Mulla on pienoinen ongelma. Mulla on aika vahva karvankasvu säärissä ja reisissä, ja jos haluan pitää ne sileänä, mun täytyy ajella ne joka päivä. Iho on kuitenkin hyvin herkkä ja mulle tulee todella helposti sellaisia punaisia näppylöitä ihoon. Olen kokeillu vaikka mitä; käyttää kosteusvoidetta ennen ja jälkeen, käyttää seivaukseen tarkoitettua vaahtoa tai pelkästään suihkusaippuaa, seistä suihkun alle puol tuntia et iho pehmenis!!! Mikään ei auta!!! Mun jalat on ihan näppyläiset!! Olen myös kokeillu erilaisia höyliä, olen yrittäny vaihtaa niitä tosi usein! Ei sekään auta.
Olen myös epiloinut, mutta mulle jää sellaiset lyhyet karvat mitkä täytyy seivata pois, ja ne kasvaa taas seraavana päivänä takas, eli mun täytyy kuiteskin seivata epilointi sattuu!! Olen myös kokeillu sellaista seivaus konetta, mutta se seivaa niin hyvin, mulle jää pieni sänki.
Onko kenelläkään mitään vinkkejä mitä voisin tehdä? Onko olemassa todella kosteuttavaa kosteusvoidetta mitä vois laittaa seivauksen jälekeen (tähän mennessä mikään ei ole ollut tarpeeksi hyvä)? Tai onko markkinoille tullut mitään uutta karvanpoistotuotetta?? Ei mitään hirveän hintavaa, mulla ei ole varaa laaser toimenpiteisiin. Karvanpoistoaineetkaan ei auta yhtään!! AUTTAKAAAA!!!
Ongelma karvojen poistossa
17
2701
Vastaukset
- sileänsileä
Olen täällä kehunut sokerointia useassa paikassa, mutta aiheesta. Anna niiden karvojen kasvaa n. kuukausi ja mene ammattilaisen käsittelyyn. Maksaa, mutta karvat pysyvät poissa pitkään ja uusintakäsittelyn jälkeen vielä pitempään. Itselläni ei jaloissa kasva käytännössä enää lainkaan ja alapään karvat kasvavat hyvin hitaasti; kuukaudessa tuskin näkyvää karvaa ja sekin ohutta haituvaa.
- fluffy
miten sokerointi eroaa tavallisesta vahauksesta tai epiloinnista? samoinhan siinäkin "vahataan" karvat pois. kokeilin ite kotona, ei oikein toiminu, puolet karvoista ei lähteny irti ja se sattu ihan samalla tavalla. olen kerran käynyt vahauttamassa jalkani kosmetologilla, ihan sama lopputulos, vain puolet karvoista lähti irti!!
- joo-ohh
fluffy kirjoitti:
miten sokerointi eroaa tavallisesta vahauksesta tai epiloinnista? samoinhan siinäkin "vahataan" karvat pois. kokeilin ite kotona, ei oikein toiminu, puolet karvoista ei lähteny irti ja se sattu ihan samalla tavalla. olen kerran käynyt vahauttamassa jalkani kosmetologilla, ihan sama lopputulos, vain puolet karvoista lähti irti!!
Vahauksessa aine levitetään myötäkarvaan mutta karvat vedetään irti vastakarvaan.
Sokeroinnissa taas aine levitetään vastakarvaan ja karvat poistetaan myötäkarvaan. - sileänsileä
joo-ohh kirjoitti:
Vahauksessa aine levitetään myötäkarvaan mutta karvat vedetään irti vastakarvaan.
Sokeroinnissa taas aine levitetään vastakarvaan ja karvat poistetaan myötäkarvaan.Karvat eivät katkeile ja samalla ihosta kuoritaan kuollutta solukkoa.
- vaan joopas
joo-ohh kirjoitti:
Sokeroinnissa taas aine levitetään vastakarvaan ja karvat poistetaan myötäkarvaan.Kyllä sokeroinnissakin levitetään myötäkarvaan ja vedetään vastakarvaan, ainakin Body Shopin sokerointiohjeissa on näin:
http://www.thebodyshop.fi/tuotteet-vartalo-erikoistuotteet.shtml - sileänsileä
vaan joopas kirjoitti:
Kyllä sokeroinnissakin levitetään myötäkarvaan ja vedetään vastakarvaan, ainakin Body Shopin sokerointiohjeissa on näin:
http://www.thebodyshop.fi/tuotteet-vartalo-erikoistuotteet.shtmlTuo bodyshopin ohje on kuin vahauksesta, ei sokeroinnista. Sokeroinnissa sokeri levitetään vastakarvaan ja poistetaan myötäkarvaan. Tiedän kokemuksesta. Ja sitäpaitsi; sokeroinnissa EI käytetä kangastilkkuja.
- pitäisi toimia
Puhdista jalat sheivauksen tai epiloinnin jälkeen desinfiointiaineella (apteekista). Anna ihon kuivua hyvin ja levitä paksua perusvoidetta jaloille.
Paras desinfiointiaine on sellainen, joka samalla estää sisäänpäinkasvavia karvoja ja rauhoittaa ihoa. Sitä saa ainakin kampaamoista ja Sokokselta ja se on hyvin riittoisaa.
Jos saat epilaattorin toimimaan niin, että karvat todella lähtee, ärsytät ihoa huomattavan paljon harvemmin kuin sheivatessa, jolloin jalat pysyvät pitkään hyvännäköisinä. Viilennä epiloitavaa aluetta kivun vähentämiseksi puolisen minuuttia pakastetulla kylmäkääreellä, jssa on kangas päällä. Epiloi välittömästi.
Sun epilaattorisi taitaa olla huono, jollei se pista karvoja vaan katkasee ne.
Enkä kyllä ymmärrä, miksi niitä karvojenpoistoaineita edes myydään. Ei niillä saa mitään pois.- fluffy
oi, kiitoksia. täytyypä kokeilla. voiko käyttää ihan tavallista desinfiointiainetta apteekista vai täytyykö olla aina sellainen joka ehkäisee karvan sisäänkasvun?
- Kiki
Rastaa sillä terällä ihoa? Miksi?
Mitä vikaa on sähkökoneessa, jonka terät leikaka vain ja ainoastaan karvan, eli terä ei osa missään tilanteessa ihoon, siis mitä vikaa tommosessa?- fluffy
minun tapauksessa sähkökone ei toimi! mun jaloista ei tule niin sileät kuin höylällä ajettaessa!! siihen jää paikoittain pienen pieni sänki joka on todella ärsyttävä ja kasvaa todella nopeasti kunnon sängeksi!! ei auta vaikka joka suunnasta ajelen ja todella tarkasti!!!!!!!!!!
- Kiki
fluffy kirjoitti:
minun tapauksessa sähkökone ei toimi! mun jaloista ei tule niin sileät kuin höylällä ajettaessa!! siihen jää paikoittain pienen pieni sänki joka on todella ärsyttävä ja kasvaa todella nopeasti kunnon sängeksi!! ei auta vaikka joka suunnasta ajelen ja todella tarkasti!!!!!!!!!!
Vai jää saatana jalkaa pieni sänki, veikkaan että sulla on kuitenkin päänahassa ainakin 4cm ihokarvoja, tai jos ei ole, millä poistat ne, epilaattorilla?
Ittelläni on myös päänahassa karvoja tosi paljon, samoin käsissä ja jaloissa, alapäässä taas ei ole yhtään, eikä kainalaoissa, eikä lärvissä, oon mä ihme tyyppi, mutta otan osaa, että sulla on sänki jaloissa! - Kikiltä jäädä
Kiki kirjoitti:
Vai jää saatana jalkaa pieni sänki, veikkaan että sulla on kuitenkin päänahassa ainakin 4cm ihokarvoja, tai jos ei ole, millä poistat ne, epilaattorilla?
Ittelläni on myös päänahassa karvoja tosi paljon, samoin käsissä ja jaloissa, alapäässä taas ei ole yhtään, eikä kainalaoissa, eikä lärvissä, oon mä ihme tyyppi, mutta otan osaa, että sulla on sänki jaloissa!aamun lääkkeet ottamatta :D
- Kiki
Kikiltä jäädä kirjoitti:
aamun lääkkeet ottamatta :D
Kysyin asiallisesti miten hän pitää päänahan ihokarvat poissa, ja myöskin kysyin haittaako millin sänki?
- asiallisesti!?
Kiki kirjoitti:
Kysyin asiallisesti miten hän pitää päänahan ihokarvat poissa, ja myöskin kysyin haittaako millin sänki?
???
- DMM
asiallisesti!? kirjoitti:
???
kumma tyyppi tää Kiki. tottakai sänki on ikävä oli se sitten missä vaan kohdassa minkä haluaisi sileäksi. jos tarkoitat päälaen karvoilla hiuksia niin älä nyt tyhmä ole, kyllä suurin osa kuitenkin haluaa hiukset päässään pitää. poistetaan vaan ne karvat mitä ei haluta tai koetaan ongelmaksi.
kuitenkin kommentoidakseni tätä alkuperäistä keskustelua niin jos iho ärtyy helposti niin jokapäiväinen käsittely ei todellakaan ole järkevää eli unoha ladyshavet, terät, ajelukoneet ja karvanpoistoaineet jotka jättävät sängen tai kasvaa sänki jo muutaman tunnin sisällä. joten vaihtoehdoksi jää ammattilaisen luona käyminen sokeroinnissa joka on tehokkaampi kuin vahaus vaikka maksaakin niin sittenhän näet yhden kerran jälkeen että toimiko. sitten eräs tehokas keino heikentää karvoja on yksinkertasesti nyppiä pinseteillä pois juurineen joka on kylläkin aikaavievää mut sen jos teet kerran edes joka karvalle niin tilalle kasvavat karvat pitäis lähteä helpommin irti vaikka sitten vahaamalla/sokeroinnilla/epiloinnilla. - Karvainen nainen
DMM kirjoitti:
kumma tyyppi tää Kiki. tottakai sänki on ikävä oli se sitten missä vaan kohdassa minkä haluaisi sileäksi. jos tarkoitat päälaen karvoilla hiuksia niin älä nyt tyhmä ole, kyllä suurin osa kuitenkin haluaa hiukset päässään pitää. poistetaan vaan ne karvat mitä ei haluta tai koetaan ongelmaksi.
kuitenkin kommentoidakseni tätä alkuperäistä keskustelua niin jos iho ärtyy helposti niin jokapäiväinen käsittely ei todellakaan ole järkevää eli unoha ladyshavet, terät, ajelukoneet ja karvanpoistoaineet jotka jättävät sängen tai kasvaa sänki jo muutaman tunnin sisällä. joten vaihtoehdoksi jää ammattilaisen luona käyminen sokeroinnissa joka on tehokkaampi kuin vahaus vaikka maksaakin niin sittenhän näet yhden kerran jälkeen että toimiko. sitten eräs tehokas keino heikentää karvoja on yksinkertasesti nyppiä pinseteillä pois juurineen joka on kylläkin aikaavievää mut sen jos teet kerran edes joka karvalle niin tilalle kasvavat karvat pitäis lähteä helpommin irti vaikka sitten vahaamalla/sokeroinnilla/epiloinnilla.Karvojen nyppiminen pinseteillä :-DDD
Kaikki eivät taida ymmärtää, millaista on olla karvainen nainen. Mulle riittää pinseteillä nyppimistä kasvoissa joka toinen päivä. Ja sitten joskus bikinirajat. Jos lähtisin nyppimään säärikarvoja, niin siinä menisikin kaikki aika.
Meillä toisilla niitä karvoja vain on tuhottomasti ja vielä oikein tummia. Luulin jo, että helpottaa, kun ne alkoivat muuttua kasvoissa harmaiksi. Mutta ne ovatkin vielä paksumpia ja paremmin kiinni.
Onneksi sain vain poikia, sillä tätä karvaisuutta en olisi halunnut tyttärille antaa. Tosin pojat saattavat saada tyttäriä :-)
- on kokemusta
epilaattori on hyvä. Ja laserhoidot tepsii kans!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1823660Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481099- 501010
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914