Mieltäni askarruttaa aivan älyttömästi tämä kysymys: onko parisuhteessa pitemmän päälle, tulevaisuutta ajatellen, yhdessäoloa ajatellen ihan vanhuksiksi asti, tärkeämpää se että toisen kanssa on juteltavaa loputtomiin ja yhteistä keskusteltavaa päivästä toiseen, vai että seksi on ihanaa ja sujuu?
Voisiko joku pitkässä parisuhteessa oleva vastata tähän kysymykseen.Kumman asian olet havainnut tärkeämmäksi?Ja jos vielä rehellisen vastauksen lisäksi ilmoittaisit sukupuolesi (ja ikäsi),olisin kiitollinen.Kumman asian katsot tärkeämmäksi?
Koska olen kuullut sanottavan,että kun on tarpeeksi kauan oltu yhdessä,"ei mitään puhuttavaa kuitenkaan enää keksi,joten silloin on tärkeää että seksi ainakin luistaa."
Olen myös kuullut sanottavan asian toisinpäin,
eli "seksi ei kuitenkaan loputtomiin jaksa kiinnostaa samalla tavalla kuin alkuaikoina,joten on tärkeää,että puolison kanssa voi jutella vaikka loputtomiin eri asioista ja on kivaa lörpötellä ja puuhastella muita asioita yhdessä"..
Tokihan varmasti ihaninta olisi että molemmat asiat olisivat hyvin,mutta entä jos olisi mahdollista valita vain toinen asia?Kumman valitsisit?
Keskustelutaidot vai seksi?
16
3207
Vastaukset
- Seksielämä väkisinkin latis...
Nainen, kolmekymmentä vuotta, parisuhdetta ja yhteiseloa takana 11 vuotta.
Jos asiaoista osaa ja voi puhua on suurempi todennäköisyys saada suhde onnistumaan. Pelkällä eläimellisellä seksillä ei nainen yleensä pitkälle pötki. Miehistä en tiedä. Miehet valitsevat varmasti mieluummin seksin ;) - valitsisin
Kun osataan keskustella, se lähentää ja tuo yhteenkuuluvuuden tunnetta. Luo hyvät edellytykset seksin sujumiselle. Jos seksiin tulee ongelmia, eikä osata keskustella, miten se solmu aukaistaan?
Olen nainen 52 v, aviossa jo 29 v. - Nainen 26
Olen seurustellut avomieheni kanssa yli 6 vuotta ja sanoisin, että keskustelutaidot ovat ne tärkeimmät. Keskustelutaidot, yhteiset mielenkiinnon kohteet ja huumorintaju ovat mielestäni seksiäkin tärkeimpiä asioita. Tottakai seksinkin pitää luistaa, mutta ei se suhteen kannalta ole olennaisin. Ja mikäli keskustelutaitoa löytyy, seksistä voi aina puhua ja pyrkiä ratkaisuihin, jotka tyydyttävät molempia.
Kerron esimerkin meidän omasta elämästämme: alkuaikoina harrastimme alkuillasta seksiä, joskus jopa pari-kolme kertaa, ja sen jälkeen makasimme vierekkäin sängyllä ja juttelimme kaikesta maan ja taivaan väliltä aamuun asti. Nykyään seksiä harrastetaan harvemmin, ehkä kerran viikossa/parissa, mutta eipä ole montaa yötä, että pistetään nukkumaan keskustelematta edes päivän aiheista.
Seksin pystyy aina saada toimimaan, mutta ihmisen perusluonnetta et noin vain muuta. Joten itse valitsisin mielummin kumppanikseni miehen, jonka kanssa pystyn keskustelemaan kaikesta ja joka jakaa mielenkiinnon kohteeni ja joka on hauska kuin miehen, jonka kanssa on heti alusta asti mahtavaa sängyssä. Seksi voi parantua vuodesta toiseen, vaikka sen määrä vähenisikin.
Olen siis Nainen 26v, kuten nimimerkissäni jo lukee :) - ei seksiä
Sikäli olen väärä ihminen vastaamaan, koska minulla ei ole noita kumpaakaan. Olen nainen, 41v, avoliitossa 10 vuotta.
Alussa mies tietysti puhui kuin ruuneperi, ja seksiäkin oli. Mutta kun yhteinen lapsemme syntyi, kaikki loppui. Lapsen takia jaksanut jatkaa tätä avoliittoa, mutta en enää kovin kauaa.
Jos uuden miehen saisin, ottaisin keskustelutaitoisen, seksillä ei enää väliä, vaikka kyllähän sekin joskus kelpaisi.- minäkin n 40
samoin, koen olevani väärä ihminen vastaamaan, olen siis nainen 40v ja yhteiseloa takana 17vuotta, seksiä ei enää juurikaan ole ollut 3 vuoteen ja keskusteluakin harvakseltaan, enkä tiedä miten minäkään jaksan, mutta jaksanpahan vain, nyt jos valitsisin niin valitsisin keskustelutaitoisen kumppanin.
- ole sulla?
minäkin n 40 kirjoitti:
samoin, koen olevani väärä ihminen vastaamaan, olen siis nainen 40v ja yhteiseloa takana 17vuotta, seksiä ei enää juurikaan ole ollut 3 vuoteen ja keskusteluakin harvakseltaan, enkä tiedä miten minäkään jaksan, mutta jaksanpahan vain, nyt jos valitsisin niin valitsisin keskustelutaitoisen kumppanin.
Itsellä kolkyt vuotta parisuhdetta takana ja seksiä harrastetaan mielellämme edelleen. Keskustelutaitoakin löytyy, vaikkei kamalasti.
Kumman valitsisin ennemmin. Jätän vastaamatta. - Seksissä !
Ja pikku vilppi keskusteluissa!!! On yhtäkuin "parisuhde".
- minä n 40
ole sulla? kirjoitti:
Itsellä kolkyt vuotta parisuhdetta takana ja seksiä harrastetaan mielellämme edelleen. Keskustelutaitoakin löytyy, vaikkei kamalasti.
Kumman valitsisin ennemmin. Jätän vastaamatta.miksei seksiä meillä? ja a , en tarkalleen tiedä, mutta suhde mennyt kulissiliitoksi, lasten ja talouden takia yhdessä ollaan, ei mitään läheisempää kiinnostusta toiseen, kunhan menee vain, päivä kerrallaan, uskon ja luulen että luultavasti molemmilla jotain ulkopuolista suhdetta tämän suhteen lisäksi, se on sitä elämää.
- seksi
olen nainen 41v ja 16v naimisissa.
Oman uran voi luoda, ja suosittelenkin sitä kaikille naisille.
Mutta jos on seksittömässä suhteessa??? se on sama kun olis talkkarin kanssa.??? yäk??
Oppikaa naiset vaatimaan asioita ja nautintoja itsellenne, ja ennenkaikkea oppikaa huolehtimaan itsestänne taloudellisesti,älääkä antako jonkun miehen tehdä sitä puolestanne.- Nainen 26
Niin, minäkin olen sitä mieltä, että naisen on pystyttävä elättämään itsensä, eli hänen(kin) tulisi hankkia ammatin. Uraa ei ole pakko tehdä, mutta töitä kylläkin. Minulle on aina ollut itsestään selvää, että elätän itseni ja osallistun perheeni elatukseen samassa määrässä miehen kanssa. Sitten kun lapsia tulee, joudun toki jäämään hetkeksi pois töistä ja antaa miehen kantaa suuremman taloudellisen vastuun, mutta se on kait ihan normaalia.
Mutta en ymmärrä, miten yhdistät (vai yhdistätkö?) seksittömyyteen siihen, että nainen on kotona ja riippuvainen miehestä? Eikä se seksittömyys suhteessa aina johdu naisesta, ei ne miehetkään halua seksiä 24/7 (ainakaan omani ei ole jatkuvasti "panopäällä"). Puhe oli kait siitä, kumpi on tärkeämpää: loistava seksi vai sujuva keskustelu ja vuorovaikutus parisuhteessa. Ei kait kukaan täällä ole sitä mieltä, että totaalinen seksittömyys on hyvä asia, eikä kukaan varmaan elää sellaisessa suhteessa, ainakaan kovin pitkään. - elää...
Nainen 26 kirjoitti:
Niin, minäkin olen sitä mieltä, että naisen on pystyttävä elättämään itsensä, eli hänen(kin) tulisi hankkia ammatin. Uraa ei ole pakko tehdä, mutta töitä kylläkin. Minulle on aina ollut itsestään selvää, että elätän itseni ja osallistun perheeni elatukseen samassa määrässä miehen kanssa. Sitten kun lapsia tulee, joudun toki jäämään hetkeksi pois töistä ja antaa miehen kantaa suuremman taloudellisen vastuun, mutta se on kait ihan normaalia.
Mutta en ymmärrä, miten yhdistät (vai yhdistätkö?) seksittömyyteen siihen, että nainen on kotona ja riippuvainen miehestä? Eikä se seksittömyys suhteessa aina johdu naisesta, ei ne miehetkään halua seksiä 24/7 (ainakaan omani ei ole jatkuvasti "panopäällä"). Puhe oli kait siitä, kumpi on tärkeämpää: loistava seksi vai sujuva keskustelu ja vuorovaikutus parisuhteessa. Ei kait kukaan täällä ole sitä mieltä, että totaalinen seksittömyys on hyvä asia, eikä kukaan varmaan elää sellaisessa suhteessa, ainakaan kovin pitkään.kymmeniä vuosia. Meillä 13 seksitöntä vuotta jo täynnä........
- Nimetön
mulle kelpais kumpi tahansa, seksi tai keskustelu. meillä ei kumpaakaan.
- Nimetön
Voisi olla hyvä pysähtyä pohtimaan ajatusta: että ei rIitä seksi, ei hyvät keskustelut, ei lapset, ei kävelyt metsissä, ei mikään, ellei TODELLA PANOSTA SUHTEESEEN JA AJATTELE TOISTA TASA-ARVOISENA JA IHMISENÄ, JOSSA PLUSSAA JA MIINUSTA.
- santtura75
en voi kovin pitkällä kokemuksella kommentoida mutta reilu 10 vuotta kumminkin niin sanoisin että ehdottomasta seksi on tärkeempää. kyllä niitä juttu kavereita löytää muualtakin mutta jos seksikaveria alat muualta etsiä niin ei kovin hyvällä katsota.
- amalia
Nainen, 44 v. Lähes 14 vuotta avoliittoa, alussa sänkyssä oli hyvin kiihkeää, pojan (11 v) syntymän jälkeen pysyi vuosia kiihkeänä, vasta viime vuosina miehen lisääntyneen alkoholin käytön myötä hiipunut, useamman kerran viikkoon kuitenkin.
Suhteen alussa minulle oli tärkeää, että löytyy mies, joka saa minut nauttimaan. Kokemuksia oli, tosi heikkoja siinä suhteessa ja nuorena naisena kysyinkin, että "tätäkö tämä sitten on?". Kun avosiippani käveli kuvioon, totesin, että sängyssä voi olla tosi mukavaa ja nautinnollista, puolin ja toisin. Ja sen voimin mies on heikommat keskustelutaitonsa ja nykyisen alkoholiriippuvaisuutensakin saanut pitkälle anteeksi. Meillä toki käydään keskusteluja, joskus isommilla kirjaimilla, joskus pienemmillä, ja asiat tulevat selviksi. Kaikenlaista mukavaa jutusteluakin aika ajoin. Silloin kun mies muistaa kaljottelultaan ja töiltään, että hänellä on perhekin, jonka kanssa tulisi viettää aikaa.
Kumpaakin siis, keskustelua ja seksiä, sopivassa määrin vai keskustelevaan seksiä/seksikästä keskustelua? - Tahtoo tietää
Paljon kiitoksia vastauksista!Tosi hyviä pointteja puolin sun toisin.Laitoin tosiaan tämän saman kysymyksen muutamalle eri palstalle (parisuhde,avoliitto,avioliitto) saadakseni useamman vastauksen,koska halusin todella tietää,mitä mieltä tästä asiasta ollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.713318Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91881Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241269- 1291078
- 1001023
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67946Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6905- 84889
- 34820