Joskus mietin voinko olla liian kiltti, koska niin väärältä kun se tuntuukin välillä niin mulle on suututtu siitä et oon liian kiltti ja ajattelen muitakin. Mulla on kaks todella hyvää kaveria, ollaan lähes aina yhdessä eikä meillä ole muita sydän ystäviä vaikka muita kavereita kyllä on. Mutta joskus tuntuu et oon vaan mun kahelle kaverille sellanen et kun ei jaksa sen toisen kanssa olla niin soi sitten mun kanssa olla. Mä en oo ikinä suuttunu tai valittanu niille mistään, jos ne on sanonu jotain loukkavaa tai käyttäytyny siten miten mä en ois halunnu, niin en oo sanonu asiaan mitään koska tietäisin siitä syntyvän kauhea riita. Toisin on taas mun kavereiden kohdalla toinen voi sanoo meille kummallekkin mitä ikinä haluaa koska tietää et ei me siitä kun vähintään vähän loukkaannutaan, toinen taas ei uskalla toiselle sanoa kun tietää siitä syntyvän riidan mutta mulle voi sanoa mitä vaan.
Haluan aina miellyttää kaikkia ja vihaan riitoja, sanon kyllä sellaisille ihmiselle vastaan joista tiedän etten tarvi niitä tai sellaiselle josta tiedän että se se tulee olemaan aina mun luona vaikka tuleekin riitaa, kuten sisko.
Ja se on mun mielestä niin väärin et kun teen jonkun hyvän teon tyydyn esimerkiksi johonkin vähään kun annan toiselle, tai perun jonkun menon kun toisille käy paremmin toinen päivä vaikka nekin vois helpomminkin vaihtaa menojaan. En suutu pienistä asioista enkä ajattele itseäni koko ajan.
Siitä mulle suututaan, valitetaan ettei sun tarvi tehä aina tehä niinku me halutaan tai oisit sää ton voinu ottaa itekkin, ei ikinä et kiitos tai mitään samanlaisia huomionosotuksia mua kohtaan..
Mut monissa asioissa teen ihan miten vaan teen väärin saan valituksia, jos ajattelen itsekkäästi saan kuulla et et oo kunnon kaveri tai jos teen muiden hyväks ei sun tarvi aina tehä miten sanotaan. mitä silloin pitäis tehä.
Mä rakastan mun kavereita ja mä tiedän et ne rakastaa mua, usein meillä ei oo mitään ongelmaa mut joskus on yhtä helvettiä, en haluais luopua mun kavereista, jotenkin ootan koko ajan et ne aikuistuis ja kaikki ois paljon paremmin. En tiiä . haluisin vaan jotain helpotusta, toivoisin sitä että me kaikki oltais ystävällisiä toisillemme eikä piettäis mitään peliä, niin kaikki menis hyvin.
Onko jollain samoja kokemuksia? En voi sanoa olevani "nössö" tai mikään sellainen, osaan kyllä sanoa mielipiteen ja pitää puoliani mutten vain liian läheisille ihmisille koska pelkään menettääväni ne.
liian kiltti?
3
580
Vastaukset
- kaikil
ihmisille liian kiltti,jopa omille vanhemmille.en kestä riitaa ja pyrin välttämään sitä kuin ruttoa,en edes uskalla sanoa omia mielipiteitäni ja päälleni tallotaan kuin kuramattoon.olen täysnössö mutta olen silti tällainen kuin olen ja arvokas ihminen virheineni päivineni.
- LK.
Sun täytyy oppia itsekin suuttumaan ja ajattelet itseäsikin etkä vaan niitä muita. Sun täytyy näyttää että et sä mitä tahansa kakkaa syö. Puhu niille ja kerro sun toivomus.
- siis vain Kaveri
on sellanen, että hän vaikuttaa just jotenkin teennäiseltä tuon kiltteyden suhteen ja hänen ystävällisyytensä muita kohtaan näyttää jotenkin yliampuvalta. Se ei ole ainakaan minusta kovin mukavaa.
Se on pelkästään susta kiinni, mitä kaverisi saa sanoa sulle. Jos ne sanoo jotain typerää, ottaisin asian kyllä heti puheeksi ja selvittäisin asian, jotta ei jäisi vääriä käsityksiä ja harhaluuloja.
Ja sähän voit ihan vapaasti ite päättää, oletko niiden kavereiden kanssa vai et. Jos tunnet, että hyödyt niiden kanssa olemisesta enemmän kuin menetät, pysy niiden seurassa. Mutta jos kavereiden urputus vain jatkuu ylivoimaisena, kukaan ei pakota sinua olemaan heidän kanssaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026448
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h834933Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1053191Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303032Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262235Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191616Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961211Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391192Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311106- 48884