Fortum lypsää nyt Kansalta lisää rahaa, näyttää olevan pakonomainen tarve saada 6. ydinvoimala ja nimenomaan Fortumin omistukseen.
Ydinvoima on kuitenkin yhtä taantumuksellista... yhtä vanhoillista kuin Paavo Lipposen politiikkakin.
Tuulivoima, bioenergia... ne ovat nopea rakentaa ja työllistävät aidosti Suomalaisia.
Ne jopa voidaan tilata suoraan kotimaisilta valmistajilta... eikä oo sitten tuontienergiaa... kuten ydinvoima uraanituonteineen on.
FORTUM tähtää 6. ydinvoimalaan
3
85
Vastaukset
- uoiuoiu
Tässä maassa ja maailmanosassa on viimeaikoina totuttu näkemään jonkinasteista mediasotaa: painostamista, erottamista...
Nyt on vuorossa ja täydessä vauhdissa "energiasota" eli eräänlainen kauppasota; eikä taida olla ihan puhdasta menoa tuo nyt... - vaihtoehtoa..
ei taida olla ydinvoimalle juuri varteenotettavaa vaihtoehtoa.
kuudennen ydinvoimalan voisi hyvin rakentaa. siinä olisi energiaa myyntiinkin asti. ja tuolla energialla voisi valmistaa myös vedestä vetyä ja käyttää sitä liikenteessä polttoaineena. olisi ympäristöystävällistä ja edullista.- kerropa
Sitten mikä on puun palamisen prosessi, ihan tarkalleen.
Siinäkin esimerkiksi yli 900 asteisen hiilen läpi puhallettu vesi muuttuu hapeksi ja vedyksi.
Mutta kertokaapa viisaammat, miten se kokonaisuudessaan menee?
Ei ne uudet polttomenetelmät ole mitään häkäpönttöjä, vaan siellä on erilaisia kaasuja joita voidaan hyödyntää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233