Yhteensopivuus ongelmia?

Prinsessa Ruusunen

Olen 30-vuotias nainen. Seurustelen eronneen miehen kanssa, jolla on kaksi lasta edellisestä avioliitosta. Olemme seurustelleet 9-kuukautta ja asuneet yhdessä 4-kuukautta. Tulen hyvin toimeen lasten kanssa, jotka tulevat isänsä luo joka toinen viikonloppu. Meillä on tulevaisuuden suunnitelmia, olemme puhuneet kihloihin ja naimisiin menosta, myös yhteisestä lapsesta.

Viime aikoina hän on jotenkin muuttunut ja sanoo minulle pienistäkin asioista, esimerkiksi, että ulkovalo ei ollut päällä kun hän tuli kotiin. Olen yrittänyt tehdä parhaani, hoitaa yhteistä kotia, tehdä ruokaa, yms. ja olla hänelle mieliksi. Tuntuu, että teen mitä vain, ei riitä. Hän hermostuu, että en muka osaa ajaa autoa ja kertoo kaverilleen asiasta kun se on niin huvittavaa. Tuntuu tosi pahalta. Kun yritän kertoa tunteistani, niin hän hermostuu ja joskus huutaa. Hän mollaa minua ja sanoo, että olen surkea sängyssä. Hän on myös sanonut, että minä pilaan hyvän suhteen kun valitan asioista. En minä valita, yritän vaan jutella. Nyt sain kuulla, että minä ärsytän häntä ja että olemme olleet paljon yhdessä viime aikoina ja voisimme olla enemmän erillään, sitten on taas mukavaa olla yhdessä. Alkuaikoina hänellä oli aina niin ikävä minua mutta nyt sitten tällainen tilanne. Teen kaikkeni, että muuttuisin hänen mielikseen mutta se on yksipuolista.

Toivoisin vastausta yh-isiltä ja muutenkin teiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

Hyvää pikkujouluaikaa!

12

2005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

olen kylläkin naispuolinen,mutta tuo ei kuulosta yhtään hyvältä suhteelta...mies taitaa olla ahdistunut tai jotain....jos hän huutaa ja mollaa sinua niin jätä se raukka yksikseen...hän ei ansaitse sinua...

• tietoja

Oletko tullut kysyneeksi ex-vaimoltaan miksi erosivat? Saatais olla aiheellista. Tuo kaverihan on tyypillinen itsekäs mies, joka kaiken lisäksi kuvittelee olevansa "jumalan lahja naisille" ,jota tulee palvoa ja passata.

On aivan sama vaikka seisoisit päälläsi tai mitä tahansa - et tule milloinkaan olemaan hänen mieleensä. Joten parasta on, että olet vain täysin oma itsesi, jos sillä tavalla sujuu niin sitten sujuu... tai sitten ei...

• paha paha =(

vähän narsistityypiltä...

• :((

tai siis todella inhottavaa käytöstä. Ja kuitenkin olette olleet vasta 9 kuukautta yhdessä, liekö hän nyt paljastamassa "todellista minäänsä"?

Minä en muuten IKINÄ haluaisi olla suhteessa, jossa joutuisin koko ajan miellyttämään toista, muuttamaan jatkuvasti itseäni ja omaa käytöstäni. Mielestäni nimenomaan sitten koen löytäneeni jopa "sen oikean", jos pystyn ja saan olla täysin oma itseni hänen seurassaan.. Mietihän tuotakin näkökulmaa.

Tottakai sitä alkuhuumassa ja ihastuksessaan haluaa miellyttää toista, ihan tiedostamattaankin, mutta kun olette jo jonkun aikaa asuneet yhdessäkin, niin kannattaa todella miettiä, että eiköhän sinulla ole omassa kodissa oikeus olla oma itsesi jne.

• kiribati

itsellekin mieleen tuo "todellisen minän paljastaminen (paljastuminen". Itselleni on jostain syystä 9 kk ollut useammin kuin kerran suhteen katkeamiskohta, liekö sattumaa vai onko se sellainen aika ainakin omalla kohdallani, että siinä vaiheessa se ruusunpunainen kuherrusvaihe on ohi.

Mutta kamalan nopeaa toimintaakin tuo kyllä on ollut, jos 9 kk:sta jo neljä on asuttu yhdessä, ja mukana ovat vielä (viikonloppuisin) miehen lapsetkin. En tiedä olisiko vielä tässä vaiheessa mahdollista heidän ottaa etäisyyttä ja jatkaa toisiinsa tutustumista/seurustelua asumalla erikseen.

• mutta nimim.

kokemusta on! Sille miellyttämiselle ei tule loppua! Et koskaan onnistu sillä tiellä niin, että hän olisi tyytyväinen! Hänhän on Jumalasta seuraava! Olen samaa mieltä, kuin joku tuolla edellä: narsistinen tyyppi! Perehdy aiheeseen ennen kuin tuhoat itsetuntosi, terveytesi elämäsi...!

• Jotain vikaa...

...miehessäsi on..ja haiskahtaa jonkin asteen narsistilta.

• MM.

Ihan hyvä että sait tietää tästä sen veemäisestä puolesta suht ajoissa. Tai ajoissa ja ajoissa, mutta et mitään lasta sille ainakaan vielä odota, ette ole naimisissa ja sä olet vapaa etsimään oman kämpän ja jättämään sen suht helposti. Tiedätkö sä mitään sen edellisestä naisesta ja avioliitosta? Onko se puhunut millainen se nainen oli ja kuinka kauan he olivat avioissa? Meinaan jos mies on ollut tuollainen sille exälleekin, niin ei mikään ihme että ero on tullut. Ehkäpä se yrittää työntää sua jotenkin pois luotaan olemalla veemäinen tai sitten se näyttää sulle nyt sitä oikeaa luonnettaan. Mä suosittelen että sä pistät vähin äänin suhteen poikki ja muutat omillesi. Vielä pääset helposti lähtemään, joten suosittelen että teet sen, etkä vaan mieti.

• toisen vuoksi

Älä hyvä ihminen uhraa omaa elämääsi toisen hyväksi joka ei sinun tekemisiäsi arvosta.Moittii sinua jo nyt sängyssä.Onko hän itse tehnyt mitään sen hyväksi. Jokainen nainen on niin hyvä sängyssä kuin mies itse.

• sinun mielistelysi

Hylätyksi tulemisen pelko ajaa sinut pois kaikkein
      tärkeimmästä eli sinusta itsestäsi.
      Ole itsellesi rehellinen niin saat vastauksen kaikiin kysymyksiisi.
      Älä mieti miksi hän on kanssasi vaan sitä miksi sinä
      olet hänen kanssaan.

• ja lähteä.

Tässä taitaa olla tilanne, että mies ei enää välitä kuten aiemmin. Olette kuitenkin olleet yhdessä vasta 9 kk, joka on todella lyhyt aika. Ilmeisesti et sitten vain ole hänelle se elämänkumppani ja mies on turhautunut, muttei ehkä vielä ymmärrä, että ero on paras ratkaisu.

Ja mitä turhaa itseäänkään kiusaa, jos kerran toisen seurassa ei ole hyvä olla. Itse ainakin lähtisin suhteesta, jos aivan selvästi sillä ei ole mitään tulevaisuutta.

• Kuulostaa tutulta....

touhulta. Suosittelen suhteen lopettamista.Tosin, tuollaisesta on vaikea päästä eroon...tulee parin viikon päästä häntä koipien välissä takaisin ja lupaa muuttua....Yhä uudestaan ja uudestaan.Vie itsetunnon ja minuuden.Kunnes olet vain tyhjä kuori ilman omia ajatuksia ja mielipiteitä.Alat hävetä itseäsi ja haluaisit kadota.....

Nyt menee ihan hyvin.Neljä vuotta terapiaa tekee ihmeitä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4614
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3830
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      175
      3620
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      58
      2052
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1114
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe