Minä ainakin aloitin pillereiden käytön, enkä siitä paljoakaan miehelleni sanonut, paitsi sittenkun sain alottaa pillerit. Kumpikin on ollut tyytyväisiä ja seksi tuntuu minustakin paremmalta ja läheisemmältä. Enkä nyt kehota että pillereitä pitäisi aloittaa, onhan näitä muitakin ehkäisykeinoja joissa ei tarvitse pitää kumia välissä.
Tietenkin jos miestäsi ei haittaa kondomi, niin eiköhän se ole ihan hyvä vaihtoehto. Itsellä ehkä tulisi vähän kalliiksi ;) Mutta säästyttepä suhteessanne turhilta riidoilta pienistä asioista jotka mielialanvaihtelut aiheuttaa. ym - tyttönen_
käytimme kortsua ainoana ehkäisynä noin 2,5 vuotta...eihän ne halvoiksi tulleet, varsinkaan kun välillä oli pakko hakea jälkiehkäisy...viimeinen pisara oli kun kortsu hajosi ja emme edes huomanneet sitä heti...eli hankin pillerit, joita olin vastustanut kovin hormonien takia...suuremmilta ongelmilta olen välttynyt ja pakko sanoa, et kyllä seksi on muuttunut paremmaksi, kun ei tarvii rueta etsiä kortsua kesken kaiken...ja mies nauttii enemmän ilman...kyl mä suosittelen pidemmässä suhteessa jotain kortsua helpompaa ehkäisyä...
- Papa-75
Meillä on kondomi käytössä ihan vakisuhteessa. Luulisin, että jokainen pariskunta olisi mielummin ilman, mutta kondomin käyttöönkin tottuu. Itseäni ehkä häiritsee eniten se, että heti lauettua pitää nousta pois... Toisaalta ei kyllä ole olemassa mitään muuta sivuvaikutuksetonta varmaa ehkäisykeinoa.
Ehkäisykeinon valinta teidän pitää kuitenkin tehdä keskenänne, eikä galluppina täällä palstalla. Vaikuttaa siltä, että miehesikin ymmärtää arvostaa terveyttäsi, kun olette kondomia pidempään kayttäneet.- Dianah80
Terveyttä? Vaikuttaako pillereiden käyttö jotenkin terveyteen, huonolla tavalla. Tiedän että on helponpi saada veritulppa yms.
onko jotain muuta. ja mielenterveys saattaa huonontua myös jos pillereitä käyttää - Tia-Tankero
Dianah80 kirjoitti:
Terveyttä? Vaikuttaako pillereiden käyttö jotenkin terveyteen, huonolla tavalla. Tiedän että on helponpi saada veritulppa yms.
onko jotain muuta. ja mielenterveys saattaa huonontua myös jos pillereitä käyttääPillerit saattaa vaikuttaa myös terveyttä edistävästi.
Yhdistelmäehkäisyvalmisteiden edut
Hyvä ehkäisyteho: raskauteen liittyvien riskien poistuminen
Ylläpitää hedelmällisyyttä
Ehkäisee kohdunulkoisia raskauksia
Vähentää sisäsynnytintulehduksia
Vähentää endometrioosia
Kohdun runko-osan ja munasarjasyövän riskin pieneneminen
Rinnan ja munasarjojen hyvänlaatuisten kasvainten väheneminen
Vähentää jossain määrin myoomien syntyä
Kuukautisten säännöllisyys
Kuukautisvuotojen niukkeneminen: raudanpuutosanemian väheneminen
Kuukautiskipujen lievittyminen: elämänlaatu paranee
Premenstruaalisten oireiden lievittyminen
Aknen parantuminen useilla
www.tohtori.fi sivuilla on hyvin tietoa ja edelleen omalta lääkäriltä kannattaa kysyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096656Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884291L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453619TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133010Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6261610- 661028
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551003- 9989
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?199984Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47959