Tietääkö kukaan mistä voi johtua että kynnet ovat koverat? Eli siinä keskellä, missä kynnen pitäisi olla koholla, se onkin kuopalla? Kynnet ovat myös todella hauraat. Kyse ei ole ainakaan raudan puutteesta. Tämä on pitkäaikainen mysteeri joten suuri kiitos sille joka osaa vastata! :)
koverat kynnet
4
2206
Vastaukset
- Tuttiduu
Oletko pureskellut tai "ärsyttänyt" kynsinauhojasi? Ainaskin kaverin kynsi meni ihan hirveen kuntoon kun hän alkoi pureskella kynsinauhoja :( Toivottavasti syy selviää niin sitä voidaan alkaa hoitaa :)
- H..
Kyse on itse asiassa siskon kynsistä ja hän ei ole koskaan pureskellut kynsiään tai muuten kohdellut niitä kaltoin. Tosin ei ole koskaan myöskään hoitanut esim. kynsinauhoja, työnnellyt niitä tms.
- ihan
lusikkakynsiltä.. Eli kynsi muistuttaa ihan lusikkaa, koska on kuperasti kääntynyt reunoilta ylöspäin. Syynä voi olla raudanpuute, heikko verenkierto ja perintötekijät. Ja lapsilla ne on ihan normaalit. Niitä voi hoitaa rautapitoisella ruokavaliolla ja syömällä sinkkiä kuuriluonteisessti sillä se vahvistaa kynsien ja myös hiusten keratiinia. Vahvistavat kynsilakat on myös hyväksi..kannattaa myös esim. jumpata käsiä ja sormia että verenkierto elpyisi sormissa.. Kynsiä kannattaisi käydä näyttämässä vaikkapa kosmetologille joka osaisi neuvoa, että onko kyseessä lusikkakynnet ja antaa tarkempia hoito-ohjeita =)
- niin mene lääkärille
Olen nähnyt jossain jotain mainoksia että jos on kynsi mennyt jotenkin pahaksi niin ne jossain hoitolassa laittaa sen kuntoon lääkärin määräyksellä. Kyse oli kai jostain esim jalkahoitolasta. Jos todellakin on paha niin vois kyllä mennä lääkärille näyttämään. Ehkä löydät netistä lisää tietoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321