Minkä järjestön kautta USAan?

aniit

Olen ajatellut lähteä noin vuoden päästä au pairiksi USAan. On vaan hankalaa päättää minkä järjestön kautta menisin.
-Minkä järjestön kautta itse olit?
-Suositteletko tätä järjestöä, miksi?
-Kuinka paljon lähtöäsi aikaisemmin laitoit hakupaperit menemään? Ja löytyikö sopiva perhe nopeasti?

Kiva, jos joku vastaa:)

6

936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelleen usassa

olen euraupairin kautta usassa, nyt neljatta kuukautta. ja voin suositella jarjestoa omasta puolestani, koska mitaan ongelmia ei ole ollut (ainakaan tahan mennessa) ja saanut hyvin neuvoja omlta valvojaltani, jos tarvetta ollut. noin 5-6kk ennen tanne tuloa laitoin hakupaperit menemaan ja ehka viikko sen jalkeen kun kaikki olin omalta osaltani eteenpain hoitanut tuli ensimmainen soitto, ja myos ensimmaisen perheen valitsin, etta omalla osallani asia hoitui nopeasti. suosittelen.

• jokeri500

Järjestöjen ohjelmissa ei kovin suuria eroja ole. Itse päädyin Euraupairiin siksi, että se on suomen vanhin(noin 20 vuotta suomessa tietääkseni) ja sama organisaatio niin suomessa kuin USA:ssa eli olet Euraupair koko ajan. Muut käyttänevät erilaisia yhteistyökummppaneita. Euraupair on myös suhteellisen edullinen jos huomioi mitä hinta kattaa eli kaikki lennot(myös sisämaa palatessa) ja täydellinen vakuutus ilman omavastuu osuutta(normaalisti kait noin 200USD) eli ole tarkkana mitä koko paketti sisältää.Itse laitoin eri vaihtoehdot viivan alle ja vertailin ja laskin kuluja. Varmasti on muitakin hyviä vaihtoehtoja ja viimekädessähän kaikki riippuu perheestä.Hyviä ja huonoja perheitä on varmasti joka organisaatiolla ja siksi juuri minulle oli tärkeätä että olen jo suomesta lähtien Euraupair koska ajattelin että sama firma huolehtii molemmissa päissä asioista ja siten henkilökunta on enemmän motivoitunutta pitämään ohjelmasta ja mainestaan huolta.

Noin 3 kuukautta ennen lähtöä ilmoittauduin ohjelmaan ja perheen sain 2 viikkoa sen jälkeen kun paperini olivat USA:ssa

• Itse olen

talla hetkella Amerikassa Eur Au Pairin kautta ja sita myos suosittelen. Allianssi jarjesto EI maksa sisamaan lentoja kun lennat New Yorkin kautta takaisin kotiin. Eur Au Pair maksaa!

• euraupair

Mina olen talla hetkella myos aupparina usassa euraupairin kautta, samat syyt kaikki mita noissa aiemmissa viesteissa jo lukikin...! Hyvin on menny kohta puoli vuotta :D

• aniit

Taidan tosissani harkita sitten tota euraupair:ia, kun oon valitsemassa järjestöä. Kuulostaa luotettavimmalta:)

• anna1111

Hei!
      Mukava kuulla, että EurAupair on ryhdistäytynyt. Mulla oli noin 10 vuotta sitten se karmaisevin kokemus Au Pairina olosta juuri EurAuPairin kautta. Isäntäperheeni (jouduin vaihtamaan perhettä kahteen kertaan kuvitelkaa!!) olivat psyykkisesti sairaita ja kokivat minut jonakin hoitajana (oli alle 20-vuotias tuolloin). En uskonut toisen perheeni enää olevan pahempi, mutta oli se. Söin vuoden vanhaa purkkiruokaa, koska perhe asui niin kaukana keskustasta, etten päässyt kauppaan itse lainkaan. Kaapit heillä pursusi vanhoja purkkeja. (Söivät itse ulkona). Muita Au Paireja en tavannut kummasakaan perheessä asuessani (Nevada, Kentucky), koska niitä ei siellä ollut!

Muistavaa varmistaa, että siellä on teillä valmiina yhteyshenkilö ja muita Au Paireja lähimaastossa. Muistakaa, ettette ole orja ja että teille kuuluu myös vapaa-aikaa.

Vuoteni Jenkeissä oli loppujen lopuksi onnistunut, rankka, mutta kasvattava. Eur AuPair myönsi lopulta tehneensä virheitä valitessaan isäntäperheitä. Kolmas isäntäperheeni oli superihana ja pidämme edelleen yhetyttä. Kävin maassa vielä uudelleen parin vuoden kuluttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      313
      4213
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2026
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1521
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      40
      1018
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      135
      980
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      897
    10. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    Aihe