Moi! Olen vähentänyt erittäin runsaasti hiilihydraattien määrää ruokavaliossani ja tällä hetkellä sen osuus painottuu aamiaiseen ja treenejä edeltävään ruokailuun. Olen kokeillut käyttää hiilihydraattien sijaan rasvaa energianlähteenä, mutta tämä ei käy parista seikasta johtuen. Rasvapitoisen aterian jälkeen fyysinen suoritus on aivan toivotonta. Vatsa menee sekaisin ja ruoka pyrkii ylös jopa kohtuukevyellä lenkillä. Anaerobinen harjoittelu(täysillä mennen) ei onnistu lainkaan.
Toinen ja vielä häiritsevämpi ominaisuus tuossa rasvankäytössä urheiltaessa on se, että pidempijaksoisessa suorituksessa loppuvat voimat lähes kokonaan ja palautuminen on hidasta. Lihaksissa ei ole mitään reserviä "irtiottoihin" ja ainakin kaikki intervallityyppiset treenit on aivan toivottomia tällä eväällä. Jatkan edelleen tällä omalla tyylilläni jossa syön täysjyvätuotteita rajoitetusti.
Siis asiaan? Kuinka olette itse ratkaisseet pulman. Olkaa ystävälliset ja kertokaa omat kokemuksenne liikunnasta ja urheilusta jos olette voineet ongelmitta harrastaa sitä korvaten hiilihydraatit rasvoilla. Omakohtaisia kokemuksia ilman linkkejä kiitos!
Urheilua vähillä hiilillä
5
385
Vastaukset
- nönnöööö
mitä järkee tos on? ei urheilijatkaa vedä mitään atkinsii, se on mahdotonta. jos punttia meinaat nykiä niin sitten tietty rasvanpoisto kaudella mennään protskuilla pelkästään melkee mutta jos puhutaan laihiksesta niin mä pysyn helposti bmi 17 sillä että vältän pastaa, riisiä ym, mutta en myöskään vedä rasvaa. Syön puuroa ja silloin tällöin leipää, muuten vain korvaan pastat sun muut kasviksilla.
- voi.
Kyllä urheilija voi olla Atkinsilla.
Miksi haluat olla alipainoinen?
Ihminen tarvitsee rasvaa, kuten myös proteiinia! - Sparraaja
voi. kirjoitti:
Kyllä urheilija voi olla Atkinsilla.
Miksi haluat olla alipainoinen?
Ihminen tarvitsee rasvaa, kuten myös proteiinia!Että tämä tulisi selkeämmäksi, niin jos lukee tuon alkuperäisen juttuni, voi todeta ettei tuo ruokavalio käynyt minulle. Rasva ei sopinut vatsalle ja kuten kirjoitin, ei sen tuoma energia ainakaan minulla välittynyt lihaksista kuten perinteisellä hiilihydraattitankkauksella.
Mitä lajia harrastat ja kuinka paljon? Mitä ravintoa nautit ennen suoritusta?
En todellakaan aio ahtautua väkisin mihinkään muottiin joka ei kokemuksesta minulle sovi. Miksi pitäisi jos tällä menolla vedän aerobista harjoitusta parin päivän lepopäivillä per viikko?
- kokemuksia.
ja ihan totaalisesti.
Mutta yksi selkeä huomio on se, että lisää puhtia liikuntaan tulee noin puolen tunnin jälkeen aloituksesta, tätä ei tapahtunut ikinä hiilariruokavaliolla.- kans...
Ihan totta tuo, mitä kirjotit... en ole ennen kokenu esim salilla sitä, että ku alun tahmeudesta on selvinny (20-30min) jaksais vaikka kui kauan. Sama kävelylenkillä, aluks hikoiluttaa, mutta sitte pystyis kävellä vaik naapurikaupunkii... Kait tuo ikävästi todistaa oikeaks alkup. kirjottajan ongelman, eli kovaan aerobiseen suoritteeseen ei tällä ruokavaliolla paukkuja ole... No, kaikkea ei voi saada... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1964973Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1184083Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573545
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372957Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182579- 232326
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo312084UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949