Ihanaa

missing.you

Ihanaa kun voi tuntea ihmisiä erilaisista kulttuureista!! Olen oppinut ajattelemaan niin sen jälkeen kun rakastuin ulkomaalaiseen mieheen. Sitä ennen minäkin kuuluin vähätteleviin, ja ihmettelin että mitä suomalaiset naiset näkevät heissä.
Mutta rakkaus ei katso aikaa eikä paikkaa eikä näköjään kulttuuria tai ihonväriäkään :)
Koen olevani rikkaampi nyt kun olen päässyt yli ennakkoluuloistani. Opin ikäänkuin jotain uutta itsestäni, etten olekkaan niin suppeakatseinen.
Luulen (näin jälkeenpäin ajatellen) että suhtautumiseni ulkomaalaisiin ennen johtui ainoastaan siitä koska menin muiden mielipiteen mukaan. Koska oon muuten kyllä tykänny ihmisistä tosi paljon (tykkään tietenki vieläki), ja tuun toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia! Ja tehdään toisille niin kuin toivoisimme itselleenkin tekevän :)

Onko muilla tällaisia kokemuksia? (uskon että on, siis haluaisin kommenttia niistä, luonnollisesti :)

11

1093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mielta

Vaikka olenkin sinkku. Olen ulkomailla toissa firmassa, jossa kaikki ovat eri maista. Meilla on ihan jarjettoman hyva tiimi, ja uskomattoman hyva henki taalla!! Itse olen ainoa suomalainen.

• minävaan5

Onnea kaikkeen, itsekkin löysin maailman toiselta laidalta miehen, olemme erivärisiä kun yö ja päivä, mutta sydänmet lähellä toisia. Yhteinen usko, elämä edessä. Onnea ja siunausta suhteeseen!

• Meillä päin

Se onkin jännä juttu että hyvin helposti yleistetään esim. että ulkomaalainen mies vie suomalaista naista 1-0; että suominainen tekee kaikkensa miehen lumoissa ja antaisi vaikka taivaspaikkansa jotta saisi miehen osakseen. ;)

Minä kun tapasin mieheni niin en voi sanoa että olisi ollut rakkautta ensisilmäyksellä. Ihastuin kyllä mutta ehkä enemmän ulkonäköön kuin johonkin muuhun. Mieheltä sain rakkaudentunnustuksen ensimmäisten treffieni jälkeen ;D;D ja siinä vaiheessa meinasinkin ottaa jalat alleni... jostain syystä. ;)Muutenkin minulla oli hyvin stereotypinen käsitys tietynmaalaisista ulkomaalaisista enkä ikänä olisi voinut kuvitellakaan seurustelevani, saatika eläväni "heikäläisten" kanssa. Mutta niin se vaan elämä kuljettaa...

Pitkään me leikittiin kissa-hiiri-leikkiä enkä minä millään meinannut edes itselleni myöntää että ehkä sittenkin voisin antaa mahdollisuuden meille. Onneksi sen tein...:)

Avioliittoa on takana jo muutama vuosi ja sukukin lisääntynyt. ;) Perhettäni rakastan ylikaiken enkä vaihtaisi heitä mihinkään!!!! Vaikka edelleen elää pieni rasistisuus tietynkaltaisia ihmisiä kohtaan...sille en voi mitään. Mutta se ei ole kansalaisuudesta kiinni vaan pelkästään ihmisen persoonasta.

Iloista joulun aikaa kaikille!

• noh...
        Meillä päin kirjoitti:

Se onkin jännä juttu että hyvin helposti yleistetään esim. että ulkomaalainen mies vie suomalaista naista 1-0; että suominainen tekee kaikkensa miehen lumoissa ja antaisi vaikka taivaspaikkansa jotta saisi miehen osakseen. ;)

Minä kun tapasin mieheni niin en voi sanoa että olisi ollut rakkautta ensisilmäyksellä. Ihastuin kyllä mutta ehkä enemmän ulkonäköön kuin johonkin muuhun. Mieheltä sain rakkaudentunnustuksen ensimmäisten treffieni jälkeen ;D;D ja siinä vaiheessa meinasinkin ottaa jalat alleni... jostain syystä. ;)Muutenkin minulla oli hyvin stereotypinen käsitys tietynmaalaisista ulkomaalaisista enkä ikänä olisi voinut kuvitellakaan seurustelevani, saatika eläväni "heikäläisten" kanssa. Mutta niin se vaan elämä kuljettaa...

Pitkään me leikittiin kissa-hiiri-leikkiä enkä minä millään meinannut edes itselleni myöntää että ehkä sittenkin voisin antaa mahdollisuuden meille. Onneksi sen tein...:)

Avioliittoa on takana jo muutama vuosi ja sukukin lisääntynyt. ;) Perhettäni rakastan ylikaiken enkä vaihtaisi heitä mihinkään!!!! Vaikka edelleen elää pieni rasistisuus tietynkaltaisia ihmisiä kohtaan...sille en voi mitään. Mutta se ei ole kansalaisuudesta kiinni vaan pelkästään ihmisen persoonasta.

Iloista joulun aikaa kaikille!

"Se onkin jännä juttu että hyvin helposti yleistetään esim. että ulkomaalainen mies vie suomalaista naista 1-0; että suominainen tekee kaikkensa miehen lumoissa ja antaisi vaikka taivaspaikkansa jotta saisi miehen osakseen. ;)"

No näinhän se yleensä on, kuten tältäkin palstalta huomaa. Melko maalaisia vielä ovat näissä asioissa suominaiset.

• W, Blonde

Voi kun kiva kuulla! Olen nuorena ollut samanlainen kuin sinä ja vielä nelikymppisenäkin olen aika avarakatseinen.

Kuka on ulkomaalainen? Olen itse huomannut, että ruotsalaiset ja hollantilaiset kundit ovat ehkä parhaita tai mielestäni edes tavoittelemisen arvoisia, jos ulkkarin haluaa.

Eri kulttuurit ovat siinä mielessä hyviä, että tämäkin suomirotu voisi jollain tavalla tulla kelvolliseksi ns. suuressa maailmassa. Jöröttäminen ei nyt vain ole se paras keino tehdä vaikutusta keneenkään.
      Suomalainen on kuitenkin rehellinen eikä hymyile ja kaikki pitää kyseenalaistaa. Se on suoraviivaista ja hyväksyttävää toimintaa.

• katsoo

eli kandee pysyä kaukana muslimiuskoisista!

• missing.you

Jaa, onko sulla huonoja kokemuksia?
        Kyllä mä oon ainaki ihan kaikkia ihmisiä kohtaan epäluulonen, ennen ku opin tuntemaan.. :) Mut siis en ny tietenkään sairaalloisesti..
        Oli se sitte muslimi tai kristitty tai vaikka ateisti :)

• Keski-ikä

Kohtasin Waterlooni, en hakenut mitään, sitten tapailimme ja yhtäkkiä huomasin olevani korvia myöten rakastunut. Täällä aina yleistetään että sen ja sen maalaiset ja jotain ilmansuunnasta tulevat ovat tietynlaisia. Mutta yksilöitähän me ollaan kaikki. Ja kaikilla ihmisillä on tunteet. Itsekin epäilin alussa ja kuvittelin vähän turhia.

• missing.you

Täällä paljon kyllä yleistetäänki...
        Ja oon tullu siihen tulokseen että me lähes kaikki, okei, en nyt halua yleistää, mutta yleensä ihmisluonto vaan on sellanen että ollaan vähän epävarmoja toisesta, varsinki kun oikeen tykkää kovasti toisesta. Tai ehkä se on vaan mulla ja sulla että epäiltiin alussa ja vain mulla sit se että pelkään tulevani loukatuksi, kun joskus on niinki käyny :)

Olikohan nyt kovin sekavaa tekstiä... :D

• VAIKEUKSIA
        missing.you kirjoitti:

Täällä paljon kyllä yleistetäänki...
        Ja oon tullu siihen tulokseen että me lähes kaikki, okei, en nyt halua yleistää, mutta yleensä ihmisluonto vaan on sellanen että ollaan vähän epävarmoja toisesta, varsinki kun oikeen tykkää kovasti toisesta. Tai ehkä se on vaan mulla ja sulla että epäiltiin alussa ja vain mulla sit se että pelkään tulevani loukatuksi, kun joskus on niinki käyny :)

Olikohan nyt kovin sekavaa tekstiä... :D

JA lisää vaikeuksia!!!!!

• zipzip
        VAIKEUKSIA kirjoitti:

JA lisää vaikeuksia!!!!!

vaikeuksia tarkotat?? Ku noin painavasti asian esitit niin herätti munki mielenkinnon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      14
      2276
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      45
      1870
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe