Päätinpäs kokeilla apteekin Vichy-sarjan kosteusvoidetta. Löysin 2 erilaista kuivalle iholle sopivaa voidetta, nutrilogie 2:sen ja oligo- nimisen.
Kumpikohan näistä olisi kannattavampi ostos? Lähinnä kiinnostaa että mitkä noiden erot on?
Imeytyykö toinen paremmin tai kosteuttaako paremmin tms? Ihoni on myös "herkähkö", eli ei kaikkein herkimmästä päästä mutta kuitenkin monet kuivallekin iholle tarkoitetut kosteusvoiheet aiheuttaa epämääräisen laikukasta punoitusta kasvoissa.
Jotenkin tuo oligo kuulostaisi kivemmalta, mutta onkos kellään näistä kokemuksia? :)
Kumpi Vichyn voide?
5
1028
Vastaukset
- welba
Itse olen apteekissa työskennellyt ja jonkun verran tutustunut/käyttänyt kyseisen sarjan voiteita ja ainakin oman kokemukseni pohjalta tuo nutrilogie voide on ns. rasvaisempi eli se on siis tarkoitettu todella kuivalle ja hilseilevälle iholle. Nutrilogie-perheestä löytyy nutrilogie 1 ja nutrilogie 2-voiteet ja periaatteessa voidaan ajatella 1 olevan hieman kevyempi päivävoide ja 2 tuhdimpi yövoide. Mutta eihän mikään tietenkään estä käyttämästä 1 myös yöllä jos tuntuu että se riittää. Oligo 25:ssä puolestaan on kanssa kuivalle iholle oma voide ja verrattuna nutrilogieen, se ei ole niinkään niin rasvainen, kuin kosteuttava. Kosteutuksen lisäksi, se hieman elvyttää ja heleyttää ihoa, jos iho on esim. "väsynyt". Omasta mielestäni tuo oligo 25 imeytyy paremmin ja on siis meikin alla parempi kuin nutrilogie. Lyhyesti siis suosittelisin tuota oligoa, jos iho ei ole todella kuiva ja voidetta käyttää esim. meikin alla. Mutta jos iho todella kaipaa kunnon rasvaa, silloin valitsisin tuon nutrilogien. Ja kaikki Vichy-sarjan tuotteethan ovat dermatologisesti testattuja ja pitäisi siis sopia myös herkälle iholle. Huh, tulipas taas tekstiä, mutta toivottavasti sait vähän paremman kuvan kyseisistä voiteista:-)
- Avene**
Avenella on myös todella hyviä herkän ihon voitetita ja on myös apteekkisarja. Saattaa olla jopa edullisempi kuin Vichy.
- vaativalle iholle
Nutrilogie edistää ihon omaa rasvantuotantoa, Oligo pehmentää ja on geelimäisempi. Talvi-ilmalle suosittelen enemmän Nutrilogieta.
- kuivanenu
Luulenpa että testaan tuota oligoa. Mulla on semmonen apteekin tositosi kosteuttava ja tosi kuivalle iholle tarkotettu voide jota ajattelin käyttää oikein kovilla pakkasilla ja muutenkin sitten kun iho on tosi kuivana. Että luulen että toi oligo vois riittää mulle semmoseen säännöllisempään käyttöön :) Käynpä vaikka huomenna kuitenkin vielä vähän testailemassa niitä :D
Kiitos kovasti vastauksista :) - nuorukainenvielä
oma kokemus vichy -sarjasta on surkea. mulla ei tehonnu ne aineet mihinkään ja oli vielä pirun kalliit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1112722Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän171720Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2671608Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --111564Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue271268Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.271139Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411062Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?831031RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022