Saisinko asiallisia neuvoja joiltakin jotka tietää!
Olen 47v. nainen.
Ollut vuoden sairauslomalla Fibramylagian ja nivelrikon vuoksi.
Ammattini on Henkilökohtainen avustaja.
No, nyt itse ongelmaan.
Lääkäri ilman kuntoutusta laittoi minut työnhakijaksi.
Papereissa(lääkärinlausunto työvoimatoimistoon) lukee että en sovellu työhön missä on paljon nosteluja.
Terveys on tosi heikko.
nukun 3-4 tuntia yössä,
heräilen jatkuvasti koviin särkyihin.
Lääkityksenä on Panacod ja Opamox.
Tramalia sain aikaisemmin mutta lopetin koska kävin"yli-kierroksilla".
Kysyin työvoimatoimistossa, työ-harjoittelu paikasta 4 tuntia päivä.
Saisin hakea mutta ongelmana on suuri mutta.
Tyttäreni 5v. sairastaa pahaa infektioastmaa, tälläkin hetkellä nukkuu koska yön yski ja oksensi limaa.
Työvoimatoimiston rouva totesi:
Jos olen työharjoittelussa, on oltava lapsen vahti kun tytär sairastaa?
On Tarhasta pois noin 1-2 viikoa kuukaudessa.
Olen asumus-erossa ja lapsen isällä on työ joten hän ei pysty tyttöä hoitamaan.
Mistä saan aina lapsenvahdin?
Esim. eilen tyttö oli tarhassa, ja yöllä iski kuume taas päälle.
Elämme päivä kerrallaan.
Ikinä ei voi suunnitella mitään menoa koska seuraavasta päivästä ei tiedä, missä kunnossa tyttö on.
Eli onko mahdollista tosiaan että en voi olla lasta hoitamassa jos saisin työharjoittelu paikan?
Kodinhoitajaa en pysty yöllä soittamaan kun sairastuu, ja usei eli aina täytyy varata 2 päivää aikaisemmin, kun tiedän että on joku tärkeä meno.
Mitä oikeuksia minulla on?
Onko joku joka osaa vastata?
Joku joka tietää neuvoa?
6
415
Vastaukset
- Voi...
...Jos olen työharjoittelussa, on oltava lapsen vahti kun tytär sairastaa?...
...Eli onko mahdollista tosiaan että en voi olla lasta hoitamassa jos saisin työharjoittelu paikan?...
Ei voi ilmaistyöntekijällä olla kovempia vaatimuksia kuin mitä on palkkatyössä olevalla. Onhan palkkatyössäkin olevalla oikeus jäädä lapsen hoidon vuoksi kotiin sairasta lasta hoitamaan.
Minä en puhuisi lapsen hoidosta mitään. Jos todella haluat ilmaistyöntekijäksi, niin hakeudu työharjoitteluun. Kun lapsi tarvitsee sairautensa vuoksi sinut kotiin, niin yksinkertaisesti ilmoitat työnantajalle, että olet lapsen sairauden vuoksi kotona.
Aika törkeää suhtautumista työkkärin taholta.- Umpikujassa
En kirjoittanut kaikkea.
Pelkoni on että saan karenssin, ja sosiaaliluukulle meno?
Miten tämä systeemi toimii?
Voiko Sosiaali jos sinne joudun alkaa pitämään minua Äitinä joka en ehkä miten nyt sanon ole kyllin vahva huoltamaan lastani?
Pelko on tullut eräältä asiakkaalta jolla lapsia ja joutui tilanteeseen että ilman avustajia lapset olisi otettu huostaan.
Olin Hänellä töissä kunnes selkä sanoi nyt riitti!
Tavallaan eli siis olen täydellisesti "ojassa"josta yritän kömpiä ylös jotain kautta!!!
2 vuotta sain karenssin.
Tytär sairastui yöllä ja puhe-aika loppu.
En voinut soittaa ja ilmoittaa kuin sitä seuraavana päivänä.
Yritin selvittää miksi en päässyt ilmottautumaan.
Ei auttanut.
Nyt sitten olen itse sairastunut.
Akupunktiota olen sanut ei auta.
Uimahallilla rampataa tytön kunnon ja rahatilanteen mukaan.
Lenkkeilen joka päivä koirani kanssa,
eli kaikin puolin yritän pitää itseni kunnossa.
Mutta mitä teen??? - Karenssia...
Umpikujassa kirjoitti:
En kirjoittanut kaikkea.
Pelkoni on että saan karenssin, ja sosiaaliluukulle meno?
Miten tämä systeemi toimii?
Voiko Sosiaali jos sinne joudun alkaa pitämään minua Äitinä joka en ehkä miten nyt sanon ole kyllin vahva huoltamaan lastani?
Pelko on tullut eräältä asiakkaalta jolla lapsia ja joutui tilanteeseen että ilman avustajia lapset olisi otettu huostaan.
Olin Hänellä töissä kunnes selkä sanoi nyt riitti!
Tavallaan eli siis olen täydellisesti "ojassa"josta yritän kömpiä ylös jotain kautta!!!
2 vuotta sain karenssin.
Tytär sairastui yöllä ja puhe-aika loppu.
En voinut soittaa ja ilmoittaa kuin sitä seuraavana päivänä.
Yritin selvittää miksi en päässyt ilmottautumaan.
Ei auttanut.
Nyt sitten olen itse sairastunut.
Akupunktiota olen sanut ei auta.
Uimahallilla rampataa tytön kunnon ja rahatilanteen mukaan.
Lenkkeilen joka päivä koirani kanssa,
eli kaikin puolin yritän pitää itseni kunnossa.
Mutta mitä teen???...Pelkoni on että saan karenssin,..
Pelkäät saavasi karenssia, jos olet poissa työharjoittelusta sairaan lapsen vuoksi, niinkö? Aika pahaksi systeemi on mennyt, jos noin olisi. Jos ilmoitat työharjoittelupaikalle, että et voi tulla lapsen sairauden vuoksi, niin tuonhan luulisi olevan ihan normaali toimenpide. Minä ottaisin kyllä riskin, vaikka kyllähän nuo työkkärit tuntuvat kovin hulluja päätöksiä tekevän.
...Voiko Sosiaali jos sinne joudun alkaa pitämään minua Äitinä joka en ehkä miten nyt sanon ole kyllin vahva huoltamaan lastani?...
Ei siksi, että joutuu turvautumaan toimeentulotukeen, voi lasta huostaan ottaa. Kyllä syyt täytyy olla syvemmällä.
Olisiko sinulla nyt ihan turhia pelkoja?
Työkkärissä ei kannata puhua mitään, mikä ei ole välttämätöntä. Jos työharjoitteluun tahdot, niin yritä päästä sinne. Jätä mahdolliset lapsen sairaudet mainisematta.
Vai siksikö työkkärissä sinulle sanottiin lapsen hoidon järjestelyistä, että oli tuo aikaisempi karenssi alla? Aika mielivaltaiselta tuo aikaisempi karenssi tuntuu, jos se on pelkästään sen vuoksi annettu, ettet päässyt ilmoittamaan lapsen sairaudesta. Mutta sitähän se työkkärin touhu taitaa olla.
Jätä turhat pelot pois ja mene rohkeasti työharjoitteluun. Pidä puhelimen lataus kunnossa ja puheaikaa, niin että tarpeen tullen pystyt ilmoittamaan lapsen sairaudesta.
Jos sitten vaikka karenssi syystä tai toisesta tulee ja joudut siksi turvautumaan toimeentulotukeen, niin rohkeasti vain sinne. Ei sinua voida siksi pitää kykenemättömänä hoitamaan lastasi. Jos sillä perusteella tuollaisia johtopäätöksiä tehtäisiin, niin Suomessa olisi tuhansia lapsia lisää huostaanotossa.
Rohkeutta sinulle. - umpikujassa
Karenssia... kirjoitti:
...Pelkoni on että saan karenssin,..
Pelkäät saavasi karenssia, jos olet poissa työharjoittelusta sairaan lapsen vuoksi, niinkö? Aika pahaksi systeemi on mennyt, jos noin olisi. Jos ilmoitat työharjoittelupaikalle, että et voi tulla lapsen sairauden vuoksi, niin tuonhan luulisi olevan ihan normaali toimenpide. Minä ottaisin kyllä riskin, vaikka kyllähän nuo työkkärit tuntuvat kovin hulluja päätöksiä tekevän.
...Voiko Sosiaali jos sinne joudun alkaa pitämään minua Äitinä joka en ehkä miten nyt sanon ole kyllin vahva huoltamaan lastani?...
Ei siksi, että joutuu turvautumaan toimeentulotukeen, voi lasta huostaan ottaa. Kyllä syyt täytyy olla syvemmällä.
Olisiko sinulla nyt ihan turhia pelkoja?
Työkkärissä ei kannata puhua mitään, mikä ei ole välttämätöntä. Jos työharjoitteluun tahdot, niin yritä päästä sinne. Jätä mahdolliset lapsen sairaudet mainisematta.
Vai siksikö työkkärissä sinulle sanottiin lapsen hoidon järjestelyistä, että oli tuo aikaisempi karenssi alla? Aika mielivaltaiselta tuo aikaisempi karenssi tuntuu, jos se on pelkästään sen vuoksi annettu, ettet päässyt ilmoittamaan lapsen sairaudesta. Mutta sitähän se työkkärin touhu taitaa olla.
Jätä turhat pelot pois ja mene rohkeasti työharjoitteluun. Pidä puhelimen lataus kunnossa ja puheaikaa, niin että tarpeen tullen pystyt ilmoittamaan lapsen sairaudesta.
Jos sitten vaikka karenssi syystä tai toisesta tulee ja joudut siksi turvautumaan toimeentulotukeen, niin rohkeasti vain sinne. Ei sinua voida siksi pitää kykenemättömänä hoitamaan lastasi. Jos sillä perusteella tuollaisia johtopäätöksiä tehtäisiin, niin Suomessa olisi tuhansia lapsia lisää huostaanotossa.
Rohkeutta sinulle.On tiedot lapsen sairaudesta juuri niin kuin ihmettelit edellisen karenssin vuoksi.
Viimeisin työ-paikkani oli viikonloppu-työ,
joten isä oli tytön kanssa oli terve tai sairas.
jouduin sairauslomalle B-todistuksella, ja työvoimatoimisto vaati paperit nähtäväksi, muuten nyt kun olen työnhakija en olisi saanut työttömyys korvausta.
Eli ovat hyvin "perillä"asioistani.
Koitin soittaa ja tiedustella asiaa ei ollut henkilöllä puhe-aikaa.
Mitä te muut tekisitte minun sijassani?
Viimeisetkin yö-unet menevät kun pohdin ja mietin tulevaisuutta!
- huomenna?
Sitten kun olet siellä työharjoittelussa ja jos lapsesi sattuu sairastumaan on sinulla oikeus
jäädä lapsen kanssa kotiin.
Eikös se on luonnollista näin menetellä muuallakin työelämässä, opiskellessa..?- umpikujassa
Vastauksista!!
Otan nyt ja soitan Työvoimatoimistoon ja kysyn vielä asiaa.
Sain sitä rohkaisua mitä kaipasin!
Kiitokset kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4126016- 825356
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484394- 523951
- 523739
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1723447Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1103209Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky623202- 432279
- 492205