Onko kenelläkään kokemusta?Miesystäväni on 14 vuotta minua nuorempi.Todella mukava ja kypsän tuntuinen. Miten teillä muilla, joilla ikäeroa on parisuhde toimii?
Nuorempi mies, vanhempi nainen
29
5397
Vastaukset
- Menolippu
Moi
Itsellä uskomus toisen loppupään kurpsahtamisesta, mutta eipä ole tullut kokeiltua, uskomuksestani riippuen. Nuoremman kanssa eläminen tietysti kuulostaa tuhkimo sadulta ja on itse asiassa aika joka miehen (naisen) ajatus varmaankin.
Kaikki on yksilöllisiä. Toisilla toimii, toisilla ei. Aina kannattaa kokeilla jos rakkautta riittää!!! Ei kannata ainakaan panna ikäeron piikkiin. - keski-iätär
Täällä asia on harkinnassa. 10 vuotta nuorempi mies on osoittanut kiinnostustaan muutaman vuoden tauon jälkeen. Olen yllättynyt ja mietin ryhtyisinkö tapailemaan häntä. Hän ei ole mikään lapsukainen, mutta ikäero tuntuu kyllä suurelta. Toisaalta en haluaisi itseäni 10 vuotta vanhempaakaan miestä.
Kuinka kauan suhteenne on kestänyt tähän asti, Kilttinainen?- Nimetön
Itse olen tapaillut 5v nuorempaa miestä. Eli hän on 32v ...
Ja tiedän että hän on kiinnostunut vanhemmista naisista .... vaimonsa kyllä on saman ikäinen ..
Unohtaa vaan mainita että sellainen on :)).
Näin ne nuoremmat miehet ... - -Kristiina-
Nimetön kirjoitti:
Itse olen tapaillut 5v nuorempaa miestä. Eli hän on 32v ...
Ja tiedän että hän on kiinnostunut vanhemmista naisista .... vaimonsa kyllä on saman ikäinen ..
Unohtaa vaan mainita että sellainen on :)).
Näin ne nuoremmat miehet ...hyvä nimimerkki"nimetön"... Eikö vapaata löytynyt?
- se kakkonen
-Kristiina- kirjoitti:
hyvä nimimerkki"nimetön"... Eikö vapaata löytynyt?
kyl vaan ...
Ja tiedoksi että oli ihan vahinko.
Vai oma nimikö pitäisi olla? - Anonyymi
-Kristiina- kirjoitti:
hyvä nimimerkki"nimetön"... Eikö vapaata löytynyt?
Vapaata löytynyt... Miehessä ei vikaa kun pettää vaimoaan???
- MinniO
ihmissuhde ei ole iästä kiinni. Niin se on. Ainahan voi miettiä "entäs sitten 20 vuoden päästä", mutta vaikka ikäeroa ei olisi ollenkaan niin suhde saattaa päättyä ennen sitä.
- ...............
Kaikkea on varmaan silti hyvä miettiä etukäteen, ettei tarvitsisi erota. Ikä on yksi aika olennainen osa ihmisenä olemista.
Ikäeron voi tietysti kääntää eduksikin. Muuta joskus huomaa heti alkuunsa, että osapuolet elävät ihan eri elämänvaihetta eivätkä pysty tukemaan toisiaan. - Julia
Kaksikymmentä vuotta sitten rakastuin itseäni kahdeksan vuotta nuorempaan mieheen. Nyt se mies on tuolla saunassa nuorimmaisemme kanssa.
- kokemusta on
Julia kirjoitti:
Kaksikymmentä vuotta sitten rakastuin itseäni kahdeksan vuotta nuorempaan mieheen. Nyt se mies on tuolla saunassa nuorimmaisemme kanssa.
Kaikista parhain suhde on just tälläinen eli mies n.10 vuotta naista nuorempi! Pelittää parhaiten ja on ah...niin ihanaa...Jatkoja kaikille teille jotka tämän tietävät! t. Nainen 44 v. Mies 35 v.
- keski-iätär
kokemusta on kirjoitti:
Kaikista parhain suhde on just tälläinen eli mies n.10 vuotta naista nuorempi! Pelittää parhaiten ja on ah...niin ihanaa...Jatkoja kaikille teille jotka tämän tietävät! t. Nainen 44 v. Mies 35 v.
Kerro vähän enemmän!
- täällä
Kyllä suhde onnistuu jos rakkautta on, ei se ole ikäerosta kiinni. Itse seurustelen 12 v. nuoremman miehen kanssa ja rakkaus kukoistaa. Paranee ajan kanssa kuin hyvä viini. Me ollaan toisillemme luodut. =)
- keski-iätär
Olisi tosi kiva kuulla mm. ympäristön suhtautumisesta. Tai onko ikä koskaan edes tullut esiin ja jos on niin millaisissa tilanteissa?
- täällä
keski-iätär kirjoitti:
Olisi tosi kiva kuulla mm. ympäristön suhtautumisesta. Tai onko ikä koskaan edes tullut esiin ja jos on niin millaisissa tilanteissa?
Nimenomaan ympäristön paine oli aluksi aika raakaakin. Muutamat läheisetkin ihmiset jopa nauroivat kun kerroin rakastumisesta. Eräs sanoi että älä sitten tule minulle valittamaan kun suhde päättyy. Silloin oli todella vaikeaa. Mutta toisten arvostelu näin jälkeenpäin ajatellen vain lujitti suhdettamme, koska jouduimme käsittelemään myös suhteemme vakavuutta paineiden alla, ts. mihin olemme valmiit, mitä tästä odotamme, miksi olemme yhdessä.
Ulkoapäin meistä ei ikäeroa huomaa. Olen nuorekas nainen ja mies taas vastaavasti ikäistään kypsemmän oloinen. Alkuaikoina olin itsekin epäileväinen miehen suhteen, mutta hän on "voittanut minut itselleen", hän on tahtonut ja tahtoo edelleen. Ei siitä mitään olisi tullut ellei hän olisi niin tehnyt. Olin niin rikki edellisen miehen epäluottamuksen jäljiltä.
Rakkautta riittää ja on riittänyt. Ympäristön paine vähenee ajan kanssa. On vain luotettava itseensä ja siihen mitä kokee ja näkee. Kukaan ei tiedä, kestääkö yksikään suhde ikuisesti mutta tärkeintä on olla nyt onnellinen. On silti hyvä olla itselleen rehellinen ja kuunnella sydäntään, silloin on jo paljon viisaampi.
Minä luulen, että olen mieheni kanssa ikuisesti. Niin suurta on rakkaus välillämme. Seksi on hyvä lisä, se lujittaa tätä kaikkea. - keski-iätär
täällä kirjoitti:
Nimenomaan ympäristön paine oli aluksi aika raakaakin. Muutamat läheisetkin ihmiset jopa nauroivat kun kerroin rakastumisesta. Eräs sanoi että älä sitten tule minulle valittamaan kun suhde päättyy. Silloin oli todella vaikeaa. Mutta toisten arvostelu näin jälkeenpäin ajatellen vain lujitti suhdettamme, koska jouduimme käsittelemään myös suhteemme vakavuutta paineiden alla, ts. mihin olemme valmiit, mitä tästä odotamme, miksi olemme yhdessä.
Ulkoapäin meistä ei ikäeroa huomaa. Olen nuorekas nainen ja mies taas vastaavasti ikäistään kypsemmän oloinen. Alkuaikoina olin itsekin epäileväinen miehen suhteen, mutta hän on "voittanut minut itselleen", hän on tahtonut ja tahtoo edelleen. Ei siitä mitään olisi tullut ellei hän olisi niin tehnyt. Olin niin rikki edellisen miehen epäluottamuksen jäljiltä.
Rakkautta riittää ja on riittänyt. Ympäristön paine vähenee ajan kanssa. On vain luotettava itseensä ja siihen mitä kokee ja näkee. Kukaan ei tiedä, kestääkö yksikään suhde ikuisesti mutta tärkeintä on olla nyt onnellinen. On silti hyvä olla itselleen rehellinen ja kuunnella sydäntään, silloin on jo paljon viisaampi.
Minä luulen, että olen mieheni kanssa ikuisesti. Niin suurta on rakkaus välillämme. Seksi on hyvä lisä, se lujittaa tätä kaikkea.Itsellenikin on selvää, että en lähde leikkimään tässä asiassa. Olen koittanut jarrutella ja antaa ajan kulua, että mies voi selkiyttää ajatuksiaan. Mutta samalla tietysti pitäisi itsekin valmistautua suhteeseen. Ikää on sen verran, että pian olisi ajateltava myös lapsia - jos niitä yleensä saa.
Ehkä kestän ympäristön paineet, jos mieskin kestää.
- Mies kolmivitonen
Liekö syynä siihen, miksi nuorempi mies ryhtyy parisuhteeseen vanhemman naisen kanssa siinä, että pidemmän elämänkatsomuksen omaava nainen on tasaisempi elämänkumppani kuin nuori nainen. Elämän hioma timantti, todellinen elämänkoulun käynyt aikuinen nainen, joka ymmärtää. Niin ja monesti keski-ikäiset naiset ovat hyvinkin viehättäviä ja seksikkään näköisiä, osoituksena siitä, että jotkut välittävät ulkonäöstään.
- 15 v. nuoremman kanssa seur...
Varmaan onnistuminen riippuu siitä, minkä ikäisiä nyt olette ja missä elämäntilanteessa.. Minä olin silloin 44 ja hän 29, minulla lapset tehtynä (ja sterilisaatio) ja hänen suurin haaveensa oli saada oma lapsi. Erohan siitä tietenkin tuli ja nyt hänellä on vaimo ja lapsi, ystäviä olemme edelleenkin ja tiedän, että tavallaan hän rakastaa minua vieläkin, mutta oma lapsi oli tärkeämpi. Hänen kaverinsa eivät koskaan hyväksyneet minua, olin kuulemma ihan eri aikakaudelta. Täytyy kyllä myöntää sekin, että tuntuisi tosi kamalalta selitellä nuorelle miehelle vaihdevuosien ongelmista yms. Eikä vanhempi nainen (esim. 50 v.) jaksa bailata samalla tavalla kuin 15 v. nuorempi miehensä. Joidenkin tutkimusten mukaan n. 8 vuoden ikäero on maksimi ja omien kokemusteni perusteella olen kyllä samaa mieltä. Olen todella nuorekas ja ikäistäni nuoremman näköinen, ja huomattavasti nuoremmat miehet yrittävät iskeä minua tuon tuostakin. Mutta.. kun kerron ikäni, niin voin unohtaa vakavan seurustelun, seksisuhde kyllä kelpaisi. Vaatii kyllä todella vahvaa itsetuntoa ja suurta rakkautta molemmilta kestää kaikki paineet..Onnea kuitenkin!
- Rakastunut nainen
Seurustelen 9 vuotta nuoremman miehen kanssa ja ikäero ei ole meille ollut ongelma, ainoastaan aluksi joillekkin läheisillemme. Tilanne kuitenkin muuttui, kun ihmiset tutustuivat meihin parina ja näkivät kuinka onnellisia olemme. Arkielämässä ikäero ei näy yhtään missään. Itse olen ehkä hieman ikäistäni lapsellisempi ja mieheni taas ikäistään kypsempi, joten sovimme mainiosti yhteen. Täytyy kyllä sanoa, että ulkopuolelta tuleva paine voi olla kova ja koetella suhdetta, koska edelleen on valitettavasti niin, että nuoren miehen ja vanhemman naisen suhde ei kaikkien mielestä ole normaali.
- ja silti toimii hyvin
Ei kyllä olla vielä hirveän kauaa oltu yhdessä eli kohta tulee vasta yhdeksän kuukautta täyteen.
Parempaa suhdetta minulla ei ole kyllä koskaan ollut, koska mies on iästään huolimatta todella mukava ja henkisesti kypsä, jota häntä paljon vanhemmatkaan eivät ole olleet.- mies, nuori
Kumpi teki aloitteen?
Olen kiinnostunut eräästä naisesta, on minua paljon vanhempi, en tosin tiedä aivan tarkkaan kuinka paljon.
Olemme tavanneet harrastuksen parissa, on ollut mielenkiintoisia keskusteluja ja olemme kävelleet pitkiä matkoja jutellen.
Luultavasti jotkut ovat jo huomanneet, että välillämme on jotain, en vain tiedä naisen tunteista.
Hän on varmaan suosittu ja kokeneempi kuin minä, olen itse vielä aika nuori.
Siitä olen melko varma, että nainen ei ole varattu, olen nimittäin tehnyt vähän tiedusteluja.
Jokin ääni sanoo sisimmässäni, että tämä nainen on se oikea, tällaista haluan.
Mutta olen epävarma, en ole ennen seurustellut.
Tosin muiden mielipiteistä en niin välitä, ystäviä ei oikein ole, vanhemmistanikaan en välitä, ajatelkoot mitä haluavat. - mies teki aloitteen
mies, nuori kirjoitti:
Kumpi teki aloitteen?
Olen kiinnostunut eräästä naisesta, on minua paljon vanhempi, en tosin tiedä aivan tarkkaan kuinka paljon.
Olemme tavanneet harrastuksen parissa, on ollut mielenkiintoisia keskusteluja ja olemme kävelleet pitkiä matkoja jutellen.
Luultavasti jotkut ovat jo huomanneet, että välillämme on jotain, en vain tiedä naisen tunteista.
Hän on varmaan suosittu ja kokeneempi kuin minä, olen itse vielä aika nuori.
Siitä olen melko varma, että nainen ei ole varattu, olen nimittäin tehnyt vähän tiedusteluja.
Jokin ääni sanoo sisimmässäni, että tämä nainen on se oikea, tällaista haluan.
Mutta olen epävarma, en ole ennen seurustellut.
Tosin muiden mielipiteistä en niin välitä, ystäviä ei oikein ole, vanhemmistanikaan en välitä, ajatelkoot mitä haluavat.Oikeastaan ollaan yhdessä vielä miehen sinnikkyyden ansiosta. Itse olisin lopettanut suhteen jo pari kertaa ennenkuin uskalsin myöntää itselleni kuinka paljon hänestä oikeasti välitän.
Pidin kyllä hänestä hirveästi heti ensi tapaamisesta lähtien, mutta ajattelin kaikkia mahdollisia syitä minkä takia suhde ei onnistuisi ihan liikaa. Mies aina vain sanoi "mitä sillä on väliä mitä muut sanoo" ja muuta vastaavaa.
Nyt itsekin sitä mieltä, että mitä sillä on väliä mitä muut sanoo, jos itse vaan on onnellinen!
- yhteiseloa
takana 5 vuotta ja ikäeroa 13vuotta.
Tavatessamme ja rakastuessamme kauhistelimme sitä itsekin.
Mieheni on isokokoinen lihaksikas mies joka tekee hänestä vanhemman oloisen.Itse olen nyt 42vuotias pieni ja hyväkuntoinen nainen,joten luulen ja tiedän et räikeä ikäeromme ei tule sellaisenaan esiin.
Käytännössä, jos se tulee puheeksi sanomme suoraan oikeat luvut ja nauramme ihmisten hämmästykselle,nykyään.
Tällä en niinkään tarkoita kehuskella, et olen nuorekas vaan luulen ja uskon ihmisillä olevan taipumus ajatella automaattisesti, että pari on toistensa ikäisiä,näytti siltä tai ei.Niin he tietysti luulevat miestäni hiukan vanhemmaksi ja minua hiukan nuoremmaksi,eli ikäeroa n5vuotta ja järkyttyvät kuultuaan totuuden.
No, mutta meillä menee joka osa-alueella todella hyvin.Ollaan samalla aaltopituudella ja elämän arvot ja tavoitteet on samat.
Ei riidellä turhista ja arvostetaan toisiamme sellaisena kuin olemme.
Olemme olleet naimisissa 2vuotta ja meillä on vuoden ikäinen lapsi.
Ikäero tulee harvoin nykyään edes mieleen eikä meidän tapauksessa hankaloita arkea.
Sitä en ole pohtinut mitä sitten kun olen 70v.
-aivan turhaan,sillä vaikka minulla olisi oman ikäiseni puoliso,sekin voi silloin lähteä nuoremman matkaan tai mitä vaan.
En nykyisin ajattele ikää kuin numeroina,vaikka tunnustan et ennen ihmettelin nuorten miesten metsästäjiä itsekin.Tietämättäni asiasta yhtään mitään.
Ystävälläni on 10vuotta vanhempi mies,erittäin ihana ja fiksu hänkin,vielä tulevat hyvin toimeen meidän miehet keskenäänkin,joten oma asenne ratkaisee eniten.- keski-iätär
Luulen, että nuoremmalla miehellä täytyy olla hyvä itsetunto, minkä voi tuosta kuvauksestasi päätellä. Ja joskus näkee vanhemman miehen ja nuoremman naisen yhdessä, tulee mieleen, että miehen itsetunto ei kestäisi samanikäisen kanssa elämistä. Poikkeuksia varmasti on.
- ikä on numero
keski-iätär kirjoitti:
Luulen, että nuoremmalla miehellä täytyy olla hyvä itsetunto, minkä voi tuosta kuvauksestasi päätellä. Ja joskus näkee vanhemman miehen ja nuoremman naisen yhdessä, tulee mieleen, että miehen itsetunto ei kestäisi samanikäisen kanssa elämistä. Poikkeuksia varmasti on.
12 vuotta onpi ikäeroa minä 27-vuotias ja se nuorempi osapuoli ja hyvin menee:)
- tarde
ikä on numero kirjoitti:
12 vuotta onpi ikäeroa minä 27-vuotias ja se nuorempi osapuoli ja hyvin menee:)
...minä erosin juuri 15 vuotta nuoremmasta avomiehestäni. Että silleen. Suhde ylipäänsä alkoi vain minun sinnikkyyteni takia ja taisi loppua toisen osapuolen sinnikkyyden puutteeseen. En ole vielä 38-vuotiaanakaan mikään maailman tasaisin ihminen, ja 22-vuotias sitten tietysti luuli että olen aivan mahdoton kun eihän sillä ole mihin verrata, kokemus muista naisista puuttui kokonaan. Harmittaa koska rakastan häntä vieläkin. Näin suuri ikäero, jos mies on noin nuori, tekee suhteesta aivan mahdottoman, koska miestä alkaa kiinnostaa muutkin naiset ja aika paljon! Tuossa oli kesällä jo yksi ihastuminen työkaveriin, minä vanhana kettuna heti sen huomasin. Ongelmia lisäsi vielä se että hänen perheensä ja sukunsa kielsi minut täysin, en voinut olla heidän kanssaan missään tekemisissä. Ai niin, olin myös tässä avoliitossa ainoa elättäjä. Että joka väittää ettei ikäero tuo ongelmia ei tiedä mistä puhuu. Ei se rakkauskaan kaikkea kata, varsinkaan jos nuorempi osapuoli ei osaa vielä tosirakkautta edes tunnistaa vaikka se löisi halolla päähän. No okei, seksi oli upeaa.
- ikä on numero
tarde kirjoitti:
...minä erosin juuri 15 vuotta nuoremmasta avomiehestäni. Että silleen. Suhde ylipäänsä alkoi vain minun sinnikkyyteni takia ja taisi loppua toisen osapuolen sinnikkyyden puutteeseen. En ole vielä 38-vuotiaanakaan mikään maailman tasaisin ihminen, ja 22-vuotias sitten tietysti luuli että olen aivan mahdoton kun eihän sillä ole mihin verrata, kokemus muista naisista puuttui kokonaan. Harmittaa koska rakastan häntä vieläkin. Näin suuri ikäero, jos mies on noin nuori, tekee suhteesta aivan mahdottoman, koska miestä alkaa kiinnostaa muutkin naiset ja aika paljon! Tuossa oli kesällä jo yksi ihastuminen työkaveriin, minä vanhana kettuna heti sen huomasin. Ongelmia lisäsi vielä se että hänen perheensä ja sukunsa kielsi minut täysin, en voinut olla heidän kanssaan missään tekemisissä. Ai niin, olin myös tässä avoliitossa ainoa elättäjä. Että joka väittää ettei ikäero tuo ongelmia ei tiedä mistä puhuu. Ei se rakkauskaan kaikkea kata, varsinkaan jos nuorempi osapuoli ei osaa vielä tosirakkautta edes tunnistaa vaikka se löisi halolla päähän. No okei, seksi oli upeaa.
ihmisistä ja onhan 22 vielä nuori jos on elänyt erilailla esim.kuin minä itse olen olen kohta 27 ja aika kypsä ikäisekseni suorastaan ikäloppu luonteeltani heh...
- Anonyymi
Mun kumppani on 29 v mua nuorempi.. ja hän haluaa olla
mun kanssa... siitä iloitsen että hän tykkää ja jaksaa rakastella... ikäiseni eivät... meillä on muutenkin kivaa yhdessä, hän soittaa puh mulle joka pv kun tulee töistä kotiinsa... tapaamme tänään, hän tulee tänne mun luokse, asumme eri paikkakunnilla... - Anonyymi
Minulla on 28v miesystävä ja itse olen 48v. Ei mitään ongelmaa. Monet luulevat minua nuoremmaksi kuin olen ja vastaavasti tämä mies näyttää ehkä 35vuotiaalta. Meitä yhdistää moni asia mm eräretkeily.
- Anonyymi
Moro horo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153