Missä menee pettämisen raja??

Tähti

Olen miettinyt asiaa aika paljon. mikä on pettämistä ja mikä ei?!
En ole pettäjä tyyppiä ja olen seurustellut reilut kaksi vuotta. Rakastan poikaystävääni ja meillä on kaikki hyvin. Mietin vaan kun ravintolassa jos juttelee jonkun toisen miehen kanssa niin muut luulevat tyyliin että olen jättänyt poikaystäväni, vaikka eihän se pidä paikkaansa. Kertokaa mielipiteitänne missä teidän mielestä menee pettämisen raja...kertokaa myös kokemuksistanne!!!

17

2837

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se menee..

Jos teet jotain, mitä tiedät ettei kumppanisi hyväksy.

Jotain mitä olet luvannut olla tekemättä.
      Kumppanisi määrittelee, mikä on pettämistä, et sinä eikä sivulliset ihmettelijät.

• pettämistä

on yhdyntä ilman kondomia. Sen sijaan yhdyntä suoritettuna asiallisesti kondomin kanssa ei ole pettämistä. Näin huolehditaan myös siitä, että vakikumppani ei saa ikäviä yllätyksiä (pöpöjä).

• No love lost

Olipas veto! Tuolla menttaliteetilla kaikki hässisivät keskenään, joten ei mielestäni hyvä asia. Ehkä se kulkee siinä kohtaa, missä vastapelurikin näkee toisen antavan ymmärtää, että täällä sitä olisi tarjolla. Se on joko tai.

• hajatelma

No siinä, että mitä et haluaisi miehesikään tekevän muiden naisten kanssa, älä itse tee sellaista muiden miesten kanssa. Yksinkertaista. Olette kumpikin kertoneet mitä toivotte parisuhteelta ja millaiset ovat pelisääntönne. Noudatat niitä, vaikka millainen kiusaus olisi, niin hyvin menee. :)

Minä en myös voi ymmärtää, että kun käyn yksin eli kamujen kanssa baarissa, niin heti on joku puolituttu kyttäämässä että kenen kanssa puhun, kenen kanssa tanssin ja kenen kanssa lähden baarista. Hakevat vain sitä tilaisuutta päästä kertomaan miehelleni, että olen muka pettänyt häntä tai rikkonut parisuhteemme sääntöjä. Joskus olen ihan v*ttumaisuuttani antanut muiden tuijottaa, rupatellut leppoisasti tutun miehen kanssa (siis ihan oikeasti tutun, jonka miehenikin tuntee) ja halannut vielä tuttavaani että "olipa ihana nähdä pitkästä aikaa". Mikään ei ole tyydyttävämpää, kuin nähdä juorukellojen kalkattavan keskenään ja pohtivan porukalla pitäiskö miehelleni, jonka hekin tuntevat, soittaa... *reps*

No sitten asiasta toiseen. Minusta on hemmetin ärsyttävää, että kun menemme mieheni kanssa yhdessä baareilemaan, niin hän on ihan hemmetin mustasukkainen. En saa puhuakaan kenenkään toisen miehen kanssa. Tupakalla pitää käydä yhdessä, tilaamassa yhdessä, tanssimassa yhdessä... tai sitten joku hänen hyvä kaverinsa voi jäädä "vahtimaan" minua pöytään... :) Minusta se on viimeisen päälle raivostuttavaa, koska en minäkään kontrolloi mieheni juttukavereita, tai sitä kenen kanssa hän tanssii, koska tiedän ettei ole aihetta, koska jokatapauksessa hän tulee viereeni yöksi!

Minäkin toki rakastan miestäni kovasti, mutta joskus se rasittaa, että on tavannut mukavan miespuolisen ihmisen ja toinen tulee siihen uhoamaan että "kukas tämä on ja mikäs tilanne on?" Säälittävää silleen kun ajattelee, koska ei toista voi omistaa ja kieltää olemasta tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa joista itse pitää! Sitten taas jos mulla on naispuolisia kavereita mukana, niin mieheni lirkuttelee heille ja yrittää ikäänkuin olla parempaa kaveria heidän kanssaan kuin mitä onkaan. En osaa selittää... Ja jos tutstun uusiin naispuolisiin ihmisiin, on sama tilanne kuin kavereidenkin kans.

Joskus tuntuu ihan hiton rasittavalta. En haluais enää mennä uloskaan yhdessä, kun se on semmosta kyttäämistä ja kyräilyä ja mustasukkaisuutta ja jotain epämiellyttävää. Kotona saatan kuullakin sitten, että olisitko ilman häntä lähtenyt sen tai sen mukaan? Vaikka en ole mitään aihetta antanut enkä miestäni pettänyt. Mieheni on mustasukkainen jos puhun muille miehille, mustis jos joku mun miespuolinen kaveri/tuttu halaa minua, mustis jos joku tuo mulle juotavaa samalla kun itselleen, mustis jos joku pyytää minua tanssimaan ja mustis jos menen tanssimaan jonkun oman kaverini kanssa hänen kaverinsa sijasta. :( Niin ja mustis jos tulen baarista kotiin valomerkin aikaan jonkun kaverini kyydillä, jota hän ei sattumalta halua muistaa tuntevansa, koska haluaa päästä tenttaamaan että missä olit ja mitä teit, tyyliin montaako kävit p*nemassa? :(

Että se pettämisen raja on just siinä, mihin sen asetat. Toisten mielestä suuteleminenkaan ei ole pettämistä, eikä vaikkapa seksi, jos sitä harrastetaan tunteitta vieraan kanssa. Meillä pettämisen raja voi kuulema mennä vaikka juttelussa vieraan miehen kanssa. Jos puhun vartin miespuolisen tuttuni kanssa, niin on ilmeisesti syytä olettaa että aion pettää. Joopa. :)

Eli ailahtelevaa on tämä rajoitusten asettaminen ja pettämisen rajan määrittely. Henkilökohtaisesti kaikki mikä loukkaa intiimiyttä, on pettämistä. Suutelemisesta lähtien, sanoisin minä. Sosiaalisena ihmisena mun on vaikea mieltää juttelemista pettämiseksi. :)))

Jospa löydät vastauksen, mutta mulla oli tämmöinen. Kaikki kai sitä pettämisen rajaa miettii joskus, varsinkin kun tulee tilanne vastaan, jossa on vaikea vastustaa kiusausta, mutta moraali on vankempi kuin kiusaus kuitenkin... :) Ja pitääkin olla ellei ole kyse tapauksesta että tietää syöksyvänsä "sen oikean" syliin siltä istumalta. Mutta mutta... omat riskinsä siinäkin.

• hijo

vaan mietiskelen miksi olet ylipäätänsä miehesi kanssa,kirjoituksesi mukaan et löydä mitään hyvää hänessä.Raivoat siitä että miehesi on mustis,mutta yleensä mustasukkaisuus saa alkunsa jostain tapahtumasta niin että osa luottamuksesta on mennyt.Jos rupeat käymään läpi omat muistot saattaa löytyä sellaista jonka tekee miehesi mustasukkaisuus oikeuteuksi

• no_name_
        hijo kirjoitti:

vaan mietiskelen miksi olet ylipäätänsä miehesi kanssa,kirjoituksesi mukaan et löydä mitään hyvää hänessä.Raivoat siitä että miehesi on mustis,mutta yleensä mustasukkaisuus saa alkunsa jostain tapahtumasta niin että osa luottamuksesta on mennyt.Jos rupeat käymään läpi omat muistot saattaa löytyä sellaista jonka tekee miehesi mustasukkaisuus oikeuteuksi

Itsellä tuli mieleen, että kirjoittajan poikaystävä on epävarma itsestään ja kokee, että voisi pettää (ehkä on pettänytkin), kunhan tilaisuus tulee. Tietysti toisesta epäilee sitä, millaiset ajatukset itsellä on! Monesti juuri vieraissa käyneet tulevat yhtäkkiä kamalan mustasukkaisiksi, kun tajuavat miten paljon mahdollisuuksia maailma pitääkään sisällään. Ja "kyllähän tuokin voi, kun kerta minäkin saatoin..."

• Josuli

On noin 3 syytä mustasukkaisuudelle (oman laskuni mukaan) :)
        1)huono itsetunto; ajatus että kumppani saattaa saada parempaa seuraa (kumppanin mielestä) jostain muualta.

2)Kun itse lähtee pettämään helposti, tai kokee että se olisi helppoa, niin sitä olettaa että muutkin ajattelevat ja tekevät niin.

3)Jos on tullut petetyksi, jolloin luottamuksen saaminen takaisin kestää, ja silloin kumppania ei voi syyttää siitä että hän ei luota. Luottamus pitää ansaita silloin kun sen on menettanyt.

• kitti
        no_name_ kirjoitti:

Itsellä tuli mieleen, että kirjoittajan poikaystävä on epävarma itsestään ja kokee, että voisi pettää (ehkä on pettänytkin), kunhan tilaisuus tulee. Tietysti toisesta epäilee sitä, millaiset ajatukset itsellä on! Monesti juuri vieraissa käyneet tulevat yhtäkkiä kamalan mustasukkaisiksi, kun tajuavat miten paljon mahdollisuuksia maailma pitääkään sisällään. Ja "kyllähän tuokin voi, kun kerta minäkin saatoin..."

aivan, "kyllähän tuokin voi, kun kerta minäkin saatoin..." tuon lauseen voisin kuulla omasta suustani. tekee todella pahaa jo eeds ajatella, että poikaystäväni pettäisi minua.. jos teen kerran virheen, ei se tarkoita sitä että tekisin sen uudestaan. ja ei se myöskään tarkoita että hänen täytyy myös tehdä samoin.

ja olen myös kuullut monilta, että jos mies on todella mustasukkainen, niin hän vain esittää sellaista, koska on itse tehnyt jotain anteeksiantamatonta (=pettänyt), eikä halua sen tulevan julki.

• aviomiehen puolikas

kun mulkusta on puolet sisällä....

• Petetty joskus

Salailu, valehtelu, kaikenlainen tietoinen kusetus ja toisen tunteista välittämättä oleminen (mikäli ne on siis tiedossa) on pettämistä.
      Se että haluaa mennä toisen kanssa eikä kerro sitä toiselle on pettämistä.
      Itsensä pettäminen on iso petos.

• joo.

Kun pitää kysyä pettämisen rajaa (onkohan tämä mitä aion pettämistä), olet jo rajalla.

• Josuli

pettämisen raja kulkee siinä, tekisitkö jotain jos oma kumppanisi olisi vieressä katsomassa. (Samaa sanoo myös Dr.Phil, ja olen täysin samaa mieltä). Jos tosiaan vain juttelet jollekin, ja tiedät ettet ole tehnyt mitään väärää, kuten ole flirttaillut tms, eikä omatuntosi soimaa sinua, et ole tehnyt mitään väärää.

• pettämisen

raja kulkee siinä ajatuksessa että älä tee toiselle mitä et toivoisis itsellesi tehtävän.Niin kauan kuin omatuntosi on puhdas, ei ole pettämistä :-).

• Nimetön

pettämisen raja kulkee siinä, tekisitkö jotain jos oma kumppanisi olisi vieressä katsomassa. (Samaa sanoo myös Dr.Phil, ja olen täysin samaa mieltä). Jos tosiaan vain juttelet jollekin, ja tiedät ettet ole tehnyt mitään väärää, kuten ole flirttaillut tms, eikä omatuntosi soimaa sinua, et ole tehnyt mitään väärää.

• kiribati

määrittelee keskenään pelisääntönsä ja sen, mikä on hyväksyttyä ja mikä ei.

• raja menee

menee siinä, ettei tutustu toiseen "niin" läheisesti.
      Mielestäni toisen miehen/tai naisen kanssa tavallinen keskustelu ei ole pettämistä(jos keskusteluun ei liity mitään eroottista)

kaveri halaukset eivät ole pettämistä

Pettämistä on mielestäni

Toisen kanssa:

suuteleminen
      makaaminen(seksi)
      mm.

Ja kaikki muu joka on tavallista kaveri suhdetta syvempi.

• MinniO

jokaisella on omat rajat ja jokainen toimii kyllä niiden mukaan. Jos kuvittelee muuttavansa kumppanin rajan samanlaiseksi kuin omansa, pettyy pahasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      7
      3753
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3639
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      129
      3375
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3352
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2206
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1778
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      34
      1555
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32