Tarviisin Varpunen Jouluaamuna - joululauluun soinnut, jotta sen opettelu onnistuisi...olisiko teillä linkkiä jollekin hyvälle sivulle tai koneellanne tallessa jossain? Itse en hakemalla löytänyt....
Varpunen jouluaamuna soinnut
9
15032
Vastaukset
- ajattelit
olisko tamburiini...
- Juuso
Ihan kitaralle tarkoitin, sori ku en täsmentänyt tarpeeksi...tai unohdin kertoa soittimen tjtn....
- Windy City
Juuso kirjoitti:
Ihan kitaralle tarkoitin, sori ku en täsmentänyt tarpeeksi...tai unohdin kertoa soittimen tjtn....
Varpunen jouluaamuna
Am Dm Am Em
Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa,
Am Dm G C
järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
Am Em C7 H7
Varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen.
Am E7 (G#°) Am
Järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
Am Dm Am Em
Pienen pirtin portailla oli tyttökulta:
Am Dm G C
Tule, varpu, riemulla, ota siemen multa!
Am Em C7 H7
Joulu on, koditon varpuseni onneton,
Am E7 (G#°) Am
tule tänne riemulla, ota siemen multa!
Am Dm Am Em
Tytön luo nyt riemuiten lensi varpukulta:
Am Dm G C
Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta!
Am Em C7 H7
Palkita Jumala tahtoo kerran sinua.
Am E7 (G#°) Am
Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta.
Am Dm Am Em
En mä ole, lapseni, lintu tästä maasta,
Am Dm G C
olen pieni veljesi, tulin taivahasta.
Am Em C7 H7
Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
Am E7 (G#°) Am
pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta. - rookie2
Windy City kirjoitti:
Varpunen jouluaamuna
Am Dm Am Em
Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa,
Am Dm G C
järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
Am Em C7 H7
Varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen.
Am E7 (G#°) Am
Järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
Am Dm Am Em
Pienen pirtin portailla oli tyttökulta:
Am Dm G C
Tule, varpu, riemulla, ota siemen multa!
Am Em C7 H7
Joulu on, koditon varpuseni onneton,
Am E7 (G#°) Am
tule tänne riemulla, ota siemen multa!
Am Dm Am Em
Tytön luo nyt riemuiten lensi varpukulta:
Am Dm G C
Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta!
Am Em C7 H7
Palkita Jumala tahtoo kerran sinua.
Am E7 (G#°) Am
Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta.
Am Dm Am Em
En mä ole, lapseni, lintu tästä maasta,
Am Dm G C
olen pieni veljesi, tulin taivahasta.
Am Em C7 H7
Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
Am E7 (G#°) Am
pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta.Hei,
Tää on tosi hieno biisi. Ihan näin melkee keskellä kesää pamahti vaan mieleeni yhtäkkiä ja rupesin hoilaamaan. Nyt kun tuli kitarakin hankittua niin olisi hieno osata vetää tämä. Jäin vaan ihmettelemään et miten toi G#° otetaan?
Kiitokset
-K - Bamboochaa
rookie2 kirjoitti:
Hei,
Tää on tosi hieno biisi. Ihan näin melkee keskellä kesää pamahti vaan mieleeni yhtäkkiä ja rupesin hoilaamaan. Nyt kun tuli kitarakin hankittua niin olisi hieno osata vetää tämä. Jäin vaan ihmettelemään et miten toi G#° otetaan?
Kiitokset
-KTon G#° voi ottaa D-mollina (Dm). Ainakin itse olen ottanut.
- Molopolo
rookie2 kirjoitti:
Hei,
Tää on tosi hieno biisi. Ihan näin melkee keskellä kesää pamahti vaan mieleeni yhtäkkiä ja rupesin hoilaamaan. Nyt kun tuli kitarakin hankittua niin olisi hieno osata vetää tämä. Jäin vaan ihmettelemään et miten toi G#° otetaan?
Kiitokset
-Ke---
h-3-
g-4-
d-3-
a---
e-4- - NoJust...
Bamboochaa kirjoitti:
Ton G#° voi ottaa D-mollina (Dm). Ainakin itse olen ottanut.
voi suoraan korvata G#°-sointua Dm-soinnulla, mutta voihan sitä käyttää. Laittaisin kuiteski E7 soinnun vielä ennen viimeistä Am-sointua, eli jotenki:
Am |E7 |Dm E7| Am || - PikkuViuluInsinööri
Windy City kirjoitti:
Varpunen jouluaamuna
Am Dm Am Em
Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa,
Am Dm G C
järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
Am Em C7 H7
Varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen.
Am E7 (G#°) Am
Järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
Am Dm Am Em
Pienen pirtin portailla oli tyttökulta:
Am Dm G C
Tule, varpu, riemulla, ota siemen multa!
Am Em C7 H7
Joulu on, koditon varpuseni onneton,
Am E7 (G#°) Am
tule tänne riemulla, ota siemen multa!
Am Dm Am Em
Tytön luo nyt riemuiten lensi varpukulta:
Am Dm G C
Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta!
Am Em C7 H7
Palkita Jumala tahtoo kerran sinua.
Am E7 (G#°) Am
Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta.
Am Dm Am Em
En mä ole, lapseni, lintu tästä maasta,
Am Dm G C
olen pieni veljesi, tulin taivahasta.
Am Em C7 H7
Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
Am E7 (G#°) Am
pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta.Tää on aivan ihana löytyiskö tätä nuottia myös viululle? Haluisin oppia mahdollisimman monta joululaulua aatto-iltana esitettäväksi viululla.
- Rämpyttelijä
Toi G#°-sointu on helpoin ottaa näin:
e-1
h-0
g-1
d-0
A-x
E-x
Eli neljä ylintä kieltä soi. Etusormella g-kieleltä gis ja keskisormella e-kieleltä f. Sama ote on muuten myös D°, H° ja F°. Dim-sointu (°-sointu) on nelisointu, joka voidaan nimetä jokaisen siinä soivan sävelen mukaan. Mitä nimeä sitten kulloinkin käytetään menee jo ns. enharmoniaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701499
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361126- 47951
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html179835- 39759
- 49720
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530605- 116578
- 52571
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44541