Heinäkuun 25. päivä surmasi Israelin asevoimat suomalaisen sotilaan Libanonissa. Useimpien asiantuntijoiden mielestä oli teko joko tahallinen tai ainakin törkeästä huolimattomuudesta johtuva. Mitä tekee Suomen valtionjohto, siis ne henkilöt jotka viime kädessä ovat vastuussa suomalaissotilaan Libanonissa olosta?
Pääministeri Vanhasen mielestä ketään ei voida syyttä koska tietoa on liian vähän eikä Israelin puolustusvoimat ole vastannut suomalaisten kysymyksiin. Siis teosta epäilty ei ole vastannut uhrin omaisten kysymyksiin? Voisikohan poliisi Suomessa lopettaa henkirikoksen esitutkinnan samaan vedoten. ”Jää tämä tappo nyt tutkimatta kun ei tuo epäilty vastaa kysymyksiin”.
Mistä tällaisia miehen asussa kulkevia lampaita oikein tulee. Jos joku minun vastuulle uskotuista miehistä tapettaisiin, en jättäisi yhtään kiveä kääntämättä syyllisen löytämiseksi.
Valtiojohdon vähättelevän asenteen sodassa kuolleisiin ja vammautuneisiin ei pitäisi kuitenkaan yllätys kenellekään. Ulkovaltojen miellyttäminen on aina mennyt suomalaisten sotaveteraanien, -invalidien ja –vainajien omaisten edun edelle, niin Kekkosen kuin Halonen-Vanhasen aikana.
Sotaveteraanien arvostuksesta sillon ja nyt
KL88
2
204
Vastaukset
- meikämie
Mitäs itte olisit tehnyt, jos olisit Suomen päämies?
Äläkä puhu mitään Kekkosesta ja sotaveteraaneista. Aika oli ihan toinen, eikä asioilla ole mitään yhteyttä keskenään. - fennoman
Meidän päättäjät ovat aina olleet ajan hermoilla ja tietävät mitä kuuluu kumartaa.
Esimerkkeinä:
Venäjä
USA
EU
Israel
Maan sisäisistä asioista tuntuu tärkeimmältä.
Esimerkkinä:
Maahanmuuttajat
Näiden ohjauksessa sitten elelemme ja koetamme hillitä kielenkäyttöämme,kuka enemmän,kuka vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313109EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402961- 1051351
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1371071Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621057Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661047- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373959- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22763