Työkaverini on mielisairas. Hän on ollut osastolla hoidossa on nyt avohoidossa. Syö useita eri lääkkeitä yhtäaikaisesti, itse kertonut. Joudun työskentelemään hänen kanssaan samassa tilassa ja kuuntelemaan hänen sairaita juttujaan. Hän on aamulla töihin tullessaan jo ihan mömmöissä ja jutut on ihan levottomia ja hänen käytös on ihan arvaamatonta. Pari kertaa ollaan oltu jo käsirysyssäkin työaikana. Tämä on kauheeta. Miten sairaana ihminen saa töihin tulla, kun kännissä ei saa. Työpaikkapalaverissa oli hänen lääkärinsäkin ja sanoin suoraan, etten jaksa katsoa ja kuunnella tätä kaveria. Lääkärin mielipiden oli, että on tälle sairaalle hyväksi kun käy työssä. Siis ei muista väliä, tuota sairasta ajatellaan...olen itsekin jo ihan sairasloman partaalla ja odotan muutamaa vapaapäivää joululomalla, että saisi itsensä taas kooottua.
Psyykkisesti
13
1498
Vastaukset
- x xx
Kerropa ongelmasta työnantajalle ja pyydä vaikka järjestämään erilliset työtilat. Käsirysy ym. ei todellakaan kuulu työpaikalle: työnantajan tulee huolehtia että työntekijä voi turvallisesti olla työssä! Entä luottamusmies, työsuojeluihmiset..
- puhetta
Älä puhu roskaa, en usko sinua.......
- totta joka sana
tämä vaan on. Kyllä on kuule otettu yhteyttä paikkaan jos toiseen. Mutta kun täytyy vaan ymmärtää toista niin kauheesti. Ainut toivoni on että jos laista löytyy kohta, missä kielletään töihin tulo huumaavien lääkkeitten vaikutuksen alaisena. Mutta kuka siihenkin sitten puuttuisi ja testaisi? Ainoa valopilkku on päivät, kun kaveri on niiin kipeenä, että jää kotiin. Toivon myös, että pääsisi laitoshoitoon takaisin.
- Oudolta
totta joka sana kirjoitti:
tämä vaan on. Kyllä on kuule otettu yhteyttä paikkaan jos toiseen. Mutta kun täytyy vaan ymmärtää toista niin kauheesti. Ainut toivoni on että jos laista löytyy kohta, missä kielletään töihin tulo huumaavien lääkkeitten vaikutuksen alaisena. Mutta kuka siihenkin sitten puuttuisi ja testaisi? Ainoa valopilkku on päivät, kun kaveri on niiin kipeenä, että jää kotiin. Toivon myös, että pääsisi laitoshoitoon takaisin.
Valitan, en usko sinua. Jos ihmisellä on mielen sairaus, hän ei ole välttämättä sairaalan tarpeessa ja jos hänellä on lääkitys, hän on hakenut itselleen apua. Hyväksy hänet ihmisenä, sellaisena kuin hän on. Muutaisiko se, jos sinun asenne olisi
toinen. Mieti.
Kuka meistä on "terve" tai "sairas".
Oletko itse saanut ns. terveen paperit.
- BUAHHAHHAAAAAA
Kerro helekkarissa lisää hyviä vitsejä. =) Käsirysyssäkin.......Buahhaaa haaaaa!
- Tietoa...............
Ensinnäkin on kyse vakavasta asiasta.
Toiseksi, lääkärit eivät todellakaan laita kuvailemasi mukaan käyttäytyviä ihmisiä töihin!
He ovat joko sairauslomalla TAI määräaikaisella eläkkeellä!
Työhön paluuta suunnitellaan HYVIN tarkkaan. TYÖKOKEILUT tehdään ihan muualla kuin työpaikalla josta henkilö on joutunut jäämään pois sairautensa vuoksi.
Voit lopettaa valehtelusi, ottaisit EDES ensin selvää asioista.- painajaista
toivon minäkin. Mutta kun tämä on täyttä totta. Pakkohoitoon ei kai Suomessa nykyään määrätä...ja jos hullu haluaa töihin tulla kiusaamaan muita, niin tulla saa. Porukalla ollaan ihmetelty, miksi juuri me ollaan jouduttu tähän tilanteeseen! Entisestä työpaikasta kaveri sai potkut, koska työkaverit pelkäsivät häntä-ja niin pelätään mekin!
- Ei jaksa lukea
painajaista kirjoitti:
toivon minäkin. Mutta kun tämä on täyttä totta. Pakkohoitoon ei kai Suomessa nykyään määrätä...ja jos hullu haluaa töihin tulla kiusaamaan muita, niin tulla saa. Porukalla ollaan ihmetelty, miksi juuri me ollaan jouduttu tähän tilanteeseen! Entisestä työpaikasta kaveri sai potkut, koska työkaverit pelkäsivät häntä-ja niin pelätään mekin!
Kerro tarkasti mitä teette yrityksessä ja mitä tämä henkilö tekee siellä. Onko hän firmalle
tärkeä ja miksi ette saa häntä lääkäriin, jos
kerran on pakko. Luulen että valehtelet raskaasti. Ajattele ihan hiukan enemmän, mitä
kirjoitat täällä. Lähde ensiksi siitä, että
olet rehellinen. Kokeile. - jaja
Ei jaksa lukea kirjoitti:
Kerro tarkasti mitä teette yrityksessä ja mitä tämä henkilö tekee siellä. Onko hän firmalle
tärkeä ja miksi ette saa häntä lääkäriin, jos
kerran on pakko. Luulen että valehtelet raskaasti. Ajattele ihan hiukan enemmän, mitä
kirjoitat täällä. Lähde ensiksi siitä, että
olet rehellinen. Kokeile.Olen kokenut ihan samaa, terveydenhuoltoalalla alan ammattilaiset pitivät samanlaista henkilöä vuosikaudet töissä, vaikka maalaisjärki sanoi ettei henkilö ole terve. Oli esimiehen suosikki ja toisen esimiehen sukulainen.
Sijaisti minua, joka tein yksin työtä "solmukohdassa", siten sai sabotoitua työni ja minusta tehtiin syntipukki.
Mikään muu yksikkö ei häntä huolinut, olin ja olen edelleen sitä mieltä: kyllä tällaistakin henkilöä pitää pitää töissä ns. viimeiseen asti, mutta työ ei ole jotain työkaverin töiden sabotoimista vaan vaikka tehtaan liukuhihnalla; mahdollisimman yksinkeraista ja koko ajan työllistävää, jotta ei tarvitse juosta tupakalla vartin välein.
Tämäkin henkilö joutui psyykkiselle eläkkeelle, vaikka kun yritin ottaa asian kauniisti työnantajan kanssa puheeksi tsa. sanoi minulle: ole sinä hiljaa, kun olet häijy ja ilkeä ihminen.
Yritin päästä muualle monet kerrat, mutta aina soitettiin ja sanottiin älkää häntä ottako.
Nyt elämäni on hyvin, vieläkin silti aika ajoin ahdistaa lähes 10 vuoden piina. Olen muualla töissä jaa työpanostani arvostetaan, olen tasaveroinen muiden kanssa, vaikka entisessä työssä oli monet kerrat omakin mielenterveys vaarassa.
Ja sinä joka luulet keskustelun aloittanutta puheiden perusteella perättömien puhujaksi: missä ihmemaassa ja pumpulissa olet elänyt, tai sitten sinulla on käynyt hyvä tuuri? - sinulle näin
jaja kirjoitti:
Olen kokenut ihan samaa, terveydenhuoltoalalla alan ammattilaiset pitivät samanlaista henkilöä vuosikaudet töissä, vaikka maalaisjärki sanoi ettei henkilö ole terve. Oli esimiehen suosikki ja toisen esimiehen sukulainen.
Sijaisti minua, joka tein yksin työtä "solmukohdassa", siten sai sabotoitua työni ja minusta tehtiin syntipukki.
Mikään muu yksikkö ei häntä huolinut, olin ja olen edelleen sitä mieltä: kyllä tällaistakin henkilöä pitää pitää töissä ns. viimeiseen asti, mutta työ ei ole jotain työkaverin töiden sabotoimista vaan vaikka tehtaan liukuhihnalla; mahdollisimman yksinkeraista ja koko ajan työllistävää, jotta ei tarvitse juosta tupakalla vartin välein.
Tämäkin henkilö joutui psyykkiselle eläkkeelle, vaikka kun yritin ottaa asian kauniisti työnantajan kanssa puheeksi tsa. sanoi minulle: ole sinä hiljaa, kun olet häijy ja ilkeä ihminen.
Yritin päästä muualle monet kerrat, mutta aina soitettiin ja sanottiin älkää häntä ottako.
Nyt elämäni on hyvin, vieläkin silti aika ajoin ahdistaa lähes 10 vuoden piina. Olen muualla töissä jaa työpanostani arvostetaan, olen tasaveroinen muiden kanssa, vaikka entisessä työssä oli monet kerrat omakin mielenterveys vaarassa.
Ja sinä joka luulet keskustelun aloittanutta puheiden perusteella perättömien puhujaksi: missä ihmemaassa ja pumpulissa olet elänyt, tai sitten sinulla on käynyt hyvä tuuri?saman kokenut. Enpä olisi itsekään asiaa uskonut, ellen olisi tilanteeseen joutunut viime kesänä. Muistan miten uusi kaveri esiteltiin jo ennakolta, että hänellä on ollut vaikeutta elämässään, ajattelin optimistisesti että kaveri muuttuu kivaksi kivassa porukassa. Mutta toisin kävi: meidän kiva porukka on muuttunut kauheeksi porukaksi. Eli pahalla on pahan voimat. Ihme juttu kun sitä joka päivä ja yö ajattelee; miten näin voi käydä ihan ilman omaa syytään.
- jaja
sinulle näin kirjoitti:
saman kokenut. Enpä olisi itsekään asiaa uskonut, ellen olisi tilanteeseen joutunut viime kesänä. Muistan miten uusi kaveri esiteltiin jo ennakolta, että hänellä on ollut vaikeutta elämässään, ajattelin optimistisesti että kaveri muuttuu kivaksi kivassa porukassa. Mutta toisin kävi: meidän kiva porukka on muuttunut kauheeksi porukaksi. Eli pahalla on pahan voimat. Ihme juttu kun sitä joka päivä ja yö ajattelee; miten näin voi käydä ihan ilman omaa syytään.
jos kirjoituksestani oli edes jollekin apua. Ajattelin aikoinani tehdä päättötyön AMKssa tästä kiusaamisaiheesta, mutta en pystynyt, se oli niin ahdistavaa.
Tänään viimeksi uuden työpaikan toimihenkilö soitti minulle varmistaakseen, että asiat joita Hän tidusteli ovat kohdallani varmasti oikein.
Olin aivan hämmästynyt näin hyvästä palvelusta, silloin Hänkin huomasi asian ja sanoi: ompa Sinua huonosti kohdeltu edellisessä paikassa, että tämä on meillä aivan normaali käytäntö!!!!
Joten ei päivää vieläkään ilman, ettei jollain tavalla ilmenen edellisen työpaikan "ihmeellisyydet"... - käsitellä
jaja kirjoitti:
jos kirjoituksestani oli edes jollekin apua. Ajattelin aikoinani tehdä päättötyön AMKssa tästä kiusaamisaiheesta, mutta en pystynyt, se oli niin ahdistavaa.
Tänään viimeksi uuden työpaikan toimihenkilö soitti minulle varmistaakseen, että asiat joita Hän tidusteli ovat kohdallani varmasti oikein.
Olin aivan hämmästynyt näin hyvästä palvelusta, silloin Hänkin huomasi asian ja sanoi: ompa Sinua huonosti kohdeltu edellisessä paikassa, että tämä on meillä aivan normaali käytäntö!!!!
Joten ei päivää vieläkään ilman, ettei jollain tavalla ilmenen edellisen työpaikan "ihmeellisyydet"...Työpaikkakiusaaminen herättää niin suuria tunteita että niistä on todellakin vaikea puhua julkisesti. Tämä palsta on hyvä kun täällä saa edes vähän purkaa tuntojaan ja saa vertaistukea toisilta saman kokenelta. Itse en pystynyt pitkään aikaan puhumaan asiasta ettenkö alkanut itkemään täällä kyyneleet ei haittaa muita ne voi pyyhkiä välillä pois ja jatkaa sitten.
Minäkin olisin halunnut tehdä opinnäytetyön kiusaamisesta mutta sen esittäminen olisi ollut liian rankka kokomus, en olisi pystynyt esittämään sitä. Nyt alan päästä jo asian yli ja olenkin ajatellut että aihe on niin tärkeä että asian tiimoilta voisi alkaa pitämään vaikka luentoja, jos vaikka sillä lailla voisi ehkäistä kiusaajien toiminta. Kertomalla kiusaajien taktiikka päästettäisiin monta kiusattua ahdingosta. Yksin en ehkä vielä kumminkaan ole tähän valmis,mutta jos joku muukin kiinnostuisi tekemään tätä työtä niin asiaa voisi kehitellä. - jaja
käsitellä kirjoitti:
Työpaikkakiusaaminen herättää niin suuria tunteita että niistä on todellakin vaikea puhua julkisesti. Tämä palsta on hyvä kun täällä saa edes vähän purkaa tuntojaan ja saa vertaistukea toisilta saman kokenelta. Itse en pystynyt pitkään aikaan puhumaan asiasta ettenkö alkanut itkemään täällä kyyneleet ei haittaa muita ne voi pyyhkiä välillä pois ja jatkaa sitten.
Minäkin olisin halunnut tehdä opinnäytetyön kiusaamisesta mutta sen esittäminen olisi ollut liian rankka kokomus, en olisi pystynyt esittämään sitä. Nyt alan päästä jo asian yli ja olenkin ajatellut että aihe on niin tärkeä että asian tiimoilta voisi alkaa pitämään vaikka luentoja, jos vaikka sillä lailla voisi ehkäistä kiusaajien toiminta. Kertomalla kiusaajien taktiikka päästettäisiin monta kiusattua ahdingosta. Yksin en ehkä vielä kumminkaan ole tähän valmis,mutta jos joku muukin kiinnostuisi tekemään tätä työtä niin asiaa voisi kehitellä.kaiken kaikkiaan, itse pystyn jo kiihtymättä puhumaan asiasta.
Tällainen luennointi olisi hyvä ehkä ympätä jonkun muun koulutuksen yhetyteen, sillä jos järjestetään yksin kiusaamisluento, juuri pääpukarit eivät saavu. Sen sijaan yksi tai kaksi kiusattua voisi saapua. ( tämä on oma ajatukseni)
Miten olisi esim. ammatillisten opintopäivien yhteydessä, oman ammattiliittosi. Ammattiyhdistysliikkeen yksi tehtävä on kuunnella ehdotuksia kentältä ja toimia sen mukaan.
Pystyn jo puhumaankin julkisesti, mutta aikataulu ei anna myöden, on niin paljon mukavampia projekteja, tällä hetkellä.
Ehkä saat jonkun, koska kiusattuja on, minäkin kirjoittelen yhden kanssa yksityisesti, sekä autan toista puhelimitse työ ohella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996033
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282833Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774