Pitkä parisuhde päättyi,mies lähti kotoa ja sen jälkeen puhelin soi harva se yö milloin mihinkin aikaan ja mies uhkailee humalassa mm. hakkaavansa kenen tahansa miehen jonka tapaan..eroon ei edes liittynyt kolmatta osapuolta,vaan hänellä on humalaisen mielipide asioista.Parisuhteessa hän ei ollut väkivaltainen lukuunottamatta muutamaa kertaa jotka tapahtuivat siinä vaiheessa kun oli jo selvää että ero tulee.Onko mitään keinoa hillitä häiriköintiä kun ei järkipuhe tehoa vai rauhoittuvatko ihmiset ajan myötä..lähestymiskiellot yms tuntuvat vielä tässä vaiheessa liian kaukaa haetuilta,koska tiettyjä asioita pitää kuitenkin vielä järjestää..Tietysti olisi vaikka mitä keinoja kun jaksaisi miettiä mutta tilanne rassaa aivan suunnattomasti..
Uhkailua eron jälkeen
5
1112
Vastaukset
- ...
mikset vaihda puh.numeroos salaiseks tai laita kännyä äänettömälle?
Kyllä se ukko siitä rauhottuu kun et vastaa sen soittoihin. - vmn.
Tavallaan jo itse vastaatkin kysymykseesi, kun ymmärrät miehen räyhäämisen olevan humalaisen käytöstä. Näin se on. Humala muuttaa miehen psyyken joskus täysin. Ja myös hetkellisesti.
Minullakin on kokemuksia vastaavasta, ja suorat uhkaukset tuntuivat pelottavilta. Mutta yritin silloin puhua rauhallisesti välttäen kaikkea provokaatiota; kyllä se auttoi. Sinun tilanteessasi kannattaa välttää keskutelua kokonaan, koska puhelut tulevat yöaikaan.
Seuraavan päivänä mies ei ehkä muistakaan, mitä on tapahtunut. Yritä jutella hänen kanssaan kun hän on selväpäinen, vaikket enää jaksaisikaan; kerro hänelle, mitä mieltä olet hänen käytökestään, ja sano suoraan, että uhkailu on hyvin epämiellyttävää.- deli76
...ei alkoholi kenenkään psyykettä muuta. Alkoholi poistaa ainoastaan estot.Kyllä se agressio siellä ihmisessä on, oli hän sitten selvinpäin tai ei.
- deli76
Anna ukon rähistä uhkailunsa puhelinvastaajallesi ja kävele kännykkä kainalossa kyttikselle jossa konstaapeli sitten kuuntelee uhkailut. Näiden avulla lähestymiskielto ja syyte laittomasta uhkailusta saadaan aikaiseksi, jos niihin on tarvetta. Mitä luultavimmin poliisi kuitenkin ehdottaa sovittelua, jolloin tuo rähisijä kutsutaan pieneen kuulusteluun, ja tässä vaiheessa mies pelästyykin sen verran, että lopettaa turhat uhkailut.
Pelaa nyt varman päälle, jos miehellä kerran selvästi on taipumusta myös väkivaltaiseen käytökseen. Takaa oma turvallisuutesi! Poliisin sotkeminen tähän juttuun rauhoittaa miehen nopeasti, ja voit jatkaa elämääsi, ilman yöllisiä uhkailuja.
Tsemppiä ja voimia! - köyhyyttä.
Voih...
Niin tunnistan itseni tuoksi mieheksi silloin kauan sitten.
Ei voinut ymmärtää miten joku, jota rakastaa, voisi haluta olla erossa juuri minusta. Jos piirretään ympyrä ja sen kaarelle määritellään kohteet tunteille, viha ja rakkaus olisivat aivan vierekkäin.... ikävä kyllä.
Onneksi ex ymmärsi yskän ja kovalla työllä sai minutkin vakuuttuneeksi "kunniallisista aikeistaan". Eron syynä ei tosiaankaan ollut kolmas osapuoli. Aina tuon vihantunteen muistaessani minua puistattaa... kuten juuri nyt.
Tottakai tuollainen häirintä pitää saada loppumaan, mutta kun kaikki me ihmiset ollaan yksilöitä. Toisiin tehoaa järkipuhe, toisiin taas kovat otteet. Joihinkin ei ehkä tehoa kumpikaan ja silloin saattaa olla seurauksena surullinen lööppi "keltaisen lehdistön" kannessa.
Luulen, että olet puhelimessa saanut kuulla itseesikin kohdistuneita uhkailuja, joten tuo viimeinen lause ei sinulle liene ole yllätys?
Toivon totisesti, että mies ymmärtäisi lopettaa häirinnän ja itsensä sekä sinun kiusaamisen ajoissa.
Voimia!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1064542Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013890Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513250
- 432952
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222442- 232166
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171819Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735