Minulla on tosi herkkä couperosaiho, mutta myös sekaiho. Iho oli kesän jälkeen kuitenkin tosi hyvässä kunnossa, ei punoitellut eikä ollut suuremmin epäpuhtauksia. Käytössä on ollut jo yli vuoden pelkkä luomukosmetiikka, mm. Dr Hauschkan puhdistusvoide, kasvovesi, kasvoöljy sekä erään muun luomusarjan (Melvita) puhdistusmaito meikin poistoon.
Iho on nyt parin kuukauden aikana mennyt huonoon kuntoon, on tullut näppyjä ja punoitustakin on ollut enemmän. Olen käyttänyt kuukauden ajan Arbutinia aamuin illoin puhdistuksen jälkeen ja päivisin Dr Hauschkan kasvoöljyä, kun minulla ei muuta sopivaa rasvaa ole ollut. Ruusuvoide ei minulle sovi, se on liian paksua ja ilmeisesti myös allergisoi -> iho alkaa punoittamaan siitä. Arbutin on vähentänyt ihoni reagointiherkkyyttä ja aluksi häivytti näkyviä verisuoniakin pois, mutta nyt niitä näkyy hieman taas.
Yövoiteettomuuteen ihoni ei ole koskaan tottunut, vaan sain niillä kokeiluilla ihoni tosi pahaan kuntoon (miiliumeja ja kirvelyä). Olen nyt kuukauden ajan laittanut yöksi pelkkää Arbutinia ja se on kosteuttanut tarpeeksi.
Mietin, että voisikohan tuo kasvoöljy olla sitten sopimaton iholleni jatkuvassa käytössä? Olen käyttänyt sitä, koska se suojaa ihoa kylmältä. Aikaisemmin olen käyttänyt sitä vain satunnaisesti ihoa suojaamassa. Päällä on usein päivisin Dr Hauschka -meikkivoide. Käsittääkseni kasvoöljyn pitäisi ehkäistä epäpuhtauksia, mutta jostain toisesta keskustelusta täältä luin, että se kuivattaisi ihoa? Ihoni ei tuota paljoa luonnostaan talia, joten jos kasvoöljy heikentää talintuotantoa, niin voiko se olla syy näppyihin? Siis että iho kuivuu?
Iho mennyt huonoon kuntoon
2
1051
Vastaukset
- spiritkid
Lopeta hyvä ihminen sellaisten tuotteiden käyttö, jotka aiheuttavat ärsytystä. Dr. Hauschka käyttää moniakin sellaisia kasveja, jotka ovat tunnettuja ihoärsyttäjiä ja joista ei ole mitään hyötyä iholle. Mm. sitrushedelmäuutteet ovat näistä pahimpia. (American Academy of Dermatologyn mukaan)
Jos haluat käyttää kasvoöljyä, niin parempi vaihtoehto on esim. puhdas kylmäpuristettu aprikoosinkiviöljy, (saa luontaistuotekaupoista) se sopii epäpuhtaallekin iholle hyvin. - mutta.....
niinhän se on, että se joka on yhdelle hyvä ei ole kaikille hyvä :/
Mä taas olen dr.hauschkaa käyttänyt pari vuotta, ja se on tehnyt mulle ns. täydellisen ihon. Tai niin täydellisen kun näillä geeneillä on mahdollista :D
Toivottavasti löydät "oman" tuotteesi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648