omaatilaa tarvii...

vaimoa tukahdutettiin

Lopulta en enää kestä ja tässä tarvii omaa tilaa.
Sanoin miehelleni hienotunteellisesti ja arvaas mitäs hän sano. Hän suuttui. En tajunnu miks mua ja mun tarpeitani ei oma mies ymmärtäny...
Koitin selittää hänelle et jokanen tarvii omaatilaa.
Onhan meil mökki ja mie ehdotin et hän vois viettää siel koko viikonlopun tai hän vois lähee muualle vaik oman isoveljen luona yötä kuten ennen hän on aina tehy näin. Hän on aina käyny isoveljen luona silloin tällöin.
Nii mie sais olla yksin koko viikonlopun ja "laiskotella" kotona. Sitä mie kaipaan.
Vaihtelu tekis hyvää meille molemmalle mut mieheni ei halunnu. En tajuu häntä.
Oli yks ilta et miesporukka järjesti saunaillan ja heidän vaimot ei oltu mukana joten mie yksin olin mukana nii porukka kysyi haluuko mieheni heidän kaa samaan saunailtaan ja mie yksin sit menis saunaan heidän jälkeen mut arvaas mitäh?!?
Mieheni halus saunoa mun kaa. Petyin itte kyl sillä kaipasin myös itte vaihteeks yksinäisyyttä.
Oonko mie sit outo heppu joka kaipaa vaihteeks yksinäisyyttä ja omaatilaa? Mua on jo tarpeeks tukahduttanu... Tuntuu et oma mies on niinku vain "kamu" tai "oma pikkupoika" jota en kohta kestä... Kaipaan kunnon miestä tai herrasmiesmäistä miestä joka antais mulle välillä omaatilaa. Hän on niinku toi näyttelijä Jim Carrey ja jaksaa pelleillä lapsellisesti. Hauskuuttaminen ihan ok ja saan kunnon nauruja mut se on menny liian pitempään... Herrasmiesmäinen miehenä ei häneltä luonnohdi kunnolla. Kuis kauan mie viel häntä kestän?!?!
Hän on kyl ihanan herttanen mies mut lopun kyl te tiiätte... -väsyny vaimo-

7

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..kokemus

Minulla oli samankaltainen tilanne ex-miehen kanssa, hän seurasi minua kaikkialle, minnekään ei voitu mennä yksin ilman toista. Todella ahdistavaa oli ja sanoinkin hänelle monesti, että kaipaan omaakin tilaa välillä. Hän lupasi sitä tilaa sitten antaa mutta ei osannutkaan ja lopulta koin häntä kohtaan pelkkää vastenmielisyyttä ja erohan siinä sitten tuli. Ja sitä eroa en ole katunut, jo pelkkä ajatus yhteiselosta saa aikaan sen saman vastenmielisen tunteen vieläkin vaikka erosta on kuitenkin aikaa jo useampi vuosi. Nykyään hän vihaa minua yli kaiken ja käyttäytyy sen mukaisesti. Mutta en jaksa välittää. Haluaisin vain olla kuulematta hänestä enää, toivoen, etten olisi koskaan häntä tuntenutkaan.

• Pippuri_65

Samassa tilanteessa minäkin, omaa tilaa kaipaan. Me emme ole avoliitossa vaikka välillä siltä tuntuukin kun olemme yhdessä kaiken vapaa-aikani. Olen koko yhdessäolomme ajan sanonut tarvitsevani välillä omaa aikaa, mutta aina kun sen suustani päästän niin tuntuu kuin melkein eroa ehdottaisin. En tarkoita sillä omalla ajalla sitä, että haluaisin ravintolaan tms lähteä, kaipaan vaan sitä kotona oloa ihan itsekseen. Ei tarvi tehdä yhtään mitään jos ei huvita, saa olla vaan vaikka ihan hiljaa. Tai sitten juoruta puhelimessa niitä "naisten juttuja" joita ei ole tarkoitettu toisten korville.
      Mutta ei, se on niin tavattoman vaikeeta toisen tajuta. Välillä oloni on kuin olisin niin pieni etten pärjäisi jos ei vieressä ole joku joka vahtii etten tee mitään pahaa. Olen kuitenkin aikuinen nainen !
      Ymmärrän kyllä sen ettei miesystäväni tarkoita asialla mitään pahaa, mutta silti tilanne ahdistaa. En kuitenkaan haluaisi tämän asian vuoksi erotakkaan, mutta onkohan se sitten ainoa keino saada hetki sitä omaa aikaa?

• ihan kummallista

että jotkut miehet ei tajua, että omaa tilaakin tarvii..

• Ukko v-58

Onko sillä miehelläsi käsiraudat jolla sinut ja itsensä lukitsee patteriin? Vai miksi et vaan kylmästi ilmoita että nyt juttu näin: minä olen joskus yksin päivän, käy se miehelle tai ei. Parempi kerran kunnon riita kuin ikuinen rutina.

• kiribati
        Ukko v-58 kirjoitti:

Onko sillä miehelläsi käsiraudat jolla sinut ja itsensä lukitsee patteriin? Vai miksi et vaan kylmästi ilmoita että nyt juttu näin: minä olen joskus yksin päivän, käy se miehelle tai ei. Parempi kerran kunnon riita kuin ikuinen rutina.

senkun otat omaa aikaa ja omaa tilaa, emme me muut voi sitä tämän netin kautta sinulle järjestää.

Mutta sitä en kyllä ymmärrä miksi miehen pitäisi lähteä pois kotoa, jos kyseessä on yhteinen asuntonne/kotinne. Etkö itse voisi mennä sinne mökille tai varata vaikka hotellihuoneen jostain saadaksesi omaa aikaa?

• arwiissori

. kansanopistoon jonnekin ihan yksin!
      Valitse joku suomenkielen opintosuunta tai kurssi, ehkä muutkin sitten ymmärrämme mitä tarkoitat sepustuksellasi.

• se sama vaimo

Kiitoksia paljo vastauksistanne!
      No tänään laitoin sauna päälle ja mieheni tuli kotiin nii katsoi mua hymyilevästi. Saunan jälkeen hän pussasi mua ja sanoi lähtevän mökille. Sanoin hänelle vain yhen sanan "kiitos".
      Mie vois kyl lähee mökille mut on mul suunnitelma et huomenna ehkä meen shoppaileen ja sit treeniin... shoppailu ja treeni on piristykseks väsymykseen
      Siks jäin tän kotiin.
      Mieheni vihdoiski ymmärsi et mie tarviin omaa tilaa. On ihana olla yksin tääl kotona ja kaikki järjestetty ja siivottu :) Huomenna aatelen tehä riisiä vihanneksineen ja paistan kalaa ittelleni... nam! Tää on mun viikonloppu juhla :)
      Taidan olla kai outo heppu mut nautin täysin tästä... ;)

Hyvää joulua kaikille! :) -ilonen väsyny vaimo-

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      160
      12256
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4600
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      135
      3653
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2758
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1656
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      363
      1611
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1516
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe