Dietti-päiväkirja 10-17.12

ewn

Moi!
Olen täysin normaali painoinen tyttö, mutta äskettäin syksyn aikana ilmestyneet kolme lisäkiloa herättelivät minut pelkoon, että tätä vauhtia ollaan pian kymmenen kiloa painavampia :).. senpä vuoksi sunnuntaina olisi tarkotus aloittaa ihmekeitto-dietti! Ajattelinkin aloittaa tänne eräänlaisen dietti-päiväkirjan laihdutuksen kulusta. Olisi hienoa, jos joku muu olisi samankaltaista diettiä alottelemassa niin voisimme motivoida toisiamme :). Tämän edeltävän viikon olen pyrkinyt syömään keveämmin ja valmistanut kehoani tulevalle koetukselle :)..Ja koska yksin asun on tarkotuksena myöskin tyhjentää ruokakaapit kaikista kielletyistä ruuista. saa nähä kuin käy! Mutta palaillaanpa sunnuntaina!

20

2533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sparraaja

Olisit ensimmäinen joka täällä sen tekee. Nostan hattua etukäteen jos pystyt vetämään koko kuurin tuolla hutulla. Siis jos se on sitä samaa mitä olen joskus anoppilassa erehtynyt maistamaan(kaalia ja mausteita,ei suolaa pahemmin). Aivan HIRVEÄÄ ja tuolla laihduttaminen kyllä perustuu siihen makujen sinfoniaan mitä joka lusikallinen sisältää. Kiva kuulla miten etenee!!

• ewn

keitosta puhumme :). Mutta motivaatio on kova, ja uskon että juuri tää palsta tulee antamaan paljon tukea dietilleni :)..

• .........

Olenkohan mä joku friikki kun oikeasti pidän siitä keitosta :D Mä olen myös ihan normaalipainoinen, mutta tuota keittoa kokkailen ihan sen maun vuoksi parisen kertaa kuukaudessa.
        Se paprika on muuten se avain tuohon hyvään makuun, ainakin minun kohdallani. Kerran tein ilman paprikaa, ja silloin en välittänyt. Mutta parilla punaisella paprikalla siitä saa oivaa herkkua. Ja kunnolla sipulia. Mä usein laitan vielä raejuustoa annokseni päälle :) Nami.

• ewn
        ......... kirjoitti:

Olenkohan mä joku friikki kun oikeasti pidän siitä keitosta :D Mä olen myös ihan normaalipainoinen, mutta tuota keittoa kokkailen ihan sen maun vuoksi parisen kertaa kuukaudessa.
        Se paprika on muuten se avain tuohon hyvään makuun, ainakin minun kohdallani. Kerran tein ilman paprikaa, ja silloin en välittänyt. Mutta parilla punaisella paprikalla siitä saa oivaa herkkua. Ja kunnolla sipulia. Mä usein laitan vielä raejuustoa annokseni päälle :) Nami.

Respetiin, jonka mukaan itse ajattelin soppani keittää, piti laittaa vihreitä paprikoita? Mahtaakohan paprikan värillä todella olla merkitystä?

• uskois
        ewn kirjoitti:

Respetiin, jonka mukaan itse ajattelin soppani keittää, piti laittaa vihreitä paprikoita? Mahtaakohan paprikan värillä todella olla merkitystä?

sillä olevan mitään väliä. Mä olen aina laittanut punaista, joskus sellaisen paketin missä oli punainen , keltainen ja vihreä paprika. Tuleepahan kirjavampi soppa :)

• ewn

Noniin! Tänään tämä ihmekeitto-dietti sitten alkoi ja juuri olen aikeissa lähteä pilkkomaan kaalia pataan :). Kirjoitan tähän nyt vielä keittoni reseptin ja sen mitä muuta tämä dietti sallii syötäväksi. Ilmoittelen illalla uudelleen kuinka päivä on sujunut.

8 litran keitto:

1 kaali
      2 suurta sipulia
      4 porkkanaa
      1 sellerin varsi
      2 tlk säilyketomaattia
      2 tlk vihreitä papuja
      2 vihreää paprikaa
      2 kasvisliemikuutiota
      tai (sipulikeittopussi)

Maustamiseen sopii esim. mineraalisuola, soijayrtit tai valkosipuli.

1. Pvä: Hedelmiä (ei banaania)
      2. Vihanneksia (ei herne, maisssi,paprika)
      3. Hedelmiä vihanneksia (ei banaania tai perunaa)
      4. 5-8 banaania, 5-8 lasia maitoa
      5. 300-350g rasvatonta lihaa, 6 tomaattia, 8 lasia vettä
      6. rasvatonta lihaa niin paljon kuin haluat vihanneksia
      7. keitettyä luonnonriisiä, vihanneksia, sokerittomia mehuja

Ihmekeittoa joka päivä!!!

• ewn

tämä keitto on ihan kauheaa.. kolmas kulhollinen menossa ja täytyy ihan tasitella ettei tulis ulos.. entiiä johtuuko kuurista mutta mielikin ihan maassa.. ja koko ajan vaan ruoka mielessä. huh. menisipä tämä viikko nopeasti.. mutta epäilen :)...hdelemiä olen syöny paljon. onkohan siiä rajotuksia?

• Sparraaja

No niin! Ollaan päästy tositoimiin! Makujen sinfoniahan tosiaan kestää viikon jonka jälkeen ei pysty nauttimaan kaalikeittoa ihan heti. Olen tosiaan vierestä katsellut vanhempien ihmisten tällä "laihduttamista". Teho perustuu verrattain huonoon ruoan makuun.

• päivä1

Noniin, ensimmäinen päivä takana ja hyvinhän se loppujenlopuksi meni. Hieman meinasi kyllä tulla paha olo tuossa illalla.
      Tänään siis oli hedelmä päivä ja syötyä tuli 2 omenaa, 5 mandariinia ja viinirypäleitä. Entiä tuliko noita nyt syötyä liikaa, mutta en olisi selvinnyt ilmankaan :).

Valitettavasti en voi vielä tänään ilmottaa painomuutoksia, sillä en ole kotona vaakani luonna, mutta huomenna sitten!

• Sparraaja

Mites menee?

• ewn
        Sparraaja kirjoitti:

Mites menee?

Dietissä olen edelleen, mutta pienoisia ongelmia on ilmennyt. Töissä on erittäin raskasta ja energiaa ei tunnu riittävän mihinkään, sen lisäksi on jatkuvasti kylmä. Jumppa tunnilla tuntui, ettei jalkaa jaksanut nostaa ja illan luennoilla aivoit eivät kertakaikkiaan suostuneet yhteistyöhön..Minulle tämä dietti aiheuttaa suuria haittapuolia muutoinkin kuin vaan ruan himoa. Olen jatkuvasti kärttyinen ja haaveilen taukoamatta ruuista joita saan ensiviikolla kokata. Saapas siis vaan nähdä kuinka vahdilla ne kilot tulevat eniviikolla takasin :).. mutta tällä hetkellä se ei tunnu edes surulliselta ajatuselta kunhan vaan saisi taas syödä normaalisti. Tällaisiin diettiehin tuskin ryhdynkään toiste, vaan kyllä se vaan on niin että jatkuva terveellinen ruokavalio sopii ainakin minulle parhaiten :). Pyrin nyt kuitenkin vetämään tämän loppuunasti, kun on kerta aloitettu. Tänään illalla tuli tosin repsahdus ja söin kaksi omenaa vaikkei ollut hedelmä päivä, mutta.. :) lohduttaudun ajatuksella että ilman niitä dietti olisi jäänyt kesken. valitettavasti en ole vielkään kotona, minkä vuoksi en pääse puntarille vieläkään ,mutta eiköhän sekin päivä vielä koita :)

• huuuhuhuu
        ewn kirjoitti:

Dietissä olen edelleen, mutta pienoisia ongelmia on ilmennyt. Töissä on erittäin raskasta ja energiaa ei tunnu riittävän mihinkään, sen lisäksi on jatkuvasti kylmä. Jumppa tunnilla tuntui, ettei jalkaa jaksanut nostaa ja illan luennoilla aivoit eivät kertakaikkiaan suostuneet yhteistyöhön..Minulle tämä dietti aiheuttaa suuria haittapuolia muutoinkin kuin vaan ruan himoa. Olen jatkuvasti kärttyinen ja haaveilen taukoamatta ruuista joita saan ensiviikolla kokata. Saapas siis vaan nähdä kuinka vahdilla ne kilot tulevat eniviikolla takasin :).. mutta tällä hetkellä se ei tunnu edes surulliselta ajatuselta kunhan vaan saisi taas syödä normaalisti. Tällaisiin diettiehin tuskin ryhdynkään toiste, vaan kyllä se vaan on niin että jatkuva terveellinen ruokavalio sopii ainakin minulle parhaiten :). Pyrin nyt kuitenkin vetämään tämän loppuunasti, kun on kerta aloitettu. Tänään illalla tuli tosin repsahdus ja söin kaksi omenaa vaikkei ollut hedelmä päivä, mutta.. :) lohduttaudun ajatuksella että ilman niitä dietti olisi jäänyt kesken. valitettavasti en ole vielkään kotona, minkä vuoksi en pääse puntarille vieläkään ,mutta eiköhän sekin päivä vielä koita :)

Vedin itse ton kuurin viime keväänä, hyvin se menee ku päättää jaksaa. Keiton kanssa totesin itse käteväksi laittaa sen mössöksi sauvasekoittimella...ällöä joo, mutta eipähän tarttunut kaalin palaset kurkkuun=)

• ewn
        huuuhuhuu kirjoitti:

Vedin itse ton kuurin viime keväänä, hyvin se menee ku päättää jaksaa. Keiton kanssa totesin itse käteväksi laittaa sen mössöksi sauvasekoittimella...ällöä joo, mutta eipähän tarttunut kaalin palaset kurkkuun=)

Kolmas päivä onkin mennyt erittäin hienosti :).. olo on ollut ihanan kevyt ja mielikin iloisempi. Tosin kahvikupin otin aamulla ja jälleen rikoin säntöjä, mutta sen vuoski päivä lähtikin niin hyvin liikkeelle :).. Nyt keittelen parhaillaan uutta soppaa kun päätin tehdä ne kahdessa osassa, jotta keitto masituisi aina tuoreelta. Tuo soseutus idea oli tosi hyvä ja itseasiassa eilen soseutinkin koko vellin ku alko rasittavmaan ne kurkkuun tarttuvat palaset :).. Ja nyt niitä paino muutoksia. Sunnuntai aamuna 163/49.6 kg ja äskettäin kun punnitsin oli 48.5. Ei kovin hurja, mutta periaattessa tuo 49.6 on ollutkin minulla aika minimi paino. Yleisimmin vakio painoni on ollut 50.5-51. Mutta näillä näkymin helposti jatketaan :).. ihanaa huomena on banaani päivä :P..

• ...
        ewn kirjoitti:

Kolmas päivä onkin mennyt erittäin hienosti :).. olo on ollut ihanan kevyt ja mielikin iloisempi. Tosin kahvikupin otin aamulla ja jälleen rikoin säntöjä, mutta sen vuoski päivä lähtikin niin hyvin liikkeelle :).. Nyt keittelen parhaillaan uutta soppaa kun päätin tehdä ne kahdessa osassa, jotta keitto masituisi aina tuoreelta. Tuo soseutus idea oli tosi hyvä ja itseasiassa eilen soseutinkin koko vellin ku alko rasittavmaan ne kurkkuun tarttuvat palaset :).. Ja nyt niitä paino muutoksia. Sunnuntai aamuna 163/49.6 kg ja äskettäin kun punnitsin oli 48.5. Ei kovin hurja, mutta periaattessa tuo 49.6 on ollutkin minulla aika minimi paino. Yleisimmin vakio painoni on ollut 50.5-51. Mutta näillä näkymin helposti jatketaan :).. ihanaa huomena on banaani päivä :P..

Paljonko tuolla dietillä laihtuu? 8))
        voi itekki nimittäin koittaa :D

• ewn

Ihanaa, jo 4. päivä loppumaisillaan ja hyvin on mennyt tämänkin päivä. banaaneja tuli popsittua 6 ja maitoakin oli ihana juoda pitkästä aikaa. Puntarin luona en ole juuri nyt, mutta päivällä samat lukemat kuin eilen 48,5. Että en tiedä jäikö se nyt siihen. Huomenna onkin ihana pihvi päivä ja kävinkin jo sunnuntaina ostamassa 2 naudan ulkofilepihviä :P.. Tästä toisesta kaaliketosta tuli muuten aivan älyttömän hyvää, kun muistin tällä kertaa pistää kasvisliemikuutiot. En tosin tiedä menikö niiden myötä ihme keiton taika, mutta ainakin keitto menee nyt erittäin helposti alas :).. ja erään reseptin mukaan ne kuutiot ovat ihan sallittuja.

Dietti jatkuu.. :).. ja ainiin . enää en edes haaveile ihanista ruuista. Ei edes tee leipää ollenkaan mieli. Tämän dietin jälkeen on varmasti helpompi jatkaa erittäin kevyttä linjaa :)..

• ewn

Hyvin menee :).. paino illalla 48,3. voi kumpa se nyt sais vielä tuohon 48 asti kuurin loppun mennesä :). Tänään sai syödä ne mahtavat pihvit ja vettä olen juonut enemmän kuin koskaan kuona-aineiden poistamiseksi. repsahduksiakin tosin oli jälleen: 1 kahvi ja 1 mandariini, mutta ihan sama :).. kyllä kuuri loppun asti vedetään!

• ewn

Aamulla paino 47,9! :) ihme keitto on loppunut joten söin vaan porkkanoita ja semmosta. kotia tultuani tein eirtäin kevyttä lakkuna lihaa ja söin salaatin. okei. kiakki meni hyvin tähän asti.. KUNNES. vuokraisäntäni saapui ovelle konvehtirasian kans.. en käsitä kuinka olen aina niin helposti pystynyt kieltäytymään työpaikan avonaisista konvehtirasioista, mutta nyt oli liikaa kun olin nälkäisenä ja yksin sen helkkarin rasian kanssa.. noh otinpa siitä muutaman palan suklaata mikä jälkeen päin harmitti ihan sikana.. olen tosi pettynyt itseeni.. tuli vaan jotenki semmonen että nyt on pakko saada noita.. työpaikallakin on koko viikon ollu tarjolla mitä herkullisimpia leivoksia ja kun en niitä kertaakaan saanut maistaa repsahdus iski :(. se harmittaa kun repsahdin siihen pahimpaan eli suklaaseen.. miksen vaikka leipään joka olisi kans ollut taivaallista ja paljon keveämpää.. vvoi helkkarin konvehdit.. no tänään täytyy urheilla kaksin verroin ja.. dietti jatkuu tietysti! diettini onnistumisesta voi tietty olla montaa mieltä.. :).. nooh.. ei kai tätä pitäisi ottaa elämänvakavati :).. eihän?

• ewn

Jes jes jes!!! paino on tippunut jo yliodotukseni, 47,6! mahtavaa :)..

• jen^

kiva kuulla, että joku on onnistunut syömään kyseistä soppaa viikon ajan. :) Itsekin olen kokeillut lähes samaa, ns. sairaaladieettiä (lähes samat ohjeet, kuin sinulla) ja ensimmäisellä kerralla tippui 4,5 kiloa viikon aikana. (mutta muista että osa on myös nestettä) kokeilin myöhemmin samaa dieettiä, mutta siten että tein sosekeittoa itse valitsemistani aineksista, ja pääsin lähes samoihin tuloksiin kuin ensimmäiselläkin kerralla. Periaatteessa ihan sama, mitä keittoon laittaa, kuhan ei perunaa.(ainakaan paljon) Tsemppiä! :)

• ewn

joo no viimeinen päivä meni plöräksi, kun illalla mentiin ulos ja kun dietti näin lopussa oli niin kynnys oli liian matalalla ottaa pari drinkkiä ja puolikas pizza. tänään kun on luvan kanssa saanut syödä on tullut syötyä ku iso sika, mikä pisti miettimään että mikä järki tässä jojottelussa nyt lopulta oli sillä tidän niiden kolmne kilon tulevan pian takasin sillä jotenkin repsahdan helpommin ahmimaan ruokaa kuin aikaisemmin. noh.. päätän tämän piväkirjan nyt kuitenkin tähän:).kiitokset lukijoille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      26
      11089
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      46
      8541
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      133
      5376
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3684
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3288
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2569
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      39
      2091
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1816
    Aihe