Mitäs taustoja kertoisin... no mulla ja avopuolisollani on 10v ikäeroa, hän eli mies on se vanhempi... Ollaan seurusteltu reilu vuosi ja asuttu yhessä noin 5kk, asun hänen omistusasunnossaan...
Nyt tuntuu että kaikki on lukossa, täällä on ahasta ja kaikki valvoo... Olen ku räsynukke joka tekee mitä käsketää ja pysyy kiltisti kotona... Ja jos ei pysy ni anoppi kyllä pitää huolen missä olen ja ilmoittaa siittä kaiken lisäksi miehelleni... Anoppini on hieman vanhanaikaista sorttia mutta onko oikein että hän;
1. tulee aina yllättäen kylään?
2. utelee meän kaikki asiat?
3. On epäkohtelias mun kavereille ja yrittää nolata mut niiden silmissä?
4. määräilee ja kyttää meän asunnossa?
5. tekee ruokaa pakastimee ettei pikku pojallaan tulisi vaan nälkä tämän ilkeän tädin kanssa?
6. supisee aina kahestaa pikku poikansa kanssa onko kaikki hyvin?
tai
7. Onko oikein että puolisoni ei tee mitään tai sano mitää???
8. Onko oikee että hän kertoo asioistamme anopilleen??? aivanku kaikki pitäisi raportoida... nyt on pyykitkin pesty tai eikö ole siistiä??? Tai toisaalta naapurit valitti yms... kaikki ikäväki...tuntuu ku mun selän takana puhuttas...
9. Onko oikein että kun jo itken anopin tekosia, mieheni kääntää sen niin että hän on vihainen mulle että mä olen tehny jotaki väärää ja soittaa loppuen lopuksi anopilleen että "sillä on taas joku soita sille...?"
10. Onko oikein että kun selitän mitä anoppi teki, hän ei usko ja sanoo että anoppi sano kyllä asian toisella tavalla???
auttakaa mua!!! Anylysoikaa vähän ja kertokaa onko tämä eron paikka vai onko kaikilla tämmöistä???
ero vai ei!!! Auttakaa ja anylysoikaa!!!
13
1692
Vastaukset
- äidin helmoissa
Eipä ole tämä mies vielä napanuoraansä äitiinsä katkaissut ja/tai äiti ei ole sitä antanut tehdä. Kuule, ei tällaisesta kaverista ole KUMPPANIKSI. Hoidettavan sinä siitä saat, tai sitten se alistaa sut kotiorjaksi tms...
Lisäksi tilanteenne on jo lähtökohtaisesti epätasapainoinen ja -arvoinen. Sinä olet paljon nuorempi (syntyy helposti isä-lapsi suhde) ja sitten vielä asut miehen omistamassa asunnossa (valta-asema miehellä)! Vai onko peräti niin, että asut asunnossa, johon myös miehen äidillä on avain ja jossa tämä huseeraan kuin kotonaan. Huh, huh.
Eipä ihme, että tilanne on mikä on... katsohan nyt eteesi ja ota pakkia; pysy omassa asunnossa ja katso pääseekö mies äidistään irti ja alkaa kasvaa mieheksi??? - Naimisiin ensin
Miten sinulla voi olla anoppi jos et ole naimisissa? Jos ette virallisesti ole naimisissa on miehelläsi oikeus puhua omista asioistaan äitinsä kanssa miten paljon haluaa.
- kanttari
voi kutsua avomiehensä äiteetä anopiksi jos haluaa asuvathan he miehen kanssa yhdessä, minä ainakin sanon anopiksi vaik en ole naimisissa poikansa kanssa.Mutta kyllä on poika äiteessään vielä kovasti kiinni napanuora ei ole katkennut kun antaa äiteensä urkkia asioitaan ja puhuminen reilusti ääneen on eriasia kun supinat, oma avomieheni ei hyväksyisi missään nimessä moista käytöstä äiteeltään.Meillä on oma elämä ja tulemme toimeen anopin/äidin kanssa.
- naimisissa
kanttari kirjoitti:
voi kutsua avomiehensä äiteetä anopiksi jos haluaa asuvathan he miehen kanssa yhdessä, minä ainakin sanon anopiksi vaik en ole naimisissa poikansa kanssa.Mutta kyllä on poika äiteessään vielä kovasti kiinni napanuora ei ole katkennut kun antaa äiteensä urkkia asioitaan ja puhuminen reilusti ääneen on eriasia kun supinat, oma avomieheni ei hyväksyisi missään nimessä moista käytöstä äiteeltään.Meillä on oma elämä ja tulemme toimeen anopin/äidin kanssa.
Tai voihan sitä kutsua vaikka pöytää tuoliksi, vaikkei se ole sitä.
Avoliitossa ei anoppeja synny, tää on jämpti näin.
Anoppi-sanalla on jo merkitys ja kunniallinen merkitys onkin, mitäpä sitä halpa-arvoisilla hutsuilla pilaamaan.
Puhuttakoon heidän kohdallaan vaikkapa avopista, niin kaikki tietävät missä mennään. - siitä mammanpojasta
naimisissa kirjoitti:
Tai voihan sitä kutsua vaikka pöytää tuoliksi, vaikkei se ole sitä.
Avoliitossa ei anoppeja synny, tää on jämpti näin.
Anoppi-sanalla on jo merkitys ja kunniallinen merkitys onkin, mitäpä sitä halpa-arvoisilla hutsuilla pilaamaan.
Puhuttakoon heidän kohdallaan vaikkapa avopista, niin kaikki tietävät missä mennään...et todellakaan haluu tuhlata elämääs liitossa jossa on kolme ihmistä..jos oot vielä nuori niin ehdit tekeen vaikka mitä..jotkut ihmiset on sellasia ettei niiden kanssa voi tulla toimeen vaikka kuinka yrittäis ja kuinka yrittäs olla mieliksi.Varsinkin jos miehes asettaa äitinsä sun edelle niin kannattaa nostaa kytkintä!
- Nyt yksin
Jätä vaan se mies. Anoppi asuu lähellä? Pahemmaksi se vaan muuttuu.
- JA ENNAKKOLUULOJA
Kyllä voivat lapsellisia olla nämä NAISET tai luulen kyllä tytöiksi. Tuskin monikaan heille pahaa tahtoo ja hyvää varmaan useasti tarkoitetaan. KASVAKAA ja menkää sen lasisen eteen.
- siskoliini
Ei todellakaan ole normaalia, eikä kaikilla ole tollaista. Kukaan tuskin haluaa tuollaista kohtelua osakseen! Anoppisi on naurettava, ja miehesi ei ole aikuisen tasolla, kun tarvii äitinsä "hyväksyntää" ja apua kaikkeen. Miehes ei tunnu tajuavan mitään... tee itellesi palvelus ja itsenäisty, ala elää ihan omaa elämääsi. Yhdellä sanalla; eroa.
Pahalta varmaan tuntuu aluks, mutta teet palveluksen itsellesi!- tyttären äiti
Mitä ihmeen pilkun viilaajia täällä pyörii?
Onko vuosiluku 1800... vai 2000 ja jotain?
Oma tytär on avoliitossa ja olen ylpeä vävystäni. Mulla on maailman paras vävy.
Ja olen ylpeä, kun tyttäreni kumppani kutsuu mua Anopiksi.
Maailma muuttuu ja sen myötä pitäisi ihmisten muutta, ainakin osittain.
Vai onko parempi tappaa Anopit sukupuuttoon???
Kysyn vaan, häh! - siskoliini
tyttären äiti kirjoitti:
Mitä ihmeen pilkun viilaajia täällä pyörii?
Onko vuosiluku 1800... vai 2000 ja jotain?
Oma tytär on avoliitossa ja olen ylpeä vävystäni. Mulla on maailman paras vävy.
Ja olen ylpeä, kun tyttäreni kumppani kutsuu mua Anopiksi.
Maailma muuttuu ja sen myötä pitäisi ihmisten muutta, ainakin osittain.
Vai onko parempi tappaa Anopit sukupuuttoon???
Kysyn vaan, häh!Kyse olikin siitä, että anoppi ja avopuoliso kohtelevat aloittajaa täysin väärin!
En ole sanonut, että anoppeja ei saisi siis olla olemassa?!! Omani on ihana, hyvä ja reilu, oma esikuvani äitinä ja vaimona! Anopin ei kuulu puuttua miniän elämään vahtimalla ja ilkkumalla, nolata tätä jne. Luitko aloittajan kuvausta elämästään ollenkaan? - -epätoivoinen (aloittaja)
siskoliini kirjoitti:
Kyse olikin siitä, että anoppi ja avopuoliso kohtelevat aloittajaa täysin väärin!
En ole sanonut, että anoppeja ei saisi siis olla olemassa?!! Omani on ihana, hyvä ja reilu, oma esikuvani äitinä ja vaimona! Anopin ei kuulu puuttua miniän elämään vahtimalla ja ilkkumalla, nolata tätä jne. Luitko aloittajan kuvausta elämästään ollenkaan?...lähtemää? Oon niin monesti ajatellu että nyt riitti tämä on jo liikaa ja ei moni varmaan kestäiskää... Hän ei ota enää murheitani tosissaan ja olemme aivan jumissa vaikka hän ei sitä myönnä... riittää kun olen hiljaa ja laitan käden hänen käteensä ni kaikki on hyvin!!! Hän hermostuu jos yritän puhua asioista... ja anoppi vaan on kaikkialla!!! Mihin tästä lähtisin ja mitä sanoisin syyksi kun avopuolisoni ei edes ymmärrä että oikea vika on olemassa??? En voi tehä mitää olen jumissa!!!
- siskoliini
-epätoivoinen (aloittaja) kirjoitti:
...lähtemää? Oon niin monesti ajatellu että nyt riitti tämä on jo liikaa ja ei moni varmaan kestäiskää... Hän ei ota enää murheitani tosissaan ja olemme aivan jumissa vaikka hän ei sitä myönnä... riittää kun olen hiljaa ja laitan käden hänen käteensä ni kaikki on hyvin!!! Hän hermostuu jos yritän puhua asioista... ja anoppi vaan on kaikkialla!!! Mihin tästä lähtisin ja mitä sanoisin syyksi kun avopuolisoni ei edes ymmärrä että oikea vika on olemassa??? En voi tehä mitää olen jumissa!!!
Jos et lähde, sitten jäät kärsimään ja lähtö saattaa olla aina vaan vaikeampaa, tai ainakin olet entistä rikkinäisempi kun tuo näytelmä päättyy :(
En tiedä millainen tukiverkosto sulla on, kenen luo siis voisit mennä kunnes löytäisit oman asunnon jne. Vanhempien, isovanhempien, sisarusten, jonkun ystävän luo? Ei sinun tarvitse keksiä mitään syytä, minkä mies ymmärtäisi muka paremmin! Hän tietää tasan tarkkaan ongelmat, vaikkei niitä jaksa enää kuunnella eikä käsitellä! Ei vaan kunnioita sua sen vertaa, että alkaisi muuttaa tilannetta. Ehkä hän alkaa ymmärtää, kun otat välimatkaa?
Toivon sulle kaikkea hyvää - kanttari
siskoliini kirjoitti:
Jos et lähde, sitten jäät kärsimään ja lähtö saattaa olla aina vaan vaikeampaa, tai ainakin olet entistä rikkinäisempi kun tuo näytelmä päättyy :(
En tiedä millainen tukiverkosto sulla on, kenen luo siis voisit mennä kunnes löytäisit oman asunnon jne. Vanhempien, isovanhempien, sisarusten, jonkun ystävän luo? Ei sinun tarvitse keksiä mitään syytä, minkä mies ymmärtäisi muka paremmin! Hän tietää tasan tarkkaan ongelmat, vaikkei niitä jaksa enää kuunnella eikä käsitellä! Ei vaan kunnioita sua sen vertaa, että alkaisi muuttaa tilannetta. Ehkä hän alkaa ymmärtää, kun otat välimatkaa?
Toivon sulle kaikkea hyvääolis todella tärkeää että sinulla olisi paikka minne mennä jossa voisit hengähtää ja miettiä rauhassa mitä todella elämältäs haluat.Jos et uskalla sanoa miehellesi että menet miettimään asioita niin kirjoita kirje ja lähde.Käske hänen punnita kumpi on tärkeämpi sinä vai äiti,niin minä tein aikoinani ja mies valitsi minut ja nyt on myös anopin kanssa välit hyvin.Rohkaistu hyvä ihminen ja ota ohjat omiin käsiisi mitään ei saa jos ei yritä.Voit kirjoittaa minulle omaan sähkäriin jos haluat löytyy tuosta nimimerkistä, paina sitä kirjoita jos tuntuu siltä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3524491Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1462538Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822146- 1451690
- 261227
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!441222- 351178
- 791101
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!3451045Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1431029