Helsingin Malmin sosiaalitoimi on lopettamassa Malmin toimintakeskuksen ruokalaa, jossa on käynyt paljon työttömiä ja eläkeläisiä. Paikka on ollut monelle tarkeä ja siellä on syntynyt paljon sosiaalisia suhteita. Sosiaaliaseman johtajan mukaan heillä on niin paljon muitakin tarpeita, että toiminta täytyy siksi lopettaa ja siis köyhien työttömien ja eläkeläisten tarpeet väistykööt.
Juttua lukiessa asia kirkastuu: on vaikeuksia saada ruoanlaittajaa vuoden vaihteen jälkeen, kun työllistetty JOUTUU lopettamaan. Tämä työllistetty, joka on hoitanut ruonlaiton, haluaisi jatkaa työssä. Mutta Helsingin kaupunki ei halua maksaa hommasta, pitäisi saada ilmaistyöntekijä.
Kokoomusjohtoisen Helsingin kaupungin taloudellinen tilanne on hyvä, viime vuodelta syntyi muistaakseni yli 300 miljoonaa euroa ylijäämää. Helsingillä on varaa tukea musiikkitaloa, pitää yllä Aleksin ja Espan katulämmityksiä, jotta hienoston ei tarvitse kastella kenkiään ostoksilla, on varaa tukea oopperaa, on varaa jäädyttää rautatientori luistelijoille jne. Varaa ei ole yhden työttömän palkkaamiseen, jotta moni köyhä saisi halvan aterian.
Taas...
19
619
Vastaukset
- Se Aito Työtön
Sehän nyt vain on sattumaa, että "perheelliset" tarvitsevat omaan käyttöönsä sen kokin, ja että Malmin sossujohto on perheellistä.
Sattumaa vain.- Se Aito Työtön
Mutta vaikka en olekaan tuon toimintakeskuksen asiakas, ei se silti estä ihmettelemästä sosiaalitoimen johdon röyhkeyttä ja ylimielisyyttä; rahaa ei puutu mutta on "paljon muitakin tarpeita". Työttömät, eläkeläiset ja kuntoutujat jäävät taas heitteille. "Lapsiperheet" ovat etusijalla. Mutta hei, se aktivointi ja "kannustaminenhan" sitä on tärkeintä.
- että osaakin olla
sillä toimeentulotuen määrällä OIKEUTETTUJA etuuksia jotka jätetään jo siinä toimistossa maksamatta vuoden aikana palkkaisi useammankin kokin.
pari frendiä asuu kyseisessä piirissä,silmälaseja joutui anomaan useamman kerran.harvinaisen vittumainen toimisto kuulemma muutenkin mutta tuskin vetää vertoja itäkeskukselle,terveiset vaan johanssonille ja palatzille.- Paha paikka...
Malmi taitaa olla paha paikka monella tapaa. Paikan työkkärinkään asiakkaana en tahtoisi olla...
- tee itse ruokaa...
Miksi ruokalaa tarvitaan ??
--jos on työtön, niin on aikaa itse tehdä ruokaa....- Toiminnasta...
En ole itse käynyt tuossa ruokalassa, vaikka olenkin närkästynyt sen lopettamisesta.
Kyse on ruokalasta, josta sai kolmella eurolla monipuolisen aterian. Siellä käyvät vähävaraiset eläkeläiset, työttömät ja mielenterveyskuntoutujat. Kyse ei ole pelkästä ruokailusta, vaan paikasta, jonne tullaan hakemaan sosiaalista kontaktia. Se siis vähentää syrjäytymistä ja monelle se on ainut henkireikä elämän ankeudesta. - yksinkertainen?
Tässä taas joku porvari kirjoittelee, jonka ei ole koskaan tarvinnut miettiä rahankäyttöään. Mietis nyt vähän: suurkeittiöt saavat raaka-aineistaan tukkualennusta ja sen vuoksi pystyvät tarjoamaan ruoka-annokset sellaiseen hintaa, että työtön ei koskaan pystyisi valmistamaan ruokaa samaan hintaan. Työttömälle jokainen säästetty sentti on tärkeä - toisin kuin sinunkaltaisillesi pösilöille.
- laitostetaan......
yksinkertainen? kirjoitti:
Tässä taas joku porvari kirjoittelee, jonka ei ole koskaan tarvinnut miettiä rahankäyttöään. Mietis nyt vähän: suurkeittiöt saavat raaka-aineistaan tukkualennusta ja sen vuoksi pystyvät tarjoamaan ruoka-annokset sellaiseen hintaa, että työtön ei koskaan pystyisi valmistamaan ruokaa samaan hintaan. Työttömälle jokainen säästetty sentti on tärkeä - toisin kuin sinunkaltaisillesi pösilöille.
Soppakeittiöllä on laitostava vaikutus...
halutaanko järjestää joku kolhoosi ???
Miksi ihmisiä ei ohjata omatoimisuuteen????
Tollainen joukkoruokailu yms puuhastelu vie viimestkin omatoimisuuden alkeet.
Sinne hiihdetään ja syödään valmista ja sieltä hiihdetään pois... ei se ole elämää.
Omatoimisuuteen pitää ohjata -- ei laitostaa... - Kirjoitat...
laitostetaan...... kirjoitti:
Sinne hiihdetään ja syödään valmista ja sieltä hiihdetään pois... ei se ole elämää.
Omatoimisuuteen pitää ohjata -- ei laitostaa......Soppakeittiöllä on laitostava vaikutus...
halutaanko järjestää joku kolhoosi???...
Että muka laitostaa, jos käy ehkä kolme kertaa viikossa syömässä ruokalassa, missä saa monipuolista ja ravitsevaa ruokaa halvemmalla kuin itse pystyisi samantasoisen aterian valmistamaan (se suurten lukujen laki...) ja tapaamassa samalla ruokalassa syntyneitä tuttavuuksia? Jos näin olisi, niin mikä tahansa harrastus laitostaisi...
Pitäisi nyt joku tolkku olla näillä kirjoituksilla. Vaan täällähän kirjoittelee paljon sellaisia, joilla ei ole mitään käsitystä kirjoittamastaan aiheesta.
Minä en ole koskaan tuollaisessa ruokapaikassa käynyt, mutta olen työskennellyt työttömyysturvan (=turvattomuuden) piirissä ja tiedän hiukan työttömän todellisuudesta. Ei todellakaan pitäisi parempiosaisten kadehtia niitä pieniä ilonrippeitä, mitä työtön onnistuu ehkä tavoittamaan - vaikka sitten tuollaisessa ruokalassa. - voi saakeli !!!!!
Kirjoitat... kirjoitti:
...Soppakeittiöllä on laitostava vaikutus...
Että muka laitostaa, jos käy ehkä kolme kertaa viikossa syömässä ruokalassa, missä saa monipuolista ja ravitsevaa ruokaa halvemmalla kuin itse pystyisi samantasoisen aterian valmistamaan (se suurten lukujen laki...) ja tapaamassa samalla ruokalassa syntyneitä tuttavuuksia? Jos näin olisi, niin mikä tahansa harrastus laitostaisi...
Pitäisi nyt joku tolkku olla näillä kirjoituksilla. Vaan täällähän kirjoittelee paljon sellaisia, joilla ei ole mitään käsitystä kirjoittamastaan aiheesta.
Minä en ole koskaan tuollaisessa ruokapaikassa käynyt, mutta olen työskennellyt työttömyysturvan (=turvattomuuden) piirissä ja tiedän hiukan työttömän todellisuudesta. Ei todellakaan pitäisi parempiosaisten kadehtia niitä pieniä ilonrippeitä, mitä työtön onnistuu ehkä tavoittamaan - vaikka sitten tuollaisessa ruokalassa.Taas joku jeesus tietää työttömien todellisuuden !!!
Voi saakeli näitä hyysääjiä!!!!! - vaan vihaa
Kirjoitat... kirjoitti:
...Soppakeittiöllä on laitostava vaikutus...
Minä en ole koskaan tuollaisessa ruokapaikassa käynyt, mutta olen työskennellyt työttömyysturvan (=turvattomuuden) piirissä ja tiedän hiukan työttömän todellisuudesta. Ei todellakaan pitäisi parempiosaisten kadehtia niitä pieniä ilonrippeitä, mitä työtön onnistuu ehkä tavoittamaan - vaikka sitten tuollaisessa ruokalassa.parempi väki pitää työttömiä pelkkänä saastana ja toivoo&tekee kaikkensa että tuntisi olonsa vieläkin kurjemmaksi.
- Todellisuus...
voi saakeli !!!!! kirjoitti:
Taas joku jeesus tietää työttömien todellisuuden !!!
Voi saakeli näitä hyysääjiä!!!!!Paitsi että olen työskennellyt työttömyysturvan piirissä, niin olen myös ollut työttömänä useaan otteeseen, jopa pitkäaikaistyöttömänä. Joten eiköhän työttömyys ole tuttua monelta kantilta ilman hyysäämistäkin... Turhaan siis tuo kiroilu, mikä minusta ilmentää lähinnä jotain puutteita, jätettäköön sanomatta, mitä...
- kuvotus
vaan vihaa kirjoitti:
parempi väki pitää työttömiä pelkkänä saastana ja toivoo&tekee kaikkensa että tuntisi olonsa vieläkin kurjemmaksi.
Näinhän se on - vuosi 1918 elää edelleen keskuudessamme. Silloin köyhät elivät vihreillä perunoilla ja maitovellillä ja nyt Suomen talous taipuisi vaikka millaiseen hyvinvointiin, mutta kovasti sykkii patamustan suomi-porvarin sydän takaisin menneeseen. Ei näitä päätöksiä talouden vuoksi tehdä, vaan puhtaasta pahuudesta.
- laitoshuoltaja
laitostetaan...... kirjoitti:
Omatoimisuuteen pitää ohjata -- ei laitostaa...Kolhoosi voisi olla hyvä idea; keittiövuorot voisivat kiertää työttömien joukossa ja raaka-aineet tilattaisiin yhteishintaan. Ruokailu tulisi huomattavasti halvemmaksi ja sosiaalinen kanssakäyminen lisääntyisi. Ties mitä kivaa siitä syntyisikään... Sekös se porvaria pelottaa?
- ...että...
...rahat pistetään tärkeempään, ku pummien ruokkimiseen.
- räkänokkainen...
murkku asialla. Pitäisi kirjoitella asioista vasta, kun niistä jotain ymmärtää.
- ..........
ns.pummien kannalta aleksanterin katulämmitys tai miljoonien tuki kulttuuripaskaan sehän vasta turhaa on.
- käy oopperassa
.......... kirjoitti:
ns.pummien kannalta aleksanterin katulämmitys tai miljoonien tuki kulttuuripaskaan sehän vasta turhaa on.
Suurimmat pummit käy oopperassa.
Lippujen hinnoista -90% on valtion tukea..... - Pummit...
käy oopperassa kirjoitti:
Suurimmat pummit käy oopperassa.
Lippujen hinnoista -90% on valtion tukea.....Löytyy eduskunnasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493747
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603709Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522579Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211679Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261