Valehtelu

MinniO

Kertokaapa minulle miksi ihmiset keksivät parisuhteessaan aivan käsittämättömiä valheita? Ok, vielä ymmärrän, jos valehdellaan intiimeistä asioista: "juu, vieraissa en ole tai käynyt/suudellut naapurin rouvaa/miestä" yms., vaikka juuri olisi näin käynytkin.

Sen sijaan olen "täyttä ymmärrystä vailla" ;), kun eräs tuttavani valehtelee. Yleensä se käy niin, että mies soittaa toisesta kaupungista "missä olet?" tai "oletko jo tavannut Sannan?". Vaikka olisimme työpaikalla tekemässä töitä (!!!) tuo nuorehko nainen saattaa vastata "juu, tapasin Sannan (jota on vasta menossa tapaamaan) ja olemme nyt siinä-ja-siinä-erikoismyymälässä tässä keskustassa. Tai kioskilla. Tai jossain muualla. MIKSI ihmeessä? Mitä pahaa on sanoa olevansa työpaikalla? Kun otin asian oikein puheeksi työpaikalla minulle kerrottiin, ettei miehille kannata kertoa totuutta!!! Siitä tulisi vain lisäkysymyksiä (???). Hämmästykseni oli suuri,kun viidestä paikalla olleesta naisesta vain minä en osaa valehdella joutavanpäiväisistä ollenkaan. Joten valaiskaa, mitä lisäarvoa elämään tai parisuhteeseen tuo ihan höpöjen puhuminen? Jos valehtee, olisi siihen mielestäni oltava perustellumpi syy....

5

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehet tekee

aivan vastaavasti!Kyllä siinä suojelee/peittelee taustojaan tms.

• m78.....

minusta miehet eivät taasen tee niin!,
        jos pitää valehdella asioista joista ei oikeastaan itekkään mitään hyödy, on kyse jo sairaudesta!

• MinniO
        m78..... kirjoitti:

minusta miehet eivät taasen tee niin!,
        jos pitää valehdella asioista joista ei oikeastaan itekkään mitään hyödy, on kyse jo sairaudesta!

Niinhän sitä ensin luulisi, että kysymys on sairaudesta. Mutta siinä tapauksessa vain minä olisin terve noista 5:stä naisesta... Ei oikein käy tuokaan ajatus. Joku muu juju tässä on. Kaikki me viisi olemme varsin hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa - tai niin no, minulla on huonoin palkka, vaikkei sekään huono ole... Voisikohan tuosta tehdä johtopäätöksen, että mitä parempi palkka, sitä enemmän valehdellaan huvikseen :). Mielenkiintoista olisi myös tietää mitä tapahtuu, jos kiinni valheistaan. Mitenköhän itse suhtautuisin, jos mieheni sanoisi "enpäs niin ollutkaan r-kiskalla vaan töissä"... Pitäisin kyllä miestä täysin toopena; jos valehtelee niin valehtelisi edes asiasta.

• Menolippu

Luin varmaan 5 kertaa viestisi mutta en oikein saanut sisältöä taltioitua. Lienee muutaman kaljan tahto.

Miksi kukaan kertoisi totuutta, jos tietäisi elämäntasapainon horjuvan. Pieni valhekkin parantaa ihmissuhteitasi. Valehtelu opetetaan jo tahtomatta 2-vuotiaana. Yhdistelet sitten ne ajatuksissa suoranaiseksi valehteluksi tai enkelin tarinan pieniksi puijauksiksi.

Valhe jos toinenkin niin seuraamuksitta et kiinni jäädessäsi pääse.

• MinniO

Voisitko yhtään valaista miten elämän tasapainoa voi horjuuttaa kertomalla totuus "olen töissä" - onko töissäolo niin vaarallista ja tuhoisaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe