Lähteäkö taas..?

Murunen

Olen 26-vuotias nainen ja olen seurustellut tiiviisti 17-vuotiaasta saakka, tosin tähän aikaan mahtuu kolme eri suhdetta ja muutaman kuukauden sinkkuilu, joka muodostui suurin piirtein siitä että valitsin ehdolla olevista miehistä yhden vakavaan suhteeseen...

En mielestäni ole suhteessa kovinkaan läheisriippuvainen, vaikka vaikuttaakin siltä etten osaa olla yksin. Jotenkin sopiva tyyppi on aina osunut kohdalle edellisen suhteen ollessa loppusuoralla, ja sitten sitä vaan on hypännyt uuteen suhteeseen lähes "lennosta".

Nykyinen suhteeni on kestänyt kaksi vuotta eikä siinä oikeastaan ole mitään vikaa, ei ole mitään isoa syytä lopettaa sitä. Edessä alkaisi olla isompi sitoutuminen, mikä jotenkin pelottaa minua. Mielessä pyörii se, pitäisikö minun sittenkin opetella elämään ihan yksin, ennenkuin olen valmis sitoutumaan loppuelämäkseni??

Onkohan se kuitenkaan tarpeeksi suuri syy lähteä suhteesta, joka merkitsee minulle paljon?

Mitä mieltä olette, tarvitseeko jokainen ihminen selkeän sinkkuajan aikuisiällään, ollakseen kypsä sitoutumaan myöhemmin? Itse en ole varma. Päättämättömyys rasittaa. :/

2

1313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xyz1212

Tosi vaikeaa sanoa, että tarvitaanko sitä aikaa. Itse olen 25 ja 17-vuotiaasta asti seurustelin lähes tauotta 7 vuotta. Nyt olen ollut hetken aivan yksin. Toisaalta tämä yksinäisyys on tehnyt hyvää, mutta en nauti sinkkuna olemisesta yhtään. Haluan rinnalleni miehen jakamaan jokapäiväisen elämän. Nyt sitä oikeaa ei olekaan enää sattunut tuosta vain kohdalle. Jos olisin lopettanut edellisen jutun vain siksi, että haluan olla hetken yksin, katuisin varmasti jo nyt. Onneksi kyseessä ei ollut tällainen syy vaan homma ei vain oikein toiminut lopulta. Ei tässä yksinolemisessa mitään tavoiteltavaa ole. Voi sitä suhteessakin ottaa omaa aikaa välillä. Sitoutumisen pelko ehkä kertoo siitä, että et ole vielä valmis. Ehkä kannattaa siirtää asioita vielä vähän eteenpäin eikä kiirehtiä liikaa. Kiire voi pilatakin asioita...

• läpikäyminen

onnistuu sulta, vaikka seurusteletkin. Siis henkilökohtaisena kriisinä, johon sun pitää löytää itsestäni vastaus, mutta jos sen vastauksen hioituminen mielessäsi onnistuu ihan tuon suhteen sisälläkin.

Kai noita muitakin kriisejä jokainen käsittelee vaikka on suhteessa. Esim. lastenhankkimisenjatuksen joutuu jokainen läpikäymään itsekseen vaikka onkin yhdessä toisen kanssa, uravalintakysymykset jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe