Varpunen jouluaamuna soinnut

Juuso

Tarviisin Varpunen Jouluaamuna - joululauluun soinnut, jotta sen opettelu onnistuisi...olisiko teillä linkkiä jollekin hyvälle sivulle tai koneellanne tallessa jossain? Itse en hakemalla löytänyt....

9

15032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelit

      olisko tamburiini...

      • Juuso

        Ihan kitaralle tarkoitin, sori ku en täsmentänyt tarpeeksi...tai unohdin kertoa soittimen tjtn....


      • Windy City
        Juuso kirjoitti:

        Ihan kitaralle tarkoitin, sori ku en täsmentänyt tarpeeksi...tai unohdin kertoa soittimen tjtn....

        Varpunen jouluaamuna

        Am Dm Am Em
        Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa,
        Am Dm G C
        järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
        Am Em C7 H7
        Varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen.
        Am E7 (G#°) Am
        Järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.

        Am Dm Am Em
        Pienen pirtin portailla oli tyttökulta:
        Am Dm G C
        Tule, varpu, riemulla, ota siemen multa!
        Am Em C7 H7
        Joulu on, koditon varpuseni onneton,
        Am E7 (G#°) Am
        tule tänne riemulla, ota siemen multa!

        Am Dm Am Em
        Tytön luo nyt riemuiten lensi varpukulta:
        Am Dm G C
        Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta!
        Am Em C7 H7
        Palkita Jumala tahtoo kerran sinua.
        Am E7 (G#°) Am
        Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta.

        Am Dm Am Em
        En mä ole, lapseni, lintu tästä maasta,
        Am Dm G C
        olen pieni veljesi, tulin taivahasta.
        Am Em C7 H7
        Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
        Am E7 (G#°) Am
        pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta.


      • rookie2
        Windy City kirjoitti:

        Varpunen jouluaamuna

        Am Dm Am Em
        Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa,
        Am Dm G C
        järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
        Am Em C7 H7
        Varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen.
        Am E7 (G#°) Am
        Järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.

        Am Dm Am Em
        Pienen pirtin portailla oli tyttökulta:
        Am Dm G C
        Tule, varpu, riemulla, ota siemen multa!
        Am Em C7 H7
        Joulu on, koditon varpuseni onneton,
        Am E7 (G#°) Am
        tule tänne riemulla, ota siemen multa!

        Am Dm Am Em
        Tytön luo nyt riemuiten lensi varpukulta:
        Am Dm G C
        Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta!
        Am Em C7 H7
        Palkita Jumala tahtoo kerran sinua.
        Am E7 (G#°) Am
        Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta.

        Am Dm Am Em
        En mä ole, lapseni, lintu tästä maasta,
        Am Dm G C
        olen pieni veljesi, tulin taivahasta.
        Am Em C7 H7
        Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
        Am E7 (G#°) Am
        pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta.

        Hei,

        Tää on tosi hieno biisi. Ihan näin melkee keskellä kesää pamahti vaan mieleeni yhtäkkiä ja rupesin hoilaamaan. Nyt kun tuli kitarakin hankittua niin olisi hieno osata vetää tämä. Jäin vaan ihmettelemään et miten toi G#° otetaan?

        Kiitokset

        -K


      • Bamboochaa
        rookie2 kirjoitti:

        Hei,

        Tää on tosi hieno biisi. Ihan näin melkee keskellä kesää pamahti vaan mieleeni yhtäkkiä ja rupesin hoilaamaan. Nyt kun tuli kitarakin hankittua niin olisi hieno osata vetää tämä. Jäin vaan ihmettelemään et miten toi G#° otetaan?

        Kiitokset

        -K

        Ton G#° voi ottaa D-mollina (Dm). Ainakin itse olen ottanut.


      • Molopolo
        rookie2 kirjoitti:

        Hei,

        Tää on tosi hieno biisi. Ihan näin melkee keskellä kesää pamahti vaan mieleeni yhtäkkiä ja rupesin hoilaamaan. Nyt kun tuli kitarakin hankittua niin olisi hieno osata vetää tämä. Jäin vaan ihmettelemään et miten toi G#° otetaan?

        Kiitokset

        -K

        e---
        h-3-
        g-4-
        d-3-
        a---
        e-4-


      • NoJust...
        Bamboochaa kirjoitti:

        Ton G#° voi ottaa D-mollina (Dm). Ainakin itse olen ottanut.

        voi suoraan korvata G#°-sointua Dm-soinnulla, mutta voihan sitä käyttää. Laittaisin kuiteski E7 soinnun vielä ennen viimeistä Am-sointua, eli jotenki:

        Am |E7 |Dm E7| Am ||


      • PikkuViuluInsinööri
        Windy City kirjoitti:

        Varpunen jouluaamuna

        Am Dm Am Em
        Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa,
        Am Dm G C
        järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
        Am Em C7 H7
        Varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen.
        Am E7 (G#°) Am
        Järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.

        Am Dm Am Em
        Pienen pirtin portailla oli tyttökulta:
        Am Dm G C
        Tule, varpu, riemulla, ota siemen multa!
        Am Em C7 H7
        Joulu on, koditon varpuseni onneton,
        Am E7 (G#°) Am
        tule tänne riemulla, ota siemen multa!

        Am Dm Am Em
        Tytön luo nyt riemuiten lensi varpukulta:
        Am Dm G C
        Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta!
        Am Em C7 H7
        Palkita Jumala tahtoo kerran sinua.
        Am E7 (G#°) Am
        Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta.

        Am Dm Am Em
        En mä ole, lapseni, lintu tästä maasta,
        Am Dm G C
        olen pieni veljesi, tulin taivahasta.
        Am Em C7 H7
        Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
        Am E7 (G#°) Am
        pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta.

        Tää on aivan ihana löytyiskö tätä nuottia myös viululle? Haluisin oppia mahdollisimman monta joululaulua aatto-iltana esitettäväksi viululla.


    • Rämpyttelijä

      Toi G#°-sointu on helpoin ottaa näin:
      e-1
      h-0
      g-1
      d-0
      A-x
      E-x

      Eli neljä ylintä kieltä soi. Etusormella g-kieleltä gis ja keskisormella e-kieleltä f. Sama ote on muuten myös D°, H° ja F°. Dim-sointu (°-sointu) on nelisointu, joka voidaan nimetä jokaisen siinä soivan sävelen mukaan. Mitä nimeä sitten kulloinkin käytetään menee jo ns. enharmoniaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1499
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1126
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      47
      951
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      179
      835
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      605
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe