iTunes vs. Winamp

pööö

Latasin just iTunesin kun ajattelin hieman tutustua siihen ennen iPodin ostoa. Petyin kyllä aika lailla. En tiedä johtuuko koneesta (ei kyllä pitäis), mutta iTunes oli jotenkin aika jumissa ja tosi hidas.. Kappaleet soivatkin pätkien aika pahasti. Ja noiden soittolistojen kanssa menin ihan sekasin.. Oisin vaan halunnu kaiken musan samalle listalle. Yhen listan se teki niistä, mitä se oli muuttamassa WMA-tiedostoista iTunesiin sopivaan muotoon. No, ei siinä tietysti mitään. Mutta sitä mukaa kun ne tiedostomuodot oli vaihdettu, niin meniks ne sitten sinne missä muukin musiikki? Ei saanu oikein selvää.. Ja tuo etsi-/hakutoiminto.. Hain siitä yhden tietyn kappaleen, jonka laitoin soimaan. Sen jälkeen kun painoin vasemmalta ylhäältä "musiikki" niin siihen ilmestyi ikään kuin soittolista, jolla oli vain tämä yksi kappale. Enkä enää löytänyt mistään sitä listaa, jolla oli kaikki muu musiikki. Yritin tehdä uuden soittolistan, mutta en tajuu miten siihen saa siirrettyä kappaleita, muuten kuin yksi kerrallaan! Siis kokonaisuudessaan tosi sekava ja suoraan sanottuna huono mielikuva jäi iTunesista, oli pakko laittaa musa soimaan taas Winampissa, sai sentään kuunnella sitä ilman pätkimisiä. Niin ja tosta hakutoiminnosta vielä sen verran, että se(kin) on kyllä Winampissa parempi. Senkus painat "J" kirjainta ja kirjotat "hakusanan" ja painat enter. iTunesissa tämäkin oli osattu tehdä jotenkin vaikeeks.. Aluks hiirellä siihen hakukohtaan, hakusanan kirjotus, ja sit taas hiirellä oikee kappale soimaan. Mitä järkeä!?

Harmittaa vaan kun haluaisin ton iPodin kuiteki, mutta en nyt tiedä jos tuo on jatkossakin noin paska, niin pitäisikö jotain muuta soitinta harkita.. Tyhmältähän se tietty tuntuu vaan sen takia.. Noh, ehkä se tosta selvenee ja lopettaa ton pätkimisenkin. Onhan sitä iTunesia kehuttu, että tuskin se ihan huonokaan on, ehkei vaan vielä miulle avautunut. Toivottavasti jossain vaiheessa..

18

1158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pööö

Vielä yks juttu. iTunesin soittolistoissa pitäis kyllä olla kappalenumerot selventämässä sitä. Ainakaan mulla ei näkynyt. Vai näkyykö kun tekee oman soittolistan? Ja kappaleet pitäis mun mielestä olla aakkosjärjestyksessä Esittäjä - Kappaleen nimi, eikä mitään albumin nimeä siihen väliin, se vaan sekottaa. Kuka ajattelee jonkun esittäjän kappaleita sen mukaan, millä albumilla ne on ollu? Okei, ehkä jotain tiettyjä harvoja, mut yleensä miettii vaan että mikä esittäjä ja mikä kappale. Saaks tätä jostain asetuksista muutettua?

• asiaaa

- Pätkimisestä hankala sanoa mitään. Jos se iTunes teki vielä taustalla jotain kirjaston kappaleille.

- Siitä alareunan silmästä saa selaimen päälle/pois. Toimintaperiaate selvinnee kuin kokeilee hetkeä pitempään sitä.

- Kappaleita voi raahata soittolistaan useita kerralla tai erikseen. Joko siitä selaimesta tai listalta.

- Kappaletietoja näyttävät sarakkeet voi siirrellä haluttuun järjestykseen ja niitä voi lisätä/poistaa. Ainakin hiiren toisella näppäimellä sarakkeiden kohdalla saa listan esiin. Valikoissakin on näkymävalinnat.

• Nimismies

Setä vaan ei osaa tai sitten on harjoittelun puutetta. En vain voi ymmärtää miten yksinkertaisen ohjelman käyttö voi olla noin vaikeaa. Luepa vaikka ohjeita ja tutki asetukset. Ihan oikeasti, tutki niitä. Hakua mun ei ole ikinä tarvinnut käyttää kun näkyy nuo listat mukavasti tyylin, bändin ja albumien mukaan tuossa ylhäällä.

• jason-blue

Paljonko sulla on koneessa muistia? Need more RAM. 7 versio imee enemmän muistia, kai.

Se kaikki musa samalla listalla on nimeltään:

Kirjasto>Musiikki (Siellä vasemmalla missä on elokuvat, podcastit, radiot, yms.)

Ne muutetut WMA-tiedostot meni kansioon, joka on asetuksissa määritelty.
      Muokkaa->Asetukset->Lisäasetukset: iTunes-kansion sijainti.
      http://static.flickr.com/107/316618364_8451fbbe74_o_d.png

Etsi-toiminto eliminoi kappaleita jotka eivät sovi hakuehtoihin. Paina siitä hakukentästä sitä ruksia niin se näyttää kaiken musan kirjastosta.
      http://static.flickr.com/96/285800144_7debb9f723_o_d.png

Siitä suurennuslasista aukeaa muuten alasvetovalikko, josta voi valita mistä tiedoista haetaan (artisti, albumi, jne.)

Tietotekniikan perusteita:
      Voit valita useita kohteita listasta pitämällä ctrl-näppäintä pohjassa tai valita pätkän valitsemalla ensimmäisen kohteen, painamalla shift-näppäimen pohjaan ja valitsemalla viimeisen kohteen.

Edellä mainitut toimivat useimmissa kursorilla varustetuissa käyttöliittymissä.

Toivottavasti tämä selvensi muutamia kohtia.

P.S. Jos sinulla ei näy tuota laji-artisti-albumi listaa, niin sen saa päälle kohdasta:
      Näytä->Selain tai näppäinkomennolla: CTRL B

Helpottaa ison kirjaston selaamista paljon.

• kzxjhxc

Kannattaa käyttää Winampia tai Windows MediaPlayeria. Ovat logiikaltaan huomattavasti selkeämpiä kuin iTunes. Täälltä saat tietysti kovasti iTunes kehuja, mutta ajattele itse yee päätökset myös itse.

Myös soitin puolella kannattaa kyllä miettiä tarkasti ennen kuin sotkeutuu iPod & iTunes rumbaan. Helpommalla pääset ja saat 100 kertaa paremmman systeemin kun valitset jonkun muun OIKEAN laatumerkin kun minkään Apple himmelin.

• Hessu+

Allekirjoitetaan. Sanotaan täällä mitä tahansa Itunesista tai Ipodista, niin voin jo yli 1½ vuoden jälkeen sanoa, että ei ole sen arvoista.

Suositteln myös itse pitämään sen Winampin.

• Pave.

Makunsa kullakin sanoi koira kun muniaan nuoli... ;)
        Molempia on tullut käytettyä, iTunesia ja Media Playeria mutta ainakin itselle tuo iTunes tuntuu jotenkin paljon loogisemmalta ja helpommalta käyttää, vaikka ekaksi olikin käytössä Media Player ja sen jälkeen vasta iTunes.

• Eddier

Ei kai voi olla helpompaa musiikkikirjastoa ja polttoohjelmaa kuin Itunes....Oikeesti.Artistettain,albumeittain tai ihan miten vaan löytyy ja helposti.Oikeesti ! Mikä voi olla vaikeaa...Ohjeet läpi ja musasta nauttimaan !

• on surkea

ei toimi kuin virusimuri windowsissa ja käyttöliittymä on alkeellinen

• jason-blue

Käyttöliittymä oli syynä siihen, että jätin Winampin ja Windows Media Playerin pois käytöstä, kun löysin iTunesin. Kun puhutaan jukeboksista ja musiikin hallinasta, en ole vielä löytänyt iTunesia parempaa ohjelmistoa.

• pööö
        jason-blue kirjoitti:

Käyttöliittymä oli syynä siihen, että jätin Winampin ja Windows Media Playerin pois käytöstä, kun löysin iTunesin. Kun puhutaan jukeboksista ja musiikin hallinasta, en ole vielä löytänyt iTunesia parempaa ohjelmistoa.

Noh, kertokaas te viisaat iTunesista jotain tietävät pari asiaa.

1. Miten saan sarakkeet näin: Artisti - Nimi - Albumi, aika yms. muut. ? Kun nyt ne on näin: Nimi - Artisti - Aika jne. ja varmaan puolessa kappaleista artistia ei ole merkitty artisti-kohtaan ollenkaan, vaan se on kappaleen nimen kanssa Nimi-kohdassa.

2. Saako kaikkien sarakkeiden eteen numeroitua kaikki kappaleet?? Miten?

3. Miten musiikin saa pysäytettyä? Mulla näkyy jostain ihme syystä tossa ylhäällä vaan eteen ja taakse kelausnapit, pause, äänenvoimakkuus, kappaletiedot, joku "näytä" -kohta, ja "etsi". Eli missä on stop-nappi??

Kyllä uskon että tää on loppupeleissä ihan hyvä ohjelma mutta nyt on vaa jotain ihme ongelmia ollu tän kanssa...:/ Muuten toi pätkiminen, mistä mainitsin on jatkunut edelleen.. ei enää niin paljon, mutta kuitenkin. Eikä nyt ole koneella semmosia ohjelmia yms. päällä, jotka voisivat olla syynä tähän.

• Mäkkihöperö
        pööö kirjoitti:

Noh, kertokaas te viisaat iTunesista jotain tietävät pari asiaa.

1. Miten saan sarakkeet näin: Artisti - Nimi - Albumi, aika yms. muut. ? Kun nyt ne on näin: Nimi - Artisti - Aika jne. ja varmaan puolessa kappaleista artistia ei ole merkitty artisti-kohtaan ollenkaan, vaan se on kappaleen nimen kanssa Nimi-kohdassa.

2. Saako kaikkien sarakkeiden eteen numeroitua kaikki kappaleet?? Miten?

3. Miten musiikin saa pysäytettyä? Mulla näkyy jostain ihme syystä tossa ylhäällä vaan eteen ja taakse kelausnapit, pause, äänenvoimakkuus, kappaletiedot, joku "näytä" -kohta, ja "etsi". Eli missä on stop-nappi??

Kyllä uskon että tää on loppupeleissä ihan hyvä ohjelma mutta nyt on vaa jotain ihme ongelmia ollu tän kanssa...:/ Muuten toi pätkiminen, mistä mainitsin on jatkunut edelleen.. ei enää niin paljon, mutta kuitenkin. Eikä nyt ole koneella semmosia ohjelmia yms. päällä, jotka voisivat olla syynä tähän.

Useimmiten sarakkeita voi järjestellä tarttumalla hiirellä sen otsikkoon ja hinaamalla se haluttuun väliin. Mutta miksi pitäisi, kun musan voi järjestää minkä tahansa sarakkeen mukaan tökkäämällä sen otsikkoa; toinen tökkäys vaihtaa järjestyksen käänteiseksi.
        Ja jos artisti on alunperin merkitty väärin - niinkuin usein on p2p-verkoissa - niin sen voi editoida oikeaksi Näytä tietoja(komento-I) -komennolla, kun avautuvasta ikkunasta valitsee: Tiedot-välilehden.

Kaikkien kappaleiden numeroinnista en tiedä mitään ellei lisää numeroa nimen eteen. Ei tulisi mieleenkään edes haluta sellaista!

Stop-nappi on yllättäen näppäimistön suurin näppäin eli välinäppäin! Samasta myös valitun kappaleen soitto alkaa (uudestaan). Tämä ja paljon muuta löytyy Ohjeet-valikon Näppäimistöoikotiet-kohdasta

Viisaudestani olen jäävi sanomaan yhtään mitään, mutta ei noiden pitäisi liian vaikeita olla ellei halua esiintyä viisaampana kuin onkaan.

• jaanuska-
        Mäkkihöperö kirjoitti:

Useimmiten sarakkeita voi järjestellä tarttumalla hiirellä sen otsikkoon ja hinaamalla se haluttuun väliin. Mutta miksi pitäisi, kun musan voi järjestää minkä tahansa sarakkeen mukaan tökkäämällä sen otsikkoa; toinen tökkäys vaihtaa järjestyksen käänteiseksi.
        Ja jos artisti on alunperin merkitty väärin - niinkuin usein on p2p-verkoissa - niin sen voi editoida oikeaksi Näytä tietoja(komento-I) -komennolla, kun avautuvasta ikkunasta valitsee: Tiedot-välilehden.

Kaikkien kappaleiden numeroinnista en tiedä mitään ellei lisää numeroa nimen eteen. Ei tulisi mieleenkään edes haluta sellaista!

Stop-nappi on yllättäen näppäimistön suurin näppäin eli välinäppäin! Samasta myös valitun kappaleen soitto alkaa (uudestaan). Tämä ja paljon muuta löytyy Ohjeet-valikon Näppäimistöoikotiet-kohdasta

Viisaudestani olen jäävi sanomaan yhtään mitään, mutta ei noiden pitäisi liian vaikeita olla ellei halua esiintyä viisaampana kuin onkaan.

"Mutta miksi pitäisi, kun musan voi järjestää minkä tahansa sarakkeen mukaan"

Koska se selventää kappaleiden etsimistä, koska olen tottunut näkemään ensin esittäjän nimen.

"sen voi editoida oikeaksi Näytä tietoja -komennolla"

Eikä olekaan yhtään työlästä vaihtaa jotain 200 kappaleen nimeä tolla systeemillä yks kerrallaan kun iTunes on ite sotkenu ne nimet..

"Kaikkien kappaleiden numeroinnista en tiedä mitään ellei lisää numeroa nimen eteen. Ei tulisi mieleenkään edes haluta sellaista!"

No mullepa tulee. Tämäkin selventäisi kappalelistan selaamista ja voisi nähdä, monta kappaletta kirjastossa on.

"Stop-nappi on yllättäen näppäimistön suurin näppäin eli välinäppäin! Samasta myös valitun kappaleen soitto alkaa (uudestaan). Tämä ja paljon muuta löytyy Ohjeet-valikon Näppäimistöoikotiet-kohdasta"

No miksei ole tavallista Stop-nappia eikä mitään näppäimistöoikotie-paskaa. Onhan tuolla Play ja pari muutakin nappia ihan normaalilla tavalla, miksei Stoppiakin??

"Viisaudestani olen jäävi sanomaan yhtään mitään, mutta ei noiden pitäisi liian vaikeita olla ellei halua esiintyä viisaampana kuin onkaan."

En halua esiintyä viisaampana kun olen, musta iTunes nyt vaan on osottautunu monella tavalla tosi paskaks. Toki siinä on hyviäkin puolia paljon. Oon yrittäny vetää artisti-sarakkeen ekaks, mutta se ei suostu siirtämään sitä. Eikä näköjään pysty noita kappaleita numeroimaan. Musta nää on ainaki aika tavallisia juttuja, joihin pitäis olla mahdollisuus!

• pööö
        jaanuska- kirjoitti:

Koska se selventää kappaleiden etsimistä, koska olen tottunut näkemään ensin esittäjän nimen.

Eikä olekaan yhtään työlästä vaihtaa jotain 200 kappaleen nimeä tolla systeemillä yks kerrallaan kun iTunes on ite sotkenu ne nimet..

"Kaikkien kappaleiden numeroinnista en tiedä mitään ellei lisää numeroa nimen eteen. Ei tulisi mieleenkään edes haluta sellaista!"

No mullepa tulee. Tämäkin selventäisi kappalelistan selaamista ja voisi nähdä, monta kappaletta kirjastossa on.

"Stop-nappi on yllättäen näppäimistön suurin näppäin eli välinäppäin! Samasta myös valitun kappaleen soitto alkaa (uudestaan). Tämä ja paljon muuta löytyy Ohjeet-valikon Näppäimistöoikotiet-kohdasta"

No miksei ole tavallista Stop-nappia eikä mitään näppäimistöoikotie-paskaa. Onhan tuolla Play ja pari muutakin nappia ihan normaalilla tavalla, miksei Stoppiakin??

"Viisaudestani olen jäävi sanomaan yhtään mitään, mutta ei noiden pitäisi liian vaikeita olla ellei halua esiintyä viisaampana kuin onkaan."

En halua esiintyä viisaampana kun olen, musta iTunes nyt vaan on osottautunu monella tavalla tosi paskaks. Toki siinä on hyviäkin puolia paljon. Oon yrittäny vetää artisti-sarakkeen ekaks, mutta se ei suostu siirtämään sitä. Eikä näköjään pysty noita kappaleita numeroimaan. Musta nää on ainaki aika tavallisia juttuja, joihin pitäis olla mahdollisuus!

Mainitsemasi välilyönti-pikanäppäin on Pause eikä Stop. Se pysäyttää kappaleen siihen kohtaan missä se oli soimassa.

• jason-blue
        jaanuska- kirjoitti:

"Eikä olekaan yhtään työlästä vaihtaa jotain 200 kappaleen nimeä tolla systeemillä yks kerrallaan kun iTunes on ite sotkenu ne nimet.. "

Niiden biisien ID-tagit oli todennäköisimmin puutteelliset jo alun alkaenkin. Tuttu juttu jos on ladannut musiikkia vertaisverkoista.

Olen itse vaihtanut muutaman sadan biisin tiedot kohdalleen käsin. On työlästä. Jos ostaa musiikkia niin pääsee helpommalla.

• vesku_orig
        jason-blue kirjoitti:

"Eikä olekaan yhtään työlästä vaihtaa jotain 200 kappaleen nimeä tolla systeemillä yks kerrallaan kun iTunes on ite sotkenu ne nimet.. "

Niiden biisien ID-tagit oli todennäköisimmin puutteelliset jo alun alkaenkin. Tuttu juttu jos on ladannut musiikkia vertaisverkoista.

Olen itse vaihtanut muutaman sadan biisin tiedot kohdalleen käsin. On työlästä. Jos ostaa musiikkia niin pääsee helpommalla.

nimim. kokemusta on.

Vihdoin aloin (tietyistä surullisista syistä) laittamaan Juiceni järjestykseen. Tuli jo vuooosia sitten ripattua ne LP:ltä MP3:ksi (omilta; joku harva kirjastosta lainattuina laillisesti!) eli tagit heikossa hapessa.

Onpa nyt mukava soitella maestroakin kun kaikki löytyy helpoilla hauilla jne. Työlästä, mutta kannattaa.

• Nimetön

Itselläni ei ole ikinä jäänyt jumiin iTunes ja musiikki ei TODELLAKAAN pätki koskaan. Johtuu koneestasi.

iTunes 7 alkuperäinen versio oli buginen, mutta viikon päästä tuli uusi päivitys 7:aan ja nyt toimii täydellisesti. Kannattaa kokeilla, jos sinulla oli tuo buginen versio

• Bugi Bugi

Uudempikin versio on uskomattoman buginen. Käytöliittymä on paras. Winamp ja RealPlayer ei todellakaan rasita konetta. Kappaleen alussa pykii, prossu 100% käytössä n. 3-5s sen jälkeen toimii normaalisti, tekee tota joskus lähes joka kappaleella välillä taas menee pitkäänkin ettei mitään vikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe