Monet ajattelevat, että se luottis vaan juo kahvia pitkät päivät, eikä tee mitään työntekijöiden hyväksi. Ajattelin vähän kertoa, millaisten asioiden kanssa painin ja tällaisia juttuja on suurimmalla osalla luottamusmiehistä.
TES-rikkomuksia eli niitä itsestään selviä asioita jotka on kirjattu työehtosopimukseen (TES) ja silti työnantaja ei noudata selvää allekirjoitettua sopimusta.
Palkat on useimmiten alimmassa palkkaluokassa vaikka työt on pisteytetty oikein, lisät on väärin maksettu tai kokonaan maksamatta, sairas-ja lomakorvaukset väärin, lomarahat saamatta jne..
Toinen asia mistä jatkuvasti klikkaa on puutteelliset työvuorolistat. On niin valtavan iso asia jo ihmisten työssäjaksamisenkin kannalta, että voi suunnitella elämäänsä eteenpäin edes pari viikoa, muuta usein työnantaja ei siihen anna mahdollisuuta. Työvuoroja ilmoitetaan edellisenä iltana jne...
Sitten iso riidan aihe usein on tuntien oikeudenmukainen jakaminen ja varsinkin lisätuntien antaminen omille osa-aikaisille.
Sitten on laittomat irtisanomiset, YT-neuvottelut, tasa-arvoinen kohtelu ja lukematon määrä erilaisia juttuja, joita ilmenee melkein päivittäin.
Ehkäpä jossain isossa tehtaassa, jossa on valveutunut johto, luottarikin pääsee vähemmällä vääntämisellä, mutta pienillä työpaikoilla usein ongelmat ovat samat.
luottamusmiehen
11
1025
Vastaukset
- kuitenkin
pienemmällä työpaikalla niitä jäseniäkin on vähemmän, joten ei ole paljonkaan seurattavaa. Meidän luottis vain juttelee parhaimpien kamujensa kanssa, eikä haaskaa aikaa edunvalvontaan, eikä työntekoon.
- työpaikalla
on sitten asiat hyvin jos luottiksella ei ole mitään tekemistä, ole tyytyväinen !!
- päin mäntyä
työpaikalla kirjoitti:
on sitten asiat hyvin jos luottiksella ei ole mitään tekemistä, ole tyytyväinen !!
joo,ja meidän työpaikalla asiat päin persettä eikä luottamusmiehellä ole mitään tekemistä.TÄLLÄISTAKIN TAPAHTUU!
- ei sovi
päin mäntyä kirjoitti:
joo,ja meidän työpaikalla asiat päin persettä eikä luottamusmiehellä ole mitään tekemistä.TÄLLÄISTAKIN TAPAHTUU!
arvostella sillä hän on yleensä mallivasemmistolainen.
Luottamusmiehen tulee olla kritiikin yläpuolella ja työntekijöiden tulee kohdistaa kaikki kritiikki työnantajaan.
Ei luottamusmieheen ! - Mestaaja1
ei sovi kirjoitti:
arvostella sillä hän on yleensä mallivasemmistolainen.
Luottamusmiehen tulee olla kritiikin yläpuolella ja työntekijöiden tulee kohdistaa kaikki kritiikki työnantajaan.
Ei luottamusmieheen !Tuleppas elämään 2000 lukua äläkä enään elä 70- lukua. Luottista saa arvostella ja jos puolet työpaikan henkilökunnasta haluaa voidaan se vaihtaakin. Lisäksi mistä ihmeestä teillä on sellainen käsitys, että luottis on aina oltava vassari??? Herätkää.
- luottamusmies
meillä luottamusmies ei korviansa lotkauta tuollaisille asioille!ja nämähän ovat sitä justiinsa arkipäivää työpaikoilla..SINÄ TEET OIKEAA LUOTTAMUSMIEHEN TYÖTÄ.Meilllä luottamusmiehen ovat valinneet meidän työpaikan KERMA.
- Kaiken kokenut
Meidän luottamusmies kulki päivittäin mustalaukku kainalossaann päivittäin osastolta osastolle kuunnelleen ja uskoen ukkojen perättömiä juoruja.
Lopulta hän otti minut koko porukan puhutteluun sanoen santarkasti:
Mitä sanot tai me teemme omat johtopäätöksemme.
Mitä tämä sana oli muuta kuin lopputillä uhkailua.
Itse hän sai omien sanojensa mukaan ylennyksen uusiin saappaisiin liiton suojeluksessa.
Onnea hänelle varmasta työpaikasta! - Sinä et
Luottamusmiehen valitsevat työntekijät, ei mikään kerma. Jos tarkoitat kermalla liittoon kuuluvia työntekijöitä niin asiahan on ok. Jos sinä olet vaikka yhtenänä ehdokkaana, niin asia menee äänestykseen, ja eniten ääniä saanut on luottamusmies. Näin yksinkertaista se on.
Mutta jos olet vaan liitoton jurputtaja, YTK:loinen,et edes osallistu vaalitilausuteen, niin turhaan valitat omaa tyhmyyttäsi näillä sivuilla.
Yleensä työelämässä tilanne on sellainen, että
jätkä ei uskalla liittyä liittoon työnantajanpelossa/ eli haluaa vähän nuoleskella- siinä toivossa, jos sieltä jotain heruisi/( kun minä olen järjestäytymistä vastaan, niin olen työnantaja ystävällinen). Mutta kyllä se totuus sieltä työnantajan hyväksi käytön muodossa ajan mittaan paljastuu. Sen huomaat/ tai olet jo huomannut.-- Sen jälkeen alkaa sitten luottamusmiehen syyttely, kun ei hoida asiota.
Taitaapi olla asia sinun kohdalla näin, vaikka et sitä voi tunnustaa. Minun työpaikalla asia on tasan tarkkaan näin. Esim. minun työpaikalla ytk- laiaset ei saa mitään ylityökorvauksia- pekkaskorvauksia ym . Itse he ei USKALLA firmalle mainita mitään, heitä työnantaja pyörittää miten haluaa. Mutta syyttävät, että vika on luottamusmiehen. - =työpaikan sisäpiiri joka p...
Sinä et kirjoitti:
Luottamusmiehen valitsevat työntekijät, ei mikään kerma. Jos tarkoitat kermalla liittoon kuuluvia työntekijöitä niin asiahan on ok. Jos sinä olet vaikka yhtenänä ehdokkaana, niin asia menee äänestykseen, ja eniten ääniä saanut on luottamusmies. Näin yksinkertaista se on.
Mutta jos olet vaan liitoton jurputtaja, YTK:loinen,et edes osallistu vaalitilausuteen, niin turhaan valitat omaa tyhmyyttäsi näillä sivuilla.
Yleensä työelämässä tilanne on sellainen, että
jätkä ei uskalla liittyä liittoon työnantajanpelossa/ eli haluaa vähän nuoleskella- siinä toivossa, jos sieltä jotain heruisi/( kun minä olen järjestäytymistä vastaan, niin olen työnantaja ystävällinen). Mutta kyllä se totuus sieltä työnantajan hyväksi käytön muodossa ajan mittaan paljastuu. Sen huomaat/ tai olet jo huomannut.-- Sen jälkeen alkaa sitten luottamusmiehen syyttely, kun ei hoida asiota.
Taitaapi olla asia sinun kohdalla näin, vaikka et sitä voi tunnustaa. Minun työpaikalla asia on tasan tarkkaan näin. Esim. minun työpaikalla ytk- laiaset ei saa mitään ylityökorvauksia- pekkaskorvauksia ym . Itse he ei USKALLA firmalle mainita mitään, heitä työnantaja pyörittää miten haluaa. Mutta syyttävät, että vika on luottamusmiehen.on niin laaja,joiden äänet saivat valitsemaan heidän ystävänsä,joka on työnantajan puolta.Tyhmiä ihmiset jotka tekevät itselleen vahinkoa,mietitäämpä paljonko he esim.menettävät vuodessa ylityökorvauksiaan....heh...todella tyhmää...omasta halusta menettävät kaikki itselleen kuuluvat työntekijän edut....ja pakko sit itekin mennä mukana ,joskus sit ite ottaa liittoon yhteytttä,jos oikein pompotellaan..sit siitä saakin taas työvuoroissa rangaistuksen pit5käksi aikaa...mutta yritän pitää eduistani kiinni.
- Vintilä
Kuten kirjoituksista voitte lukea niin luottari on työpaikkansa henkilöstön peilikuva. Edustaa ja toimii kuten hänen odotetaankin toimivan.
Aikoinaan Kari Suomalainen kuvasi piirroksissaan hyvin tätäkin probleemaa mielipiteitään ilmaisevien henkilöiden perspektiivistä; Keväisen ja tulvanpeittämän pellon reunalla seisoo körmyselkäinen ukko ja miettii; "mitenkä ne mahtaa tuolla muualla pärjätä ko meilleki on tie poikki!"- Kaiken kokenut
Olen ollut liitossa yli 35 vuotta olen yhä edelleen. Minua vain risoo semmoset luottamusmiehet jotka ovat puolueellisia ja nuoleskevat milloin ketäkin saadakseen irtopisteitä toiminnalleen.
Sitten he luulevat olevansa täydellisiä.
Keneltäkään muulta en ole saanut niin paljon paskaa niskaani kun luottamusmieheltä.
He ovat olleet pahimpia kiusaajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925941
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv943011Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48764