mitta alkaa olla täysi

tyhmää kateutta

Tämä on sitten huvittava palsta. Täällä osa käy keskustelua ihan asiallisesti ja osa taas käy provosoimassa tai provosoitumassa muiden asiallisista kirjoituksista.

Olen työssäni törmännyt tuhansiin naisiin ja muutamiin kymmeniin miehiinkin, jotka menisivät plastiikkakirurgiseen toimenpiteeseen jos olisi rahaa.

Siitäkö tässä koko hommassa on kysymys? Onko kaikki täällä piruilevat ihmiset niitä, jotka eivät pidä peilikuvastaan ja ärsyyntyvät ajatuksesta, että jollakin toisella onkin varaa tehdä jotakin omalle peilikuvalleen. Onko kysymys ihan puhtaasta kateudesta?

Noh, tämä yhteiskunta on yhä enenevässä määrin hoikkien, kauniiden, akateemisten ja ihmisten joilla on varaa tehdä ulkonäölleen jotakin. Koomistahan on, että nämä ihmiset ovat jo alkulähtökohdiltaan paremman näköisiä kuin muut ja kun he vielä rahoillaan parantelevat hyvää täydelliseksi, niin kateuttahan se herättää jakomäkeläisessä vuokrakaksiossa.

Sieltä käsin ei sitten muuta osatakaan tehdä, kuin käydä hakemassa illan viides kalja ja vastata näihin viesteihin "panosta sisäiseen kauneuteen. Ei Ladasta Mersua saa. Panosta mielummin haulikkoon. Onko sussa mitään aitoa?".

Ei, ei kysymys ole pelkästään kateudesta. Kyllä siihen taitaa yhdistyä myös laiskuus, tyhmyys ja pelkuruus.

12

1504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

Sanoit juuri tosiasian, joka pätee elämään yleensä ja suomalaiseen elämänmenoon erityisesti. Tuota vain ei poliittisista korrektiussyistä koskaan ääneen sanota.

Sanontaa "jokainen on oman onnensa seppä" pitävät oikeana vain menestyneet ja hyvinvoivat kansalaiset. Ne, jotka ovat ryhtyneet itse päättämään omasta elämästään, ulkomuodostaan ja hyvinvoinnistaan. Loput tyytyvät ainoastaan kateudesta syntyneen kyynisen vittuilun tuomaan hetken lohtuun.

Esimerkiksi kauneusleikkauksia vastustavat henkeen ja vereen vain ne, joilla ei ole niihin varaa tai jotka pelkäävät foobisesti operaation riskejä, eivätkä uskalla niihin mennä.
      Sitten he piilottavat kyvyttömyytensä ja pelkonsa jonkin ylevän aatteen kaavun alle ja julistautuvat paremmiksi ihmisiksi. Vaikka tosiasiallinen motiivi on siis pelon lietsoma kateus.

• liisi.

Ilkeästä piruilusta en minäkään pidä mutta...

Olen itse jo vähän yli kaksikymppisenä ollut kahdessa kauneusleikauksessa. Ja varmasti tulen menemään useampaankin. En silti ole sinun kanssasi aivan samaa mieltä. Oletko unohtanut kokonaan sen, että leikkauksen tulos ei välttämättä ole aina toivottu? Tai että mikään ei riitä ja joutuu leikkauskierteeseen? Tai että kyseeseen voi tulla vakavat komplikaatiot? Siksi mielestäni on hyvä että joku välillä kyseenalaistaa koko touhun. Ihmisillä on nimittäin niin paljon harhaluuloja mitä tulee plastiikkakirurgisiin leikkauksiin. Varsinkin nuorilla.

Ei kyse automaattisesti ole kateudesta. Olen ennemmin kateellinen niille jotka eivät koe tarvetta leikkauttaa itsessään mitään kohtaa, kuin niille joilla on siihen varaa. Ja voisiko se pelkuruuskin olla puhdasta järkeä, hyvää itsetuntoa, tyytyväisyyttä ja itsesuojeluvaistoa?

Osittain provosoiva viestisi sai sinut itsesi vaikuttamaan ainakin minun silmissäni hieman "jakomäkeläisehköltä".

• liisi.

ainiin... ja vielä, eivätpä ne minunkaan leikkaukseni aivan täysin putkeen menneet kumpikaan vaikka hyvillä kirurgeilla Suomessa leikkautin. Lisäksi paranemisvaihe ja kivut haittasivat huomattavasti muuta elämää.

• Nohiina
        liisi. kirjoitti:

ainiin... ja vielä, eivätpä ne minunkaan leikkaukseni aivan täysin putkeen menneet kumpikaan vaikka hyvillä kirurgeilla Suomessa leikkautin. Lisäksi paranemisvaihe ja kivut haittasivat huomattavasti muuta elämää.

Olen aina ihmetellyt, mitä nuo moralistit tekevät tällä palstalla. Minun mielestäni
        tämä palsta on niitä varten, jotka aikovat mennä tai ovat käyneet plast.kir.toim.piteessä, siis kokemusten vaihtoa varten. Eikö moralisteille ole omat palstansa? Onko kyseesä kateus, tirkis-
        telynhalu vai mikä, en tiedä. Pervoa minusta.
        Itse olen käynyt parissa operaatiossa, toisesta hyvä tulos, toisesta miltei olematon. Molemmista ole kirjoittanut aiemmin, koska nimenomaan haluan jakaa kokemukseni, jotta niistä olisi hyötyä muillekin.

• äsken
        Nohiina kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, mitä nuo moralistit tekevät tällä palstalla. Minun mielestäni
        tämä palsta on niitä varten, jotka aikovat mennä tai ovat käyneet plast.kir.toim.piteessä, siis kokemusten vaihtoa varten. Eikö moralisteille ole omat palstansa? Onko kyseesä kateus, tirkis-
        telynhalu vai mikä, en tiedä. Pervoa minusta.
        Itse olen käynyt parissa operaatiossa, toisesta hyvä tulos, toisesta miltei olematon. Molemmista ole kirjoittanut aiemmin, koska nimenomaan haluan jakaa kokemukseni, jotta niistä olisi hyötyä muillekin.

kirjoitin juuri vastaavasta kun on näitä ilonpilaajia liikkeellä oikein urakalla ja Joulukin lähestyy... Liekö osittain tämä vuodenaika syyllinen siihen että noilla pikkupiruilla sarvet nousee pystyyn eikä niitä voi piilottaa van käydään käsiksi kaikkeen mahdolliseen. Ja tarkoitan edellisellä just tota että pian ei täälläkään viitsi kukaan kertoa kokemuksistaan kun on aina näitä selkään puukottajia:(
        Olen ollut palstalainen Nicolen Implantinfo-foorumissa jo vuosia , oli ensimmäinen lajissaan jonka löysin , eka leikkaukseni tehtiin n. 10v. sitten .
        Ja rehellisesti, vaikka kaipaankin tätä suomeksi kirjoittamista ja mielelläni kertoisin oman näkökulmani ja kokemukseni niin ehkä kuitenkin skippaan tästälähtien tämän foorumin ja keskityn chattailemaan tyttöjen kanssa Nicolen sivuilla. Siellä ei keskusteluihin ujuttaudu asiattomat . Harmi ettei täällä pystytä samaan. Sieltähän ei tietenkään saa tietoa Suomalaisista toimenpiteistä, paikoista ja kirurgeista mutta on siellä muitakin entisiä suomalaisia tyttöjä piipahdellut !

Hyvää viikonloppua kaikille ! Sally

• hmmmmmmmmmmmmm
        liisi. kirjoitti:

Voisitko kertoa,että mitä sinulle tehtiin ja keiden kirurgien toimesta?Kun kerroit,että kaikki leikkauksesi eivät menneet ihan putkeen,vaikka olikin huippukirurgit...

• terveisiä sinne Mellunmäkeen

Luuletko todella, että jotkut silikonitissit on taloudellisen menestyksen symboli? Voi olla siellä Mellunmäessä mistä kirjoittelet mutta ei varmaan paljon muualla. Kyllä kai kenellä vaan on varaa tuollaisiin pikku toimenpiteisiin.
      Jotkut silikonit tai muu plastiikkakirurgia naurattaa useimpia ihmisiä varmaan sen takia, että niitä ottavat yleensä ihmiset joissa olisi niin jumalattomasti korjattavaa muutenkin, että jotkut silikonit näyttävät siinä räystäsperseen, parinkymmen kilon ylipainon jne. seurana lähinnä koomisilta.

• laittanut

Olen nähnyt joitakin silikonit ottaneita, ja he olivat aika täydellisiä jo muutenkin. Joukossa on esim. fitness-ihmisiä, joilla on todella trimmattu ja timmi kroppa.

Ja epäilen vahvasti oman näppituntumani perusteella, että silikonit ovat yleisempiä Eirassa kuin Mellunmäessä.

• olet...

oikeassa että periaatteessa kenellä vaan on varaa
        ottaa silikonit.. Itse kun otin niin olin työtön,
        työmarkkinatuella ja mieheni myös. Ja lisäksi saimme asumistukea ja toimeentulotukea. Saimme pankista lainan puhuttua. Oli yksi takaaja. Otimme lainalle pitkän maksu ajan ja lyhyet kk erät. No, mutta sitten oli kyllä eri mieltä siitä
        että useampi ihminen, joka ottaa silikonit, niin olisi muutenkin "korjausten" tarpeessa. Itse olin
        normaali painoinen ja muutenkin näköinen. Ja mitä
        tiedän muitakin silikonin ottaneita niin kyllä se
        niihinkin pätee.. Mistä lie sulla moista harhaluuloa on silikonin ottaneista...

• utelen vaan
        olet... kirjoitti:

oikeassa että periaatteessa kenellä vaan on varaa
        ottaa silikonit.. Itse kun otin niin olin työtön,
        työmarkkinatuella ja mieheni myös. Ja lisäksi saimme asumistukea ja toimeentulotukea. Saimme pankista lainan puhuttua. Oli yksi takaaja. Otimme lainalle pitkän maksu ajan ja lyhyet kk erät. No, mutta sitten oli kyllä eri mieltä siitä
        että useampi ihminen, joka ottaa silikonit, niin olisi muutenkin "korjausten" tarpeessa. Itse olin
        normaali painoinen ja muutenkin näköinen. Ja mitä
        tiedän muitakin silikonin ottaneita niin kyllä se
        niihinkin pätee.. Mistä lie sulla moista harhaluuloa on silikonin ottaneista...

ottiko hän isotkin silikonit?
        Yhteiskunnan rahoilla.

• timmi

Nimenomaan yleensä sellaiset laittaa silikonit jotka on muutenkin kropaltaan timmissä kunnossa mutta rinnat vaan puuttuvat (-> vähäinen rasvakerros). Lihavilla on yleensä myös pulleat rinnat joten ei edes tarvetta.

Silikonityttöjen sivuille et enää pääse tirkistelemään, mutta joka tapauksessa ei ainuttakaan ylipainoista ole esim. siellä näkynyt.

Sitäpaitsi on valtavan yleistä että imettäneet äidit haluaa ENTISET muotonsa takaisin. Ei äidinkään pidä olla rupsahtanut. Toki tärkeysjärjestys elämässä muuttuu mutta voi äiti voi olla hyvä äiti vaikka olisi silikonit. Nih.

• Kulkurinna

Aina sama juttu: kun silikoneista keskustellaan, joku/jotkut pimahtaa täysin. Teksti on ala-arvoista, sananvalinnat jo paljastavat sivistystason. Minun nähdäkseni silikonit laitetaan usein hoikille, hyvännäköisille naisille, sellaisille, jotka haluavat pitää huolta ulkonäöstään. Ylipainoiset harvoin turvautuvat silikoneihin, sillä eihän siinä olisi mitään järkeä: hankkia lisää muotoja, kun entisiäkin on liikaa. Em. toimenpiteet jokainen maksaa omista rahoistaan, joten ei niiden pitäisi ketään muuta haitata. Kateus on kauhea sairaus. Se syö ihmistä sisältä ja mädättää mielen. Otan osaa. Kateellisen ihmisen elämä
        on varmaan raskasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3998
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      834
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe